In 1904 stonden er nog geen files en was het wagenpark iets ingeperkter als nu.quote:
Dit dus..slotjequote:Op maandag 24 oktober 2011 18:57 schreef Revolution-NL het volgende:
Winter banden geven aanzienlijk meer grip bij gladde omstandigheden dan zomerbanden. Echter kan je met zomer banden ook prima rijden in de winter. Je moet alleen wel je rijgedrag daarop aanpassen dus langzamer rijden, niet abrupt remmen / gas geven en goed anticiperen.
Het is klinklare onzin dat het levensgevaarlijk is om zomerbanden te rijden.
PS. Ik heb jaaaaaren op winterbanden gereden echter de laatste twee winters op zomerbanden door een ander lease contract.
Nogmaals.quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:42 schreef daNpy het volgende:
[..]
In 1904 stonden er nog geen files en was het wagenpark iets ingeperkter als nu.
Dat het netto nagenoeg niets kost om een set zomer en winterbanden te hebben, is al vaker uitgelegd.
En als je autorijden te duur vind, ga je maar lekker met de bus
En dat is dus geen winterband.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 07:27 schreef RealBizkit666 het volgende:
Met zulke lage kilometer standen moet je er voor kiezen om een All-Season band te nemen...
Klopt. Maar het biedt meer veiligheid dan een zomerband in de winter.quote:
Weet je wat ook helpt. Niet voor elke scheet die dwars zit de auto pakken, maar gaan fietsen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 07:29 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Klopt. Maar het biedt meer veiligheid dan een zomerband in de winter.
Net als dat een winterband niet heilig is, maar wel degelijk de verkeersveiligheid ten goede komt. En het blijft jammer dat mensen niet investeren daarin...
Voor mensen die 50 km naar het werk moeten rijden is dat geen optie.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 07:30 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Weet je wat ook helpt. Niet voor elke scheet die dwars zit de auto pakken, maar gaan fietsen.
= minder auto's op de weg = minder kans op ongelukken.
Dan ga je dichterbij wonen of werken.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 07:31 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Voor mensen die 50 km naar het werk moeten rijden is dat geen optie.
Dan moet mijn vrouw weer verder rijden. Kom op zeg... Naïeveling. Daarnaast zijn er nog persoonlijke omstandigheden waardoor niet iedereen kan verhuizen...quote:
Waar een wil is is een weg.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 07:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dan moet mijn vrouw weer verder rijden. Kom op zeg... Naïeveling. Daarnaast zijn er nog persoonlijke omstandigheden waardoor niet iedereen kan verhuizen...
Dat doe ik ook niet. Ik ben persoonlijk van mening dat als je minder dan 10.000 km/jaar rijdt, dat je All-Seasons moet nemen, en daarboven een setje zomer en winterbanden. En nogmaals, ik weet dat winterbanden niet heilig zijn in de sneeuw (je moet je zeer zeker aanpassen, dat heb ik ook al aangegeven, maar met zomerbanden moet je je nog extremer aanpassen), maar ze vergroten de veiligheid wel degelijk. Net als dat zomerbanden de veiligheid in de zomer vergoten.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 07:35 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Waar een wil is is een weg.
Maar als je echt 100km/dag woon werk rijd, zit je op 20000km/jr. Dan zijn winterbanden wel te verslijten ja. Dit moet je niet gaan lopen vergelijken met een situatie zoals ik beschreef.
Toch begrijp ik dat mensen die met een oude auto, heel weinig rijden per jaar, en dus geen afschrijving en nauwelijks onderhoudskosten hebben, niet zomaar een extra set banden aan gaan lopen schaffen voor een paar km/jr.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 07:41 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat doe ik ook niet. Ik ben persoonlijk van mening dat als je minder dan 10.000 km/jaar rijdt, dat je All-Seasons moet nemen, en daarboven een setje zomer en winterbanden. En nogmaals, ik weet dat winterbanden niet heilig zijn in de sneeuw (je moet je zeer zeker aanpassen, dat heb ik ook al aangegeven, maar met zomerbanden moet je je nog extremer aanpassen), maar ze vergroten de veiligheid wel degelijk. Net als dat zomerbanden de veiligheid in de zomer vergoten.
Op een pak sneeuw heb je met winterbanden meer grip dan op zo'n glibberige baan die al een hele dag platgereden wordt.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:04 schreef HOEAH1980 het volgende:
Ik rijd al 5 jaar zonder winterbanden naar mijn werk en heb nog nooit een situatie meegemaakt waarbij ik dacht "Had ik maar winterbanden". Ik rij gewoon normaal en hou bij glad wegdek voldoende afstand.
Vind het altijd mooi om te zien dat er gasten op de meest linker ongeveegde baan gaan rijden omdat ze winterbanden hebben en denken King of the Road te zijn![]()
Ik snap verder wel de meerwaarde van winterbanden, in Duitsland zijn ze in winterse omstandigheden verplicht. En voor mensen die jaarlijks heel veel kilometers maken is het natuurlijk ook aan te raden of zelfs verplicht.
Blijf van mening dat winterbanden tegenwoordig door je strot worden gedouwd. Als partikulier begin ik er niet aan.
als je nou ook zegt waarom dat zo is dan zou je post enizin nut heeft. Aangezien je het over een feit hebt kan een bron handig zijn.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:56 schreef machtpen het volgende:
Feitelijk is dat heel millieu onvriendelijk die winterbanden. Maar daar zitten de winterbanden sjonnies natuurlijk niet mee.
Duh , je hebt twee paar banden terwijl je er maar een nodig hebt. Pure verspilling en millieuterrorisme maar dat willen jullie zeker weer niet zien.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:10 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
als je nou ook zegt waarom dat zo is dan zou je post enizin nut heeft. Aangezien je het over een feit hebt kan een bron handig zijn.
Mooie grap.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:42 schreef machtpen het volgende:
[..]
Duh , je hebt twee paar banden terwijl je er maar een nodig hebt. Pure verspilling en millieuterrorisme maar dat willen jullie zeker weer niet zien.
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:42 schreef machtpen het volgende:
[..]
Duh , je hebt twee paar banden terwijl je er maar een nodig hebt. Pure verspilling en millieuterrorisme maar dat willen jullie zeker weer niet zien.
10 jaar terug konden mensen beter autorijden. Nu heb je teveel klapjosti,s met tomtom , abs en winterbanden.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:47 schreef daNpy het volgende:
10 jaar terug was het ook minder druk op de weg.
Ik nog niet en nog veel meer mensen. Gewoon ouderwetse kaarten op papier die werken veel beter.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:24 schreef RealBizkit666 het volgende:
TomTom is echt al zo 2001... Tegenwoordig heeft bijna iedereen navigatie in de auto of gratis via de smartphone.
En als je 7jr met 1 setje deed, doe je 14jr met 2 setjes. En kun je na 8jr beide setjes weggooien omdat ze worden afgekeurd op droogtescheurtjes.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Als je 3 jaar zou doen met 1 setje banden, dan doe je 6 jaar met 2 setjes banden. En het maakt geen ruk uit of je dat doet met 2 sets zomerbanden, of met een set zomer en winterbanden...
Als je zolang met banden doet, had je All-Seasons moeten nemen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 07:46 schreef RaymondK het volgende:
[..]
En als je 7jr met 1 setje deed, doe je 14jr met 2 setjes. En kun je na 8jr beide setjes weggooien omdat ze worden afgekeurd op droogtescheurtjes.
Daar zijn we in deze tread al een keer geweest...quote:Op donderdag 27 oktober 2011 07:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Als je zolang met banden doet, had je All-Seasons moeten nemen.
Hoe kom je hier bij trouwens? Absoluut niet waar.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:08 schreef opa_sigaar het volgende:
[..]
Winterbanden zijn immers kleiner dan de zomerbanden, hierdoor heb je dus minder rubber verspild.
In een land waar de gemiddelde woon-werk afstand 22 km is kan je je ook wel bedenken dat het een groot deel met gemak op de fiets kan. 50km is idd te veel om elke dag te fietsen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 07:31 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Voor mensen die 50 km naar het werk moeten rijden is dat geen optie.
Tja ik pak zelf altijd juist liever de fiets als het glad is:quote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
En mensen hebben in de winter geen zin om te fietsen omdat het koud, nat en glad op de weg kan zijn. En als het sneeuwt, dan weten ze al helemaal niet hoe snel ze in de auto moeten springen.
Hier op het werk komen er ook een flink aantal met de fiets, maar als het sneeuwt of regent, dan komen ze allemaal met de auto...
Van dat eerste argument zie ik graag een onderbouwing.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:59 schreef machtpen het volgende:
[..]
10 jaar terug konden mensen beter autorijden. Nu heb je teveel klapjosti,s met tomtom , abs en winterbanden.
Dan zijn dat allemaal mietjes. En wat Metro zegt idd.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
En mensen hebben in de winter geen zin om te fietsen omdat het koud, nat en glad op de weg kan zijn. En als het sneeuwt, dan weten ze al helemaal niet hoe snel ze in de auto moeten springen.
Hier op het werk komen er ook een flink aantal met de fiets, maar als het sneeuwt of regent, dan komen ze allemaal met de auto...
nouja, mietjes of niet.. het zijn zelden de beste chauffeurs.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:51 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dan zijn dat allemaal mietjes. En wat Metro zegt idd.
"Als ik maar van A naar B kom"quote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:52 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
nouja, mietjes of niet.. het zijn zelden de beste chauffeurs.
Ja precies. Maar helaas lukt dat nu net te vaak nietquote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
"Als ik maar van A naar B kom"
AWD is toch niet altijd 100% aandrijving overal maar achter meer dan voren?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:54 schreef Grielen het volgende:
Als je 2 winterbanden (nieuw en op staal) en 2 zomerbanden (lichtmetaal) hebt, op welke as zou je dan de winterbanden doen en op welke de zomerbanden?
-Auto is AWD-
Alle varianten zijn mogelijk.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:28 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
AWD is toch niet altijd 100% aandrijving overal maar achter meer dan voren?
Achter.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:54 schreef Grielen het volgende:
Als je 2 winterbanden (nieuw en op staal) en 2 zomerbanden (lichtmetaal) hebt, op welke as zou je dan de winterbanden doen en op welke de zomerbanden?
-Auto is AWD-
Op de sturende wielen. Voren dus. Daar heb je grip nodig als je om een bocht wilt gaan namelijk. Ook als je remt komt de druk op de voorkant van de auto, en dus op de voorwielen waardoor je ook meer grip hebt.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:54 schreef Grielen het volgende:
Als je 2 winterbanden (nieuw en op staal) en 2 zomerbanden (lichtmetaal) hebt, op welke as zou je dan de winterbanden doen en op welke de zomerbanden?
-Auto is AWD-
Ik denk dat het dan veiliger is om dan je 4 zomerbanden te laten zitten. Je wilt echt niet 2 banden die enorm veel grip hebben en 2 banden die geen grip hebben onder je auto als het glad is. Dan eindig je 100% gegarandeerd in de vangrail.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:54 schreef Grielen het volgende:
Als je 2 winterbanden (nieuw en op staal) en 2 zomerbanden (lichtmetaal) hebt, op welke as zou je dan de winterbanden doen en op welke de zomerbanden?
-Auto is AWD-
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |