10 jaar terug konden mensen beter autorijden. Nu heb je teveel klapjosti,s met tomtom , abs en winterbanden.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:47 schreef daNpy het volgende:
10 jaar terug was het ook minder druk op de weg.
Ik nog niet en nog veel meer mensen. Gewoon ouderwetse kaarten op papier die werken veel beter.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:24 schreef RealBizkit666 het volgende:
TomTom is echt al zo 2001... Tegenwoordig heeft bijna iedereen navigatie in de auto of gratis via de smartphone.
En als je 7jr met 1 setje deed, doe je 14jr met 2 setjes. En kun je na 8jr beide setjes weggooien omdat ze worden afgekeurd op droogtescheurtjes.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Als je 3 jaar zou doen met 1 setje banden, dan doe je 6 jaar met 2 setjes banden. En het maakt geen ruk uit of je dat doet met 2 sets zomerbanden, of met een set zomer en winterbanden...
Als je zolang met banden doet, had je All-Seasons moeten nemen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 07:46 schreef RaymondK het volgende:
[..]
En als je 7jr met 1 setje deed, doe je 14jr met 2 setjes. En kun je na 8jr beide setjes weggooien omdat ze worden afgekeurd op droogtescheurtjes.
Daar zijn we in deze tread al een keer geweest...quote:Op donderdag 27 oktober 2011 07:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Als je zolang met banden doet, had je All-Seasons moeten nemen.
Hoe kom je hier bij trouwens? Absoluut niet waar.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:08 schreef opa_sigaar het volgende:
[..]
Winterbanden zijn immers kleiner dan de zomerbanden, hierdoor heb je dus minder rubber verspild.
In een land waar de gemiddelde woon-werk afstand 22 km is kan je je ook wel bedenken dat het een groot deel met gemak op de fiets kan. 50km is idd te veel om elke dag te fietsen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 07:31 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Voor mensen die 50 km naar het werk moeten rijden is dat geen optie.
Tja ik pak zelf altijd juist liever de fiets als het glad is:quote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
En mensen hebben in de winter geen zin om te fietsen omdat het koud, nat en glad op de weg kan zijn. En als het sneeuwt, dan weten ze al helemaal niet hoe snel ze in de auto moeten springen.
Hier op het werk komen er ook een flink aantal met de fiets, maar als het sneeuwt of regent, dan komen ze allemaal met de auto...
Van dat eerste argument zie ik graag een onderbouwing.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:59 schreef machtpen het volgende:
[..]
10 jaar terug konden mensen beter autorijden. Nu heb je teveel klapjosti,s met tomtom , abs en winterbanden.
Dan zijn dat allemaal mietjes. En wat Metro zegt idd.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
En mensen hebben in de winter geen zin om te fietsen omdat het koud, nat en glad op de weg kan zijn. En als het sneeuwt, dan weten ze al helemaal niet hoe snel ze in de auto moeten springen.
Hier op het werk komen er ook een flink aantal met de fiets, maar als het sneeuwt of regent, dan komen ze allemaal met de auto...
nouja, mietjes of niet.. het zijn zelden de beste chauffeurs.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:51 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dan zijn dat allemaal mietjes. En wat Metro zegt idd.
"Als ik maar van A naar B kom"quote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:52 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
nouja, mietjes of niet.. het zijn zelden de beste chauffeurs.
Ja precies. Maar helaas lukt dat nu net te vaak nietquote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
"Als ik maar van A naar B kom"
AWD is toch niet altijd 100% aandrijving overal maar achter meer dan voren?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:54 schreef Grielen het volgende:
Als je 2 winterbanden (nieuw en op staal) en 2 zomerbanden (lichtmetaal) hebt, op welke as zou je dan de winterbanden doen en op welke de zomerbanden?
-Auto is AWD-
Alle varianten zijn mogelijk.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:28 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
AWD is toch niet altijd 100% aandrijving overal maar achter meer dan voren?
Achter.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:54 schreef Grielen het volgende:
Als je 2 winterbanden (nieuw en op staal) en 2 zomerbanden (lichtmetaal) hebt, op welke as zou je dan de winterbanden doen en op welke de zomerbanden?
-Auto is AWD-
Op de sturende wielen. Voren dus. Daar heb je grip nodig als je om een bocht wilt gaan namelijk. Ook als je remt komt de druk op de voorkant van de auto, en dus op de voorwielen waardoor je ook meer grip hebt.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:54 schreef Grielen het volgende:
Als je 2 winterbanden (nieuw en op staal) en 2 zomerbanden (lichtmetaal) hebt, op welke as zou je dan de winterbanden doen en op welke de zomerbanden?
-Auto is AWD-
Ik denk dat het dan veiliger is om dan je 4 zomerbanden te laten zitten. Je wilt echt niet 2 banden die enorm veel grip hebben en 2 banden die geen grip hebben onder je auto als het glad is. Dan eindig je 100% gegarandeerd in de vangrail.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:54 schreef Grielen het volgende:
Als je 2 winterbanden (nieuw en op staal) en 2 zomerbanden (lichtmetaal) hebt, op welke as zou je dan de winterbanden doen en op welke de zomerbanden?
-Auto is AWD-
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |