abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 oktober 2011 @ 01:19:31 #51
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_103311193
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 01:16 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Gelukkig zijn we die tijd al voorbij, en kun je tegenwoordig gewoon een uitkering aanvragen, een wow account aanschaffen en je boodschappen laten bezorgen, zonder ooit met iemand te praten of naar buiten te gaan.. _O-
Zelfs geen sociaal leven hebben belemmerd praktisch gezien helemaal niets je zal hooguit wat akward moments krijgen wanneer er wel sociale interactie plaats vindt
Zelfs dan heb je sociaal contact (met je wow spelers en met je bezorger). Hoe beperkt, afstandelijk en geïnstitutionaliseerd het ook is.

Je kan niet in je eentje overleven. Simpel. Een gegeven dat je kan proberen te ontkennen (en dat zullen ongetwijfeld een aantal mensen doen) of kan erkennen en er je voordeel uit halen (en dat doen veel meer mensen). Bij dat laatste helpt het heel erg als je een beetje met mensen om kan gaan, anders komen de meeste niet echt gek ver (paar sociopaten daargelaten).
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_103311214
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 01:06 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Dat klinkt meer als antropologie dan psychologie, leesvoer?
Ik zal eens kijken
  donderdag 20 oktober 2011 @ 01:20:21 #53
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_103311223
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 01:18 schreef Niltag het volgende:

[..]

Meer om het feit dat je het zo direct moest melden gok ik.
Ja. Dat als versiertruc gebruiken staat nou niet bepaald bekend als een doorslaggevend succes.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 20 oktober 2011 @ 01:20:53 #54
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_103311232
/care
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_103311244
quote:
7s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 01:06 schreef kwaliteit. het volgende:

[..]

Inzicht in wat?

:P
Gewoon in de ruime zin van het woord, geen woorden of uitleg nodig hebben om te weten wat er van je verwacht wordt. Heeft raakvlakken met IQ, maar ook EQ.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  donderdag 20 oktober 2011 @ 01:21:51 #56
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_103311253
Tuurlijk kun je wel in je eentje overleven? Als je een depressie hebt (om maar even wat te noemen) ga je toch ook niet dood door een gebrek aan sociale contacten?

We dwalen wel af :+
pi_103311307
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 01:18 schreef Niltag het volgende:

[..]

Meer om het feit dat je het zo direct moest melden gok ik.
Ik denk van niet, wij hadden het over intelligentie en toen vroeg ze wat mijn iq was. Toen zei ik dat ik hoogbegaafd was.

En toen had ze eerst van:"Ja tuurlijk"
Maar nadat ze het door had dat het echt zo is kapte ze meteen het gesprek af.

Snap alleen niet waarom hoogbegaafheid door sommige mensen als een afknapper word gezien.

Edit: laten we maar weer OT gaan. :P
Believe that anything you can imagine, you can make real.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 01:27:49 #58
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_103311375
quote:
13s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 01:24 schreef kwaliteit. het volgende:

[..]

Ik denk van niet, wij hadden het over intelligentie en toen vroeg ze wat mijn iq was. Toen zei ik dat ik hoogbegaafd was.

En toen had ze eerst van:"Ja tuurlijk"
Maar nadat ze het door had dat het echt zo is kapte ze meteen het gesprek af.

Snap alleen niet waarom hoogbegaafheid door sommige mensen als een afknapper word gezien.
Omdat je dat niet hoeft te noemen maar moet laten merken. Jezelf dergelijke labeltje opplakken komt kansloos en zelfs zielig over. Dat geldt trouwens ook voor een duizenden andere dingen. Soms is het beter om dingen voor jezelf te houden en alleen te noemen als er direct en zeer specifiek naar gevraagd wordt.
--
pi_103311472
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 01:27 schreef Ryon het volgende:

[..]

Omdat je dat niet hoeft te noemen maar moet laten merken. Jezelf dergelijke labeltje opplakken komt kansloos en zelfs zielig over. Dat geldt trouwens ook voor een duizenden andere dingen. Soms is het beter om dingen voor jezelf te houden en alleen te noemen als er direct en zeer specifiek naar gevraagd wordt.
1. Ik laat het liever niet merken, daarom had de persoon in kwestie een "ja tuurlijk" reactie.
2. Hoe kom je erbij dat ik aan mezelf een "labeltje" op plak?
3. Als je goed leest vroeg ze er naar.
Believe that anything you can imagine, you can make real.
pi_103311541
quote:
13s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 01:32 schreef kwaliteit. het volgende:

[..]

1. Ik laat het liever niet merken, daarom had de persoon in kwestie een "ja tuurlijk" reactie.
Er wordt in de maatschappij veel te moeilijk gedaan over mensen die 'hoogbegaafd' en wat minder sterk zijn. Meer heb ik niet toe te voegen.
pi_103311543
Lieft zo slim mogelijk. IQ 150? GRAAG!

Helaas komt het in mijn ervaring heeeeel weinig voor dat er echt slimme meisjes tussenlopen. Heel veel intelligente vrouwen, dat zeker, maar een echt discussie van hoog niveau kan je blijkbaar alleen met zeer intelligente mannen hebben.

Ik vind het anders wel leuk, intellectuele uitdaging van de vrouw.
pi_103311573
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 01:36 schreef Gamesua het volgende:

Helaas komt het in mijn ervaring heeeeel weinig voor dat er echt slimme meisjes tussenlopen. Heel veel intelligente vrouwen, dat zeker, maar een echt discussie van hoog niveau kan je blijkbaar alleen met zeer intelligente mannen hebben.

Dan ben je niet op de juiste plaatsen en zit je het vrouwelijke geslacht te denigreren op Fok.
pi_103311584
quote:
Dit is de eerste keer dat ik dit hoor... :o
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 01:40:24 #64
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_103311618
quote:
13s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 01:32 schreef kwaliteit. het volgende:

[..]

Met merken bedoel ik dat je over komt als een slimme jongen waarvan het wel duidelijk is dat hij een hoog iq heeft. Niet dat je weer even moet wijzen naar een mensa/bnn test. Hoogbegaafdheid is hoe je het ook wendt of keert een labeltje, altijd oppassen met dat soort dingen op jezelf opplakken, zeker als het niet nodig is. Het gesprek ging over hoe slim je was. Ze vroeg niet of je toevallig hoogbegaafd was. Door meteen op te rakelen dat je een IQ hebt van 140 ('nee, echt waar! Komt doordat ik hoogbegaafd ben, echt waar! Nee.. Bleek uit een test. Echt waar! Mijn moeder zegt het ook! Echt waar!') kom je niet heel charmant over. Beter kan je er een grapje van maken en zeggen dat je een hoog IQ hebt en daarom altijd tienen haalt voor wiskunde, knipoog. Kom je niet over als iemand die loopt te pochen met het een en ander, maar gewoon als een leuke, slimme en grappige jongen. Daar vallen meisjes op.
--
pi_103311640
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 01:38 schreef RabbitHeart het volgende:

[..]

Dit is de eerste keer dat ik dit hoor... :o
Hij is de rainman. Hij wil telefoonboeken met haar doornemen.
pi_103311695
Ik zeg nooit (meer) dat ik hoogbegaafd ben, daar heb ik in het verleden slechte ervaringen mee gehad. Ik heb het slechts aan twee vriendinnen van de universiteit verteld. De ene leek redelijk geschokt en de andere noemt me 'mensa girl'.

Ik zou het ook niet aantrekkelijk vinden als een man zou pochen met zijn IQ. Je IQ zegt vrij weinig over je.
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 01:46:14 #67
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_103311729
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 01:41 schreef trekeennummertje het volgende:

[..]

Hij is de rainman. Hij wil telefoonboeken met haar doornemen.
Kwartetten met nummers _O-
pi_103313811
quote:
12s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 23:26 schreef dreamscometrue het volgende:
Als je zou kunnen kiezen zou je dan voor een vrouw met gemiddelde of hoge intelligentie gaan?
En hecht je grote waarde aan hoe zij in de maatschappij staat/welk aanzien zij heeft?
Ik zou eerder voor een vrouw gaan met een wat hogere intelligentie, simpelweg omdat dan de kans groter is dat wij elkaar begrijpen en goed met elkaar kunnen praten.

Dat betekent dus niet dat dit altijd het geval zal zijn en dat ik er altijd voor zou kiezen.

Ik hecht overigens weinig waarde aan welk aanzien zij heeft ofzo. Ook al besluit ze leuk thuis te zitten met de kinderen, prima (hoewel een bijbaantje misschien wel handig zou zijn qua inkomen).

Het gaat mij er dus puur om dat ik leuk met haar kan praten over van alles en nog wat en dat we elkaar begrijpen.
There is a long line down from heaven.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 08:51:31 #69
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_103314035
quote:

Vrouwen gebruiken hun intelligentie op een andere manier heb ik het idee.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_103314275
quote:
9s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 01:14 schreef kwaliteit. het volgende:
Ik heb gister een vriendin van mij die een oogje op mij heeft vertelt dat ik een iq van 140 heb. Werd ervaart als een afknapper. :{
Haar BS-alarm ging af.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  donderdag 20 oktober 2011 @ 09:10:28 #71
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_103314285
quote:
9s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 01:14 schreef kwaliteit. het volgende:
Ik heb gister een vriendin van mij die een oogje op mij heeft vertelt dat ik een iq van 140 heb. Werd ervaart als een afknapper. :{
Smooth man.. :')
pi_103314298
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 01:44 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik zeg nooit (meer) dat ik hoogbegaafd ben, daar heb ik in het verleden slechte ervaringen mee gehad. Ik heb het slechts aan twee vriendinnen van de universiteit verteld. De ene leek redelijk geschokt en de andere noemt me 'mensa girl'.

Ik zou het ook niet aantrekkelijk vinden als een man zou pochen met zijn IQ. Je IQ zegt vrij weinig over je.
Hoe in vredesnaam kun je geschokt raken van zo'n mededeling?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_103314459
Vaak gaat(erg) intelligent inderdaad niet gepaard met grote sociale skills..

Het belangrijkste vind ik om met iemand te hebben die qua intelligentie ongeveer op hetzelfde niveau zit. Dat kan net IETS dommer of IETS slimmer zijn...

Ik heb persoonlijk ervaring met een scharrel die een stuk slimmer ( tegen het autistische aan), en een vriendin die een stuk dommer was...

De slimme was een zeikerd, die van elke mug een olifant maakte. Bij elk kleine probleem, en dan niet zozeer met mij maar ze was anti de hele wereld leek het wel, haalde ze allerlei etische waarden aan die nageleefd diende te worden volgens haar.
Maar persoonlijk begreep ze me wel helemaal. Als ik iets zei met sarcasme of een dubbele bedoeling dan hoefde ik zoiets nooit uit te leggen, en ik kreeg altijd een inhoudelijk antwoord terug op mijn vragen...

De domme was een schat van een meid, erg open en vriendelijk tegen alle mensen, vond alles leuk etc.. Maar als ik eens een keer serieus wou praten, of ik had iets waar ik tegenop zat waar ik gewoon eens een losse opmerking over maakte dan hoefde ik daar bij haar niet echt mee aan te komen ;( '' Ach schatje toch kussiekussie'' kreeg ik dan te horen oid :D En bepaalde grapjes of woordspelingen hoefde ik bij haar niet te proberen want dat kwam niet eens over...

Grappige is uiteinderlijk wel dat ik door de ''domme'' gedumpt ben, terwijl ik zelf de ''slimme'' aan de kant heb gezet. Wat ik uiteinderlijk beter vond weet ik niet, bij de domme voelde ik me meer op mijn gemak, dat was meer ''mijn meisje'' ( :r ), maar bij de slimme had ik meer het gevoel dat ze mij beter kende en kon inschatten..
  donderdag 20 oktober 2011 @ 09:25:32 #74
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_103314518
Al dat politiek correcte gelul over dat aanzien er niet toe doet :') Jullie zouden allemaal blindelings in een relatie stappen met een zwerver of een hoer op voorwaarde dat ze qua niveau gelijkwaardig is en een beetje mensenkennis heeft?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 20 oktober 2011 @ 09:29:02 #75
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_103314593
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 09:25 schreef AgLarrr het volgende:
Al dat politiek correcte gelul over dat aanzien er niet toe doet :') Jullie zouden allemaal blindelings in een relatie stappen met een zwerver of een hoer op voorwaarde dat ze qua niveau gelijkwaardig is en een beetje mensenkennis heeft?
Ook een zwart-witje?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')