abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:44:41 #121
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_103398117
276 km en 1 nieuw bordje *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:46:32 #122
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_103398251
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 22:44 schreef Dr_Flash het volgende:
276 km en 1 nieuw bordje *O*
pics!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:55:55 #123
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_103398852
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 22:46 schreef bork het volgende:

[..]

pics!
Morgen. Straks als ik thuis kom eerst slapen :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103409609

Over ruim een jaar zal het treinverkeer op het Kamperlijntje voorgoed verdwijnen. Vanaf december 2012 beginnen de werkzaamheden die van de spoorlijn een tramtracé moeten maken. De buffeltjes zullen dan sowieso verleden tijd zijn, maar het is best mogelijk dat NS Regio de vervoerder blijft. Dit komt omdat de aanbesteding van de tramlijn losgekoppeld is van het busvervoer in de concessie IJsselmond. Op de zonnige ochtend van 20 oktober 2011 is alles nog koek en ei als stel 3403 het station van Kampen, dat eigenlijk in IJsselmuiden ligt, achter zich laat en als trein 8538 koers zet naar het 13 kilometer verderop gelegen Zwolle. Op de achtergrond is de uit de 17e eeuw stammende Nieuwe Toren van Kampen te zien, waarvan de restauratie de afgelopen zomer afgerond is.


Tussen het dorp 's Heerenbroek en de Zwolse wijk Stadshagen heb je een fraai overzicht over het landschap vanaf het talud van de rondweg van Zwolle. Hier passeert stel 3403 als trein 8542 onderweg naar Zwolle.


Ook van beneden is het aardig toeven bij de overweg aan de Scholtensteeg. Zeker als familie Schaap massaal aan de voederbak plaatsneemt. Nog net voor de zon weer achter een aanstormend wolkenfront schuil gaat, passeert stel 3403 als trein 8544 naar Zwolle.


Naast de 3403 is ook de 3410 voorzien van "Zwolle-Kampen"-bestickering. Momenteel is dit stel daarentegen niet beschikbaar, waardoor er een ander regulier NS-stel op dit korte diesellijntje rijdt. De 3403 is samen met de 3409 aan het eind van de lijn als ze als trein 8557 het voormalige laadperron bij station Kampen passeren. Na een middag vol regen, gelukkig zat uw fotograaf droog binnen te werken, klaarde het in de avondspits weer wat op. Hierdoor was het licht uiterst fraai te noemen.


Na Tiel (week of 2 geleden) en Kampen lijkt het DM90-materieel mij te achtervolgen. Of ik achtervolg hun natuurlijk. Afijn. Door werkzaamheden tussen Wierden en Nijverdal kan de stoptreinserie 7900 uit Enschede niet verder rijden dan Wierden. Omdat er daar geen keermogelijkheden zijn, rijdt de trein leeg door naar Rijssen. Onder heerlijke herfstachtige en zonnige omstandigheden zijn de stellen 3413 en 3406 als trein 7940 onderweg ter hoogte van Notter.


Sinds december 2010 exploiteren Syntus en de Bentheimer Eisenbahn de treindienst tussen Bad Bentheim, Oldenzaal en Hengelo. Deze treindienst gaat door het leven onder de naam Grensland-Express. Speciaal hiervoor heeft DM90-stel 3436 blauwe stickers gekregen, waarmee het een opvallend uiterlijk heeft en daarmee afwijkt van alle andere 'buffeltjes'. Op de zonnige vrijdag 21 oktober 2011 is het stel als trein 20124 onderweg terug richting Hengelo en zal het weldra de buitenwijken van Hengelo-Oost passeren.


De van origine alleen met schuifwagens en containers gevulde Volvo-onderdelentreinen tussen Älmhult en Gent hebben de laatste jaren ook plaats voor wissellaadbakken en/of containers van ander vervoer. Het begon met de blauwe Kinnarps-containers, waarin kantoorartikelen vervoerd werden. Later kwam ook Green Cargo om de hoek kijken, in Zweden een begrip in de transportwereld. Nieuwste trend zijn de gele DHL-wissellaadbakken, die sinds een week of 3 meeliften in de verder vrij saaie bloktreinen tussen Zweden en België v.v. Met de NMBS 2821 aan kop passeert de kleurrijke trein de eveneens kleurrijke herfstomgeving van Deurningen.
pi_103410690
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 21:46 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]

Raad maar welk station dit is. :P
Kampen, van een kant die nooit iemand ziet :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:41:05 #126
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_103410733
Mooie plaatjes weer Zug!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_103410875
Waarom maken ze bij Amersfoort niet gewoon de oostkant volledig ongelijkvloers. Dan hoef je veel minder te wijzigen aan het spoor. Zoals ik het nu op sporenplan zie hebben ze sowieso die hele fly over daar verkeerd geplaatst. Had je beide sporen in het midden uit laten komen met een tak van de buitenste sporen naar deze sporen, dan had je niet veel meer kosten gehad, maar wel alle mogelijkheden.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_103410961
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 22:46 schreef bork het volgende:

[..]

pics!
Het kan nog steeds *O*

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103411699
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 11:47 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom maken ze bij Amersfoort niet gewoon de oostkant volledig ongelijkvloers. Dan hoef je veel minder te wijzigen aan het spoor. Zoals ik het nu op sporenplan zie hebben ze sowieso die hele fly over daar verkeerd geplaatst. Had je beide sporen in het midden uit laten komen met een tak van de buitenste sporen naar deze sporen, dan had je niet veel meer kosten gehad, maar wel alle mogelijkheden.
Nu je het zegt...

Vanwege de layout aan de oostkant moet de trein naar Enschede van spoor 1 vertrekken en de trein naar Groningen van spoor 2. Maar dat betekent dat de trein Schiphol-Groningen dus niet door de dive-under kan en nog steeds het pad Amersfoort -> Utrecht moet kruisen.

Of wacht eens... straks gaat Schiphol-Groningen toch via de Hanzelijn!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2011 12:25:15 ]
pi_103412076
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 12:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Nu je het zegt...

Vanwege de layout aan de oostkant moet de trein naar Enschede van spoor 1 vertrekken en de trein naar Groningen van spoor 2. Maar dat betekent dat de trein Schiphol-Groningen dus niet door de dive-under kan en nog steeds het pad Amersfoort -> Utrecht moet kruisen.

Of wacht eens... straks gaat Schiphol-Groningen toch via de Hanzelijn!
Maar dan is het al helemaal overbodig, want dan hoef je alleen maar te zorgen dat Schiphol-Apeldoorn ongelijkvloers kan. En dat kan het ook met 1 fly over extra aan de oostkant, die je parallel aan de huidige fly-over laat lopen, zodat het geen extra overlast veroorzaakt.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:46:20 #131
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_103412276
Ok, vorige week zaterdag 's avonds naar Dresden afgereisd om al weer om 10 uur zondagochtend in de onderstaande Class642 van ODEG af te zakken naar Zittau.


Op het station in Gorlitz stond op het andere perron een Baureih 650 klaar naar Hoyerswerda



In Zittau ben ik dinsdag nog een keer geweest daarover later meer, nu ging ik gelijk door naar Liberec met de onderstaande Class 642 ditmaal in de kleuren van de Vogtlandbahn (Traject Zittau-Liberec)



Er stond ook nog een Baureihe 612 naar Dresden op Zittau klaar voor vertrek



Van Liberec met de tram naar Jablonec nad Nisou. Breed en smalspoor in Liberec.



Daar met Motorovvz843 en DClass943 naar Korenov, het laatste stuk is normaalspoor voorzien van een tandrad (het enige in Europa nog in gebruik in een normale dienstregeling) en logischerwijze ook het steilste stuk spoor in Tsjechie. (Traject Liberec-Korenov)



In Korenov was het de bedoeling dat er een trein naar Harrachov en Szklarska Poręba ging, dat lijntje is in Augustus 2010 gereactiveerd, helaas was deze die dag stuk en moet ik nog een keer terug :( .Vanuit Szklarska Poręba weer verder met Pesa SA135 naar Jelenia Gora. (traject Korenov/Szklarska Poręba - Jelenia Gora) de Zackenbahn



[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 22-10-2011 13:04:03 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_103412421
Go go borkie *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103413275
Leuk! Ik dacht dat bij Tisovec in Slowakije ook nog een normaalsporige tandradbaan was die in normale dienstregeling bereden wordt, maar dat blijkt dus niet met tandradmaterieel te zijn. Weer wat geleerd dus. :)

Edit: Ik lees net dat daar in Tsjechië in het normale bedrijf ook geen tandradmaterieel meer gebruikt wordt. En dat er in Zwitserland nog wel spoorlijnen zijn met normaalspoor-tandradtreinen in dagelijks gebruik.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2011 13:34:46 ]
pi_103413447
Wat kost dat trouwens een schandalige hoop geld zeg. Enschede - Coesfeld is misschien 48 km, betaal je ¤ 10,90 voor een enkeltje 8)7 Gewoon 2e klas, en wapperen met je BahnCard is zinloos. 22,71 cent per km -O-

In NL betaal je 2e klas vol tarief 8 euro voor zo'n afstand (Ut - Ht is ook 48 km)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103413714
Volgens Jizdenka kost een internationaal kaartje Enschede-Coesfeld ¤9,40 zonder en ¤ 7,10 met RailPlus. Dan is die ¤ 10,90 wel echt belachelijk ja.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:02:41 #136
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103416140
Fijn he, dat grenstarief :')
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:45:45 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103417715
Mooie platen weer ^O^
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_103418045
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 15:02 schreef James1988 het volgende:
Fijn he, dat grenstarief :')
Grenstarief? Die 10,90 voor Enschede-Coesfeld is gewoon binnenlands Duits tarief (ZVM) hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2011 15:54:50 ]
pi_103418191
quote:
13s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 13:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat kost dat trouwens een schandalige hoop geld zeg. Enschede - Coesfeld is misschien 48 km, betaal je ¤ 10,90 voor een enkeltje 8)7 Gewoon 2e klas, en wapperen met je BahnCard is zinloos. 22,71 cent per km -O-

In NL betaal je 2e klas vol tarief 8 euro voor zo'n afstand (Ut - Ht is ook 48 km)
En dan mag je hier nog met de IC... Maar daarom zijn die Ländertickets ook zo populair in .de
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:13:28 #140
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_103420724
Zijn er ergens de oudere NS jaarverslagen te downloaden ?
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_103424056
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 15:02 schreef James1988 het volgende:
Fijn he, dat grenstarief :')
Maakt niet uit. Voor dat verkehrsverbund telt Enschede als Duitsland. Vanaf Gronau is het nog steeds 8,50 bijvoorbeeld.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103424273
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 15:58 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

En dan mag je hier nog met de IC... Maar daarom zijn die Ländertickets ook zo populair in .de
Ja, maar wel raar dat de BahnCard blijkbaar niet geldig is daar -O-

Die is op de Grensland-Express bijvoorbeeld wel geldig gewoon 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:16:38 #143
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103424516
Grote goden. Wat is de Werkplaats Salzinnes een groot complex! Haarlem + Onnen + Maastricht + eindhoven bijelkaar zijn er niks bij...
Foto's komen nog.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:20:13 #144
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103424666
Toffe foto's Bork!
pi_103424805
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, maar wel raar dat de BahnCard blijkbaar niet geldig is daar -O-

Die is op de Grensland-Express bijvoorbeeld wel geldig gewoon 8)7
Is toch meer regel dan uitzondering dat de BahnCard niet voor Verbundtarif geldt?

Daarom heb ik er ook geen, meestal ga ik in Duitsland naar het Ruhrgebied en dan heb je er dus toch helemaal niks aan.
pi_103424887
Bahncard is idd alleen handig bij IC/EC/ICE geloof ik. Oftewel langeafstandstreinen. Tenzij je de Bahncard 100 hebt geloof ik, dan mag je overal onbeperkt mee (toch?).
pi_103424943
Ik had er in een RE Köln - Siegen ook korting mee voor het gebied dat hij buiten NRW reed. Maar dat was wel DB. En naar Coesfeld rijdt alleen de PEG natuurlijk. Over PECH gesproken :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103425011
PEG = Arriva en Arriva is tegenwoordig ingelijfd door de DB :)
pi_103425053
Nja en ik heb mn kaartje ook uit een DB automaat gehaald en DB Regio rijdt gewoon ook tussen Enschede en Gronau. Maar nog steeds werd me nooit gevraagd of ik een BahnCard had :N Nou, het zal wel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:31:08 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103425071
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 19:29 schreef Zug-Chef het volgende:
PEG = Arriva en Arriva is tegenwoordig ingelijfd door de DB :)
Dat dacht ik dus ook, maar Arriva Duitsland is verkocht, waardoor PEG dus nu niet eigendom is van DB.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')