Je moet niet allerlei dingen erbij denken, maar naar de feiten gaan kijken... "normaliter"quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:25 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Denk dat dat komt uit koppigheid tegenover elkaar omdat ze elkaar beschuldigden dat ze de resp. de PKK en Hamas steunen. Normaliter is dat niet de bedoeling nee.
Hamas is geen terroristische organisatie, PKK is geen terroristische organisatie en de Taliban is ook geen terroristische organisatie. Period. Alle drie vechten voor hun volk, een legitieme zaak.quote:Hamas is not a not a terrorist organization, it is a political party, Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan told PBS’s Charlie Rose in an interview that was aired late on Wednesday night.
“Let me give you a very clear message. I don’t see Hamas as a terror organization. Hamas is a political party. And it is an organization. It is a resistance movement trying to protect its country under occupation. So we should not mix terrorist organizations with such an organization,” Erdogan said.
An Israeli official retorted Thursday: “If Hamas is not a terrorist organization, what is?"
“Hamas deliberately targets civilians, puts suicide bombers on a pedestal and sees them as role models for children,” the official told The Jerusalem Post.
“Hamas just recently praised Osama bin Laden and called him a holy warrior,” the official noted.
During the interview Erdogan defended his position with regard to Hamas, saying that “calling them terrorists, this would be disrespectful to their policy and people.”
Barzani = jash. Biji PKK u Karayilan.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:49 schreef Eagle_99 het volgende:
Barzani heeft net live de aanslag veroordeeld.
Wat is dat nou weer voor gezwam? Ben jij soms van mening dat wij geen recht hebben op onafhankelijkheid? Voel jij je te verheven in je eurocentrisme om een nationalistische beweging van een systematisch-achtergebleven Midden-Oosters volk te erkennen?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:58 schreef killfrenzy het volgende:
[..]
Wie kijkt wel belangeloos? De Koerden zeker?.
Ik bedoelde met rebellen bandieten, excuses voor mijn verkeerde woordkeuze.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:43 schreef IntercityAPT2 het volgende:
[..]
Ik heb geen behoefte aan een discussie over of het een genocide of een burgeroolog betreft; dat laat ik maar aan de Armeniërs over. Waar het mij om gaat is dat jij de rol van de Koerdische bandieten(lees: bandieten, niet rebellen) uit proportie gooit(de Koerdische moordcapaciteit die jij hier schetst is heel onrealistisch) en de hedendaagse Koerden voor hun activiteiten verantwoordelijk houdt. De Koerdische bevolking ten tijde van de "oorlog" was niet in beschikking over een representatieve autoriteit, zoals de PKK van nu. De Koerdische bevolking wenste helemaal niet de uitroeiing van de Armeense bevolking, en in mijn gebied van oorsprong zijn er zelfs duizenden Armeniërs ondergedoken bij vriendelijke Koerden.
Over de 'death marches': de meeste Armeniërs werden afgevoerd naar het noorden van de Syrische woestijn, waar tot op de dag vandaag niet alleen Koerden wonen, maar ook Arabieren en Turken: http://webcache.googleuse(...)&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
Het is echter niet toevallig dat de Arabieren(en andere Kaukasische volkeren) niet worden betrokken in deze kwestie gezien alleen wij een belemmering vormen voor de Christelijke irrendistische ambitites.
Ik wil je de geschiedenis van die Koerdische migranten wel vertellen, maar daar zul je niet zo blij van worden. Heeft vooral te maken met het verbranden van inheemse Koerdische dorpen door het Turkse leger in de jaren 90'. Maar natuurlijk zitten er ook economische redenen achter.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 14:34 schreef Eagle_99 het volgende:
Ok, het zou een fout kunnen zijn dat ik zei dat de meeste Armenen door de Koerden zijn vermoord, mijn excuses.
Maar ik ben blij dat we overeen zijn dat niet alleen Turken verantwoordelijk zijn voor wat er gebeurd is.
Ik wist trouwens niet dat er zoveel Koerden waren in regio Samsun. Wij hebben in Midden Noord Turkije(Kastamonu, Karabük, Çorum, Çankiri, Samsun, Sinop, Amasya) veel Koerdische dorpen maar die vormen absoluut geen meerderheid, wel leven de meeste in Çorum dacht ik.
Dan zijn ze misschien wegens economische redenen verhuisd. Is Samsun niet een kansrijk vissersgebied?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 14:40 schreef Eagle_99 het volgende:
De Koerden in onze regio zijn daar al eeuwen, en niet sinds 1990. We hebben trouwens nauwe familiebanden met elkaar.
Als je de rest van mijn posts eens leest zie je wel hoe inhoudelijk geavanceerd de mijne zijn in verhouding tot de jouwe. Door nu met één klein foutje door mij zo te koop te gaan lopen maak je jezelf alleen maar belachelijk. Daarnaast is het Nederlands niet mijn moedertaal.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:37 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Als je zulke taalfouten maakt, heb je het recht niet om anderen primitief te noemen.
Dan dien jij ook niet zulke walgelijke conclusies te trekken.quote:En ik weet te weinig over dit onderwerp om er over in discussie te gaan.
Dit is helemaal waar zelfs de koerden zeggen dat zelf maar de nederlandse media heeft er nooit eroverquote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:55 schreef Eagle_99 het volgende:
Ow wacht, dus de Armenen hebben de Koerden ook aangevallen? Dat is een vooruitgang. Blij dat je toegeeft dat de Armenen de lokale bevolking(dus ook Turken) hebben aangevallen, wat tot een deportatie heeft geleid.
Ik ga het niet verder over de Armeense kwestie hebben(off-topic), maar je mag eens 'Hamidiye alaylari' gaan opzoeken. De Koerden hebben gewoon keihard meegedaan aan een 'genocide'
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |