Laten overnemen? Dat geld ben je wel kwijt want dat gaat in de algemene pot voor onderhoud. Er is geen "mijn deel" zodra je het in een VvE stopt.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:00 schreef Chinless het volgende:
Het geld in de VVE ben je ook nooit kwijt, je kan altijd dit laten overnemen door de nieuwe koper. Tenzij het is uitgegeven aan uitgaven.
Nieuw pand uit 2005, geheel van beton, geanodiseerde aluminium kozijnenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:42 schreef Casos het volgende:
40 euro alleen zegt ook niets. Als de staat van het pand of een deel slecht is en er noodzakelijk onderhoud gepleegd moet worden, kan de VVE per vergadering zomaar voor een eenmalige bijdrage of verhoging van de servicekosten stemmen.
Lees je vooral goed in in de afgelopen vergaderingen en algemeen onderhoud / staat van het pand.
Dat vind ik dus ook zo stom. Ze zeggen dat je bijvoorbeeld 500 euro per maand niet zou kunnen missen, maar 300 + 200 VVE is dan opeens geen probleem. WTF?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:10 schreef _VoiD_ het volgende:
Dat heb ik ookMaar als je 200 euro netto moet bijlappen kun je ook een hypotheek nemen van 50.000 meer.. Maarja, dat wil de bank niet, blablabla... gezeik allemaal.
Idd, staat als het goed is ook in het jaarverslag(of hoe heet dat ook alweer) dat je dus op kan vragen bij de verkopend makelaar.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:25 schreef Clupea het volgende:
En vraag ook even wat de VVE reserves zijn. Veel geld in kas betekend dat de VVE bijdrage niet meteen omhoog gaat als er eens wat onderhoud gedaan moet worden.
Lijkt me dan niet echt een actieve vve.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:00 schreef Blik het volgende:
Ik betaal 10 euro per maand voor de VVE. er is gewoon geen pijl op te trekken wat dat betreft.
Een topic over woonkosten heeft niets in 'wonen' te zoeken? Afijn, mij om het evenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:49 schreef Vonkenboer het volgende:
Schopje Werk, Geldzaken en Recht
Dit topic heeft helemaal niets in K&W te zoeken !
Het gaat er om wat de reserveringen zijn en wat je MOP daar over zegt.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:15 schreef BadderAapje het volgende:
Nieuwbouw appartement hier. opgeleverd in 2011.
maandelijkse kosten + schuurtje: 72 EUR (eindhoven)
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me dan niet echt een actieve vve.
Dit!quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:22 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Het gaat er om wat de reserveringen zijn en wat je MOP daar over zegt.
Met andere woorden, hoe wordt er gespaard voor groot onderhoud en welke verzekeringen zitten er in.
Beetje afhankelijk van wat daar in zit he? Ik betaal wel 200E per maand maar daar zit ook verwarming en heet en koud water in.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:58 schreef Matty___ het volgende:
ik betaal voor een nieuwbouwappartement met 2 liften nu 86 euro per maand.
Het ligt er volgens mij aan wat er allemaal gedaan wordt van dat geld en hoe goed het onderhouden is.
Als men er jarenlang niets aan heeft gedaan en het beseft komt er dat het nodig is en de kosten nu 200 euro in de maand zijn zou ik bedanken en verder zoeken
Complete onzin dus. Je kunt dat helemaal niet roepen tenzij je weet wat er 'in' die kosten zit.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:29 schreef KhaZ het volgende:
Om op de eerste vraag terug te komen, wat is redelijk? Redelijk is ongeveer ¤50-100 per maand, hangt gewoon van het gebouw af.
Beste,quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:22 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Het gaat er om wat de reserveringen zijn en wat je MOP daar over zegt.
Met andere woorden, hoe wordt er gespaard voor groot onderhoud en welke verzekeringen zitten er in.
En dus, dan kun je toch met je MOP achterhalen of de VVE bijdrage realistisch is ten opzichte van de te verwachtten onderhoudskosten over de jaren heen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:18 schreef BadderAapje het volgende:
[..]
Beste,
Omdat het pas dit jaar is opgeleverd hebben wij elke mogelijke verzekering, onderhoud, schoonmaak erbij. Het is dus vrijwel maximaal begroot.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |