Onzin, als iemand dat wil kan hij/zij echt wel naast zijn/haar fulltime baan mensen wegpesten uit de buurt hoor.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:00 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik persoonlijk zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen om mensen uit mijn wijk weg te pesten, ik zou ook niet weten waar de mensen in mijn vrienden- en kennissenkring - vrijwel zonder uitzondering allemaal "witte mannen" die tijd vandaan zouden moeten halen. Geef dan gewoon eerlijk aan dat de pesters werkeloze onrendabelen zijn, of is dat ook "stigmatiserend"?
Welnee, dit is al langer bekend. Hakenkruizen op moskeëen komen je ook niet onbekend voor hoop ik? En het feit dat niet Joden, maar Marokkanen het vaakst gediscrimineerd worden ook niet. Met je vermoorde onschuld.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:23 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Zomaar ineens is het wegpesten van allochtonen een groot probleem, ja. Wel typisch dat men er pas over begint na alle publiciteit rond de weggepeste homostellen. Het is, naar ik tenminste aanneem, niet pas begonnen na dat gekut tegen de homostellen in Utrecht en Den Haag.
Fixed.quote:Verder neemt het vanzelfsprekend niet weg dat de homo alle pesterijen, door wie dan ook, keihard de kop ingedrukt dient te worden.
Ook mijn eerste gedachte.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:53 schreef Bastard het volgende:
Ik geloof er geen hol van eerlijk gezegd. Bericht doet mij denken aan de linkse propaganda machine als tegengeluid op de weggepeste homostellen. Zo van "maar die worden ook gepest hoor"
Zegt echt enorm veel over jou.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:53 schreef Bastard het volgende:
Ik geloof er geen hol van eerlijk gezegd. Bericht doet mij denken aan de linkse propaganda machine als tegengeluid op de weggepeste homostellen. Zo van "maar die worden ook gepest hoor"
Wees er maar trots opquote:
Maar vind jij het raar dat Marokkanen inmiddels in heel West Europa worden uitgekotst?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:56 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Zegt echt enorm veel over jou.
Als je al op internet kijkt zie je dat er enorme haatcomments worden geplaatst bij berichten over Marokkanen terwijl dat bij homo's eerder een uitzondering is (gelukkig )
Jij moet toch ook toegeven dat het wel heel toevallig is dat net na het uitgebreid onder de aandacht is gekomen dat meestal allochtonen homo's wegpesten, ineens een nieuwsartikel naar buiten komt hoeveel allochtonen ook gepest worden.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:56 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Zegt echt enorm veel over jou.
Als je al op internet kijkt zie je dat er enorme haatcomments worden geplaatst bij berichten over Marokkanen terwijl dat bij homo's eerder een uitzondering is (gelukkig )
Ja uiteraard , zoals elk weldenkend mens.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:59 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Maar vind jij het raar dat Marokkanen inmiddels in heel West Europa worden uitgekotst?
Tuurlijk zit er onevenredig veel fout bij de Marokkanen en dan met name de jongens maar dit zou geen reden mogen zijn mensen uit wijken te pesten of racisme richting Marokkanen in het algemeen minder erg te vinden.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:59 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Maar vind jij het raar dat Marokkanen inmiddels in heel West Europa worden uitgekotst?
Wij kaaskoppen klagen minder. Het was zelfs landelijk nieuws dat wij kaaskoppen geen aangiften meer doen na misdaden en misdrijven, omdat het resultaat erna nagenoeg 0,0 is.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:41 schreef Dr.Nikita het volgende:
En hoe zit het nou met het landelijk pesten van kaaskoppen en het terorriseren van complete wijken inclusief bejaarden door noordafrikanen? Hoor ik jullie daar over janken? Nee, natuurlijk niet,
Helemaal niet. Het heeft juist betrekking op dat nieuws.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:03 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Jij moet toch ook toegeven dat het wel heel toevallig is dat net na het uitgebreid onder de aandacht is gekomen dat meestal allochtonen homo's wegpesten, ineens een nieuwsartikel naar buiten komt hoeveel allochtonen ook gepest worden.
Dat wekt bij mij toch het idee dat dit "nieuwsbericht" niet als doel informeren heeft, maar vooral de volgende boodschap wil over brengen: ahhhhhh, wat een zielige allochtonen toch, zij hebben het ook zwaar
Nee dat is niet raar je kunt niet ontkennen dat het niet goed gaat als je een 'weldenkend' mens bent. Met zo'n mentaliteit van er is niets aan de hand kom je ook niet tot verbetering.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:03 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Ja uiteraard , zoals elk weldenkend mens.
Belachelijk slecht onderzoek overigens.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:06 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Helemaal niet. Het heeft juist betrekking op dat nieuws.
Omdat het wegpesten van homo's ineens zou werd opgepikt zijn mensen op onderzoek gegaan naar wegpesten in het algemeen. En cijfers uit 2010 wijzen dus op dit gegeven. Ik snap de gedachtengang totaal niet ? Een behoorlijk nieuwsmedium die veel over wegpesten bericht kan hier best over berichten. Dat 'moet' het eigenlijk zelfs.
Linkse propaganda van de Pers? Dat zou wat nieuws zijn.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:03 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Jij moet toch ook toegeven dat het wel heel toevallig is dat net na het uitgebreid onder de aandacht is gekomen dat meestal allochtonen homo's wegpesten, ineens een nieuwsartikel naar buiten komt hoeveel allochtonen ook gepest worden.
Dat wekt bij mij toch het idee dat dit "nieuwsbericht" niet als doel informeren heeft, maar vooral de volgende boodschap wil over brengen: ahhhhhh, wat een zielige allochtonen toch, zij hebben het ook zwaar
Blijkbaar zijn de meeste mensen niet weldenkend. volgens jou.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:03 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Ja uiteraard , zoals elk weldenkend mens.
Iemand wegpesten is nooit goed maar als jarenlang complete wijken no-go area's zijn voor de kaaskoppen krijg je vroeg of laat tegengas.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:04 schreef rolfson het volgende:
[..]
Tuurlijk zit er onevenredig veel fout bij de Marokkanen en dan met name de jongens maar dit zou geen reden mogen zijn mensen uit wijken te pesten of racisme richting Marokkanen in het algemeen minder erg te vinden.
Jij hebt veel ervaring met dit soort onderzoek ?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:08 schreef rolfson het volgende:
[..]
Belachelijk slecht onderzoek overigens.
Ach kom jij bent iemand die openlijk bepaalde bevolkingsgroepen uitkotst, ga alsjeblieft niet de vermoorde onschuld uithangen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Iemand wegpesten is nooit goed
Ja, Turken en vooral Marokkanen maar ik pest ze niet weg, dat maak jij er van.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:11 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Ach kom jij bent iemand die openlijk bepaalde bevolkingsgroepen uitkotst, ga alsjeblieft niet de vermoorde onschuld uithangen.
Een onderzoek dmv klachten die binnen komen en dat 'autochtonen' en sommige bevolkingsgroepen veel minder snel klagen dan andere lijkt mij al voldoende om zelf te kunnen verzinnen dat de uitkomst van dit onderzoek met een behoorlijke korrel zout genomen kan worden en in zijn geheel niet representatief is voor wat zich werkelijk allemaal afspeelt.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:10 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Jij hebt veel ervaring met dit soort onderzoek ?
Dat onderzoek zal wel vaak genoeg ge-peereeviewed worden.
Jij kotst Turken en Marokkanen dus uit en verwacht dat er mensen een normale discussie met jou voeren.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:13 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ja, Turken en vooral Marokkanen maar ik pest ze niet weg, dat maak jij er van.
Stiekem kots jij vast op mensen die op mensen kotsen of nietquote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:14 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Jij kotst Turken en Marokkanen dus uit en verwacht dat er mensen een normale discussie met jou voeren.
Jij kotst toch ook op PVV ers en toch voer je discussie met hen. Hypocriet zeg.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:14 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Jij kotst Turken en Marokkanen dus uit en verwacht dat er mensen een normale discussie met jou voeren.
Kots je op mij? Echt?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Jij kotst toch ook op PVV ers en toch voer je discussie met hen. Hypocriet zeg.
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:14 schreef rolfson het volgende:
[..]
Een onderzoek dmv klachten die binnen komen en dat 'autochtonen' en sommige bevolkingsgroepen veel minder snel klagen dan andere lijkt mij al voldoende om zelf te kunnen verzinnen dat de uitkomst van dit onderzoek met een behoorlijke korrel zout genomen kan worden en in zijn geheel niet representatief is voor wat zich werkelijk allemaal afspeelt.
Ik kots niet op PVV'ers een goede vriend van mij is zelfs PVV stemmer.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Jij kotst toch ook op PVV ers en toch voer je discussie met hen. Hypocriet zeg.
Ik heb er weinig mee in ieder geval.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:15 schreef rolfson het volgende:
[..]
Stiekem kots jij vast op mensen die op mensen kotsen of niet
Je hebt er weinig mee, hmmmmm, ik zie dat ongeveer als hetzelfde, Kotsen. Net zoals veel Marokkanen kotsen op de Nederlanders en Joden. Of hebben die er ook alleen maar weinig mee?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:20 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Ik heb er weinig mee in ieder geval.
Dat is internet. Mensen (links/centrum/rechts) pakken wat past binnen hun straatje en de rest is niet geloofwaardig.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:18 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Wat een onzin is dit zeg. Er is altijd kritiek op onderzoek. Daarom is er ook peer review en dergelijke, zodat het de werkelijkheid het best kan benaderen. En het 'feit' dat autochtonen minder snel klagen wordt gewoon door een paar fokkers gezegd. Je kraakt het onderzoek af omdat de uitkomst je niet aanstaat en dan doe je ook nog alsof je verstand hebt van dit soort onderzoeken.
Ik word vaak genoeg voor van alles en nog wat uitgemaakt omdat ik blank ben. Ik klaag er niet over bij instanties, zie er het nut niet van in ik zeg er misschien wat van bij de 'daders' als het de moeite waard is. Ik doe verder niet of ik verstand van heb ik zet er gewoon vraagtekens bij. Daarin tegen ben jij overtuigd van de waarheid en hoge kwaliteit van het onderzoek en doe jij alsof jij de waarheid in pacht hebt. Kortom je ergert je aan dingen die ik doe die je vervolgens nog stelliger zelf ook doet.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:18 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Wat een onzin is dit zeg. Er is altijd kritiek op onderzoek. Daarom is er ook peer review en dergelijke, zodat het de werkelijkheid het best kan benaderen. En het 'feit' dat autochtonen minder snel klagen wordt gewoon door een paar fokkers gezegd. Je kraakt het onderzoek af omdat de uitkomst je niet aanstaat en dan doe je ook nog alsof je verstand hebt van dit soort onderzoeken.
Precies. Veel allochtonen weten niet eens waar en hoe ze kunnen klagen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:27 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat is internet. Mensen (links/centrum/rechts) pakken wat past binnen hun straatje en de rest is niet geloofwaardig.
Ga je wat rapporten en onderzoeken na, dan kom je al redelijk snel tot de conclusie dat autochtonen over het algemeen sneller klagen over het een en ander dan allochtonen. Als je bedenkt dat autochtonen vaak ook beter weten waar en hoe dat moet, dan is dat eigenlijk ook niet zo heel verwonderlijk.
Ik ben ook vaak voor dingen uitgemaakt en heb nergens geklaagd. Lekker relevant voor het onderzoek onze persoonlijke keuzesquote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:28 schreef rolfson het volgende:
[..]
Ik word vaak genoeg voor van alles en nog wat uitgemaakt omdat ik blank ben. Ik klaag er niet over bij instanties, zie er het nut niet van in ik zeg er misschien wat van bij de 'daders' als het de moeite waard is. Ik doe verder niet of ik verstand van heb ik zet er gewoon vraagtekens bij. Daarin tegen ben jij overtuigd van de waarheid en hoge kwaliteit van het onderzoek en doe jij alsof jij de waarheid in pacht hebt. Kortom je ergert je aan dingen die ik doe die je vervolgens nog stelliger zelf ook doet.
Een beter uitkomst en duidelijker uitkomst van het onderzoek zou naar voren kunnen komen als ze er percentages bij hadden gezet.
Hoeveel procent van de homo's wordt gepest? 10% of 90%? En welke groepen worden er door welke groepen benadeeld? Alles ligt in dit onderzoek op één grote hoop en je wordt er als mens niets wijzer van.
Ik denk niet dat ik zomaar bij links of rechts in te delen ben en geloof ook niet wat mij het beste uit zou komen. Dit onderzoek gaat alleen erg kort door de bocht.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:27 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat is internet. Mensen (links/centrum/rechts) pakken wat past binnen hun straatje en de rest is niet geloofwaardig.
Ga je wat rapporten en onderzoeken na, dan kom je al redelijk snel tot de conclusie dat autochtonen over het algemeen sneller klagen over het een en ander dan allochtonen. Als je bedenkt dat autochtonen vaak ook beter weten waar en hoe dat moet, dan is dat eigenlijk ook niet zo heel verwonderlijk.
En op zich is dat juist weer de schuld van autochtonen. Daar laten ze steken vallen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:28 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Precies. Veel allochtonen weten niet eens waar en hoe ze kunnen klagen.
Trollbsbquote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En op zich is dat juist weer de schuld van autochtonen. Daar laten ze steken vallen.²
Nou, blijkbaar worden ze dan niet goed ingelicht. En ik mag toch aannemen dat dat een taak is van de "autochtonen"?quote:
Relevant als culturele verschillen verschuivingen in de uitkomst van het onderzoek kunnen veroorzaken. Overigens denk ik niet dat de 'autochtone' Nederlander negatiever behandelt wordt dan de Turkse en ja ik denk dat dat eerder andersom het geval is.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:29 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Ik ben ook vaak voor dingen uitgemaakt en heb nergens geklaagd. Lekker relevant voor het onderzoek onze persoonlijke keuzes
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nou, blijkbaar worden ze dan niet goed ingelicht. En ik mag toch aannemen dat dat een taak is van de "autochtonen"?²
http://www.art1nhn.nl/ima(...)ers%20lba%202010.pdfquote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:31 schreef rolfson het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik zomaar bij links of rechts in te delen ben en geloof ook niet wat mij het beste uit zou komen. Dit onderzoek gaat alleen erg kort door de bocht.
Ik zal het ook even doorlezen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:36 schreef Ryon het volgende:
[..]
http://www.art1nhn.nl/ima(...)ers%20lba%202010.pdf
Dat is het onderzoek waar in de OP naar verwezen wordt. Ik ben het nu even aan het doorlezen en ik heb niet het gevoel dat er wat mis mee is.
Dit is dus één van de punten waar ik mijn vraagtekens bijzet. Ik kan mij heel goed voorstellen dat verschillende bevolkingsgroepen totaal anders reageren dan anderen. Kortom dan zou daar eerst ook onderzoek naar gedaan moeten worden.quote:Het grootste deel van de geregistreerde discriminatieklachten wordt niet getoetst
aan de wetgeving gelijke behandeling of het strafrecht. Met andere woorden: de
klachten die de ADVs registreren betreffen ervaren discriminatie, die niet altijd
ook daadwerkelijke discriminatie zal zijn. Aan de andere kant is het zo dat lang
niet alle ervaren discriminatie ook wordt gemeld bij een ADV. Bovendien wordt
niet alle daadwerkelijke discriminatie ook als zodanig ervaren. Daarnaast kan het
zo zijn dat mensen die discriminatie ervaren, dit negeren en niet willen erkennen
omdat zij zichzelf niet in een slachtofferrol willen plaatsen. Zij zullen dan ook niet
snel geneigd zijn ervaren discriminatie te melden
6% van de klachten zijn dus afkomstig van homoseksuelen. Dat is alsnog - absoluut gezien zeker- ongelooflijk veel, en eigenlijk teveel. Maar dat geeft ook alleen maar aan hoe waanzinnig groot de omvang is van bepaalde andere vormen van discriminatie. Daarnaast is het altijd leuk om de praktijk voorbeelden erbij te lezen. Zorgt er voor dat mijn aandachtsspanne van een goudvis weer even wakker geschud wordt:quote:Seksuele gerichtheid
Van alle klachten betrof 6% discriminatie op grond van seksuele gerichtheid. Het gaat dan om discriminatie op grond van de (veronderstelde) homo- of heteroseksuele gerichtheid van het slachtoffer. Biseksualiteit valt hier ook onder.
Het gaat hierbij vooral om incidenten, veelal in de openbare ruimte en in de woonomgeving, gericht tegen personen met een homoseksuele gerichtheid. Bij deze incidenten is vaker sprake van geweld dan bij klachten over discriminatie op andere gronden.
quote:Geen verbouwing voor homostel
Twee mannen die met elkaar getrouwd zijn besluiten hun huis te laten verbouwen. Ze sturen schetsen naar een bouwbedrijf met het verzoek om een offerte.
In reactie ontvangen de mannen een e-mail waarin de vraag wordt gesteld of zij partners zijn, zoals verondersteld kan worden op basis van hun email adres. Als dit zo is, wil het bouwbedrijf geen zaken met hen doen, want “dit druist te sterk tegen mijn principes in. Ik denk dat we daardoor te veel een verstoorde samenwerking zullen hebben.” De mannen dienen een klacht in bij een ADV.
De ADV stuurt een brief naar het bouwbedrijf, waarin gesteld wordt dat het bedrijf verboden onderscheid maakt bij het aanbod van goederen en diensten op grond van homoseksuele gerichtheid. De directeur van het bouwbedrijf beroept zich op de vrijheid van meningsuiting en zegt zijn beslissing te baseren op „het christelijke geloof waarin de Bijbel de leidraad is‟. Hij vindt dat hij zijn eigen klantenkring mag kiezen en houdt ervan open kaart te spelen.
Nederlanders weten blijkbaar de ADV verdomd makkelijk te vinden. Gek.quote:De meeste slachtoffers van (ervaren) discriminatie die zich de afgelopen vijf jaar tot een ADV wendden, zijn van Nederlandse afkomst (35%), gevolgd door personen van Marokkaanse en Surinaamse afkomst (9% en 6% respectievelijk).
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:36 schreef Ryon het volgende:
[..]
http://www.art1nhn.nl/ima(...)ers%20lba%202010.pdf
Dat is het onderzoek waar in de OP naar verwezen wordt. Ik ben het nu even aan het doorlezen en ik heb niet het gevoel dat er wat mis mee is.
Er zijn natuurlijk ook wel meer dan vier keer meer Nederlanders dan Marokkanenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:44 schreef Ryon het volgende:
Nog een extra interessant statistiekje:
[..]
Nederlanders weten blijkbaar de ADV verdomd makkelijk te vinden. Gek.
Ja zeg! Dat is raar! En dat in Nederland. Daar moet ik toch even over nadenken.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:44 schreef Ryon het volgende:
Nog een extra interessant statistiekje:
[..]
Nederlanders weten blijkbaar de ADV verdomd makkelijk te vinden. Gek.
Hier zie ik blanke kinderen weggestuurd worden uit speeltuinen want zijn blank en openbare speeltuin was voor allochtonen bedoeld...zeggen de kinderen dan. Hier hoor ik sommige kinderen zeggen; gelukkig mogen die vieze Nederlanders niet mee doen met hun varkenshoofden. Hier zie ik; jullie moeten terug naar Marokko want jullie werken niet en stelen alleen maar.... uit de mond van een kind. etc, etc, God zij dank zijn de groepjes haters nog niet zo groot, maar geloof me; de haat is er niet van 1 kant, en echt als er niets aan gedaan gaat worden zullen die groepen alleen maar groter worden.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik liep eens een keer langs een voetbalveldje en zag daar wat Hollandse boys voetballen. Ik vroeg vriendelijk of ik mocht mee doen. Ik deed mee en was veruit de beste. Ik werd bijna door een groep van 15 Nederlandse jongens in elkaar geslagen, omdat ik A. Marokkaan was, B. Beter kon voetballen en C. Ze het niet konden hebben dat ik met mijn discussietechnieken ze zielig achterliet.
Zielig achterliet.²
En van mij mag dat met actiefoto's in de pers, maar zoals ik al zei; daders zijn zielig en mag je niet met foto op internet zetten.quote:Zo werd het huis van een man uit Sierra Leone eerst beklad met een hakenkruis, vervolgens werd een raam ingegooid en uiteindelijk werd er brand gesticht. Even schrijnend is de situatie van een man uit Afghanistan. Zijn vader en broer werden vermoord en hij vluchtte naar Nederland. Nu wordt hem het leven zuur gemaakt door zijn buurman, die hem en zijn familie uitscheldt en de kinderen met een bezem te lijf ging.Zo werd het huis van een man uit Sierra Leone eerst beklad met een hakenkruis, vervolgens werd een raam ingegooid en uiteindelijk werd er brand gesticht. Even schrijnend is de situatie van een man uit Afghanistan. Zijn vader en broer werden vermoord en hij vluchtte naar Nederland. Nu wordt hem het leven zuur gemaakt door zijn buurman, die hem en zijn familie uitscheldt en de kinderen met een bezem te lijf ging.
Dit is zo'n ongelooflijk goede reactie.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 18:43 schreef paddy het volgende:
[..]
Hier zie ik blanke kinderen weggestuurd worden uit speeltuinen want zijn blank en openbare speeltuin was voor allochtonen bedoeld...zeggen de kinderen dan. Hier hoor ik sommige kinderen zeggen; gelukkig mogen die vieze Nederlanders niet mee doen met hun varkenshoofden. Hier zie ik; jullie moeten terug naar Marokko want jullie werken niet en stelen alleen maar uit de mond van een kind. etc, etc, God zij dank zijn de groepjes haters nog niet zo groot, maar geloof me; de haat is er niet van 1 kant, en echt als er niets aan gedaan gaat worden zullen die groepen alleen maar groter worden.
Ik woon in een Marokkaanse wijk, en gelukkig zijn hier heel veel Marokkanen enorm aardig. En ook al worden wij nooit uitgenodigd ergens...als er iets is, weet ik zeker dat ik aan kan bellen, zoals ik sommige mensen ook al eens geholpen heb.
Mijn dochter werd in bescherming genomen door een paar Marokkanen tegen een andere groep Marokkanen (haters), en zo heb ik een autochtoons jongetje al eens de wacht aan gezegd met zijn haat opmerking. Wilde vanmorgen precies hetzelfde doen met een groepje Marokkanen (12/14 jaar) maar een andere groep Marokkanen zeiden dat zij het wel deden.
Ik walg van de opmerkingen jullie en wij. En het is niet zo dat elke Nederlander (autochtoon of allochtoon) zo denkt als de pesters of haters.
Wanneer wordt een dader eens aangepakt en hoeft het slachtoffer niet te verhuizen? Haters heb je gewoon onder elke bevolkingsgroep. Niet alleen onder autochtoon of alleen onder allochtoon. De daders komen er alleen bijna altijd mee weg.
Ik vind dat wijkverbod van pesters een enorm goed idee, ook al woont de pester daar en ook al is de pester onder de 18.
Denken dat alle Marokkanen Nederlanders of Homo's etc haten is net zo ACHTERLIJK als denken dat alle autochtone Nederlanders allochtonen en homo's etc haten.
De enigen die de haat belonen zijn de mensen die iets kunnen doen aan deze haat tegen allochtoon, autochtoon, homo, jood, gelovigen etcetc
Die cijfertjes boeien mij geen hol.Doe liever iets aan de haat dan er alleen maar over te janken. Of bestraf het eens.
Dit voorbeeld was bij mij niet gebeurd zonder als "witte" daar iets aan tegen te doen.
[..]
En van mij mag dat met actiefoto's in de pers, maar zoals ik al zei; daders zijn zielig en mag je niet met foto op internet zetten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |