quote:Tijdens iedere afspraak luisteren we naar het hartje (m.u.v. het intakegesprek)
Oh hier wel, mijn intake was bij 6-7 weken en dan hebben ze geen controle uitgevoerdquote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:25 schreef jaantje_ het volgende:
De eerste controle vindt later plaats joh, ik mag pas ergens in november. Maar ongeacht bij hoeveel weken de eerste controle plaatsvindt, gaan ze dus geen hartje luisteren (bij mijn praktijk dus he, kan best anders zijn bij anderen).
Bij ons staat dit op de site:quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:26 schreef sproet-je het volgende:
Ik lees vaak dat verloskundigen pas vanaf 14 weken naar het hartje willen luisteren. Ach ik zie het straks wel.
Susie, ik heb al 4 echo's achter de rug ivm vele bloedingen, volgende week de nekplooimeting dus dan hoop ik sowieso weer een teken van leven te zien!
Ah ok. Daar zal iedere praktijk dan idd andere richtlijnen voor hebben. Wellicht maken ze sowieso uitzonderingen bij laat ontdekte zwangerschappen jaquote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:27 schreef bitterend het volgende:
[..]
Oh hier wel, mijn intake was bij 6-7 weken en dan hebben ze geen controle uitgevoerd
maar stel dat ik al 13 weken was bijna ofzo (te laat achter kwam dat ik zwanger was zeg maar) had ze zeker een controle gedaan en hartje geluisterd.
Dat hebben ze mij toen verteld.
Ja, dat zal het idd zijn. Meestal vindt de intake daarvoor al plaats.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:30 schreef bitterend het volgende:
jaantje volgens mij heeft het gewoon mee te maken dat onder de 11-12 weken kunnen ze nog niks horen met de doppler
Dat went wel.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:32 schreef jaantje_ het volgende:
[..]
Ja, dat zal het idd zijn. Meestal vindt de intake daarvoor al plaats.
Vind het nog steeds raar om hier mee te posten, voorlopig kijk ik nog maar wat van de zijlijn mee.
Jazeker wel!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:30 schreef bitterend het volgende:
jaantje volgens mij heeft het gewoon mee te maken dat onder de 11-12 weken kunnen ze nog niks horen met de doppler
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:00 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Jazeker wel!
Ik ben al vanaf 6 weken op controle bij de vlos en alleen de eerste keer geen hartje want dat gaat dan gewoon nog niet, maar vanaf een week of 8/9 kan ze echt wel een hartje horen, zeker als je een volle blaas hebt
Ik heb/had een griepje te pakken. Voel me sinds vandaag wel weer iets beter, in de zin dat ik m'n ontbijt EN lunch vandaag al binnen hou.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:34 schreef Poezebeest het volgende:
NTS; ben je nog steeds ziek of is het zwangerschapsgerelateerd? In ieder geval heel vervelend en veel beterschapEn naar de kapper geweest, lekker! Ik moet ook nog binnen nu en 2 weken aangezien ik binnenkort een bruiloft heb, maar heb de puf nog niet gevonden om een afspraak te maken.
goed begrepenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:01 schreef JaleesaJoia het volgende:
nirak, misschien heb ik het verkeerd begrepen. maar uit je posts begrijp ik dat je geen man hebt maar een vrouw??
wat leuk!!!quote:
Oooh pfieuw! Vond het al zo raar.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:58 schreef bitterend het volgende:
covie bij 11 weken kan je ook het hartje horen op de echodat kon bij ons met 8-9 weken
onze vk zei ook bij de eerste controle van 11 weken "ik ga proberen om het hartje te luisteren" en het is gelukt![]()
Ze zullen het je laten horen EN zien bij de echoquote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:25 schreef covie het volgende:
[..]
Oooh pfieuw! Vond het al zo raar.
Hoewel zien al fantastisch is, maar wil het ook zo graag horen![]()
En inderdaad bij ons hebben ze geen echo apparaat.
Heeft wel elke vk een doppler?
Blijft evengoed spannend natuurlijk!!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:26 schreef sproet-je het volgende:
Ik lees vaak dat verloskundigen pas vanaf 14 weken naar het hartje willen luisteren. Ach ik zie het straks wel.
Susie, ik heb al 4 echo's achter de rug ivm vele bloedingen, volgende week de nekplooimeting dus dan hoop ik sowieso weer een teken van leven te zien!
Oh mooi zoquote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:29 schreef Roosje84 het volgende:
En toen was ik mijn post kwijt
NTS stoer dat je toch naar de kapper bent geweest.
Het intake gesprek bij de verloskundige had ik bij 8 weken. Er is toen niet naar het hartje geluisterd en ze hebben ook geen eigen echoapparaat dus het was echt puur een gesprek en bloeddruk meten. Bij alle volgende controles wordt er wel naar het hartje geluisterd.
Even een grotevoor mezelf. Ik werd net gebeld met de uitslag van de combinatietest en de kans is 1 op ruim 16000
![]()
Ben weer helemaal blij en opgelucht.
Ik ben daar niet voor gemaakt.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:14 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
wat leuk!!!mag ik vragen hoe jullie hebben besloten wie het kindje zou dragen? of is dat heel erg onbeleefd?
ik ook niet maar mijn man vond het te ingewikkeld om hem het kind te laten dragenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:34 schreef Faithz het volgende:
[..]
Ik ben daar niet voor gemaakt.![]()
God zei tegen mij: 'Gaat heen!' (niet: gaat heen en vermenigvuldigt U
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:34 schreef Faithz het volgende:
[..]
God zei tegen mij: 'Gaat heen!' (niet: gaat heen en vermenigvuldigt U)
Ohh leuk!!quote:
Te gek!!quote:
Lekker manquote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:00 schreef Susie het volgende:
Blegh, zit me hier misselijk te eten aan de schuimpjes..... En toch steeds weer pakken he?
Uhhhw.. geen idee! Een van de reeds moederzijnde moeders weet dat welquote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:02 schreef Kyara het volgende:
We hebben vanavond een info avond over de bevalling bij de verloskundige. Iemand enig idee wat ik me daarbij moet voorstellen?
Ja we zaten 2 uur slides te kijken over wanneer je moet bellen, wat je kan verwachten, over je vliezen(helder of gekleurd), verschillende houdingen die misschien fijn zijn als je de weeën gaat opvangen, baarkruk, pijnbestrijding, de rol van de vk, de rol van de kraamzorg.....quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:02 schreef Kyara het volgende:
We hebben vanavond een info avond over de bevalling bij de verloskundige. Iemand enig idee wat ik me daarbij moet voorstellen?
Maar dan moet je ze toch niet opeten, dan komt de kleine juist richting maag??quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:01 schreef bitterend het volgende:
Je moet toch was om je kleine naar buiten te lokken suus!
Geen idee ook. Hadden ze bij ons niet. Bij mij heeft ze iedere keer tijdens een afspraak wat dingetjes verteld.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:02 schreef Kyara het volgende:
Poep ze ook weer uitquote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:07 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Maar dan moet je ze toch niet opeten, dan komt de kleine juist richting maag??
Misschien vindt de kleine het vies en heeft er genoeg vanquote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:07 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
wat moet ze dan, ze ergens anders instoppen?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:07 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
mijn man kreeg ik een keer mee naar yoga maar hij vond het vreselijk lolquote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:07 schreef Susie het volgende:
[..]
Geen idee ook. Hadden ze bij ons niet. Bij mij heeft ze iedere keer tijdens een afspraak wat dingetjes verteld.
Zo'n cursus samen bevallen zou bij ons niet gewerkt hebben, lief kreeg ik met moeite mee naar 2 avondjes (en dat was maar 3 kwartier!) yoga! En dan hoefde hij echt niet veel te doen, alleen maar te luisteren.... ben toch echt benieuwd hoe dat straks gaat....
Dat dus; uitleg wat er gebeurt tijdens de bevalling en wat hij kan doen om mij te ondersteunen daarin zeg maar. Dat was het. Hij hoefde gelukkig niet mee te puffen!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:11 schreef bitterend het volgende:
[..]
mijn man kreeg ik een keer mee naar yoga maar hij vond het vreselijk lol
erg saai zei hij! hij heeft wel trucjes geleerd om mij te helpen met de weeën (op mijn rug drukken enzo) maar hij hoeft echt niet weer mee!
excuus voor mijn nieuwsgierigheid:@quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:49 schreef Nirak het volgende:
Roosje wat een mooie uitslag
En deepfreeze, klopt dat zou het inderdaad kunnen zijn.. Had ik ook wel gelezen in de literatuur.. maarja, je wil altijd eerder en niet later he
En de keuze voor wie van ons 2 was heel makkelijk inderdaad, Faithz is daar niet voor gemaakt![]()
En sproetje hartje gehoordMooi is dat he
* Susie is gek op spelletjes!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:29 schreef Kyara het volgende:
ik ben verslaafd geraakt aan een topografie spelletje op facebook.... alleen schiet het nog niet zo op.
Hoe heet het spelletje?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:29 schreef Kyara het volgende:
ik ben verslaafd geraakt aan een topografie spelletje op facebook.... alleen schiet het nog niet zo op.
excuus? Daar doen we hier niet aan hequote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:26 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
excuus voor mijn nieuwsgierigheid:@
Dit dus!!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:18 schreef Poezebeest het volgende:
Nirak; ben ik blij dat wij niet hetzelfde ziekenhuis hebben, ik hoef echt geen actiefoto's te zien hoorFijn dat het uitlaten van de hond nu wel goed ging! Enne, we gaan zo snel omdat we gewoon huishoud ontwijkend gedrag vertonen
![]()
Susie; jij hoeft ook niks meer te doen, jij bent hoogzwanger!
Zien jullie dit dames, mijn mevrouw probeert via jullie af te dwingen dat het eten klaar staat als ze thuis komtquote:
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:11 schreef Zoë23 het volgende:
Even snel ga zo door naar m'n familie, maar alles was top!
Ipv 11.5 ben ik 12wkn zwanger en alles zag er goed uit!
Whii
Sorry v snelle egopost, vanaaf lees ik weer
jaantje volgens mij ben ik je helemaal vergeten welkom te heten, dus bij deze alsnog Welkomquote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:39 schreef jaantje_ het volgende:
Sproetje, leuk dat je het hartje tóch hebt kunnen horen.
En roosje, mooie uitslag van de test
Yaaay!!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:11 schreef Zoë23 het volgende:
Even snel ga zo door naar m'n familie, maar alles was top!
Ipv 11.5 ben ik 12wkn zwanger en alles zag er goed uit!
Whii
Sorry v snelle egopost, vanaaf lees ik weer
Die heb ik al ooit eerder gezien, was idd huilen geblazen..quote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:47 schreef Fee-nix het volgende:
Ah balen NTS. Even naar je lijf luisteren maar... En je lijf wil niet poetsen.
Ik dacht 'kom, ik ga even lekker nog een stukje Oprah kijken'. Noujanken geblazen hoor. Een stel wat hun drie kinderen (2 meisjes en 1 jongen) heeft verloren bij een auto ongeluk. Dat kan je toch niet bevatten. En 3 maanden later besloten ze om weer aan kinderen te beginnen... Dit keer via IVF, omdat de man al 'geholpen' was. Raakt ze zwanger van een drieling! Twee meisjes en een jongen. En ze kwamen ook nog het podium op, die muppets van 2,5. Nog meer janken
. Bedankt Oprah! Ik heb Jesper maar even heel stevig geknuffeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |