Thanks voor het meedenken! Zijn die palen nu alleen per honderd af te halen??quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:58 schreef Ireth het volgende:
Dit zou volgens mij een goedkope oplossing zijn als je uitgaat van zelf aanschaffen.
Deze palen om een meter of 2 in de grond slaan en daar dan gaas tegenaan bevestigen, eventueel verstevigen met bovenliggende latten. Klimop ertegen laten groeien en je bent dicht.
azo idd, nou dat is iig niet duur..wel ver wegquote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:02 schreef Ireth het volgende:
LENGTE CA 250 CM.
DIKTE MATEN CA 5 -7 CM.(dit is dikste maat palen lopen taps af)
PER STUK 1,25 EURO
VANAF 100 STUKS 1, EURO PER STUK.
Volgens mij is het vanaf 100 stuks dat ze goedkoper zijn. Dan betaal je 1 euro voor een paal van 250 cm
Rietmatten kan idd ook, bij ons tuincentrum zijn die 30 euro voor 6 meter op een rol (80 cm hoog) (die rollen die ik dus van de buurman over kon nemen voor een 10tjequote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:01 schreef zwartedoos het volgende:
Of ipv klimop dat riet? Klimop groeide over mn hele grond, heeft me heeeel veel moeite gekost om dat weg te krijgen, rotzooi is het
Geen idee, kweet niet waar jij zitquote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:02 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
azo idd, nou dat is iig niet duur..wel ver weg
zuid limburg, alles is ver weg dusquote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:03 schreef Ireth het volgende:
[..]
Geen idee, kweet niet waar jij zitDit was de eerste 'goedkope' die ik tegenkwam op MP..
dat loopt toch nog flink op, 17 euro per raster...ik geloof dat het 14 meter is bij mij..en dan moet de rest er natuurlijk nog bijquote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:15 schreef Ireth het volgende:
Is dit misschien iets?? Is ook niet echt duur, heb je alleen weer palen nodig..
(geen idee of dit in de buurt is, het ligt iig in Limburg) Absoluut geen limburg zie ik nu
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:29 schreef zwartedoos het volgende:
http://link.marktplaats.nl/493295287
Al gedaan!!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:32 schreef Ireth het volgende:
[..]
Bellen! Mailen!
(dat zou helemaal mooi zijn!)
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:32 schreef Ireth het volgende:
421 keer bekeken sinds 16-10-11, kans is dus erg groot dat ze al weg zijn..
ook een planquote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:34 schreef JK1982 het volgende:
En anders zelf een advertentie zetten op Marktplaats
http://www.tuinplant.nl/pd/50000200/Haagbeuk.html?gclid=CM-PkcrJ9KsCFcSIDgodSBSCMQquote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:46 schreef MaximusTG het volgende:
Je kan er ook een haag neerzetten natuurlijk. Omdat je het goedkoop en snel wil, zou ik je dan de carpinus betulus aanraden, ook wel haagbeuk genoemd. Lijkt op de normale beuk, met als nadeel dat deze niet bladhoudend is. In de praktijk blijft het blad echter nog best lang aan de haag hangen.
Bij een maat van 125/150 cm zit je op een prijs van 2,50 per stuk. 4 op een meter, dus 10 euro per meter.
Denk niet dat je het veel goedkoper dan dat kunt maken.. Zou wel nog 4 paaltjes (of 5, 1 in het midden in het lange stuk) op de hoekpunten zitten en er een steundraad langs spannen.
Moet uiteraard wel geknipt worden.
maar daar staat max hoogte 1 meter? Terwijl bij de prijstabel andere afm staan?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:53 schreef MaximusTG het volgende:
Ja. Die is nog wat goedkoper zie ik. Zie dat zij 5 op een meter zeggen, maar dat is logisch natuurlijk
. Groeit erg snel
. Qua schutting bouwen zou je ook nog een aantal goeie palen kunnen kopen en er steigerhout tegenaan schroeven. Dat hoeft ook niet veel te kosten. Weet alleen niet waar je dat hout dan nog mee moet behandelen.
oeps niet goed gekekenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:57 schreef MaximusTG het volgende:
1000 cmdas 10 meter.. Tis nu ook goede tijd om te poten. Krijg je ze met wortels, das het goedkoopst.
waar dan? In Limburg? En 14 meter? Heb er 1 gevonden...wat waarschijnlijk al weg is. Kijk al de hele zomer op mp..quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:01 schreef Prowl het volgende:
Staan vaak genoeg gratis schuttingen op marktplaats af te halen.......
Wat flinke emmers water in je sleuf gooien voor je de planten er in zet is ook slim volgens mij? Dat de grond niet te droog is voor de worteltjes?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:05 schreef MaximusTG het volgende:
Haha, nee, is geen moeilijke plant hoor. Je graaft rondom je terras een sleuf van zeg 1,5 spade breed, 30 cm diep. Je slaat paaltjes in de grond, vlak langs het huis en de twee hoekpunten het dichtst bij het pad. Eventueel dus een 5de midden tussen die twee hoekpaaltjes in, afhankelijk van het lang het is. Je neem wat krammetjes en ijzerdraad. Maak het draad vast bij een van de paaltjes langs het huis door het er een paar keer omheen te draaien, en het losse uiteinde om het lange einde te draaien. Sla een krammetje over de wikkels in de paal. Loop met de draad buitenlangs je paaltjes op. Nu heb je twee opties. Je regelt een tweede persoon en trekt de draad strak, of je gebruikt een spanner. Sla als de draad strak zit overal een krammetje over de draad in de paaltjes.
Ga je planten halen; Neem ook wat potgrond mee. Doe in de sleuf overal een beetje potgrond. Plaats de planten erin, zorg dat de wortels niet te diep komen, maar ook niet te hoog. Meestal kan je wel zien tot waar ze in de grond moeten. Gooi er een beetje grond op van hetgeen je eruit geschept hebt zodat ze blijven staan. Als ze allemaal staan ga je kijken of ze mooi recht staan. Eventueel corrigeren. Gooi de rest van de potgrond bij de planten, en vul aan met de grond die eruit kwam. Zet de planten vast met wat bindbuis aan de draad. Klaar!
Dat ligt eraan hoe vochtig de grond is. Over het algemeen hoef je niet echt water te geven als je plant in de herfst. Je kan er ook kwaad mee doen namelijk. De wortels gaan dan rotten. Vaak is de potgrond die je koopt ook al vochtig trouwens.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:08 schreef Ireth het volgende:
[..]
Wat flinke emmers water in je sleuf gooien voor je de planten er in zet is ook slim volgens mij? Dat de grond niet te droog is voor de worteltjes?
Ah kijk, het blijkt maar weer dat ik er écht geen verstand van hebquote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:09 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
Dat ligt eraan hoe vochtig de grond is. Over het algemeen hoef je niet echt water te geven als je plant in de herfst. Je kan er ook kwaad mee doen namelijk. De wortels gaan dan rotten.
Ouwe spammertquote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:10 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ah kijk, het blijkt maar weer dat ik er écht geen verstand van heb
Kom jij ze bij me planten?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:46 schreef MaximusTG het volgende:
Je kan er ook een haag neerzetten natuurlijk. Omdat je het goedkoop en snel wil, zou ik je dan de carpinus betulus aanraden, ook wel haagbeuk genoemd. Lijkt op de normale beuk, met als nadeel dat deze niet bladhoudend is. In de praktijk blijft het blad echter nog best lang aan de haag hangen.
Bij een maat van 125/150 cm zit je op een prijs van 2,50 per stuk. 4 op een meter, dus 10 euro per meter.
Denk niet dat je het veel goedkoper dan dat kunt maken.. Zou wel nog 4 paaltjes (of 5, 1 in het midden in het lange stuk) op de hoekpunten zitten en er een steundraad langs spannen.
Moet uiteraard wel geknipt worden.
De enige fun die ik aan een 'tuin' beleef is liggend op een stoel met een glas wijn en een boekquote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:00 schreef MaximusTG het volgende:
Das toch de helft van de fun :p? Dat moet je zelf doen, kan je er daarna trots op zijn.
Nu wel nog jaquote:
Ik ben er fysiek niet toe in staat vanwege mijn gezondheidquote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:37 schreef MaximusTG het volgende:
Nee, maar serieus, zoveel werk is het niet, graven en palen zetten zal het meeste werk zijn.. Geen sterke man die je daarmee kan helpen? Ik dacht, zelfstandige vrouwen van tegenwoordig draaien er hun hand niet voor om?
Eurohandelsonderneming in Hoensbroek die is ook behoorlijk goedkoopquote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:22 schreef CafeRoker het volgende:
Hornbach in geleen heeft vaak extreem goedkope schuttingpanelen. Kwaliteit is ook vrij matig maar volgens mij wel ok rekening houdend met je eisen.
Mocht je voor schuttingen ipv klimop ofzo gaan heb ik nog wat restanten montagespullen in de weg liggen die je gratis mag hebben.
Oja, da's een goede. Eigenlijk nog een betere optiequote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:28 schreef ayumu het volgende:
[..]
Eurohandelsonderneming in Hoensbroek die is ook behoorlijk goedkoop
Nou en als er dan wat planken rot zijn, Vervang je die en schuur de boel een beetje op een litertje beits er overheen palen de grond in en de schutting staat.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:31 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Oja, da's een goede. Eigenlijk nog een betere optie
Als je trouwens nog even geduld hebt.. Ik bedenk trouwens net dat vrienden van me uit Heerlen in het voorjaar hun schutting gaan vervangen, dit omdat de palen rot zijn. De panelen zelf zijn nog wel aardig. Het gaat om 6 of 7 stuks. Het was de bedoeling om ze naar het stort te brengen maar ik denk dat je ze wel mag hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |