abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:55:04 #1
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_103259457
Mijn tuin dus. Afgelopen mei heerlijk helemaal bestraat door Rucky en JK, maar er moet hoognodig snoeiwerk gedaan worden. Ik heb er dus absoluut geen sjoege verstand van! Kan met gemak de knipschaar, snoeischaar of de boomzaag hanteren, echter weet ik niet waar te beginnen en hoe welke plant gesnoeid zou moeten worden.

Wie heeft daar wel verstand van en wil eens samen met mij een spoedcursusje tuin snoeien doen? Ik snoei dus zeer zeker zelf ook wel mee (mits jij de eventuele spinnen wilt verwijderen :@ ) maar iemand met verstand van zaken die mee wil kijken/mee wilt helpen zou ik erg op prijs stellen.

Voorbeeld? Vorig jaar had ik ruim 40 appels in mijn mini-appelboom! Heb hem na het seizoen gesnoeid.. had er nu 1.. kwestie van verkeerd snoeien zegt men.. maar hoe het dan wel moet zeggen ze er nooit bij :D
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_103263602
Tsja, ik doe meestal maar wat, en meestal groeit het gewoon als een tierelier door hoor.
Ik heb er verder ook geen verstand van eerlijk gezegd.

Maar voor wat betreft de appelboom: http://www.eigenhuisentui(...)9_tuin_kijkersvraag/

Het viel mij toen op dat je zevenblad in de tuin hebt staan, en dat moet je eigenlijk wel kwijt zien te raken: http://huis-en-tuin.infon(...)blad-in-de-tuin.html

Eventueel kun je het ook opeten blijkbaar.. :P
  woensdag 19 oktober 2011 @ 08:53:13 #3
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_103267759
Ik wil best helpen maar ik heb er ook geen verstand van :P
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 11:33:30 #4
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_103272285
@JK: Ja groeien doet het op zich wel weer, maar het bloeien blijft dan weer achterwege, en dat vind ik ook zonde :D Heb ook geen flauw idee wat ik allemaal in mijn tuin heb staan moet ik bekennen. Dat zevenblad, het is dat jij het zegt :D Ik zou hem niet kunnen aanwijzen :D Weet dat er een laurier (of 2) in staat, een drietal hortensia's, mijn mini-appelboom, mijn vlinderstruik (dies makkelijk, terugsnoeien tot 10 cm boven de grond :D ), een seringenboom, 3 rozenstruikjes, een spireastruik en verder houdt mijn kennis op :D De rest is allemaal groen, soms bruiniggroen en heet 'plant' maar zou ook 'onkruid' kunnen wezen :D

@MissVanity: Helpen mag altijd, maar enige kennis van wat we doen vind ik ook wel fijn eigenlijk :D
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_103274750
Tsja, als je al voor een groot deel weet wat er staat zou ik zeggen: kijk gewoon even op Google.
Dan kom je al een heel eind verder denk ik. Wanneer je niet weet hoe de plant heeft die je moet snoeien wordt het uiteraard lastiger..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')