abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103367064
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 11:25 schreef Woussie1987 het volgende:

[..]

Maar als je tijdelijke klussen hebt, zit je toch aan een contract verbonden?
Bij een uitzendbureau zit je nergens aan vast, meen ik :)
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:47:33 #52
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103373498
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 12:10 schreef baskick het volgende:

[..]

Bij een uitzendbureau zit je nergens aan vast, meen ik :)
Klopt denk ik! Plus je kan het ook aangeven bij het uitzendbureau in kwestie. Ik heb in augustus mijn diploma gehad en ben op zoek naar werk. Ik werk nu part-time via het uzb en heb gewoon aangegeven dat ik, wanneer ik een fulltime baan vind, daarvoor zal kiezen. Dat was geen probleem *O*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_103374216
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 14:47 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Klopt denk ik! Plus je kan het ook aangeven bij het uitzendbureau in kwestie. Ik heb in augustus mijn diploma gehad en ben op zoek naar werk. Ik werk nu part-time via het uzb en heb gewoon aangegeven dat ik, wanneer ik een fulltime baan vind, daarvoor zal kiezen. Dat was geen probleem *O*
Wat voor werk doe je dan? En waarin ben je afgestudeerd?
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:41:50 #54
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103375768
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 15:04 schreef Woussie1987 het volgende:

[..]

Wat voor werk doe je dan? En waarin ben je afgestudeerd?
Ik schrijf tekstjes voor een website :Y Wel leuk, want ik wil op zich wel de communicatie-kant op. Ik ben afgestudeerd in Engels en literatuurwetenschap en had al een beetje werkervaring als tekstschrijver/vertaler met basiskennis van SEO.
Ernaast doe ik ook freelance klusjes.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_103505803
Juist, van die oproepklussen. De ene week hebben ze niets, de andere week staat de telefoon roodgloeiend.

BTW, ik ben weer eens verder aan het rondkijken voor vacatures
pi_103552187
Vandaag gesprek gehad met een recruiter over een admiistratieve vacature.
Hopelijk wordt ik binnenkort uitgenodigd bij het bedrijf
pi_103556894
Tsja, dit hoort er ook gewoon een beetje bij. De meeste grote bedrijven zijn juist mensen weg aan het werken. Niets doen gaat sowieso niet werken. Ik heb het opgelost door verantwoordelijk vrijwilligerswerk te doen om uitdaging te blijven behouden en inkomen te genereren door weer terug te gaan naar waar ik als scholier heb gewerkt. Verder is dat natuurlijk geen wondermiddel, maar het houdt je wel bezig totdat je iets passends hebt gevonden. Je kan trouwens ook niet verwachten dat dat zal zijn bij de eerste de beste baan die je wel weet te krijgen.
pi_103575168
Misschien als het te lang duurt ga ik me inschrijven bij het UWV werkbedrijf en dan val ik onder de WIJ.
  Redactie Frontpage woensdag 26 oktober 2011 @ 11:57:20 #59
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_103575903
Dat zou ik sowieso doen als je geen inkomen hebt, duurt iets van 6 weken voor een aanvraag verwerkt is.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_103576667
Grappig om dit te lezen, ik ben zelf in juni afgestudeerd op HBO Bedrijfseconomie.
Duurde ook lang voordat ik wat had, stuk of 5 verschillende bedrijven bezocht voor een gesprek, ook 3 2e gesprekken gehad. Helaas niks geworden. Ik werk nu via een recruiter in Duitsland (tijdelijke job, loopt 18 november af) per 1 december heb ik weer een andere tijdelijke functie.

Ondertussen inderdaad nog op zoek naar een vaste functie met groeimogelijkheden (ik wil vanaf volgend jaar september een opleiding volgen naast het werk). Is nog niet makkelijk.

Wat ik tot nu toe heb gehoord: andere kandidaten/niet passend bij bedrijf/te jong (perfecte functie, ook voor een starter, ben super flexibel en snap deze niet echt) en overgekwalificeerd voor een MBO functie (ze vroegen 3-6 jaar ervaring hiervoor).

Nu een jaarcontract bij een bedrijf in de administratie, verder ga ik het wagenparkbeheer doen en een aantal rapportages opzetten/overnemen.

Feit blijft dat het gewoon moeilijk is een vaste baan te vinden. We zijn dus concurrenten ;)
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_103577002
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 12:20 schreef H.FR het volgende:

Feit blijft dat het gewoon moeilijk is een vaste baan te vinden. We zijn dus concurrenten ;)
Dat hangt heel erg sterk af van je opleiding.
pi_103578765
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 12:30 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Dat hangt heel erg sterk af van je opleiding.
Het gaat hier over HBO Bedrijfseconomie. Lijkt me dus vanzelfsprekend dat ik dat ook bedoel hier.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_103579609
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 12:20 schreef H.FR het volgende:
Grappig om dit te lezen, ik ben zelf in juni afgestudeerd op HBO Bedrijfseconomie.
Duurde ook lang voordat ik wat had, stuk of 5 verschillende bedrijven bezocht voor een gesprek, ook 3 2e gesprekken gehad. Helaas niks geworden. Ik werk nu via een recruiter in Duitsland (tijdelijke job, loopt 18 november af) per 1 december heb ik weer een andere tijdelijke functie.

Ondertussen inderdaad nog op zoek naar een vaste functie met groeimogelijkheden (ik wil vanaf volgend jaar september een opleiding volgen naast het werk). Is nog niet makkelijk.

Wat ik tot nu toe heb gehoord: andere kandidaten/niet passend bij bedrijf/te jong (perfecte functie, ook voor een starter, ben super flexibel en snap deze niet echt) en overgekwalificeerd voor een MBO functie (ze vroegen 3-6 jaar ervaring hiervoor).

Nu een jaarcontract bij een bedrijf in de administratie, verder ga ik het wagenparkbeheer doen en een aantal rapportages opzetten/overnemen.

Welke school ben je afgestudeerd?
pi_103580296
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 13:35 schreef Woussie1987 het volgende:

[..]

Welke school ben je afgestudeerd?
Windesheim, jij?
pi_103580418
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 13:16 schreef H.FR het volgende:

[..]

Het gaat hier over HBO Bedrijfseconomie. Lijkt me dus vanzelfsprekend dat ik dat ook bedoel hier.
Ik las het als een algemeenheid, en die wilde ik ontkrachten. That's all.
pi_103581059
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 13:51 schreef H.FR het volgende:

[..]

Windesheim, jij?
Saxion
pi_103581162
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 14:10 schreef Woussie1987 het volgende:

[..]

Saxion
Aha.
pi_103586818
Tja, herkenbaar als afgestudeerde moet je gewoon ergens zien binnen te komen. vervolgens daar je kwaliteiten tonen aan suggesties doen om méér gebruik te maken van je kwaliteiten.

Aantal vactures is helaas wel gezien de euro-crisis.. etc een stuk gedaald. Maar niet opgeven en 3-4 weken zoeken is echt niks....
I'm not the man you think I am!
pi_103631881
Nee das waar. Vandaag weer een aantal afwijzingen, maar ook op een nieuwe gesolliciteerd.
Hopelijk heeft het uitzendbureau nog werk voor volgende week
pi_103658699
Waarom ga je geen Master doen? Zit je iig weer even 2 jaar wat nuttigs te doen. Wellicht is het daarna weer wat makkelijker om een job te vinden.
Bla
pi_103659305
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 08:20 schreef HeertjeB het volgende:
Waarom ga je geen Master doen? Zit je iig weer even 2 jaar wat nuttigs te doen. Wellicht is het daarna weer wat makkelijker om een job te vinden.
Master helpt NIET tegen het feit dat je nog geen werkervaring hebt. Die heb je over twee jaar namelijk ook niet....
I'm not the man you think I am!
pi_103659898
Met een Master kom je tenminste nog binnen bij de echte grote bedrijven, die zoeken doorgaans nog personeell. Met een HBO diploma kom je er niet meer binnen tegenwoordig.
Bla
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 09:44:15 #73
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_103659911
Ik was vorig jaar augustus klaar en begon rond deze tijd met actief zoeken naar een baan. Omdat de economie erg slecht was en werkloosheid hoog, heb ik me zo breed mogelijk georiënteerd.

Ik heb Commerciële Economie gedaan en de keuze voor mij is simpel: sales of marketing. Alhoewel ik echt op het gebied van marketing wilde werken, heb ik ook veel op sales gesolliciteerd, boven en beneden mijn niveau en in diverse richtingen. Ingeschreven bij een aantal uitzendbureau's etc. Intermediair.nl is een aanrader.

Het is ook moeilijk want het liefst hebben ze iemand van 20 met 8 jaar werkervaring en 3 universitaire opleidingen. Ze berichten je vaak nog geeneens terug.

In het begin schreef ik een standaard brief en paste die aan, maar je kunt beter per vacature specifiek maken. Wat opviel is dat je telkens beter wordt in sollicitatiebrieven schrijven en dat wanneer je een brief schrijft specifiek voor die vacature, er veel eerder op gereageerd wordt.

Ik heb verschillende gesprekken gehad, alleen waren het er niet heel veel en vaak ook totaal niet wat ik wilde.

In december vond ik een vacature marketing met mijn droomfunctie. En werd uitgenodigd, gesprek gehad en direct vervolg gesprek en halverwege januari was ik aan het werk.

Wat ik wil zeggen is geduld en goed zoeken dan vind je wel wat.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_103781712
Gelukkig een onverwacht sollicitatiegesprek gehad vorige week. Hopelijk kan ik door naar een 2de gesprek.
  maandag 31 oktober 2011 @ 13:38:46 #75
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_103783770
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:41 schreef Woussie1987 het volgende:
Gelukkig een onverwacht sollicitatiegesprek gehad vorige week. Hopelijk kan ik door naar een 2de gesprek.
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:41 schreef Woussie1987 het volgende:
Congrats! ^O^ Gewoon doorgaan.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')