Een stage wordt meestal niet als werkervaring gezien.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:18 schreef Dlocks het volgende:
Moet je bij HBO Bedrijfseconomie niet 2x 5 maanden stage lopen
Was dat een startersfunctie of een functie waarvoor ervaring werd gevraagd?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:31 schreef Woussie1987 het volgende:
Ik heb inderdaad al een keer op een mbo functie gereageerd.
Wat kreek ik als reactie? Je voldoet niet aan ons profiel :S
Tot eind september had ik mijn fulltime vakantie baan van 4 maanden nog.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:38 schreef Barretje80 het volgende:
hmm
je bent "al " 3-4 weken op zoek..
1. lees je de krant wel eens?? het is crisis in het land nu..
2. je bent onrealistisch.. binnen 3-4 weken een baan vinden lukt bijna niemand (en al zeker niet als je onervaren bent)
3. als gevolg van punt 2: je bent te laat begonnen.. begin al tijdens je afstuderen met het zoeken naar een baan..
tips:
- zet je cv op monsterboard, intermediair, vacaturebank etc...
- kijk ook naar recruitings organisaties ( ik weet niet welke in jouw straatje passen) zoals bv randstad professionals etc..
- solliciteer niet lukraak op alle vacatures, maar verbreed ook een beetje je selectiecriteria
- neem de tijd voor je cv en je brief
Hangt misschien van de opleiding en soort stage af (oftewel wat je zelf van de stage hebt gemaakt). Ik deed vroeger HBO informatica en 10 maanden stage (waarvan 5 maanden afstudeer-stage) kon/kan ik met gemak meetellen als relevante werkervaring.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:21 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Een stage wordt meestal niet als werkervaring gezien.
Ik heb dat juist niet gedaan op mijn solliciatie vind dat zulk standaard gezeverquote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:51 schreef Etcetera het volgende:
Iedereen heeft negatieve eigenschappenDe kunst is, als ze erom vragen, ze om te buigen naar positievie punten.
Van wanneer zijn deze cijfers? En over wat voor afgestudeerden hebben we het (MBO/HBO/WO)?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:50 schreef brulaap112 het volgende:
Enkele gegevens over hoe het de afgestudeerden op de arbeidsmarkt is vergaan:
Bruto maandloon ¤ 2197.93
Tijd voordat men een baan vond 0,91 maanden
% Werkend 64.8 %
% Studerend 0.22 %
% Vaste baan 63.75 %
% Voltijd baan 90.33 %
% Baan op niveau 66.84 %
% Tevreden over aansluiting 76.44 %
% Tevreden over studiekeuze 85 %
Je zit nu na 3 weken nog niet eens aan het gemiddelde. Nu met de economische tijden zou ik denken dat je toch wel wat langer moet zoeken. Sowieso eerst een gesprek, weekje later 2de gesprek. Kan wel een tijdje duren.
Is specifiek voor HBO Bedrijfseconomiequote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:57 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Van wanneer zijn deze cijfers? En over wat voor afgestudeerden hebben we het (MBO/HBO/WO)?
Ik heb ook 6 jaar over een 3 jarige bachelor gedaan, en in geen enkel gesprek is dat ooit een issue geweest. Uiteraard moet je wel iets hebben gedaan in die 'verloren' jaren (Buitenland? Studentenvereniging? Vrijwilligerswerk? Sportvereniging?)quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:00 schreef fruityloop het volgende:
Als ik het goed lees in een ander topic van je, heb je geen 4, maar 6 jaar over je opleiding gedaan? Dat zal, spijtig genoeg, ook niet in je voordeel werken, naast het feit dat de arbeidsmarkt wat lastig is voor starters.
Het is ook gezeverquote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:49 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik heb dat juist niet gedaan op mijn solliciatie vind dat zulk standaard gezever.
En mr. wat zijn u mindere eigenschappen.
Ik ben ongeduldig,.....
....
*Verwachtingsvolle blik als ik het zou ombuigen naar wat positiefs.
5 jaar uiteindelijkquote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:00 schreef fruityloop het volgende:
Als ik het goed lees in een ander topic van je, heb je geen 4, maar 6 jaar over je opleiding gedaan? Dat zal, spijtig genoeg, ook niet in je voordeel werken, naast het feit dat de arbeidsmarkt wat lastig is voor starters.
als dat voor een organisatie wel een issue geweest zou zijn, hadden ze je niet uitgenodigd voor een gesprek.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:07 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Ik heb ook 6 jaar over een 3 jarige bachelor gedaan, en in geen enkel gesprek is dat ooit een issue geweest. Uiteraard moet je wel iets hebben gedaan in die 'verloren' jaren (Buitenland? Studentenvereniging? Vrijwilligerswerk? Sportvereniging?)
edit- Bedankt Brulaap! Leuke site, al zet ik wel een paar vraagtekens bij de betrouwbaarheid. Zo zouden mijn studiegenoten gemiddeld 2850e verdienen, maar uit de praktijk weet ik dat dit wel erg positief is ingeschat.
Nooit dus.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 21:57 schreef Woussie1987 het volgende:
Vandaag weer bij een werving/selectiebureau geweest.
Weinig vacatures die voor mijn richting zijn, maar ik zou zo snel mogelijk gebeld worden mocht er iets zijn.
Waarom niet voor iets gaan wat niet in je richting is? Ga naar een uitzendbureau, vraag tijdelijke klussen. Hoeft niet per se fulltime, want je wilt wel tijd houden om te solliciteren etc., maar het laat in ieder geval zien dat je een ruggegraat hebtquote:Op donderdag 20 oktober 2011 21:57 schreef Woussie1987 het volgende:
Vandaag weer bij een werving/selectiebureau geweest.
Weinig vacatures die voor mijn richting zijn, maar ik zou zo snel mogelijk gebeld worden mocht er iets zijn.
Dus? Dan nog had je kunnen solliciteren? Had je allang een baan kunnen hebben.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:45 schreef Woussie1987 het volgende:
Tot eind september had ik mijn fulltime vakantie baan van 4 maanden nog.
Nee, in ieder geval wel geprobeerd maar ze hadden niksquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 02:36 schreef FredvZ het volgende:
Hadden ze trouwens geen plekje vrij bij het bedrijf waar je afstudeerde?
Dit dusquote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:14 schreef motorbloempje het volgende:
Solliciteer je ook op functies waarvan jij denkt dat ze 'onder je niveau' zijn? Of solliciteer je alleen op functies waarvan jij vindt dat je ze moet kunnen krijgen na het halen van je hbo diploma?
Vaak solliciteren afgestudeerden namelijk wel érg naïef en 'dapper' door te denken dat ze nu ze afgestudeerd zijn al volleerd <insert studie>-kundige zijn...
Maar als je tijdelijke klussen hebt, zit je toch aan een contract verbonden?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 22:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Waarom niet voor iets gaan wat niet in je richting is? Ga naar een uitzendbureau, vraag tijdelijke klussen. Hoeft niet per se fulltime, want je wilt wel tijd houden om te solliciteren etc., maar het laat in ieder geval zien dat je een ruggegraat hebt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |