quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 03:49 schreef Miss.Mary het volgende:mensen ik weet dat ik moet betalen, ik zeg ook niet dat ik NIET wil betalen, mijn vraag was voornamelijk, en misschien heb ik de vraag niet goed gesteld, of ik de buitengerechtelijke incassokosten en de voor het uit handen geven bedrag ook moet betalen, ik had ergens gelezen dat het opsomen van het uit handen geven bedrag niet mag bijgeteld worden in de hoofdsom, zit ik verkeerd?
Ga morgen bellen met de deurwaarder of een regeling kan treffen.
ik ga nu wat slapen, heb hoofdpijn en ben moe... in ieder geval bedank voor de moeite.
in ieder geval dit een lang verhaal die begon in oktober vorig jaar.
Op basis van de informatie hier en bij Radar zou ik niet in zien wat er fout zit en waarom jij niet zou hoeven betalen.
Wat stond er open?
basisverzekering 161.35
aanvullende verzekering 121.5
Nadat je al betaald had moeten hebben, maar voor de vordering uit handen is gegeven, heb je 30.30 betaald. Daarom is de hoofdsom die uit handen is gegeven 252.85. Daar wordt 89.25 aan buitengerechtelijke incassokosten bijgerekend. Nadat dit is gebeurd, heb jij nog 106.35 aan de zorgverzekeraar voldaan. Wat je dan moet voldoen is 235.75 plus rente. Ook dit heb je niet gedaan, waardoor kosten zijn gemaakt om een dagvaarding op te stellen.
Ik heb zelf een andere ervaring met de buitengerechtelijke incassokosten dan de meneer die reageert bij Radar; als ze de rechter redelijk voorkomen (en dat zal al snel zijn wanneer is voldaan aan voorwerk II ) zullen die naar mijn ervaring over het algemeen wel worden toegewezen.
Ik denk dat je de bedragen nog eens héél goed moet nalopen. Je verzekeraar ontkent namelijk niet dat je een deel betaald hebt, maar doordat dat pas gebeurde na het onstaan van incassokosten, valt die betaling vrijwel geheel weg tegen de openstaande incassokosten. Mocht je het echt, zoals de meneer bij Radar aanraadt, bij de rechter aan gaan vechten, dan zou ik mijn feiten echt driedubbel checken. Maar zoals het hier staat, zie ik geen onredelijkheid aan de kant van de zorgverzekeraar.