abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103264444
Beste mensen, hoop dat iemand mij kan helpen, ben nl. gedagvaard (inacassobureau & gerechtsdeurwaarder), maar in de dagvaarding zitten bedragen die al betaald zijn, wel heb ik een openstaand bedrag van ¤ 121.50, die ik natuurlijk wel wil betalen, heb de zorgverzekeraar meerdere keren (ook vóór de dagvaarding) gebeld en om een uitgebreide specificatie gevraagd, die krijg ik niet van hun heeft de medewerkster gezegd.

Heb zelfs de maand augustus per abuis dubbel betaald, het enige openstaande bedrag is 121.50, verder heb ik geen herinneringen ontvangen.

Het totale bedrag van de vordering is ¤ 365.03.

hoofdsom ¤ 237.22
gemachtigde salaris ¤ 30
dagvaardingkosten ¤ 97.81

Ben naar het juridisch loket gegaan en diegene aan de ballie zei dat ik gewoon moet betalen, heeft amper de papieren bekijken.

Ben ook bij een advocaat geweest, idem dito, moet gewoon betalen en krijg ook geen prodeo of toegevoegd? advocaat omdat het te betalen bedrag niet zo hoog is. voor mij is een vermogen,
heb een wajong uitkering.

Mijn vraag is,

als ik naar de zitting ga en de bedragen van de vordering niet kloppen (heb bankafschriften van betaling) wat zijn mijn kansen?

Hoe zit het met de salaris en buitengerechtelijke kosten, moet ik die gewoon betalen?

Als ik het goed begrijpen heb, is het wel zo dat als je onvermogend bent dat je alleen ¤ 71 kan betalen
in plaats van ¤ 106?

Kan iemand mij advies geven wat te doen?

Let niet te veel op spel/grammaticale fouten aub.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 00:55:23 #2
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_103264693
Je hebt nooit herinneringen gehad?

Tevens; een advocaat voor dit :')
We zullen zien, zei de blinde.
pi_103264824
Als je nu betaalt dan bespaar je jezelf een hoop ellende en zorgen. Zo kan, wat je vast al hebt gelezen in de brieven, er beslag worden gelegd op je loon of uitkering, wat ook niet bepaald fijn is.

Kunnen je ouders je niet tijdelijk helpen? Dan heb je ook wel een schuld, maar dat is altijd nog beter dan wat ze je in de brieven beloven, in zee te gaan met schimmige bedrijfjes of nog erger.

Tevens; dit is de reden waarom je een buffer moet aanleggen. Wajong of niet (juist als je weinig inkomsten hebt is het erg verstandig!).
  woensdag 19 oktober 2011 @ 01:01:34 #4
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_103264856
Ga eens naar de sociaal raadslieden in je buurt.
pi_103265035
Je hebt geen specificatie maar betwist de vordering van 121,50 niet?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_103265039
Als je 200% zeker bent dat er alleen nog die 121.50 openstaat, dan zou ik die als de donder betalen, dan is er geen hoofdsom meer en de kans dat ze gaan procederen voor alleen de incassokosten is nihil.
pi_103265061
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 01:08 schreef swollywood het volgende:
Als je 200% zeker bent dat er alleen nog die 121.50 openstaat, dan zou ik die als de donder betalen, dan is er geen hoofdsom meer en de kans dat ze gaan procederen voor alleen de incassokosten is nihil.
Ehm ... er is al gedagvaard :{w
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_103265091
Ik bedoel dat ze dan waarschijnlijk de dagvaarding intrekken, r_one.
pi_103265251
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 01:11 schreef swollywood het volgende:
Ik bedoel dat ze dan waarschijnlijk de dagvaarding intrekken, r_one.
Ik vrees dat ze dat niet meer doen. De deurwaarder zal immers gewoon betaald willen hebben, die kosten nemen ze echt niet op het zere been.
.
pi_103265286
ik ben al gedagdvaard
pi_103265361
het bedrag van 121.50 moet ik betalen dat weet ik, maar ik wil eerst weten wat en hoe voordat ik betaal, want ze vragen salaris en buitengerechtelijke kosten, moet ik die ook gewoon betalen?
pi_103265603
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 01:24 schreef Miss.Mary het volgende:
het bedrag van 121.50 moet ik betalen dat weet ik, maar ik wil eerst weten wat en hoe voordat ik betaal, want ze vragen salaris en buitengerechtelijke kosten, moet ik die ook gewoon betalen?
Waar wil je nu precies een specificatie van (voordat je gaat betalen): van die ¤ 121,50, van de hoofdsom ad ¤ 237,22 of van salaris en dagvaardingskosten (resp. ¤ 30 en ¤ 97,81)?
.
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2011 @ 01:42:30 #13
43556 miss_dynastie
pi_103265668
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 01:24 schreef Miss.Mary het volgende:
Nou, ik zou echt als de sodemieter die 121,50 overmaken, die ben je hoe dan ook verschuldigd, waarom wachten op wat en hoe daaromtrent?
pi_103265758
Ik heb dit ook gehad een tijd terug. Kwam er als volgt op neer:

Verzekering niet betaald
Herinnering genegeerd
Deurwaarder genegeerd
Een hoop meer dingen genegeerd

Uiteindelijk opende ik een zelfde topic op fok omdat ik een dagvaarding aan mn reet had zitten.
Ik ben dus naar de hoorzitting geweest. Die gaf me een moment om rede te geven, maar uiteindelijk stond ik na 10min weer buiten met het zelfde resultaat, dat ik moest dokken.

En elke stap dat genomen wordt in het proces kost je geld. Dus als je naar de rechtbank gaat, kost t geld. Je krijgt dan een brief met de reactie van de rechter, waarna je wordt uitgenodigd nog een keer naar de rechtbank te komen. Etc etc etc. En het kost allemaal geld en dat wil je gewoon niet.

Mijn tip als volgt:

Bel morgen ochtend de gene die als laatst claimde geld van jou te ontvangen en probeer het op een akkoordje te gooien. Jij ken met hen samen uitvogelen hoe het precies zit en wat je moet betalen. Als het een astronomisch bedrag is kan je het spreiden over X maanden, met 100eu per maand.

Bel gewoon in het rond. Maar mijd de rechter want dat wil je gewoon niet.
pi_103265814
mij lijkt het als de hoofdsom ( ¤ 237,22 ) niet klopt, dan klopt de incassokosten ook niet, toch?,
want volgens voorwerk II moet ik dan ¤ 44.03 incl btw moeten betalen voor ¤ 121.50 want de incassokosten gaan op voor de hoofdsom alleen en niet voor de andere bedragen zoals buitengerechtelijkkosten + salaris? of begrijp het ik verkeerd?
pi_103265937
Ik denk dat als je morgen ochtend belt, je een beter antwoord krijgt en sneller resultaat boekt dan dat je hier gaat zitten vragen.
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2011 @ 02:18:10 #17
43556 miss_dynastie
pi_103266089
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 01:52 schreef Miss.Mary het volgende:
mij lijkt het als de hoofdsom ( ¤ 237,22 ) niet klopt, dan klopt de incassokosten ook niet, toch?,
want volgens voorwerk II moet ik dan ¤ 44.03 incl btw moeten betalen voor ¤ 121.50 want de incassokosten gaan op voor de hoofdsom alleen en niet voor de andere bedragen zoals buitengerechtelijkkosten + salaris? of begrijp het ik verkeerd?
Bedraagt de hoofdsom werkelijk maar 121,5 of heb je meer over het hoofd gezien? Het lijkt me namelijk niet dat de hoofdsom is opgebouwd uit/over 2 termijnen, want dan zou je aan een bedrag van 243 + kosten zitten. Dat is dit niet, dus ik heb niet de indruk dat ze je dagvaarden voor 2 volledige termijnen. Is het misschien zo dat je vaker niet of slecht hebt betaald en een deel van je betaling die volgens jouw dubbel is is ingezet voor de openstaande aanmanings- of herinneringskosten?

Mocht je er wel 100% zeker van zijn dat je slechts één termijn van 121,5 niet hebt voldaan en de stand met die betaling écht op nul staat, dan zou ik nu als de wiedeweerga die 121.5+ 44.03+ 30+97.81 betalen. Die grond om je voor de rechter te dagen is er namelijk gewoon en het lijkt me dat een rechter gemiddeld genomen de vordering zal toewijzen en je wel heel veel mazzel moet hebben wil je hier onderuit komen. Daarnaast toon je daarmee absoluut je goede wil aan en zal men eerder geneigd zijn naar je te luisteren bij de deurwaarder.
pi_103266136
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 01:52 schreef Miss.Mary het volgende:
Als jij ons kunt vertellen welk bedrag aan incassokosten in rekening is gebracht, kunnen wij je vertellen of dit kan kloppen of niet.
Maar zolang we niet weten hoe de hoofdsom ad ¤ 237,22 is onderverdeeld, blijft het gissen.

En verder wat m_d zegt.
.
pi_103266367
incassobureau heeft er bij geteld ¤ 55 eigen risico [betaald], 16 april krijg ik giro om weer te betalen samen met de premie van mei en ¤ 121.50 [dit is aanvullende verzekering], hier is het mis gegaan voor mij, dat bedrag heb ik niet betaald, want alles bij elkaar moest ik ¤ 324.35 betalen en toen had ik het geld niet voor.

de zorgverzekering zegt ook dat ik de maand augustus verschuldigd ben, heb zelfs per abuis twee maanden premie betaald, dus twee keer ¤ 106.35 = 212.70, ze hadden het kunnen verrekenen toch?
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2011 @ 03:14:43 #20
43556 miss_dynastie
pi_103266422
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 03:01 schreef Miss.Mary het volgende:
incassobureau heeft er bij geteld ¤ 55 eigen risico [betaald], 16 april krijg ik giro om weer te betalen samen met de premie van mei en ¤ 121.50 [dit is aanvullende verzekering], hier is het mis gegaan voor mij, dat bedrag heb ik niet betaald, want alles bij elkaar moest ik ¤ 324.35 betalen en toen had ik het geld niet voor.

de zorgverzekering zegt ook dat ik de maand augustus verschuldigd ben, heb zelfs per abuis twee maanden premie betaald, dus twee keer ¤ 106.35 = 212.70, ze hadden het kunnen verrekenen toch?
Niet duidelijk dit.
De hoofdsom is 237,22.
Jij beweert nog 121,5 verschuldigd te zijn.

a. Waar is de hoofdsom op gebaseerd? Het rijtje met eigen risico e.d. is mij niet duidelijk, kortom, gewoon even 'droog' de feiten opsommen.
b. Waar is die 121,5 euro die jij zelf verschuldigd meent te zijn op gebaseerd? Niet op de normale premie, die is blijkbaar 106,35 per maand.
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2011 @ 03:19:25 #21
43556 miss_dynastie
pi_103266433
Op het forum van Radar werk je deels met andere bedragen, zie ik. Daar heb je het over een hoofdsom van 252,85. Waar staan de juiste gegevens, daar of hier?

Als ik aanneem dat daar de juiste gegevens staan, is het gewoon zo dat je de dubbele maandpremie hebt voldaan en dit door hen in de berekening is meegenomen (in mindering voldaan bij zorgverzk. ¤ 106.35) , maar dat deze betaling is voldaan na het ontstaan van de incassokosten. Geen reden voor hen om ineens met 44.03 te rekenen i.p.v. 89.25.

Gebaseerd op het lijstje daar zou ik menen dat je gewoon moet betalen en de rechter tot hetzelfde oordeel zal komen.
pi_103266563
mensen ik weet dat ik moet betalen, ik zeg ook niet dat ik NIET wil betalen, mijn vraag was voornamelijk, en misschien heb ik de vraag niet goed gesteld, of ik de buitengerechtelijke incassokosten en de voor het uit handen geven bedrag ook moet betalen, ik had ergens gelezen dat het opsomen van het uit handen geven bedrag niet mag bijgeteld worden in de hoofdsom, zit ik verkeerd?

Ga morgen bellen met de deurwaarder of een regeling kan treffen.

ik ga nu wat slapen, heb hoofdpijn en ben moe... in ieder geval bedank voor de moeite.

in ieder geval dit een lang verhaal die begon in oktober vorig jaar.
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2011 @ 11:29:30 #23
43556 miss_dynastie
pi_103272133
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 03:49 schreef Miss.Mary het volgende:
mensen ik weet dat ik moet betalen, ik zeg ook niet dat ik NIET wil betalen, mijn vraag was voornamelijk, en misschien heb ik de vraag niet goed gesteld, of ik de buitengerechtelijke incassokosten en de voor het uit handen geven bedrag ook moet betalen, ik had ergens gelezen dat het opsomen van het uit handen geven bedrag niet mag bijgeteld worden in de hoofdsom, zit ik verkeerd?

Ga morgen bellen met de deurwaarder of een regeling kan treffen.

ik ga nu wat slapen, heb hoofdpijn en ben moe... in ieder geval bedank voor de moeite.

in ieder geval dit een lang verhaal die begon in oktober vorig jaar.
Op basis van de informatie hier en bij Radar zou ik niet in zien wat er fout zit en waarom jij niet zou hoeven betalen.

Wat stond er open?
basisverzekering 161.35
aanvullende verzekering 121.5

Nadat je al betaald had moeten hebben, maar voor de vordering uit handen is gegeven, heb je 30.30 betaald. Daarom is de hoofdsom die uit handen is gegeven 252.85. Daar wordt 89.25 aan buitengerechtelijke incassokosten bijgerekend. Nadat dit is gebeurd, heb jij nog 106.35 aan de zorgverzekeraar voldaan. Wat je dan moet voldoen is 235.75 plus rente. Ook dit heb je niet gedaan, waardoor kosten zijn gemaakt om een dagvaarding op te stellen.

Ik heb zelf een andere ervaring met de buitengerechtelijke incassokosten dan de meneer die reageert bij Radar; als ze de rechter redelijk voorkomen (en dat zal al snel zijn wanneer is voldaan aan voorwerk II ) zullen die naar mijn ervaring over het algemeen wel worden toegewezen.

Ik denk dat je de bedragen nog eens héél goed moet nalopen. Je verzekeraar ontkent namelijk niet dat je een deel betaald hebt, maar doordat dat pas gebeurde na het onstaan van incassokosten, valt die betaling vrijwel geheel weg tegen de openstaande incassokosten. Mocht je het echt, zoals de meneer bij Radar aanraadt, bij de rechter aan gaan vechten, dan zou ik mijn feiten echt driedubbel checken. Maar zoals het hier staat, zie ik geen onredelijkheid aan de kant van de zorgverzekeraar.
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2011 @ 13:27:16 #24
21636 Feestkabouter
pi_103276824
wat je niet echt vertelt is op welke manieren je je verhaal al naar het incassobureau hebt gecommuniceerd.
mijn ervaring is dat het best wel eens een administratief zooitje kan worden bij een bedrijf (ook wel eens per ongeluk een premie niet betaald en een andere maand dubbel), en dat als jij zelf kritische vragen gaat stellen ze dan nog steeds niet doorhebben dat het probleem deels bij hen ligt............ maar als je gestructureerd aan het incassobureau uitlegt wat de situatie is en hoe die is ontstaan, en zij communiceren dat dan weer naar het bedrijf, dan wordt er serieuzer geluisterd.
en dan kan er een hoop worden opgelost voordat het echt uit de hand loopt, en zonder extra kosten.

oftewel: op zich rot voor je allemaal, maar ik denk dat je de huidige ellende had kunnen verkleinen door beter te communiceren.
pi_103304005
ik heb vandaag met een adviseur gesproken, hij gaat mij verder helpen, en nogmaals het is niet dat ik niet wil betalen maar er zitten wel bedragen in de hoofdsom die al betaald zijn voordat de aanmaningen binnen kwamen, heb bank afschriften als bewijs, dus als de hoofdsom minder is, zijn de incassokosten ook minder neem ik aan?, en als ik niet op tijd betaald heb is niet omdat ik dat niet wilde, ik had het geld niet voor op dat moment, ik moet toch ook eten?, plus medicijnen betalen die niet vergoed worden door de verzekering.
Heb verschillende keren met de mensen van de verzekering gebeld en mijn situatie uitgelegd, maar ze willen hun geld nu meteen, dat begrijp ik ook, maar er was geen begrip voor mijn situatie, ook geen kans om een regeling te treffen, heb jaren automatisch mijn premies keurig betaald, zelfs drie jaar geen gebruikt van gemaakt, en een keer dat iets fout gaat, wordt je als wanbetaler betiteld.
maar goed nu moet ik zien hoe ik aan het geld kom, lenen dan maar, of een rode lamp aan mijn raam hangen en hopen dat het geld binnen stroomt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')