abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103261662

TERRA NOVA follows an ordinary family embarking on an incredible journey back in time to prehistoric Earth as a small part of a massive experiment to save the human race.
In the year 2149 the world is dying. The planet is overdeveloped, overcrowded and overpolluted. With the majority of plant and animal life extinct, devotion to science has brought mankind to the brink of destruction, but has also provided its only hope for salvation. Knowing there is no way to reverse the damage to the planet, a coalition of scientists has managed to open up a fracture in the space-time continuum, creating a portal to prehistoric Earth.

Production
The series is based on an idea by British writer Kelly Marcel. Alex Graves signed on to direct the pilot. Brannon Braga serves as showrunner.
The two-hour pilot was filmed in Australia over 26 days in late November to December 2010. The shoot was plagued by torrential rain and additional material had to be shot in 2011, with a total estimated cost between $10 to $20 million to be amortized over the season.
More than 250 sets were constructed. An episode takes eight to nine days to shoot, like most television dramas, but six weeks in post-production, twice the television average.
The average episode budget is about $4 million. Fox Entertainment president Kevin Reilly stated, "This thing is going to be huge. It's going to take an enormous production commitment."

Ratings
After numerous production delays, an initial investment of tens of millions of dollars and a relentless marketing campaign, Fox's prehistoric drama debuted Monday to an audience that were dino-lite.
Per preliminary Nielsen data from Fox, the two-hour drama for the family drama averaged 9 million viewers and a 3.0 rating with chompers under 50.
On the positive tip, that's about double what Fox drew with the nearly as hyped (albeit far less expensive) Lone Star, which debuted (and died) on Monday night a year ago this month.
Compared to expectations, the number, has to be considered a disappointment: ABC's Revenge and Pan Am, along with CBS's Person of Interest, all earned higher premiere week ratings among new dramas. bron

Deel 1: Terra Nova = Jurassic Park als TV-serie
Deel 2: Terra Nova #2 Dawson's Creek mét Dino's!

Laatste posts:

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 20:28 schreef Axelf0leyoo7 het volgende:
Goede ep naar mijn mening, eindelijk een beetje iets aan info gekregen betreft het doel van Terra Nova.
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 21:22 schreef remlof het volgende:
Hmmm, ep5 was geen onaardige aflevering, ondanks dat kutkind.

Het zorgde tenminste voor wat verdieping.
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 23:20 schreef Symer het volgende:
Ik snap nog steeds dat 'control the past, control the future'-thema niet. Ze zitten toch in een andere tijdslijn waardoor niks van wat ze doen enig effect heeft op de toekomst?

Hoog tijd dat die Sint Jim wordt opgevroten trouwens :r Die vent kon Jezus zelf wel zijn. Liefdevol naar dat kind, begripvol naar die 6'ers, held van de dag (elke dag), maakt altijd de juiste beslissingen, enz.

Verder wordt er veel te veel gelachen in de serie. Waar is de dreiging, waar zijn de unieke uitdagingen die die wereld te bieden heeft? "I want to declare my intentions to begin the initial stages of courting your daughter" :r :r :r

[ Bericht 12% gewijzigd door FireFox1 op 18-10-2011 23:40:13 ]
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:34:52 #2
104871 remlof
Europees federalist
pi_103261693
De TT klopt. Vooralsnog.
pi_103261971
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 23:34 schreef remlof het volgende:
De TT klopt. Vooralsnog.
Zolang het maar niet de kant van "The Walking Dead" gaat
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_103262010
Toch maar kijken dan zo
pi_103262113
Promo voor volgende ep over 2 weken:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:44:18 #6
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_103262123
Vind de serie er anders niet beter op worden, met vandaag weer het hoogte punt van slecht geschreven: "You don't want to be on the wrong side. Which side is that? You'll find out". Want als het doel waar voor je vecht echt zo belangrijk is blijf dan vooral zo cryptisch als het maar kan, je zal eens meer zieltjes winnen.
pi_103262223
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 23:44 schreef Tweek het volgende:
Vind de serie er anders niet beter op worden, met vandaag weer het hoogte punt van slecht geschreven: "You don't want to be on the wrong side. Which side is that? You'll find out". Want als het doel waar voor je vecht echt zo belangrijk is blijf dan vooral zo cryptisch als het maar kan, je zal eens meer zieltjes winnen.
Zo zijn vrijwel álle Amerikaanse series. Wen er maar aan.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:46:45 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_103262243
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 23:44 schreef Tweek het volgende:
"Lost" nooit gezien? :')
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:47:09 #9
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_103262264
Steeds beter? Ik heb de nieuwe aflevering nog niet gekeken, maar die van vorige week vond ik echt tenenkrommend.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_103262456
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 23:47 schreef Waaghals het volgende:
Steeds beter? Ik heb de nieuwe aflevering nog niet gekeken, maar die van vorige week vond ik echt tenenkrommend.
Het is de manier hoe je het bekijkt. Amerikanen zijn dol op zielige sub-verhaaltjes die wij met hele andere ogen bekijken. Hier hopen we dat al die kut-kinderen worden opgevreten door de dino's en daar vinden ze heroïsche gedrag om kinderen te redden fantastisch.
pi_103262514
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 23:41 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Zolang het maar niet de kant van "The Walking Dead" gaat
leg uit?
pi_103262597
quote:
5s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 23:52 schreef truedestiny het volgende:

[..]

leg uit?
Walking Dead begon aardig, maar viel daarna hopeloos door de mand met hun trieste driehoeks verhoudingen en stereotypes.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:54:47 #13
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_103262636
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 23:51 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Het is de manier hoe je het bekijkt. Amerikanen zijn dol op zielige sub-verhaaltjes die wij met hele andere ogen bekijken. Hier hopen we dat al die kut-kinderen worden opgevreten door de dino's en daar vinden ze heroïsche gedrag om kinderen te redden fantastisch.
Ik heb het over dat debiele verhaaltje van een virus dat bestreden wordt door verkoudsheidvirus.
Dit is al zo oud als War of the worlds
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:58:02 #14
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_103262794
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 23:46 schreef remlof het volgende:

[..]

"Lost" nooit gezien? :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 23:46 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Zo zijn vrijwel álle Amerikaanse series. Wen er maar aan.
Lost gezien ja, en ook vrijwel iedere amerikaanse serie van de afgelopen vijf jaar. Dat betekend nog niet dat dit een goede methode is om een verhaal opgang te houden. Er zijn ook zat series waar het niet op zo'n manier gaat en de conflicten op een geloofwaardige manier ontstaan, waar er een degelijk verhaal voor een seizoen is uitgedacht enz.

Het grootste probleem met Terra Nova is dat iedereen een goede scifi serie verwachten, maar het is niets meer als one tree hill in een scifi setting.
pi_103262815
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 23:54 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Ik heb het over dat debiele verhaaltje van een virus dat bestreden wordt door verkoudsheidvirus.
Dit is al zo oud als War of the worlds
Ik zag hem ook al mijlenver aankomen. :')
pi_103262885
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 23:58 schreef Tweek het volgende:

Het grootste probleem met Terra Nova is dat iedereen een goede scifi serie verwachten, maar het is niets meer als one tree hill in een scifi setting.
Je heb 100% gelijk. Maar als grote fan van Jurassic Park, vind ik de settings interessant genoeg om te blijven kijken :)
pi_103263074
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 23:51 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Nou ja, de kijkcijfers zijn in de VS niet geweldig en in de user-reviews en op fora is het ook niet één grote loftrompet die afgestoken wordt.
pi_103263143
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 23:53 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Walking Dead begon aardig, maar viel daarna hopeloos door de mand met hun trieste driehoeks verhoudingen en stereotypes.
Agja Terra Nova is ook een hoop clichés bij elkaar maar ik vind allebei de series leuk om te kijken. Wat natuurlijk het meeste komt door de settings.
pi_103263364
Dus nu hebben we gewoon Terra Nova met dino's, The Walking Dead met zombies en Falling Skies met aliens drie kutseries.. Hoe is t mogelijk..
  woensdag 19 oktober 2011 @ 00:12:32 #20
104871 remlof
Europees federalist
pi_103263431
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 00:10 schreef Tom_88 het volgende:
Dus nu hebben we gewoon Terra Nova met dino's, The Walking Dead met zombies en Falling Skies met aliens drie kutseries.. Hoe is t mogelijk..
Homeland is voor mij dan ook verreweg de beste nieuwe serie van dit seizoen.

Maar Terra Nova vind ik het bekijken ook nog wel waard, al had ik er meer van verwacht. Maar misschien komt het nog.
pi_103263559
Ok, ga ik die maar checken dan.
pi_103263634
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 00:10 schreef Tom_88 het volgende:
Falling skies is wel verreweg de slechtste van de 3... En The Walking Dead scoort een 8,8 op IMDB dus zo slecht is die niet.
pi_103263756
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 00:18 schreef truedestiny het volgende:

[..]

Falling skies is wel verreweg de slechtste van de 3... En The Walking Dead scoort een 8,8 op IMDB dus zo slecht is die niet.
Falling Skies was na een veelbelovende trailer, behoorlijk een epic fail geworden.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 00:26:17 #24
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_103263869
Helaas niet de toffe serie die ik hoopte dat het zou zijn. In een andere setting was ik niet blijven kijken. Laatste aflevering vond ik wel wat beter dan de vorige, maar de karakters blijven niet echt interessant. Jammer, ik vind ook de dino's er niet echt goed uitzien, maar daar kan ik mee leven.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_103264015
Heeeeeeey mensen, ik ben ook bij! ofja, ik ga nu ff episode 5 kijken.. heb topic nie gelezen, maar de tt zegt veel :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')