De blessure die Kim in Brisbane opliep lijkt voorlopig mee te vallen. Kim blesseerde zich aan de linkerheup en nam geen risico met het oog op de Australian Open.
Zaterdag ondergaat ze een echo in het ziekenhuis, maar vermoedelijk komt haar deelname aan de Australian Open niet in het gedrang. Kim moest in haar halve finale tegen Hantuchova de strijd staken na ongeveer anderhalf uur wedstrijd. Ze had toen de eerste set met 7-6 (7/4) gewonnen en stond in de tweede 1-3 achter.
"In het midden van de eerste set begon ik wat last te krijgen van mijn linkerheup. Die begon vaster en vaster te zitten en het ging van kwaad naar erger", verduidelijkte ze aan VRT. "Ik voelde alles opstijven en als ik had verdergespeeld, zou de blessure verergeren".
Binnen tien dagen gaat in Melbourne de Australian Open van start, het eerste grandslamtornooi van het seizoen. Kim , vorig jaar eindlaureate Down Under, maakte er geen geheim van dat dat een van de tornooien was die ze met stip in haar agenda had genoteerd. Vorig seizoen kende de achtvoudige Sportvrouw van het Jaar immers een pak blessureleed en moest ze onder meer Wimbledon en de US Open laten schieten.
"Ik denk dan ook dat mijn opgave de beste beslissing was met Melbourne in mijn achterhoofd. Ik wilde geen scheurtje oplopen. Normaal gezien komt het wel in orde voor de Australian Open", besloot ze.