Dat is de kans op een score van ten hoogste 23, een andere vraag.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:07 schreef Zweefkaak het volgende:
Je begrijpt dat het hier om een normaal verdeling gaat en dat alles omgerekend kan worden naar kansen, maar ik krijg namelijk antwoord 2 eruit.
z-score = (23-20) / 5 = 0,6
opzoeken in de tabel, etc
Je had dat trouwens ook nog metquote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:07 schreef Zweefkaak het volgende:
z-score = (23-20) / 5 = 0,6
opzoeken in de tabel, etc
Dank je wel! Het is me iets duidelijker.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:53 schreef thenxero het volgende:
[..]
Je kan wel berekenen wat de afgeleide is van een functie, maar je kan het niet bewijzen als je niet weet wat een limiet is. Je krijgt een kookboek aangeboden van zo en zo moet het, maar eigenlijk heb je geen idee waarom het echt zo is.
Een continue functie is informeel een functie die geen sprongen maakt, oftewel een functie die je kan tekenen zonder je pen van het papier te halen. Maar dit is natuurlijk niet echt een exacte wiskundige definitie. Je kan niet een bewijs opschrijven waarom je iets kan tekenen zonder je pen van het papier te halen... kortom: je hebt goede wiskundige definities nodig voor bewijzen.
5/wortel 9quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 09:11 schreef twaalf het volgende:
[..]
Je had dat trouwens ook nog metmoeten vermenigvuldigen.
Lijkt me niet. Ik ken deze notatie ook niet, wel de zogeheten floor en ceiling functies. Wellicht bedoel je die.quote:Op zondag 30 oktober 2011 14:12 schreef Physics het volgende:
Is [|x|] afronden naar dichtstbijzijnde x als element van Z (gehele getallen)?
Wat bedoel je met [|x|] ?quote:Op zondag 30 oktober 2011 14:12 schreef Physics het volgende:
Is [|x|] afronden naar dichtsbijzijnde x als element van Z (gehele getallen)?
Dit is kennelijk een poging van Physics om double stroked brackets weer te geven. Ik zie nu dat die soms worden gebruikt voor de floor functie, maar ik zie zo gauw geen unicode daarvoor. De symbolen ⌈ ⌉ ⌊ ⌋ zijn wel vertegenwoordigd in unicode.quote:
Die cosinus moet een sinus zijn neem ik aanquote:Op zondag 30 oktober 2011 20:34 schreef twaalf het volgende:
Er werken drie krachten op het blok:
• Parallelle component van de zwaartekracht, 80gcos24 N
• Zwaartekracht van het kleine blok, 20g N
• Wrijving van 250 N
Geeft een som van ongeveer 700 N, dus een versnelling van 700/80=8 m/s^2.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |