Weet ik nog niet zo goed. Ik vind wiskunde leuk, dus een baan waarbij je veel analytisch denkt en wiskunde gebruikt lijkt me het leukst. De pure theorie vind ik mooi, maar ik zie mezelf geen professor in de wiskunde worden. Dus dan kom je denk ik vaak bij een financiële instelling terecht.quote:
In de besliskunde is ook veel werk voor wiskundigen.quote:Op zondag 30 oktober 2011 14:01 schreef thenxero het volgende:
[..]
Weet ik nog niet zo goed. Ik vind wiskunde leuk, dus een baan waarbij je veel analytisch denkt en wiskunde gebruikt lijkt me het leukst. De pure theorie vind ik mooi, maar ik zie mezelf geen professor in de wiskunde worden. Dus dan kom je denk ik vaak bij een financiële instelling terecht.
Aan wat voor master moet je dan denken? Deze? Dat gaat denk ik meer richting de econometrie dus daar zal ik wel een schakeltraject voor moeten volgen. Ik heb namelijk geen economievakken gehad.quote:Op zondag 30 oktober 2011 14:01 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
In de besliskunde is ook veel werk voor wiskundigen.
Wat voor baan doe je nu?quote:Op zondag 30 oktober 2011 13:50 schreef Don_Vanelli het volgende:
heb zelf de stochatische/statistiek/kansrekening master gevolgd in Eindhoven. Op zich wel leuk, kan nou niet echt zeggen dat het aansluit op de praktijk. Overigens is wiskunde voornamelijk een studie waar je een bepaald denkniveau ontwikkelt en niet specifiek kennis van zaken in een bedrijf meekrijgt.
Zoiets ja, het programma staat hier. Het economische deel is allemaal optioneel. Vakken van Mastermath of LNMB kun je ook als keuzevak gebruiken.quote:Op zondag 30 oktober 2011 14:03 schreef thenxero het volgende:
[..]
Aan wat voor master moet je dan denken? Deze? Dat gaat denk ik meer richting de econometrie dus daar zal ik wel een schakeltraject voor moeten volgen. Ik heb namelijk geen economievakken gehad.
Er zitten wel wat vakken bij die me wel interessant lijken, zoals Financial Models, Pension System Design, Dynamic Real Investment en Operations Research and Management Science in Practice.quote:Op zondag 30 oktober 2011 14:14 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Zoiets ja, het programma staat hier. Het economische deel is allemaal optioneel. Vakken van Mastermath of LNMB kun je ook als keuzevak gebruiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |