quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Gewoon website vervangen voor een pagina met daarop jouw rekeningnummer.
Dan snapt hij de hint wel.
Wat heeft het één in godsnaam met het ander te maken?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:58 schreef FredvZ het volgende:
Zoveel kunnen ze niet maken, aangezien je het zwart hebt gedaan.
Misschien heeft hij wel een reden om niet te betalen. Misschien lijdt hij door het onrechtmatig ontoegankelijk maken van de site wel schade die vele malen hoger is dan het bedrag dat hij TS eventueel nog verschuldigd zal zijn.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 21:03 schreef Sinat het volgende:
Strafbaar? Aangifte? Met alle respect, hoe oud ben je?
Hoogstens kan hij een civiele zaak beginnen; en dan heb ik het alleen over beginnen, want hij heeft geen poot om op te staan omdat hij zelf zijn afspraken niet nakomt, namelijk betalen voor jouw diensten (zwart! zal een rechter leuk vinden).
Stel hem een deadline; 1 week om te betalen of daarna de website voor onbepaalde tijd offline.
Dit dus!quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:01 schreef kenosis het volgende:
Of maak in ieder geval een 2e superadmin aan waarmee je ook bij de backend kunt.
Geen geld geen website.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:12 schreef Argento het volgende:
[..]
Misschien heeft hij wel een reden om niet te betalen. Misschien lijdt hij door het onrechtmatig ontoegankelijk maken van de site wel schade die vele malen hoger is dan het bedrag dat hij TS eventueel nog verschuldigd zal zijn.
Maar blijf gerust je juridische adviezen geven hoor.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
wel eerst ww wijzigen voor je dit doetquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Het kan toch pas zwart worden NA betaling. Zonder betaling is het gewoon een klus -zonder contract- waar nog niet voor betaald is.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Geen geld geen website.
Zwart of wit tot die tijd blijft het gewoon eigendom van TS.
Maar zoals ik de OP van TS lees, is het niet de server van die X waar hij nog poen van krijgt, maar van de klant van X. Doe je dan in principe niet iets onrechtmatigst? Het is namelijk niet van jou en je hebt er niet voor betaald.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:02 schreef duivelin1 het volgende:
[..]
wel eerst ww wijzigen voor je dit doet
TS heeft een afspraak met X om een website op te leveren, niet met de klant van X voor wie die website zou zijn. Als de groenteman de groothandel niet betaalt wordt de levering ook gestopt en zit jij zonder peertjes, daar heeft de groothandel niks mee te maken. En onrechtmatig, ach, ik geloof dat er in deze zaak nog helemaal niks rechtmatig gegaan isquote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:35 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar zoals ik de OP van TS lees, is het niet de server van die X waar hij nog poen van krijgt, maar van de klant van X. Doe je dan in principe niet iets onrechtmatigst? Het is namelijk niet van jou en je hebt er niet voor betaald.
Of mis ik iets?
Als jij peertjes koopt bij de groenteman en de groenteman betaalt de rekening van de groothandel niet, dan komt de groothandel niet bij jou thuis de peertjes weer van de fruitschaal halen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:49 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
TS heeft een afspraak met X om een website op te leveren, niet met de klant van X voor wie die website zou zijn. Als de groenteman de groothandel niet betaalt wordt de levering ook gestopt en zit jij zonder peertjes, daar heeft de groothandel niks mee te maken. En onrechtmatig, ach, ik geloof dat er in deze zaak nog helemaal niks rechtmatig gegaan is
Het voorbeeld komt ook niet geheel overeen maar ik wilde niet meteen de internationale handel in aardgas erbij halenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:53 schreef swollywood het volgende:
[..]
Als jij peertjes koopt bij de groenteman en de groenteman betaalt de rekening van de groothandel niet, dan komt de groothandel niet bij jou thuis de peertjes weer van de fruitschaal halen.
Met voor- en achternaam in zijn profiel moet het niet zo moeilijk voor ze zijn om hem te traceren.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:01 schreef FrankV34 het volgende:
En nu maar hopen dat het Webcare team van de belastingdienst niet meeleest dat de TS de site zwart gebouwd heeft.
Nee hoor, dat is niet waar... Synoniem: Als je als taxi chauffeur een nieuwe benz koopt en deze niet afbetaald, wordt de auto ook gewoon teruggevorderd. Je kan dan geen taxi chauffeur meer spelen zonder auto.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:19 schreef PatriotOnline het volgende:
Ik ben er niet zeker van, maar volgens mij is het niet toegestaan om een website die onderdeel is een primair bedrijfsproces of wordt gezien als een grote bron van inkomsten, de nek om te draaien.
In dat geval zou je (uitvergroot) een organisatie de nek om kunnen draaien. En dat is een te grote consequentie bij een simpel betalingsdispuut.
Ik zou zeggen; even doorbijten, balen, en er een punt achterzetten. Lesje geleerd en nooit meer zo doen
Ze zetten een backup terug?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 14:55 schreef Albinoneger het volgende:
hmmm probleem: als ik dingen offline haal (template) en de gebruikersaccounts verwijderd gaan er kennelijk telefoontjes naar de hosting om alles terug te zetten. Dus toen ik vandaag keek stond in ene alles er weer. Even gebeld met het hosting bedrijf en die zetten keurig op vraag van de klant een back up terug. Dus wat ik ook weghaal, morgen staat het er weer.
Misschien een bericht richting de hostingpartij dat alle rechten (intellectueel eigendom etc.etc.) van de website bij jou liggen (want: niet betaald en dus niet overgedragen) en dat het copyright geschonden wordt zolang die website online staat?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 14:55 schreef Albinoneger het volgende:
hmmm probleem: als ik dingen offline haal (template) en de gebruikersaccounts verwijderd gaan er kennelijk telefoontjes naar de hosting om alles terug te zetten. Dus toen ik vandaag keek stond in ene alles er weer. Even gebeld met het hosting bedrijf en die zetten keurig op vraag van de klant een back up terug. Dus wat ik ook weghaal, morgen staat het er weer.
Ja want dat zal de klant ook boeien. En ik verwacht dat als ts de inloggegevens van de server veranderd, die klant weer naar de hoster belt om ze terug te latdn veranderen/ Ts uit te sluiten.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:38 schreef SwissDutchy het volgende:
trouwens benader de klant gewoon met het feit dat jij niet betaald hebt gekregen en dat ze niet meer elke dag naar het hostingbedrijf hoeven bellen als eenmansbedrijf X jou betaald.
ja maar bedrijf X pleegt ook geen belletje van: hey de site doet het niet, kun je die even makenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:50 schreef zatoichi het volgende:
Het is toch supersimpel?
TS <-> Bedrijf X <-> klant
-----------website-----------
TS en klant hebben niets met elkaar te maken. Bedrijf X levert de website aan de klant; als TS die website ofline trekt, dan gaat de klant op hoge poten naar Bedrijf X; niet naar TS. Bedrijf X moet het probleem zo snel mogelijk oplossen i.e. TS betalen. Dan komt die website online en is de klant ook weer tevreden.
Bedrijf X is de lul; niet TS (en TS laat je vooral niet onder druk zetten door Bedrijf X).
Maar zoals ik het begrijp (and correct me if I'm wrong) laat bedrijf X geen moer van zich horen. Ook niet als de website offline is. Klant belt zelf de hoster om de back-up terug te laten zetten. Bedrijf X is dus eigenlijk "dood" want die reageert nergens op.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:50 schreef zatoichi het volgende:
Het is toch supersimpel?
TS <-> Bedrijf X <-> klant
-----------website-----------
TS en klant hebben niets met elkaar te maken. Bedrijf X levert de website aan de klant; als TS die website ofline trekt, dan gaat de klant op hoge poten naar Bedrijf X; niet naar TS. Bedrijf X moet het probleem zo snel mogelijk oplossen i.e. TS betalen. Dan komt die website online en is de klant ook weer tevreden.
Bedrijf X is de lul; niet TS (en TS laat je vooral niet onder druk zetten door Bedrijf X).
slimmm.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:09 schreef RainofDeath het volgende:
Aanpassing in de code maken dat er naar een externe pagina word gekeken en als deze niet meer online is / de juiste info beschikbaar is dat er niks meer getoond wordt. Deze code een maandje laten meedraaien zodat het in de backup van de hosting zit. Daarna de externe site / pagina down halen.
nee enkel bedrijf x die mij dus geld schuldig isquote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:13 schreef Afwazig het volgende:
Heb je de klant al rechtstreekt benadert?
Nou als ik de klant was geweest en de maker van de site zou mij benaderen en zeggen dat hij niet betaald is en het bedrijf niks meer van zich liet horen, dan ging ik verhaal halen. Je wil namelijk geen slechte reclame voor je bedrijf hebben, al kan hij er zelf niks aan doen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:14 schreef Albinoneger het volgende:
[..]
nee enkel bedrijf x die mij dus geld schuldig is
Ik zou zeggen dat dat niet mijn probleem is want ik heb X de opdracht gegeven en niet TS. En dat TS het dus maar moet uitzoeken met X.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:16 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Nou als ik de klant was geweest en de maker van de site zou mij benaderen en zeggen dat hij niet betaald is en het bedrijf niks meer van zich liet horen, dan ging ik verhaal halen. Je wil namelijk geen slechte reclame voor je bedrijf hebben, al kan hij er zelf niks aan doen.
Dan verschillen wij hierover van mening. Ik zou geen zaken meer willen doen met een bedrijf dat mensen oplicht, en dus verhaal gaan halen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:19 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat dat niet mijn probleem is want ik heb X de opdracht gegeven en niet TS. En dat TS het dus maar moet uitzoeken met X.
Nou ja, als dit escaleert dan gaan natuurlijk beide namen pontificaal op het internetquote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:16 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Nou als ik de klant was geweest en de maker van de site zou mij benaderen en zeggen dat hij niet betaald is en het bedrijf niks meer van zich liet horen, dan ging ik verhaal halen. Je wil namelijk geen slechte reclame voor je bedrijf hebben, al kan hij er zelf niks aan doen.
Ja precies, dat had ik in jouw geval ook gedaan. Dat wil je als bedrijf ten aller tijde voorkomen lijkt me. Zoiets krijg je nooit meer van internet af.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:21 schreef Albinoneger het volgende:
[..]
Nou ja, als dit escaleert dan gaan natuurlijk beide namen pontificaal op het internet
Punt. Maar ten eerste weet je niet of de klant een "kennis" is van bedrijf X en ten tweede als de klant geen zaken meer zou willen doen met bedrijf X, dan heeft TS nog steeds zijn geld niet natuurlijk.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:20 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Dan verschillen wij hierover van mening. Ik zou geen zaken meer willen doen met een bedrijf dat mensen oplicht, en dus verhaal gaan halen.
En hoe zit dat dan met laster ende smaad?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:22 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Ja precies, dat had ik in jouw geval ook gedaan. Dat wil je als bedrijf ten aller tijde voorkomen lijkt me. Zoiets krijg je nooit meer van internet af.
quote:1. Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
ja die heb ik, maar om nou gelijk met advocatenbrieven te gaan smijtenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:28 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Kun je nog iets met de auteursrecht? Dat je je originele bestanden nog hebt.
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:39 schreef Elfletterig het volgende:
Je zou nog de klant van bedrijf X kunnen benaderen, hen de situatie uitleggen en erop wijzen dat je anders zowel bedrijf X als de klant zult zwartmaken door middel van naming & shaming. Hoewel je beseft dat de klant niet schuldig is, aan deze situatie is dit je enige pressiemiddel om ervoor te zorgen dat bedrijf X tot betaling overgaat.
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:24 schreef Qwea het volgende:
[..]
En hoe zit dat dan met laster ende smaad?
Met name aan de kant van de klant. Die heeft geen overeenkomst met TS en is hem ook geen geld schuldig.
En voor bedrijf X?
Artikel 261 :
[..]
Die provider bewaart de backups maar 2 dagen? Tja dan is het voor jou makkelijk manipuleren natuurlijkquote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:25 schreef Albinoneger het volgende:
Overigens ben ik er nu achter dat backups 2 dagen worden bewaard. Volgend probleem waar ik tegenaan loop is dat wellicht Bedrijf X een kopie van de code heeft. De site is immers na mijn werk aangepast en hij deze dus zou kunnen uploaden.
Stel ik maak een plain databaseloze html versie van de site en zet deze vrijdagmiddag online en ik maak de database aan de achterkant leeg. Dan wordt er een lege db gebackupt. Vervolgens trek ik die plain versie offline en kan er geen db meer woerden teruggezet...
Hier nog aan gedacht?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:11 schreef Errrwin het volgende:
[..]
Misschien een bericht richting de hostingpartij dat alle rechten (intellectueel eigendom etc.etc.) van de website bij jou liggen (want: niet betaald en dus niet overgedragen) en dat het copyright geschonden wordt zolang die website online staat?
Daar waren zij niet verantwoordelijk voor. Ze worden betaald door de klant en dat moet ik met hem oplossenquote:
Daar zou ik tenzij van maken.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:46 schreef Albinoneger het volgende:
Als ik over een tijdje dus kenbaar maak dat ik de site offline ga halen indien er betaald wordt kunnen ze het niet meer terug zetten want zelfs al hebben ze nog een lokaal staande versie de database hebben ze ongetwijfeld niet binnengehaald en zonder database geen content.
Nee nee, zie het als een host die een foto host voor een klant terwijl die klant de rechten op die foto niet heeft. Dan hoef je ook geen vage constructies met iframes te gaan lopen doen, dat is natuurlijk ook niet overdreven netjes.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:48 schreef Albinoneger het volgende:
[..]
Daar waren zij niet verantwoordelijk voor. Ze worden betaald door de klant en dat moet ik met hem oplossen
Topic beter lezen. TS kon de site niet offline gooien, omdat deze via een backup steeds weer werd hersteld. Hij heeft het nu via een omweg zo geregeld dat hij dat over een paar dagen toch kan doen, omdat er dan geen backup meer voorhanden is.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:26 schreef Warrick21 het volgende:
Gewoon offline gooien en bericht dat "Bent u de eigenaar, neem contact op met bla bla bla."
Dat je uberhaupt erover nadenkt om online te laten. Geen geld = geen zaken. Klaar.
Als TS daadwerkelijk die site off-line gooit en die klant pikt dat niet en stapt naar de politie dan is TS toch behoorlijk het spreekwoordelijke bokje.quote:Slimme zet van TS.
Want? TS heeft niet betaald gekregen voor de website en voor intellectueel eigendomsrecht.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:23 schreef bug_me_not2 het volgende:
Als TS daadwerkelijk die site off-line gooit en die klant pikt dat niet en stapt naar de politie dan is TS toch behoorlijk het spreekwoordelijke bokje.
Ik zou dat denk ik ipv te bellen per mail doen (zou ik doen). Zowel naar bedrijf X en dan CC + uitleg naar de klant van bedrijf X.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Want? TS heeft niet betaald gekregen voor de website en voor intellectueel eigendomsrecht.
Overigens kan TS eerst de klant bellen om zijn voornemen kenbaar te maken. Hij kan dan bij die klant erop aandringen dat "bedrijf X" hem onmiddellijk betaalt voor de geleverde website, omdat hij anders is genoodzaakt om de site offline te halen.
Het is dan aan de klant of ze "bedrijf X" aanspreken of dat ze TS rechtstreeks betalen uit eigen zak.
Dat zal best, maar TS heeft geen contract met de partij wie uiteindelijk de website gebruikt en kan die partij er dus ook niet op aanspreken dat er nog niet betaald is. Als die partij gewoon ter goeder trouw heeft gehandeld dan kunnen zij gewoon alle schade op TS verhalen.quote:Want? TS heeft niet betaald gekregen voor de website en voor intellectueel eigendomsrecht.
Van wat ik begrijp is er helemaal geen contract cq overeenkomst. Dus het lijkt me dan dat beide ; zowel TS als klant als bedrijf geen poot hebben om op te staan.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:46 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Dat zal best, maar TS heeft geen contract met de partij wie uiteindelijk de website gebruikt en kan die partij er dus ook niet op aanspreken dat er nog niet betaald is. Als die partij gewoon ter goeder trouw heeft gehandeld dan kunnen zij gewoon alle schade op TS verhalen.
Hoe zou jij het vinden als de groothandel ineens jouw PC thuis komt ophalen omdat de webwinkel waar jij je PC hebt gekocht de rekening nog niet betaald heeft?
Leuk, dus TS heeft geen enkel bewijs dat hij gerechtigd is om op die server te komen? Dan kan er natuurlijk meteen aangifte gedaan worden wegens computervrede breuk...quote:Van wat ik begrijp is er helemaal geen contract cq overeenkomst. Dus het lijkt me dan dat beide ; zowel TS als klant als bedrijf geen poot hebben om op te staan.
TS heeft sowieso alle intellectuele eigendommen. Ik zou dus de hoster laten weten dat zij in opdracht van een klant dingen hosten waarvan de klant geen eigenaar is. Als het een beetje fatsoenlijke hostingpartij is, houden zij zich aan de Notice and Takedown gedragscode.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:47 schreef Qwea het volgende:
[..]
Van wat ik begrijp is er helemaal geen contract cq overeenkomst. Dus het lijkt me dan dat beide ; zowel TS als klant als bedrijf geen poot hebben om op te staan.
Die vlieger gaat niet op want de klant kan (naar ik aanneem) namelijk een overeenkomst laten zien waarbij opdracht wordt gegeven de website te ontwikkelen door bedrijf X.quote:Ik zou dus de hoster laten weten dat zij in opdracht van een klant dingen hosten waarvan de klant geen eigenaar is
Opdracht =! het hebben van intellectueel eigendom.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:33 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Die vlieger gaat niet op want de klant kan (naar ik aanneem) namelijk een overeenkomst laten zien waarbij opdracht wordt gegeven de website te ontwikkelen door bedrijf X.
TS kan helemaal niets aantonen...
TS heeft mailtjes met inloggegevens (zo lees ik het) gekregen van bedrijf X om zijn ding te doen op de server. Dus hij is wel gerechtigd in principe, lijkt me.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:49 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Leuk, dus TS heeft geen enkel bewijs dat hij gerechtigd is om op die server te komen? Dan kan er natuurlijk meteen aangifte gedaan worden wegens computervrede breuk...
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:26 schreef Errrwin het volgende:
[..]
TS heeft sowieso alle intellectuele eigendommen. Ik zou dus de hoster laten weten dat zij in opdracht van een klant dingen hosten waarvan de klant geen eigenaar is. Als het een beetje fatsoenlijke hostingpartij is, houden zij zich aan de Notice and Takedown gedragscode.
Oke, aangezien er niet wordt gereageerd op mailtjes van TS zou TS dus idd die melding kunnen doen.quote:4. Melding
Een melding wordt bij voorkeur pas gedaan nadat aannemelijk is dat de melder en de inhoudsaanbieder niet tot overeenstemming (kunnen) komen. De melder is verantwoordelijk voor het doen van juiste en vol- ledige meldingen.
Ik mag toch hopen dat hij zo slim is geweestquote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:23 schreef kingjotte het volgende:
TS, je zegt dat men niet opneemt als je belt, al eens aan gedacht om je nummer af te schermen als je ze belt?
Jup. Wordt er ook niet opgenomen. En het bedrijfsnummer van bedrijf X doet ook nietquote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:23 schreef kingjotte het volgende:
TS, je zegt dat men niet opneemt als je belt, al eens aan gedacht om je nummer af te schermen als je ze belt?
Alleen als je dat bent overeengekomen (in de algemene voorwaarden of in de overeenkomst), maar dan nog kan "een website" als zodanig niet zo zeer als een goed (zaak of vermogensrecht) worden gezien, veeleer heb je het dan over bijv. de code van de website of het recht op een bepaalde tijd van hosting van die website.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:47 schreef Albinoneger het volgende:
Totdat ik beloond wordt voor het werk wat ik geleverd heb blijft dit werk toch van mij?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |