Wel eens een Spanjaard zien schaatsenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:23 schreef remlof het volgende:
[..]
En het betekent ook dat onze cultuur nauw met die van hen verwant is.
Que?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Jij moet gewoon kappen met trollen, je loopt hier het tegenovergestelde te verkondigen van wat je in POL al jaren roept
Dat is nog steeds overvol. Ik Frankrijk is er geen ABP maar staan de pensioenen van ambtenaren gewoon op de balans van de overheid.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:21 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Overvol ?!... ze halen de dekkingsgraad van 105 % nog niet eens.
Logisch toch? Ze hebben het kaartenhuis namelijk VOOR HENZELF zeer goed ingericht! Riant salaris, weinig werk(dagen), goede voorwaarden, etc. etc.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 11:13 schreef Basp1 het volgende:
Nou zien we dat 1 gezamelijke munt niet werk, waarschijnlijk nooit gaat werken, maar toch willen ze blijven doorbouwen aan het totaal instabiele kaartenhuis wat ze gecreerd hebben.
De Mongolen, die hebben Oost-Europa ook een tijdje bezet.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:23 schreef remlof het volgende:
[..]
En het betekent ook dat onze cultuur nauw met die van hen verwant is.
Exact, en om te zorgen dat die pensioenen betaalbaar blijven kunnen we best onze eigen pensioenpotjes aanbreken!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is nog steeds overvol. Ik Frankrijk is er geen ABP maar staan de pensioenen van ambtenaren gewoon op de balans van de overheid.
Ja schulden hebben is 1 ding, assets er tegen over kunnen zetten een tweede (oa corporaties en hun huizen...).quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik weet dat Italianen ongeveer de laagste schuld per persoon hebben in de EU en Nederlanders de hoogste.
En waar ik wil dat de Europese integratie stopt? Bij een Europese superstaat, eentje die opgewassen is tegen Amerika en China. Als we dat niet doen zijn we binnen 50 jaar een Chinese kolonie, ze zijn nu al Griekenland aan het opkopen stukje bij beetje.
Maar jij vindt natuurlijk dat Nederlanders meer gemeen hebben met Chinezen dan met Grieken of Italianen?
Natuurlijk. Griekse ambtenaren hebben net zoveel recht op een pensioen als Nederlandse ambtenaren.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:27 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Exact, en om te zorgen dat die pensioenen betaalbaar blijven kunnen we best onze eigen pensioenpotjes aanbreken!
Ik zeg net dat de Italianen de laagste schulden per persoon van de EU hebben en jij zegt dat ze alles verbrassenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:27 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Ja schulden hebben is 1 ding, assets er tegen over kunnen zetten een tweede (oa corporaties en hun huizen...).
De italianen hebben geen pensioenfonds. Niets nada. Dat moet allemaal nog gefinancierd worden. Alles. Daar gaan wij dus via het ESM aan mee betalen. Omdat die italianen alles verbrassen aan pasta en vino, en men dat hier anders heeft aangepakt. En dit is maar een van de vele mogelijke financiële problemen, waaruit je toch zo onderhand zou op moeten maken dat de landen in de EU wezenlijk te veel van elkaar verschillen om er een "superstaat" van te kunnen maken.
Daarnaast is het lineair doortrekken van ontwikkelingen van bijv China niet gepast. Wat of waar China is over 50 jaar is nog steeds maar de vraag. En als we een vuist moeten maken tegen China zal het via het leger moeten gaan. Nou... De enige hier in de buurt die iets kan is de UK, en anders moeten we tegen die tijd maar hopen op Rusland. Maar goed, dit is erg koffiedik kijken.
Wat ik mij ook kan voorstellen is een soort van "solidariteitstaks" die meteen op het salaris wordt ingehouden, dat bestaat ook al sinds jaren in Duitsland om het zwakkere Oost-Duitsland erboven op te helpen.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Natuurlijk. Griekse ambtenaren hebben net zoveel recht op een pensioen als Nederlandse ambtenaren.
We zijn allen immers Europeanen.
Dzjengis Khan draait zich om in z'n grafquote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De Mongolen, die hebben Oost-Europa ook een tijdje bezet.
Tijd voor Mongolie in de EU.
Ja en dat is juist het probleem wat veel zuidelijke landen als de vergrijzing daar toe slaat ook nog eens gaan krijgen dus omdat wij hier altijd gespaard hebben, redelijk begrotings discipline hebben gehad mogen we vanwege het falen van onze eu leiders om het verdrag van maastricht na te leven ook nog eens extra gaan bloeden.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is nog steeds overvol. Ik Frankrijk is er geen ABP maar staan de pensioenen van ambtenaren gewoon op de balans van de overheid.
Nouja, laat je hier niet verblinden door boekhoudige truukjes, er is nogal een verschil tussen lage schulden hebben met ongefinancieerde toekomstige verplichtingen en hoge schulden hebben met gefinancieerde toekomstige verplichtingen.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zeg net dat de Italianen de laagste schulden per persoon van de EU hebben en jij zegt dat ze alles verbrassen
Is het hier goedkoop dan. ?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:32 schreef remlof het volgende:
Nederlanderse burgers zijn trouwens de grootste leners van Europa, wat dat betreft lijken wij van alle EU-landen nog het meest op Amerikanen.
Als er één Europees volk op de pof leeft zijn het wel de Nederlanders.
Er zal nooit een Europese Unie zijn waarin niet zowel Duitsland als Frankrijk zitten.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:32 schreef Jian het volgende:
De Noord-Europese Unie ik zie 'm reeds gloren
Daarbij is de Nederlandse overheid de grootste schuldige, met hun fiscale stelsel wat het maken van schulden stimuleert.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:32 schreef remlof het volgende:
Nederlanderse burgers zijn trouwens de grootste leners van Europa, wat dat betreft lijken wij van alle EU-landen nog het meest op Amerikanen.
Als er één Europees volk op de pof leeft zijn het wel de Nederlanders.
Je valt uit je rol ....quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:31 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nouja, laat je hier niet verblinden door boekhoudige truukjes, er is nogal een verschil tussen lage schulden hebben met ongefinancieerde toekomstige verplichtingen en hoge schulden hebben met gefinancieerde toekomstige verplichtingen.
Inderdaad. Daar moeten we snel vanaf anders moeten we straks zelf aankloppen bij het ESM.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Daarbij is de Nederlandse overheid de grootste schuldige, met hun fiscale stelsel wat het maken van schulden stimuleert.
Dit,quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 19:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is dus allang niet meer zo. Net zoals onze kutregering ook niet bepaalt wie hier wel of niet het land binnenkomt om een uitkering te genieten. Of hoe het beleid in onze bedrijven moet zijn.
Onze kutregering (eigenlijk alle voorgaande regeringen) hebben de macht overgedragen aan Brussel. En daar proeven we nu de vruchten van.
Hadden we maar tegen moeten stemmen. Oh nee, dat hebben we gedaan. Maar dat referendum is door Balkenende genegeerd omdat 'de kiezers niet goed begrepen hadden waar het referendum over ging'
Hoezo?quote:
Lees de schuldenberg van jaap van duijn eens die rekentj daarin het mooi voor dat het heel leuk is dat de private partijen (burgers) in italie niet zoveel schulden bezitten maar het niet gefinancierde pensioen een groot probleem gaat worden omde begroting ooit nog maar enigszins aan hun begroting discipline uit te komen.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zeg net dat de Italianen de laagste schulden per persoon van de EU hebben en jij zegt dat ze alles verbrassen
Italië en zeker Noord-Italië verschilt helemaal niet zoveel van Noordwest Europa, behalve dan dat Nederlanders huizen op de pof kopen en Italianen ze met cash betalen.
Ga er maar eens een paar jaar wonen en werken, dan merk je het vanzelf
Ben jij erg bang om naar buiten te gaan, met al die nare buitenlanders?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
Europeanen zijn helemaal geen 'broeders' wat een onzin. Het probleem is dat men in een muntunie gestapt is zonder de sociaal economische gevolgen goed in te schatten. Feitelijk willen de technocraten nu hun agenda verder uitrollen en de democratie de nek omdraaien.
Dat gelul over democratie steeds, we kiezen zelf onze parlementen en die kiezen nog steeds voor Europa. Wou je het nog democratischer hebben?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
Europeanen zijn helemaal geen 'broeders' wat een onzin. Het probleem is dat men in een muntunie gestapt is zonder de sociaal economische gevolgen goed in te schatten. Feitelijk willen de technocraten nu hun agenda verder uitrollen en de democratie de nek omdraaien.
Overheid enzo... Dat de italiaan zelf alles zwart betaalt is prima, maar de overheid spendeert alles zonder rekening te houden met toekomstige uitgaven.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Italië en zeker Noord-Italië verschilt helemaal niet zoveel van Noordwest Europa, behalve dan dat Nederlanders huizen op de pof kopen en Italianen ze met cash betalen.
Ga er maar eens een paar jaar wonen en werken, dan merk je het vanzelf
Ik ben niet bang voor mijn medemens maar ik noem ze geen broeders, dat slaat ook nergens op trouwens. Weet je wel hoe groot de culturele verschillen reeds zijn tussen iemand uit het noorden en het zuiden van NL? Best groot, laat staan als daar 1000km tussenzit en er een volkomen andere taal wordt gesproken.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:34 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ben jij erg bang om naar buiten te gaan, met al die nare buitenlanders?
Hitler zei ook al dat de Europeanen broedervolken waren.
Hoe groot zijn die uitgaven dan? Voor zover ik weet stellen overheidspensioenen in Zuid-Europa niet zo veel voor en is het veel meer de taak van de kinderen om rechtstreeks voor hun eigen ouders te zorgen.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:35 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Overheid enzo... Dat de italiaan zelf alles zwart betaalt is prima, maar de overheid spendeert alles zonder rekening te houden met toekomstige uitgaven.
We hebben tegen 'de grondwet' gestemd en vervolgens veegde de politieke elite zijn reet af met ons oordeel. Feitelijk is de democratie reeds dood... daar heb je gelijk inquote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat gelul over democratie steeds, we kiezen zelf onze parlementen en die kiezen nog steeds voor Europa. Wou je het nog democratischer hebben?
Dat is pure onzin, wij bezitten allemaal de mondaine Europese mentaliteit, dat Zuid-Europeanen een kleurtje hebben en naar zweet stinken doet daar niets aan af. Dat onderscheid bestaat alleen in jouw geest.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:36 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik ben niet bang voor mijn medemens maar ik noem ze geen broeders, dat slaat ook nergens op trouwens. Weet je wel hoe groot de culturele verschillen reeds zijn tussen iemand uit het noorden en het zuiden van NL? Best groot, laat staan als daar 1000km tussenzit en er een volkomen andere taal wordt gesproken.
Referenda zijn dan ook zinloos als het volk niet goed geïnformeerd is en vanuit de onderbuik stemt.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:37 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
We hebben tegen 'de grondwet' gestemd en vervolgens veegde de politieke elite zijn reet af met ons oordeel. Feitelijk is de democratie reeds dood... daar heb je gelijk in
En dat noemt zich dan voorstander van het ems terwijl hiij dit niet eens weet:quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoe groot zijn die uitgaven dan? Voor zover ik weet stellen overheidspensioenen in Zuid-Europa niet zo veel voor en is het veel meer de taak van de kinderen om rechtstreeks voor hun eigen ouders te zorgen.
quote:Anders als in veel andere Europese landen, spaart men in Italië van oudsher zelf niet voor zijn pensioen, maar krijgt men een staatspensioen dat 70% van het laatst verdiende loon bedraagt. Sinds 1995 is dit pensioenstelsel vanwege de toenemende vergrijzing en de steeds langer wordende levensverwachting vervangen door een zogenaamde middelloonstelsel. In dit nieuwe stelsel bouwt men pensioenrechten op, doordat men tijdens zijn werkzame jaren contributies betaald. Men kan tussen zijn 57 en 65 levensjaar met pensioen gaan. De pensioenpremies worden ingezameld en betaald door het nationale instituut voor sociale zekerheid (Istituto Nazionale Previdenza Sociale). Dit instituut wordt op zijn beurt gecontroleerd door de Italiaanse staat.
Ik ben zelfs, ten faveure van enige stabiliteit binnen Europa, bereid om Frankrijk als lid van de NEU te accepteren, maar daar trekken we dan wel de grens!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Er zal nooit een Europese Unie zijn waarin niet zowel Duitsland als Frankrijk zitten.
Money talks... bullshit walks.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Referenda zijn dan ook zinloos als het volk niet goed geïnformeerd is en vanuit de onderbuik stemt.
Ons DNA komt ook voor 99% overeen met dat van een mensaap, toch zie ik wel grotere verschillen dan dat. Maar goed...in ieder geval acht jij 'mijn geest' een stuk minderwaardiger dan wat jouw geest produceert?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:37 schreef von_Preussen het volgende:
Dat onderscheid bestaat alleen in jouw geest.
Gesproken als een waar despootquote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Referenda zijn dan ook zinloos als het volk niet goed geïnformeerd is en vanuit de onderbuik stemt.
Dan moeten overheden beter het publiek proberen te informeren. Maar aangezien ze dat niet kunnen omdat ze het publiek al te vaak belogen hebben komen er steeds meer onderbuik gevoelens bij. Dit is tot nu toe een zichzelf versterkende spiraal geweest welke allen maar erger aan het worden is door de steeds regenteskere houding van de politiek.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Jij wilt zeggen dat het met het stemmen voor de tweede kamers anders is? De helft kiest nog steeds alleen voor die ene omdat ie een leuke kop heeft.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Per kop indd niet veel, alleen het ambtelijk deel vd beroepsbevolking in die landen ambtenaar is giga.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoe groot zijn die uitgaven dan? Voor zover ik weet stellen overheidspensioenen in Zuid-Europa niet zo veel voor en is het veel meer de taak van de kinderen om rechtstreeks voor hun eigen ouders te zorgen.
Heet jij Ingrid? Vanwaar dit bange gedrag jegens onze Europese broedervolken? Met deze volken delen wij een gemeenschappelijke geschiedenis, culturele achtergrond, jij ontkent dat allemaal?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:41 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ons DNA komt ook voor 99% overeen met dat van een mensaap, toch zie ik wel grotere verschillen dan dat. Maar goed...in ieder geval acht jij 'mijn geest' een stuk minderwaardiger dan wat jouw geest produceert?
Een verschil is feitelijk aantoonbaar dat jij de feiten anders interpreteert wil niet zeggen dat het daarmee in mindere mate 'de waarheid' behelst
Bang gedrag? Heeft niets met angst te maken maar met de erkenning dat er verschillen zijn. Juist het ontkennen van de verschillen leid tot angst. Inzicht hebben en begrijpen hoe de wereld werkt is juist het ultieme middel tegen elke angstquote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:43 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Heet jij Ingrid? Vanwaar dit bange gedrag jegens onze Europese broedervolken? Met deze volken delen wij een gemeenschappelijke geschiedenis, culturele achtergrond, jij ontkent dat allemaal?
Oja, elke andere mening afdoen als een troll, lekker makkelijk voor je Europese verantwoordelijkheid weglopen.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:44 schreef mister_popcorn het volgende:
Snap niet dat mensen nog reageren op van praussen. Mooie troll.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |