Jij leeft in een andere wereld dan ik? Nederland is altijd het braafste, netste en beste jongetje van de klas (Europa), staat vooraan om geld uit te delen aan andere landen. Verder behoorlijk stabiel. Als het slecht gaat met NL, dan gaat het op dat moment met 90% van de landen in Europa nog slechter. Wie gaat ons helpen dan? Waarschijnlijk zou het voor ons alleen betekenen dat we minder teveel af zullen staan dan we nu afstaan...quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:27 schreef ouderejongere het volgende:
Dit heet nou solidariteit, als wij in de problemen zitten komen andere landen ons weer helpen.
Geld is niet alles.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 00:20 schreef MouzurX het volgende:
Ach ik heb liever een federaal west-europa dan dat we over 50 jaar voorbij zijn gestreefd door allerlei landen.
Hoezo is een europa ineens een dictatuur?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 00:31 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Geld is niet alles.
Als je geld hebt, maar je leeft in een (desnoods semi-verlichte) dictatuur, wat heb je dan aan je centen als je overal gevolgd wordt door de staat (wat nu reeds het geval is) en alles verboten is?![]()
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 00:20 schreef MouzurX het volgende:
Ach ik heb liever een federaal west-europa dan dat we over 50 jaar voorbij zijn gestreefd door allerlei landen.
Heb jij jezelf nooit afgevraagd waarom bijvoorbeeld de NOS en het RTL nieuws iedere dag vrijwel altijd exact dezelfde onderwerpen behandelen? Er is zo verschrikkelijk veel nieuws iedere dag en toch presteren ze het om altijd weer de onderwerpen aan te snijden, die de "concurrent" ook aansnijdt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 17:47 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Nee, op zich zie je dat niet verkeerd. Maar ik mag toch aannemen dat je het met mee eens bent dat geen wenselijk scenario is?
Maar hoe is het in godsnaam mogelijk dat dit niet in het nieuws is geweest?!
Jij bent het er ook mee eens dat dit er doorheen wordt gedrukt zonder dat de bevolking ook maar een centje zeggenschap hierover heeft?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:44 schreef KoosVogels het volgende:
Of we nou door de hond of de kat worden gebeten. Ik ben een idealist die gelooft in Europese eenwording. Dat gaat gepaard met horten en stoten. Dat is jammer, maar so be it. Ik heb niet per se meer of minder vertrouwen in een Europese regering dan in Rutte en consorten. Dus fuck it, ik heb hier geen problemen mee.
Overigens heeft het artikel wel een hoog alu-hoedjes gehalte.
Ons land kent een representatieve volksvertegenwoordiging. Dat houdt in dat wij politici kiezen om voor ons allen beslissingen te nemen. Het volk heeft net zo weinig te zeggen over het besluit van het kabinet om het mes te zetten in het PGB als de eurofiele neigingen van datzelfde clubje bestuurders.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jij bent het er ook mee eens dat dit er doorheen wordt gedrukt zonder dat de bevolking ook maar een centje zeggenschap hierover heeft?
Dat klinkt eerder als een desillusie dan als een ideaal..quote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:44 schreef KoosVogels het volgende:
Of we nou door de hond of de kat worden gebeten. Ik ben een idealist die gelooft in Europese eenwording. Dat gaat gepaard met horten en stoten. Dat is jammer, maar so be it. Ik heb niet per se meer of minder vertrouwen in een Europese regering dan in Rutte en consorten. Dus fuck it, ik heb hier geen problemen mee.
Overigens heeft het artikel wel een hoog alu-hoedjes gehalte.
Selectieve verontwaardiging? "Ons" laatste beetje macht is gewoon stilletjes aan de bankiers overgedragen. Dit neigt meer naar landverraad dan naar representatieve volksvertegenwoordiging.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ons land kent een representatieve volksvertegenwoordiging. Dat houdt in dat wij politici kiezen om voor ons allen beslissingen te nemen. Het volk heeft net zo weinig te zeggen over het besluit van het kabinet om het mes te zetten in het PGB als de eurofiele neigingen van datzelfde clubje bestuurders.
Ik vind het dus een gevalletje selectieve verontwaardiging. Je kunt het oneens zijn met de oprichting van de ESM, maar kom niet aanschijten met gejank over dat de stem van het volk gehoord had moeten worden.
Me dunkt dat bij zeer verregaande beslissingen de bevolking geraadpleegd moet worden. Dit gaat iets verder dan inlandse zaken, waarvoor ze gekozen zijn.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ons land kent een representatieve volksvertegenwoordiging. Dat houdt in dat wij politici kiezen om voor ons allen beslissingen te nemen. Het volk heeft net zo weinig te zeggen over het besluit van het kabinet om het mes te zetten in het PGB als de eurofiele neigingen van datzelfde clubje bestuurders.
Ik vind het dus een gevalletje selectieve verontwaardiging. Je kunt het oneens zijn met de oprichting van de ESM, maar kom niet aanschijten met gejank over dat de stem van het volk gehoord had moeten worden.
Ga met een tentje op het Beursplein zitten, zou ik zeggen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Selectieve verontwaardiging? "Ons" laatste beetje macht is gewoon stilletjes aan de bankiers overgedragen. Dit neigt meer naar landverraad dan naar representatieve volksvertegenwoordiging.
Wellicht, maar als je de politiek een beetje volgt dan weet je dondersgoed dat het gros van de partijen voorstander is van verdere Europese eenwording. Je weet dus wat je krijgt als je op een van die partijen stemt.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Me dunkt dat bij zeer verregaande beslissingen de bevolking geraadpleegd moet worden. Dit gaat iets verder dan inlandse zaken, waarvoor ze gekozen zijn.
Yoghie je kleur, wat doen ze?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 17:12 schreef jogy het volgende:
Wat supergirl zegt, waar staat ESM voor?
Check!
Sterker nog: op het moment dat politici het normaal gaan vinden dat beloften gebroken worden, is er al geen sprake meer van democratie en staan ze met de rug naar het volk.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Selectieve verontwaardiging? "Ons" laatste beetje macht is gewoon stilletjes aan de bankiers overgedragen. Dit neigt meer naar landverraad dan naar representatieve volksvertegenwoordiging.
Op zich niet maar je kijkt wel volledig langs het punt heen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 17:14 schreef error_404 het volgende:
Je kunt je natuurlijk ook afvragen waarom dat überhaupt zou gebeuren. Nederland zorgt voor een deell voor de financiële stabiliteit in Europa. Als ze de kas zouden plunderen, vallen Nederland en andere EU landen natuurlijk al snel als dominostenen om.
Of zie ik dat verkeerd?
Hoe verklaar je dan dat er zoveel politici zijn die voor ons allen beslissingen nemen die wij niet gekozen hebben?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ons land kent een representatieve volksvertegenwoordiging. Dat houdt in dat wij politici kiezen om voor ons allen beslissingen te nemen.
Dat lijkt mij wel. Ik ben ook tegen referenda, maar het lijkt mij dat een dergelijke soevereiniteitsoverdacht grondwettelijke implicaties heeft en dus een grondwetswijziging vereist, en daar moet het volk inderdaad mee instemmen. Dat schrijft diezelfde grondwet immers voor.quote:Het volk heeft net zo weinig te zeggen over het besluit van het kabinet om het mes te zetten in het PGB als de eurofiele neigingen van datzelfde clubje bestuurders.
Het laatste mag je niet.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:09 schreef MouzurX het volgende:
Nogmaals: wat is het verschil tussen stemmen op de vvd in nederland, of op een europese partij?
Ze kunnen dus geld trekken uit het besteedbare inkomen van de staat. Dat maakt het best eng.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:14 schreef Leipo666 het volgende:
we hebben een gigantische staatsschuld dus wat willen ze nu leegtrekken?
Omdat we nu nog in een tussensysteem zitten.quote:
Een schijndemocratie op weg naar de totale onverbloemde dictatuur?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:22 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Omdat we nu nog in een tussensysteem zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |