Wij praten nog al veel over seks.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:14 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat, stond je erbij?
Anyway, zolang ze het maar netjes achterlaten daarna...
Nee je hebt gewoon geen zin in discussie; volgens mij ben je door al je zelfvertrouwen een arogante narcist geworden die zijn rug keert naar andersdenkenden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:14 schreef Sinji het volgende:
[..]
Juist! Ik kan met zekerheid zeggen dat ik de meeste dingen doe voor de verrijking van mijn eigen leven. Maar ik merk het al, de overheersende sfeer hier is dodelijk voor mij. Good luck y'all!
Haha veel plezier verder nogquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:14 schreef Sinji het volgende:
[..]
Juist! Ik kan met zekerheid zeggen dat ik de meeste dingen doe voor de verrijking van mijn eigen leven. Maar ik merk het al, de overheersende sfeer hier is dodelijk voor mij. Good luck y'all!
Een broer van Flepke?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:15 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Nee je hebt gewoon geen zin in discussie; volgens mij ben je door al je zelfvertrouwen een arogante narcist geworden die zijn rug keert naar andersdenkenden.
Maar dat eigen belang bestaat vaak uit doelen als een mooie auto, veel geld, leuk werk; allemaal leuk en aardig, maar stel je een wereld voor zonder andere mensen: al onze doelen zijn dan in één klap waardeloos. Niets wat wij doen zou iets betekenen zonder andere mensen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:13 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Diep.. maar ik denk dat het eerder andersom is. Mensen handelen enkel uit eigen belang; maar om het eigen belang te behartigen speelt de buitenwereld zo'n grote rol dat velen kiezen voor een voorzichtige houding.
Hoe een persoon overkomt op internet is geen accurate reflectie van de werkelijkheid. Ik heb best een ontwikkeld empathisch vermogen. Mijn punt is dat sommige ideeën hier nogal gloomy en pessimistisch overkomen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:15 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Nee je hebt gewoon geen zin in discussie; volgens mij ben je door al je zelfvertrouwen een arogante narcist geworden die zijn rug keert naar andersdenkenden.
Zoals eigenliefde....quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:26 schreef Flepke het volgende:
[..]
Heloef, narcisten hebben ook gevoelens
Dat heb ik ook hoor.quote:
Je hebt gelijk, daarom heb ik mezelf grotendeels losgekoppeld aan deze dingen. Het boeit me niet veel of ik een ferrari heb gewonnen, alleen het geld is wel handig maar meer ook niet.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:22 schreef benzin het volgende:
[..]
Maar dat eigen belang bestaat vaak uit doelen als een mooie auto, veel geld, leuk werk; allemaal leuk en aardig, maar stel je een wereld voor zonder andere mensen: al onze doelen zijn dan in één klap waardeloos. Niets wat wij doen zou iets betekenen zonder andere mensen.
Precies.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:27 schreef Sinji het volgende:
Hoe kan een ander van jou houden of genieten als je niet van jezelf houdt? Wees trots op je accomplishments en hoe je bent. Niet zo'n raar idee toch?
Mijn punt is dat zelfvertrouwen voorkomt uit bevestiging van de buitenwereld; en als dit niet het geval is; is je zelfvertrouwen meestal misplaatst. Zelfvertrouwen kan ook op alle vlakken anders zijn. Ik kan op bepaalde gebieden in mijn leven ontzettend veel zelfvertrouwen hebben; en op andere helemaal geen. De stelling dat iemand veel zelfvertrouwen heeft is in mijn ogen dan ook onzinnig. Ik kan vol zelfvertrouwen een sollicitatiegesprek invliegen; en tevens zonder enig zelfvertrouwen een paar uur laten op een vrouw afstappen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:26 schreef Sinji het volgende:
Mijn punt is dat sommige ideeën hier nogal gloomy en pessimistisch overkomen.
Ik stel vooral uitdagende doelen voor mezelf. Oke, een dikke auto is een middel om op te scheppen naar de buitenwereld. Maar anderzijds, keihard werken om die auto bij elkaar te sparen kan jou motiveren om bepaald werk met plezier te doen. Ik heb met name doelen om mezelf te motiveren. Het ware doel is eigenlijk niet hetgene wat je als doel stelt, maar de energie die je krijgt tijdens het werken naar dat doel toe en het gelukzalige gevoel wat je krijgt wanneer je een doel bereikt (en dat zijn dus wel interne doelstelling waar de buitenwereld niets mee te maken heeft). Het ligt volgens mij dus iets complexer dan dat je doelen puur op de omgeving gericht zouden zijn...quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:22 schreef benzin het volgende:
[..]
Maar dat eigen belang bestaat vaak uit doelen als een mooie auto, veel geld, leuk werk; allemaal leuk en aardig, maar stel je een wereld voor zonder andere mensen: al onze doelen zijn dan in één klap waardeloos. Niets wat wij doen zou iets betekenen zonder andere mensen.
Heb je wel gelijk in.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:32 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Mijn punt is dat zelfvertrouwen voorkomt uit bevestiging van de buitenwereld; en als dit niet het geval is; is je zelfvertrouwen meestal misplaatst. Zelfvertrouwen kan ook op alle vlakken anders zijn. Ik kan op bepaalde gebieden in mijn leven ontzettend veel zelfvertrouwen hebben; en op andere helemaal geen. De stelling dat iemand veel zelfvertrouwen heeft is in mijn ogen dan ook onzinnig. Ik kan vol zelfvertrouwen een sollicitatiegesprek invliegen; en tevens zonder enig zelfvertrouwen een paar uur laten op een vrouw afstappen.
Ik denk niet dat we hier echt pessimistisch zijn; ik denk dat we hier vooral realistisch en zeer kritisch zijn. Een tip van 1 zin veranderd geen leven. De discussie die erop volgt kan wellicht wel wat ogen openen en veranderingen in werking zetten.
Aight, we komen ergens. Bedankt voor die contributie.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:32 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Mijn punt is dat zelfvertrouwen voorkomt uit bevestiging van de buitenwereld; en als dit niet het geval is; is je zelfvertrouwen meestal misplaatst. Zelfvertrouwen kan ook op alle vlakken anders zijn. Ik kan op bepaalde gebieden in mijn leven ontzettend veel zelfvertrouwen hebben; en op andere helemaal geen. De stelling dat iemand veel zelfvertrouwen heeft is in mijn ogen dan ook onzinnig. Ik kan vol zelfvertrouwen een sollicitatiegesprek invliegen; en tevens zonder enig zelfvertrouwen een paar uur laten op een vrouw afstappen.
Ik denk niet dat we hier echt pessimistisch zijn; ik denk dat we hier vooral realistisch en zeer kritisch zijn. Een tip van 1 zin veranderd geen leven. De discussie die erop volgt kan wellicht wel wat ogen openen en veranderingen in werking zetten.
Geven kan ik heel goed.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:38 schreef Bartholomeus het volgende:
Complimentjes geven![]()
Alleen: je moet het wel menen, anders kan je het beter laten. En als je het meent, kan de ander dat ook zien, en mijn ervaring is dat dat zeer gewaardeerd wordt.
Oh, en voor ik het vergeet:
Hai
In wat voor zin complimentjes geven? Aan meisjes?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:38 schreef Bartholomeus het volgende:
Complimentjes geven![]()
Alleen: je moet het wel menen, anders kan je het beter laten. En als je het meent, kan de ander dat ook zien, en mijn ervaring is dat dat zeer gewaardeerd wordt.
Oh, en voor ik het vergeet:
Hai
Ik kan er ook niet altijd even goed mee omgaan, maar het helpt als iemand het echt meentquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:39 schreef heloef het volgende:
[..]
Geven kan ik heel goed.
Van ze krijgen word ik sprakeloos.
Zeker mee eens. Het kennen van je kwaliteiten en weten dat deze een grote waarde hebben is eigenlijk de essentie van zelfvertrouwen. Daaruit komt je vertrouwen dat je de ander iets bijzonders te bieden hebt voort. Ik moet zeggen dat dit lang (en nog steeds wel) een probleem voor mij is. Ik begin mijn kwaliteiten steeds meer te erkennen (en accepteren; want sommige dingen kun je wellicht niet interpreteren als een kwaliteiteit, terwijl dat wel zo is). Het zijn echter nog geen kwaliteiten die zich bewezen hebben bij het versieren van vrouwen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:38 schreef Sinji het volgende:
[..]
Aight, we komen ergens. Bedankt voor die contributie.
In dit geval heb ik het over het succes in het verleiden/flirten jegens the opposite sex. Zodra jij een duidelijk beeld hebt op de kwaliteiten van jezelf en je hierop concentreert zal dit je kansen in een positieve zin beïnvloeden. Dit wil niet zeggen dat je je niet moet leren wat je mindere kwaliteiten zijn. Het succes ligt in het kunnen maken van de distinctie tussen de 2.
En ook aan kerels, go figurequote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:41 schreef Sinji het volgende:
[..]
In wat voor zin complimentjes geven? Aan meisjes?
Heb ik ook lang gehad idd. Gewoon leren accepteren; vriendelijk lachen en dankje zeggen. Dat is meestal de beste manier om erop te reageren.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:39 schreef heloef het volgende:
[..]
Geven kan ik heel goed.
Van ze krijgen word ik sprakeloos.
Ik bedoel dit deadserious: Ik kan je helpen daarinquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:43 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Zeker mee eens. Het kennen van je kwaliteiten en weten dat deze een grote waarde hebben is eigenlijk de essentie van zelfvertrouwen. Daaruit komt je vertrouwen dat je de ander iets bijzonders te bieden hebt voort. Ik moet zeggen dat dit lang (en nog steeds wel) een probleem voor mij is. Ik begin mijn kwaliteiten steeds meer te erkennen (en accepteren; want sommige dingen kun je wellicht niet interpreteren als een kwaliteiteit, terwijl dat wel zo is). Het zijn echter nog geen kwaliteiten die zich bewezen hebben bij het versieren van vrouwen.
Dit kan bijna niet; tenzij het allemaal afgezaagde onoriginele complimenten zijn. Veel te algemene dingen als "wat zie je er leuk uit" bijvoorbeeld. Als ik een compliment geef, dan spits ik het meestal toe op iets specifiekers waar dan ook een gesprekje uit voort kan vloeien.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:46 schreef Flepke het volgende:
Naarmate je meer complimenten krijgt stellen ze niks meer voor en komen de mensen die ze maken over als "weer een andere kontenkussert"
En raadt eens wat mooie vrouwen elke avond te horen krijgen. Echte dooddoenert, die complimenten bij vrouwen. Je moet in een veel verder stadium zitten wil je je daarin wagen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:46 schreef Flepke het volgende:
Naarmate je meer complimenten krijgt stellen ze niks meer voor en komen de mensen die ze maken over als "weer een andere kontenkussert"
Met mate, uiteraardquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:46 schreef Flepke het volgende:
Ik denk dat een compliment ook sterker overkomt als je al een tijd met haar aan het praten bent; ipv meteen in het begin. Of is dit niet wat je bedoeld?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:48 schreef Sinji het volgende:
[..]
En raadt eens wat mooie vrouwen elke avond te horen krijgen. Echte dooddoenert, die complimenten bij vrouwen. Je moet in een veel verder stadium zitten wil je je daarin wagen.
Toch is dit zo Axel, de meeste vrouwen zijn psychologisch zo geconditioneerd dat wanneer een man op haar afstapt met een compliment (hoe oprecht dan ook) zij dit interpreteren als een actie met bijbedoelingen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:48 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Dit kan bijna niet; tenzij het allemaal afgezaagde onoriginele complimenten zijn. Veel te algemene dingen als "wat zie je er leuk uit" bijvoorbeeld. Als ik een compliment geef, dan spits ik het meestal toe op iets specifiekers waar dan ook een gesprekje uit voort kan vloeien.
Waarom/hoe wordt iemand gelukkig van het werken naar het doel toe en niet het doel zelf? Als wat jij zegt echt bestaat dan heb je gelijk, maar ik kan mezelf niet voorstellen dat je gelukkig wordt van werken naar doelen, dat is gewoon een shitklus.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:36 schreef Axel1988 het volgende:
Keihard werken om die auto bij elkaar te sparen kan jou motiveren om bepaald werk met plezier te doen. Ik heb met name doelen om mezelf te motiveren. Het ware doel is eigenlijk niet hetgene wat je als doel stelt, maar de energie die je krijgt tijdens het werken naar dat doel toe en het gelukzalige gevoel wat je krijgt wanneer je een doel bereikt (en dat zijn dus wel interne doelstelling waar de buitenwereld niets mee te maken heeft). Het ligt volgens mij dus iets complexer dan dat je doelen puur op de omgeving gericht zouden zijn...
Precies. Maar bewaar die complimentenquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:49 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat een compliment ook sterker overkomt als je al een tijd met haar aan het praten bent; ipv meteen in het begin. Of is dit niet wat je bedoeld?
Maar het feit dat je uberhaupt al op haar afstapt (vooral tijdens het uitgaan), zegt toch al dat je een bijbedoeling hebt? Waarom zou je daar omheen moeten draaien...quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:51 schreef Sinji het volgende:
[..]
Toch is dit zo Axel, de meeste vrouwen zijn psychologisch zo geconditioneerd dat wanneer een man op haar afstapt met een compliment (hoe oprecht dan ook) zij dit interpreteren als een actie met bijbedoelingen.
Het leven bestaat voor 99,99% uit "naar doelen toe werken" en voor maar 0,01% uit doelen bereikenquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:52 schreef benzin het volgende:
[..]
Waarom/hoe wordt iemand gelukkig van het werken naar het doel toe en niet het doel zelf? Als wat jij zegt echt bestaat dan heb je gelijk, maar ik kan mezelf niet voorstellen dat je gelukkig wordt van werken naar doelen, dat is gewoon een shitklus.
Been there, done that. Complimentjes deed ik vroeger ook, het werkt niet. Je wordt dan eerder vrienden dan iets anders.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:53 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Maar het feit dat je uberhaupt al op haar afstapt (vooral tijdens het uitgaan), zegt toch al dat je een bijbedoeling hebt? Waarom zou je daar omheen moeten draaien...
Omdat we het over het meest voorkomende hebben, zijn er richtlijnen te maken die je kunt volgen waar je in eerste instantie vanuit moet gaan.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:59 schreef formerjellybean het volgende:
Nou er zijn genoeg mannen die met mij praten gewoon voor de gezelligheid en niet meteen om te versieren hoor. Ik vind dit een beetje alles of niets er is daar toch ook nog iets tussen.
Nouja, als ik bij het uitgaan op iemand afstap om ff een praatje te maken; dan heb ik wel in eerste instantie altijd de hoop dat het een leuke meid is waar het mee gaat klikken... met de bekende gevolgenquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:59 schreef formerjellybean het volgende:
Nou er zijn genoeg mannen die met mij praten gewoon voor de gezelligheid en niet meteen om te versieren hoor. Ik vind dit een beetje alles of niets er is daar toch ook nog iets tussen.
De spanning is er bij hun nooit zo lijkt hetquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:57 schreef Sinji het volgende:
Tuurlijk heb je die bijbedoeling! Maar wij mannen denken heel logisch, vrouwen niet. En het succes ligt in het begrijpen van de psyche van de vrouw. Je moet het voor hen ook spannend houden. Zodra jij dat begrijpt zal het een leuke avond worden voor zowel jij als de vrouw.
Ik welquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 19:02 schreef formerjellybean het volgende:
Je zou dus nooit vriendschappelijk een gesprek aan gaan met een vrouw ??
Ik weet niet hoe dat precies zit, maar ik snap echt die passie niet. Als mensen praten over passie en inspiratie dan snap ik niet hoe die mensen zich daarbij voelen. Ben wel benieuwdquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:57 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Het leven bestaat voor 99,99% uit "naar doelen toe werken" en voor maar 0,01% uit doelen bereiken. Wanneer je alleen geluk haalt uit een behaald doel; dan ben je dus eigenlijk per definitie een ongelukkig mens (althans, 99,99% van de tijd)?
Al moet ik toegeven, dromen over het te behalen doel geeft ook wel geluk voordat je het bereikt hebt. Je haalt een stukje van dat gelukzalige gevoel wat je dan krijgt naar voren als het ware. Maar ik denk dat het belangrijkste van doelen stellen de passie is die je erdoor krijgt; om iedere dag weer hard aan de slag te gaan etc. Het gevoel naar iets groots toe te werken..
Uhm; nouja; er zijn genoeg collega's of studiegenoten etc. die ik ook tegenkom tijdens het uitgaan waar ik gewoon zonder bijbedoeling mee praat. Hetzelfde kan gelden voor vriendinnen die ze bij zich hebben die ik verder nog niet ken op dat moment. Ook kan het gelden voor een vriendin van een meid die ik wel wil versieren. Gewoon gesprekjes zonder relationele/seksuele bijbedoelingen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 19:02 schreef formerjellybean het volgende:
Het is jouw taak om het spannend voor hen te maken!quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 19:03 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
De spanning is er bij hun nooit zo lijkt het.
Over het algemeen wordt je vaak niet-vriendschappelijk benaderd, maar weten de meeste gasten niet hoe ze op een hoger niveau moeten communiceren waaruit ze laten blijken dat ze jou leuk vinden. Dit komt grotendeels door angst voor afwijzing aan hun kant.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 19:02 schreef formerjellybean het volgende:
Tijdens het uitgaan niet nee.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 19:02 schreef formerjellybean het volgende:
Ik denk dat het goed te omschrijven valt als "een energie hebben om iets te doen (zelfs opzichzelf vervelende dingen); door het verlangen voor het behalen van een bepaald doel". Ik weet niet of jij bijvoorbeeld ooit verliefd bent geweest?.... dat is misschien wel het duidelijkste voorbeeld.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 19:04 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe dat precies zit, maar ik snap echt die passie niet. Als mensen praten over passie en inspiratie dan snap ik niet hoe die mensen zich daarbij voelen. Ben wel benieuwd
Hoe doe je dat wanneer je tegen een zwart gat aanpraat?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 19:08 schreef Sinji het volgende:
[..]
Het is jouw taak om het spannend voor hen te maken!
Joh volgens mij bestaat voor jou geen normaal gesprek met vrouw maar verrassing er zijn mannen die uitgaan voor de gezelligheid en niet meteen om te versierenquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 19:09 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Over het algemeen wordt je vaak niet-vriendschappelijk benaderd, maar weten de meeste gasten niet hoe ze op een hoger niveau moeten communiceren waaruit ze laten blijken dat ze jou leuk vinden. Dit komt grotendeels door angst voor afwijzing aan hun kant.
Bedoel je hiermee het non-verbaal signalen aangeven (mogelijk tegenstrijdig aan de woorden die je uitspreekt); of het gebruik van dubbelzinnige opmerkingen etc..?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 19:09 schreef firefly3 het volgende:
...maar weten de meeste gasten niet hoe ze op een hoger niveau moeten communiceren waaruit ze laten blijken dat ze jou leuk vinden.
Nee; ik scoor namelijk nooit met uitgaan en toch vind ik het leuk. Het gaat hier om het aanspreken van iemand tijdens het uitgaan; niet het uitgaan op zichzelf.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 19:12 schreef formerjellybean het volgende:
Dus jullie zien uitgaan dan meer als scoren dan voor de gezelligheid ??
Klopt, maar je bent vrij naïef om te denken dat er zoveel alleen voor de gezelligheid met jou pratenquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 19:13 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Joh volgens mij bestaat voor jou geen normaal gesprek met vrouw maar verrassing er zijn mannen die uitgaan voor de gezelligheid en niet meteen om te versieren
Mannen hoofdzakelijk wel ja, gezelligheid een goede 2de.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 19:12 schreef formerjellybean het volgende:
Dus jullie zien uitgaan dan meer als scoren dan voor de gezelligheid ??
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |