abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103228606
Aanstaande kerstvakantie ben ik van plan om met wat vrienden een stedentrip te maken. Het liefst zouden we naar Londen, Parijs of Berlijn gaan. We zijn allemaal nog niet in deze steden geweest, niet omdat we niet naar het buitenland gaan, maar omdat we pas zeventien zijn en iedereen met zijn ouders meeging. Zo ging ik elk jaar naar een ander Grieks eiland en bijna elk jaar een weekje naar Cyprus.

Welke stad raden jullie aan? Londen en Parijs zijn natuurlijk steden die je gezien móet hebben. Maar juist daarom is het misschien ook wel leuk om naar een stad te gaan als Berlijn, wat ook bekend staat als één van de culturele hoofdsteden van de wereld. Het doel van de trip is om een stad te ontdekken, fotografie en wat vette winkels opzoeken (lees wat alternatievere kledingwinkels, dus geen Bijenkorf etc.).

Alvast bedankt.
pi_103228681
Met 17 heb je waarschijnlijk een beperkt budget en dan zou ik zeker voor Berlijn gaan *O*
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_103228700
London is te druk rond de Kerst (maar het ziet er wel heel mooi uit).
Parijs is een mooie stad, maar ik zou voor Berlijn kiezen.
Prachtige stad, veel te zien, veel te doen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:04:31 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_103228741
Ik zou voor Berlijn gaan. Parijs kun je beter doen als je ouder bent, of met je vriendin.
Londen is gewoon een lelijke stad, maar da's mijn mening.
pi_103228793
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:04 schreef BasEnAad het volgende:
Ik zou voor Berlijn gaan. Parijs kun je beter doen als je ouder bent, of met je vriendin.
Londen is gewoon een lelijke stad, maar da's mijn mening.
Zat ik ook aan te denken, Parijs is inderdaad leuker met je vriendin.

Alleen Londen lijkt me ook wel een stad met honderden winkels met onbekende merken en vintage-winkels etc. Hoe is dit in Berlijn?
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:16:12 #6
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_103229170
Londen is echt superduur. Berlijn is goedkoop.
In vergelijking met andere wereldsteden dan. Dus ik zou sowieso voor Berlijn gaan.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:17:56 #7
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_103229237
Berlijn *G*
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_103229359
Berlijn is echt tof, maar met 17 jaar ga je wel een aantal mooie uitgaansplekken missen. Londen is misschien wel wat duurder, maar voor een vriendenreisje kan ik het veel meer aanraden. Veel gezelliger om te stad te zien en je kan tenminste nog een leuke pub induiken een paar keer per dag voor een biertje. De pubs in Berlijn zijn lang niet zo leuk of gezellig. En aangezien je nog geen 18 bent zal je niet veel andere mogelijkheden hebben.
Qua shoppen is Londen verreweg een stuk interessanter, zeker als ik je stijl zie in Userfoto's :P Veel toffe hippe winkeltjes en zolang je niet in de duurste winkelstraten gaat winkelen vind je daar echt een hoop.
Overnachting gewoon doen bij een youth hostel, vaak spotgoedkoop (amper een verschil met Berlijn) en heb je vaak ook nog toffe mensen die je tips kunnen geven of waar je een avondje mee kunt chillen.
Beide steden hebben rond die tijd van het jaar een mooie sfeer, als je voor klassiek gaat dan kan ik je Londen aanraden, veel mooier en netter. Berlijn is daarentegen weer wat 'volkser' met typische kerstmarkten en om de 100 m bratwurst.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_103229476
Berlijn! Zoveel te ontdekken en de meest fotogenieke stad als je van contrasten houdt.
pi_103229561
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:20 schreef Seam het volgende:
Berlijn is echt tof, maar met 17 jaar ga je wel een aantal mooie uitgaansplekken missen. Londen is misschien wel wat duurder, maar voor een vriendenreisje kan ik het veel meer aanraden. Veel gezelliger om te stad te zien en je kan tenminste nog een leuke pub induiken een paar keer per dag voor een biertje. De pubs in Berlijn zijn lang niet zo leuk of gezellig. En aangezien je nog geen 18 bent zal je niet veel andere mogelijkheden hebben.
Qua shoppen is Londen verreweg een stuk interessanter, zeker als ik je stijl zie in Userfoto's :P Veel toffe hippe winkeltjes en zolang je niet in de duurste winkelstraten gaat winkelen vind je daar echt een hoop.
Overnachting gewoon doen bij een youth hostel, vaak spotgoedkoop (amper een verschil met Berlijn) en heb je vaak ook nog toffe mensen die je tips kunnen geven of waar je een avondje mee kunt chillen.
Beide steden hebben rond die tijd van het jaar een mooie sfeer, als je voor klassiek gaat dan kan ik je Londen aanraden, veel mooier en netter. Berlijn is daarentegen weer wat 'volkser' met typische kerstmarkten en om de 100 m bratwurst.
Thanks, hier heb ik wat aan. Alleen is het niet zo dat Berlijn ook een hele moderne stad is?
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:27:59 #11
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_103229617
Berlijn als 17 jarige, geen twijfel over mogelijk, London en Parijs zijn tof en moet je ook zeker eens naar toe gaan, maar lekker voor later bewaren :)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_103229700
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:26 schreef Moffol het volgende:

[..]

Thanks, hier heb ik wat aan. Alleen is het niet zo dat Berlijn ook een hele moderne stad is?
Bepaalde delen wel zijn inderdaad wel hypermodern, maar het ademt niet echt een moderne sfeer overdag. 's Avonds is het een stuk beter, dankzij alle toffe feesten en uitgaansplekken, maar vaak zijn die vaak hogere leeftijden. Overigens qua fotografie is Berlijn wel interessanter inderdaad, veel verschillende gebieden met historische achtergrond of enorm contrast qua rijkdom en architectuur.
Maar beide steden zijn de moeite waard te bezoeken, je zal bij beiden geen spijt hebben. Ik zou beide steden in de top 5 van mooiste steden van Europa plaatsen :P
pi_103229706
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:27 schreef Klonk het volgende:
Berlijn als 17 jarige, geen twijfel over mogelijk, London en Parijs zijn tof en moet je ook zeker eens naar toe gaan, maar lekker voor later bewaren :)
Maar is Berlijn niet meer iets voor de zomer met de mooie parken en stadsstranden?
pi_103229785
quote:
5s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:30 schreef Moffol het volgende:

[..]

Maar is Berlijn niet meer iets voor de zomer met de mooie parken en stadsstranden?
Die heb je in Parijs en Londen ook. :P
Lurf is the message and the message is Lurf
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:35:40 #15
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_103229877
quote:

[..]

Berlijn is ook tof met minder mooi weer :)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_103229878
quote:

[..]

Ik zou het omdraaien. Londen in de winter vind ik het mooiste seizoen voor die stad en erg speciaal. Bij Berlijn is de stad altijd erg mooi. Laat je overigens niet tegenhouden door het zogenaamde prijsverschil, in Londen moet je gewoon soms iets beter zoeken voor een goedkoper alternatief.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:41:51 #17
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_103230076
In dit geval is Berlijn de beste optie denk ik.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_103233271
Ik zou ook voor Berlijn gaan.
Kom zelf vaak in Parijs en geregeld in London, maar zou voor jullie trip Berlijn kiezen.
Ik zelf vind Parijs ontzettend mooi, maar zou ik later doen. London amuseer ik me ook altijd prima, maar zou ik persoonlijk minder adviseren voor jullie tripje dan Berlijn.

Ik ben vorig jaar winter voor het laatst in Berlijn geweest, was toen ijskoud, en veel sneeuw, maar wel ontzettend tof.
Ik zou daar de underground tour eens doen. Kost niet veel maar is wel interessant. Ik hou normaal niet van tours en ben niet geinteresseerd de underground scene, maar ik vond deze tour wel de moeite waard. Je gaat langs kraakpanden, grafiti plaatsen etc. normaal totaal niet mijn uitstapje, maar toch boeiend.
Als je interesse hebt kan ik je wel details geven.

[ Bericht 45% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2011 14:20:28 ]
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:01:19 #19
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_103234860
Ik zou ook voor Berlijn gaan terwijl ik zelf in London woon. :P Met Kerst wordt het allemaal wat drukker en duurder. London moet je ook zeker zien maar beter in de zomer, vroege herfst of late lente.

Berlijn is een hele speciale stad en Weinacht is er erg mooi. De eerste keer in Berlijn dat ik me kan herinneren was 25 jaar geleden en elke keer daarop was de stad weer heel anders.

Parijs.. tja leuk om ooit eens gezien te hebben, maar geen prioriteit.
reset
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:01:53 #20
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_103234878
Berlijn! zieke feesten, veel aardigere mensen en lang niet zo duur ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')