abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:30:36 #1
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103227559
Ik heb in Augustus 2009 een Samsung notebook gekocht, met 2 jaar fabrieksgarantie. Eind maart / begin april 2011 ging de HDD stuk, binnen de garantie. Opgestuurd, laten maken, geen kosten, hoppa.

Vorige week begon de hdd weeeeer te kloten en te tikken. Diagnostic tool gedraaid, ja hoor, weer stuk. Dit is dus om en nabij 6 maanden NA reparatie dat de hdd weer stuk is.

Net Samsung gebeld want er staat op de tracking page : "Buiten Garantie"

Eens gevraagd hoe dat zit, zij claimen dat op een nieuwe hdd maar 6 maanden garantie zit. Ja, tof voor je, maar a) lijkt me dat niet en b) heb ik recht op een deugdelijk product.

Comserv moeten bellen waar de laptop ter reparatie lag. Zij hadden nog geen diagnose gesteld ( :') wel tof dan dat dat ook echt al 8 dagen moet duren, maar goed, oke.) maar konden me wel vertellen dat als de hdd stuk was, hier maar 3!! maanden garantie op zou zitten :')

Ik weet 99,7% zeker dat de hdd stuk is, dus wat nu. Ik heb toch recht op een deugdelijk product wat langer mee hoort te gaan dan 6 of 3 maanden?

Edit : De hdd die erin zit is overigens van Toshiba. Niet dat dat boeit, maar goed.


Next step?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Forum Admin dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:34:31 #2
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_103227678
Je hebt een garantietermijn van twee jaar. Die is inmiddels verstreken. Dat in die termijn een onderdeel is vervangen betekent niet dat die termijn wordt verlengd, dan kunnen ze aan de gang blijven. Gelukkig is een harddisk erg makkelijk zelf te vervangen en zijn ze niet erg duur.
Mocht je je er niet bij neer willen leggen dan kan je het eens direct bij Toshiba proberen.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:40:42 #3
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103227911
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:34 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Je hebt een garantietermijn van twee jaar. Die is inmiddels verstreken. Dat in die termijn een onderdeel is vervangen betekent niet dat die termijn wordt verlengd, dan kunnen ze aan de gang blijven. Gelukkig is een harddisk erg makkelijk zelf te vervangen en zijn ze niet erg duur.
Door de medewerker van Samsung (wiens naam ik heb) werd gezegd dat het WEL onder de garantie zou vallen.

En het is toch niet echt normaal dat een hdd binnen 6 maanden stuk gaat? Ik heb dan toch recht op een deugdelijk product, of zie ik dat verkeerd?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_103228007
Meestal heb je twee jaar garantie na aankoop en vaak 3 maanden op een reparatie.
Tuurlijk heb je recht op een deugdelijk product. Maar niet volledig op kosten van Samsung/Toshiba, dus een deel van de reparatie/vervangingskosten zal je moeten voldoen waarschijnlijk.
All management is Strategic Management.
  † In Memoriam † dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:45:01 #5
16961 legacythe2nd
pi_103228057
Je zou het nog kunnen proberen bij de HDD fabrikant zelf, je zou daar een RMA aan kunnen vragen en meestal kan je dmv je serie nummer op je HDD zien of je nog garantie hebt.
  Forum Admin dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:45:24 #6
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_103228069
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:40 schreef Qwea het volgende:

[..]

Door de medewerker van Samsung (wiens naam ik heb) werd gezegd dat het WEL onder de garantie zou vallen.

En het is toch niet echt normaal dat een hdd binnen 6 maanden stuk gaat? Ik heb dan toch recht op een deugdelijk product, of zie ik dat verkeerd?
De harddisk is onderdeel van de laptop die je twee jaar geleden hebt gekocht. Daarom hoeft Samsung je verder niet te helpen. Ik kan me voorstellen dat je 6 maanden levensduur te kort vindt, probeer het daarom eens direct bij de fabrikant van de harddisk, Toshiba.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:48:30 #7
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103228175
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:45 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

De harddisk is onderdeel van de laptop die je twee jaar geleden hebt gekocht. Daarom hoeft Samsung je verder niet te helpen. Ik kan me voorstellen dat je 6 maanden levensduur te kort vindt, probeer het daarom eens direct bij de fabrikant van de harddisk, Toshiba.
En de medewerker van Samsung dan die loopt te miepen over "valt onder de garantie" (ja ik weet, mondelinge overeenkomst :{ )
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:49:27 #8
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103228213
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:43 schreef GodsSon het volgende:
Meestal heb je twee jaar garantie na aankoop en vaak 3 maanden op een reparatie.
Tuurlijk heb je recht op een deugdelijk product. Maar niet volledig op kosten van Samsung/Toshiba, dus een deel van de reparatie/vervangingskosten zal je moeten voldoen waarschijnlijk.
Wel fijn dat Samsung dat dan ook aan me meld als ik er expliciet naar vraag :') Ik had dat ding notabene zelf kunnen vervangen en zo'n hdd kost geen ruk.

Goed, ook geen Samsung meer.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Forum Admin dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:50:31 #9
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_103228253
quote:
13s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:48 schreef Qwea het volgende:

[..]

En de medewerker van Samsung dan die loopt te miepen over "valt onder de garantie" (ja ik weet, mondelinge overeenkomst :{ )
Tja.....

Vul hier het serienummer en modelnr van de harddisk eens in?

http://www.csd.toshiba.co(...)ent.jsp?nav=Warranty
pi_103228294
Mijn ervaringen bij het laten vervangen van een harddisks onder garantie zijn niet positief.. in 9 van de 10 gevallen wordt er een "refurbished" (gerepareerde) harddisk in gezet, die in heel veel gevallen ook geen lang leven beschoren zijn. Ik koop dan liever gewoon een nieuwe OEM of retail harddisk en zet er die zelf in.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:00:04 #11
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103228583
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:50 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Tja.....

Vul hier het serienummer en modelnr van de harddisk eens in?

http://www.csd.toshiba.co(...)ent.jsp?nav=Warranty
Die heb ik niet. En aangezien de hdd bij comserv ligt + laptop, kan ik ook niet kijken.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:29:14 #12
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103229650
Samsung weigert ook maar elk stukje coulance of klantvriendelijkheid. Tof bedrijf ook :')

Dixons net gebeld, hopen dat die iets voor mij willen doen.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:46:51 #14
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103230249
quote:
Ja, niet dus he. Want ik ben nu verplicht om onderzoekskosten te betalen. En als ze tegen me hadden gezegd bij Samsung "Het valt ws niet onder de garantie" ipv "Ja hoor!!! valt gewoon onder de garantie!!!!" had ik hem NOOIT opgestuurd en was ik idd voor 29 euro klaar geweest.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:49:10 #15
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103230325
Misschien heel stom, maar ik voel me genaaid door Samsung.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_103230337
je hebt toch gewoon garantie op een reparatie ?
maar aan andere kant zou ik wel nadenken als ik weer nieuwe hdd erin gooi, lijkt me meer "user input error " als je binnen 2 jaar 3 HDD's verslijt....
pi_103230517
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:49 schreef kovenant het volgende:
lijkt me meer "user input error " als je binnen 2 jaar 3 HDD's verslijt....
Ummm... zoals ik het lees zijn het twee harddisks... na anderhalf jaar ging de originele disk kapot.. deze in het begin van dit jaar laten vervangen... en een week terug is die ook kapotgegaan. Dan kom ik op 2 uit ;)
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:57:12 #18
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_103230592
Meet de 5Ven 12V voeding voor de harddisk eens door?
Ook hoi !
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:59:11 #19
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103230663
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:55 schreef Yngwie het volgende:

[..]

Ummm... zoals ik het lees zijn het twee harddisks... na anderhalf jaar ging de originele disk kapot.. deze in het begin van dit jaar laten vervangen... en een week terug is die ook kapotgegaan. Dan kom ik op 2 uit ;)
dat dus.

En ik zou het kunnen snappen hoor, ergens, als ik de laptop van hot naar her sleep en overal neerkwak ect. Maar dat ding staat op tafel en komt er NOOIT (letterlijk) vanaf.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:00:33 #20
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103230718
En het is nou ook niet echt dat Samsung lekker klantvriendelijk is, want ik kreeg doodleuk te horen "Ja leuk dat medewerker X heeft gezegd dat het onder de garantie valt, maar u heeft gewoon pech."
:')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_103230941
quote:
13s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:00 schreef Qwea het volgende:
En het is nou ook niet echt dat Samsung lekker klantvriendelijk is, want ik kreeg doodleuk te horen "Ja leuk dat medewerker X heeft gezegd dat het onder de garantie valt, maar u heeft gewoon pech."
:')
Kan ook heel omslachtig en zielig aangegeven worden, feit blijft hetzelfde; Geen Garantie.
Je weet direct waar je aan toe bent!
pi_103231005
quote:
13s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:00 schreef Qwea het volgende:
En het is nou ook niet echt dat Samsung lekker klantvriendelijk is, want ik kreeg doodleuk te horen "Ja leuk dat medewerker X heeft gezegd dat het onder de garantie valt, maar u heeft gewoon pech."
:')
Wat ik trouwens niet snap... die laptop is gekocht bij Dixons, toch? Waarom heb je de laptop daar niet aangeboden ter reparatie?

Trouwens heb je via Dixons waarschijnlijk nog de meeste kans om er zonder al teveel kosten vanaf te komen. Die kunnen via een geschillencommissie misschien nog een kostenloze reparatie afdwingen of anders de laptop retour zonder onderzoekskosten. Jij als consument kunt hooguit een juridische procedure starten, maar dit gaat veel tijd een waarschijnlijk ook wel geld kosten.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:12:47 #23
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103231120
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:06 schreef verplichtveldje het volgende:

[..]

Kan ook heel omslachtig en zielig aangegeven worden, feit blijft hetzelfde; Geen Garantie.
Je weet direct waar je aan toe bent!
Nee, weet je dus niet. Want als ik bel met Samsung en ik vraag : Mijn hdd is op 1 april vervangen omdat hij stuk was en heeft nu weer praktisch de geest gegeven, ik wil hem rma sturen gaat dit ONDER de garantie vallen? En een medewerker antwoord zonder enige twijfel "Ja hoor!! Valt gewoon onder de garantie!!!" dan ga ik er redelijkerwijs vanuit dat hij weet waar hij het over heeft en dat het gewoon onder de garantie valt.

Als hij had gezegd "Ik heb geen idee" "Ik denk het wel" of "Nee" dan had ik kunnen verwachten dat het wel eens negatief uit zou pakken.

Ik heb expliciet gemeld dat ik er vanuit ging dat het sowieso onder de garantie zou vallen want de nieuwe hdd is in april geplaatst. Als hij dat dan volmondig beantwoord, dan ga ik dus idd ervan uit dat hij weet waar hij het over heeft. Dat dat achteraf een dikke faal blijkt te zijn en hij geen idee heeft waar hij het over heeft... tjah :{ Wat doe je dan op een klantenservice/helpdesk vraag ik me af.

Anyway, contact gehad met Samsung via Twitter. Ze gaan kijken of ze iets kunnen doen. Ik mag het hopen. Ik ben overigens niet de enige die zich slecht behandeld voelt door Samsung :{ Radar staat er vol mee :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_103231164
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:55 schreef Yngwie het volgende:

[..]

Ummm... zoals ik het lees zijn het twee harddisks... na anderhalf jaar ging de originele disk kapot.. deze in het begin van dit jaar laten vervangen... en een week terug is die ook kapotgegaan. Dan kom ik op 2 uit ;)
zoals ik het lees : originele hard disk kapot =1
vervangen =2
nu weer kapot =3e komt eraan
dan verslijt je toch aardig wat hdd's ? :P
pi_103231182
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:12 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nee, weet je dus niet. Want als ik bel met Samsung en ik vraag : Mijn hdd is op 1 april vervangen omdat hij stuk was en heeft nu weer praktisch de geest gegeven, ik wil hem rma sturen gaat dit ONDER de garantie vallen? En een medewerker antwoord zonder enige twijfel "Ja hoor!! Valt gewoon onder de garantie!!!" dan ga ik er redelijkerwijs vanuit dat hij weet waar hij het over heeft en dat het gewoon onder de garantie valt.

Als hij had gezegd "Ik heb geen idee" "Ik denk het wel" of "Nee" dan had ik kunnen verwachten dat het wel eens negatief uit zou pakken.

Ik heb expliciet gemeld dat ik er vanuit ging dat het sowieso onder de garantie zou vallen want de nieuwe hdd is in april geplaatst. Als hij dat dan volmondig beantwoord, dan ga ik dus idd ervan uit dat hij weet waar hij het over heeft. Dat dat achteraf een dikke faal blijkt te zijn en hij geen idee heeft waar hij het over heeft... tjah :{ Wat doe je dan op een klantenservice/helpdesk vraag ik me af.

Anyway, contact gehad met Samsung via Twitter. Ze gaan kijken of ze iets kunnen doen. Ik mag het hopen. Ik ben overigens niet de enige die zich slecht behandeld voelt door Samsung :{ Radar staat er vol mee :')
Alles wat je opzoekt qua helpdesk/servicedesk is negatief op Internet, zo ook Samsung. Niks nieuws onder de zon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')