Lekker weertje vandaag, he? (tijdens een forse onweersbui)quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:09 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Nou ik wil niet spreken van iets.....
Ze zijn zo in hun zelf gaan geloven dat ze de werkelijkheid volledig uit het oog zijn verloren.
En dat wanneer iets anders loopt dan ze dachten het altijd aan een externe factor ligt.
We zoeken allemaal iets bijzonders; maar zijn intussen ontzettend bang om bijzonder te zijn. Het hoofd boven het maaiveld.... bang om "als een freak" over te komen...quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:10 schreef jaha het volgende:
[..]
Wellicht omdat mensen op basis van vooroordelen en verwachtingspatronen reageren en niet op basis van hoe mensen daadwerkelijk zelf zijn? Ik heb wel eens het idee dat hierdoor veel versierpogingen stranden. Overigens kun je trouwens ook kwa karakter elkaar niet liggen, maar goed lees datingadvertenties: de meeste mensen beschrijven zichzelf zoals 80% van de mensen zichzelf beschrijft en ze zijn op zoek naar types waar 80% naar op zoek is. Waarom matcht het dan toch niet?
Het is een tweezijdig proces he. Je hebt persoon 1, persoon 2 en omstandigheden. Pas als deze drie optimaal op elkaar afgestemd zijn heb een matchquote:Op maandag 17 oktober 2011 14:12 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Dit is wel contrasterend aan hun overtuiging dat een echte versierder maakbaar is; en dat als er iets verkeerd gaat, dit ten alle tijden aan jou ligt. Lijkt me eerder een extreme versie van interne locus of control...
Het kan toch ook gewoon luchtig gaan. Je staat als vrouw open voor een praatje; maar als je diegene niet ziet zitten voor meer dan dat; dan geef je ook geen signalen af dat je meer dan dat wil. Vervolgens haakt de man af; na een al dan niet leuk gesprekje... tenminste als hij het aanvoelt dat er niet meer in zit. Schat hij dit verkeerd in en probeert hij er meer van te maken; DAN is het tijd om je wellicht wat bitcheriger op te stellen... maargoed, volgens mij gaat het meestal ook wel al zo?quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:13 schreef formerjellybean het volgende:
Ik denk dat soms mensen in het achterhoofd moeten houden, goh hoe leuk ik haar ook vind kan het ook zijn dat zij me toch minder leuk vind . Sommige denken namelijk dat omdat je degene leuk vind die ander dat ook heeft en dat is gewoon niet zo.
Het is gewoon niet zo, soms klikt het wel soms klikt het niet .
Hangt er vanaf. Ik denk dat als je wat verder gevorderd bent het beste een mindset kunt hebben "ze vind me leuk anders geeft ze het aan" Als je echter niet gevoelig bent voor die signalen dan is het een destructieve mindset inderdaadquote:Op maandag 17 oktober 2011 14:13 schreef formerjellybean het volgende:
Ik denk dat soms mensen in het achterhoofd moeten houden, goh hoe leuk ik haar ook vind kan het ook zijn dat zij me toch minder leuk vind . Sommige denken namelijk dat omdat je degene leuk vind die ander dat ook heeft en dat is gewoon niet zo.
Het is gewoon niet zo, soms klikt het wel soms klikt het niet .
Dit dus.quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:12 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Dit is wel contrasterend aan hun overtuiging dat een echte versierder maakbaar is; en dat als er iets verkeerd gaat, dit ten alle tijden aan jou ligt. Lijkt me eerder een extreme versie van interne locus of control...
Wat zoek je en wil je zoeken? Ik hoef geen bijzonder iemand te hebben of te zijn. Ik zeg altijd: Een meisje hoeft niet mooi te zijn als ze maar niet lelijk is, ze hoeft niet slim te zijn als ze maar niet dom is, ze hoeft niet onderdanig te zijn als ze maar lief is, ze hoeft niet sportief te zijn als ze maar niet lui is.quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:14 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
We zoeken allemaal iets bijzonders; maar zijn intussen ontzettend bang om bijzonder te zijn. Het hoofd boven het maaiveld.... bang om "als een freak" over te komen...
Veel vrouwen spelen hard to get. Ik ben zelf een ramp in het oppikken van signalen, dus als een meisje nee zegt dan loop ik weg, terwijl ik haar dan wel aan het eind van de avond met een nog kanslozere gozer de kroeg zie verlaten. Kennelijk was die nee dus niet echt nee genoeg. Een heleboel andere meisjes die wel echt nee bedoelen waren/zijn dan daar het slachtoffer van omdat mannen een "nee" interpreteren als een "toch ja" omdat dit in andere gevallen wel werktquote:Op maandag 17 oktober 2011 14:17 schreef Flepke het volgende:
[..]
Hangt er vanaf. Ik denk dat als je wat verder gevorderd bent het beste een mindset kunt hebben "ze vind me leuk anders geeft ze het aan" Als je echter niet gevoelig bent voor die signalen dan is het een destructieve mindset inderdaad
Dat is dus het punt heel veel mannen zien dat punt dus niet en blijven proberen als je duidelijk aangeeft dat de interesse er niet is.quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:17 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Het kan toch ook gewoon luchtig gaan. Je staat als vrouw open voor een praatje; maar als je diegene niet ziet zitten voor meer dan dat; dan geef je ook geen signalen af dat je meer dan dat wil. Vervolgens haakt de man af; na een al dan niet leuk gesprekje... tenminste als hij het aanvoelt dat er niet meer in zit. Schat hij dit verkeerd in en probeert hij er meer van te maken; DAN is het tijd om je wellicht wat bitcheriger op te stellen... maargoed, volgens mij gaat het meestal ook wel al zo?
Maar voor jou moet ze wel bijzonder zijn. Er moet iets zijn in haar wat jou aantrekt; wat veel andere vrouwen niet hebben. Waarom zou je anders zoveel aandacht aan haar gaan schenken?quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:20 schreef jaha het volgende:
[..]
Wat zoek je en wil je zoeken? Ik hoef geen bijzonder iemand te hebben of te zijn. Ik zeg altijd: Een meisje hoeft niet mooi te zijn als ze maar niet lelijk is, ze hoeft niet slim te zijn als ze maar niet dom is, ze hoeft niet onderdanig te zijn als ze maar lief is, ze hoeft niet sportief te zijn als ze maar niet lui is.
Dat kan ja; maar het gevaar blijft er altijd he... voor mijn gevoel staan vrouwen toch vaak wat gemakkelijker tegenover een vriendschapsrelatie dan een man. Een man zal vaker op zijn hoede blijven om er toch wat meer van te kunnen maken denk ik. Dat probleem houdt je denk ik toch wel.quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:24 schreef formerjellybean het volgende:
En ja ik geloof trouwens wel in man/vrouw vriendschappen en dus ook dat een vriendelijk praatje soms een vriendelijk praatje is en geen versierpoging.
herkenbaarquote:Op maandag 17 oktober 2011 14:27 schreef jaha het volgende:
maar het is natuurlijk echt moeilijk om geen interesse te hebben in iemand waar je eigenlijk wel verliefd op bent. Ik heb zelf het idee dat er meer mannen op vrouwen verliefd zijn omdat er simpelweg meer single mannen zijn dan single vrouwen, waardoor de vriendschap wordt overvleugeld door éénrichtingsverkeerliefde.
De prikkelfactorquote:Maar voor jou moet ze wel bijzonder zijn. Er moet iets zijn in haar wat jou aantrekt; wat veel andere vrouwen niet hebben. Waarom zou je anders zoveel aandacht aan haar gaan schenken?
en soms hebben ze ook echt een vriend. Het hoeft niet altijd een smoesje te zijnquote:Op maandag 17 oktober 2011 14:32 schreef Flepke het volgende:
Ehm jaha, je weet dat vrouwen die je niet willen kwetsen je afwijzen met "ik heb al een vriend"?
Hoe bedoel je nee?quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:24 schreef jaha het volgende:
[..]
Veel vrouwen spelen hard to get. Ik ben zelf een ramp in het oppikken van signalen, dus als een meisje nee zegt dan loop ik weg, terwijl ik haar dan wel aan het eind van de avond met een nog kanslozere gozer de kroeg zie verlaten. Kennelijk was die nee dus niet echt nee genoeg. Een heleboel andere meisjes die wel echt nee bedoelen waren/zijn dan daar het slachtoffer van omdat mannen een "nee" interpreteren als een "toch ja" omdat dit in andere gevallen wel werkt
Dan heb je mazzel gehad. In mijn geval heeft ze gewoon iemand uitgezocht die al zwak was.quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:36 schreef Flepke het volgende:
In mijn hoofd flitste net even mijn hele middelbare schooltijd voorbij maar ik kan mij niet herinneren dat ik ooit echt een nare opmerking heb gehad die niet was bedoeld om mij te testen.
Wat voor soort opmerkingen doel je op eigenlijk?
Ja, zoals ik al schreef, wat er is gebeurd beïnvloedt mijn beeld van vrouwen. Een licht vervelende opmerking neem ik op als iets heel groots. Ik voel mezelf dan weer 6 jaar jonger en geïntimideerd door dat meisje.quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:37 schreef formerjellybean het volgende:
Benzin kan het ook niet zijn dat jij een vervelende opmerking gewoon te snel als pesten ziet en eigenlijk door een niet goed verwerkt verleden , er gewoon te gevoelig voor bent??
Het komt namelijk een beetje over alsof je overgevoelig bent.
Klopt wel, maar op zich kan ik daar van mannen wel tegen. In vriendengroepen zijn mensen vervelend tegen elkaar omdat dat grappig is ofzo. Maar omdat ik dan weet dat dat erbij hoort kan ik er wel tegen. (Hoewel ik het niet prettig vind) Maar van vrouwen kan ik vervelende opmerkingen echt niet hebben.quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:40 schreef Catbert het volgende:
[..]
Het helpt denk ik ook als je vrienden hebt die af en toe ook lullige opmerkingen over en weer maken. Benzin zit een beetje in een sociaal isolement dus hij is het niet gewend dat mensen lullige opmerkingen maken als geintje. Als ik iedere keer dat een teamgenoot tegen me roept dat ik dik kaal en grijs wordt me rot zou voelen had ik er meteen wel een eind aan kunnen maken
*zucht*quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:34 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
en soms hebben ze ook echt een vriend. Het hoeft niet altijd een smoesje te zijn
Wederom herkenbaar. Ik ben ook verliefd geweest op totaal verschillende type meiden; maar allen hadden in mijn ogen iets heel bijzonders. Al lag dat bij ze allemaal dus weer op een ander vlak. Wat dat bijzonders precies is (jij noemt het de prikkelfactor); weet ik ook niet echt. Ik verwoord het meestal in van die stomme dingen die ik dan echt leuk aan haar vind: "ze loopt zo mooi"; "ze kijkt zo lief"; "ze ruikt zo lekker". In ieder geval; ik ben ook benieuwd of dat ooit echt wederzijds gaat worden; de kans lijkt me vrij klein eigenlijk (gezien ik uiteindelijk ook maar 4x echt verliefd ben geworden op een meid; terwijl ik er in mijn leven honderden heb leren kennen). Simpelweg elkaar geil vinden is een stuk makkelijkerquote:Op maandag 17 oktober 2011 14:31 schreef jaha het volgende:
[..]
De prikkelfactorIk ben er nooit helemaal achter wat dat is, maar ik denk uiteindelijk gewoon een kwestie van de juiste hormoonprikkeling. Ik ben verliefd geweest op heel veel totaal verschillende vrouwen. Geen touw aan vast te knopen. Ook heb ik veel dates gehad met meisjes waarvan ik dacht: erg leuk en gezellig: maar nee, ik heb niet veel zin om achter haar aan te blijven hobbelen..., nu nog een vrouw tegenkomen waar ik zelf verliefd op ben EN die verliefd op mij is. Voorlopig heb ik dat maar gewoon opgegeven, ik ga nu gewoon met vrouwen naar bed die sex met me willen hebben, daar ligt de lat wat lager bij ...
Ik denk dat dit wel klopt hoor; alleen is het geen reden om bij de pakken neer te gaan zittenquote:Op maandag 17 oktober 2011 14:38 schreef Flepke het volgende:
[..]
*zucht*
Er zijn op deze planeet ongeveer even veel mannen als vrouwen, beetje vreemd om te denken dat er dan meer vrouwen bezet zijn dan mannen niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |