abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103186749
quote:
14s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:05 schreef heloef het volgende:

Ik doe normaal tegen iedereen, daarom is er geen redenen voor iemand om zich niet normaal tegen mij te gedragen.
Ben jij nooit eens chagrijnig? Doe jij dan tegen iedereen altijd maar vriendelijk en aardig?
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:08:32 #102
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_103186786
quote:
5s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:07 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Ben jij nooit eens chagrijnig? Doe jij dan tegen iedereen altijd maar vriendelijk en aardig?
Ik ben heus wel chagerijnig of heb een mindere dag.
Maar ik reageer dat niet af op anderen nee.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_103186796
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:03 schreef benzin het volgende:

[..]

Dat ze geen interesse in me heeft is niet belangrijk, veel vrouwen zijn gewoon sowieso altijd al gemeen tegen me.

[..]

Aaw ;(

Als voorbeeldje dan; hoe moeten we jouw lieve kant triggeren?
Ik kan me niet voorstellen dat vrouwen dat zomaar doen.
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:08:47 #104
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_103186804
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:04 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Komt zij ook uit Geldrop dan?
Helaas niet.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_103186838
quote:
14s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:08 schreef heloef het volgende:

Ik ben heus wel chagerijnig of heb een mindere dag.
Maar ik reageer dat niet af op anderen nee.
Dat siert je, maar neemt niet weg dat iedereen zo is, maar dat maakt ze nog niet in en in verrot.
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:09:26 #106
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_103186841
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:05 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Behalve als een meid je leuk vind, dan kan ze je best testen.
De meiden waar ik het over heb vonden me echt niet leuk hoor. :')
C'est la vie
pi_103186842
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:03 schreef benzin het volgende:

[..]

Dat ze geen interesse in me heeft is niet belangrijk, veel vrouwen zijn gewoon sowieso altijd al gemeen tegen me.

Geef eens een voorbeeld. Tenzij je een ontzettende lul bent dan is wat je zegt gewoonweg niet waar.
pi_103186868
quote:
7s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:05 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Door lief te doen. Wat je geeft krijg je terug :)
Wat heb je een mooie schrijfstijl O+ :9

Maar serieus; meestal krijg ik niet eens de gelegenheid om aardig te doen. Als meisjes wat moeite zouden doen dan zouden ze zien dat ik hartstikke lief ben. (Sowieso ben ik echt bijna nooit onaardig, maar gewoon erg verlegen. )
pi_103186889
quote:
5s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:07 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Als ik voor mezelf spreek, dan vermijd ik zoveel mogelijk contact als ik chagerijnig ben. Mocht het toch tot contact met iemand komen doe ik wel mijn best om me positief op te stellen; al zal er vast wel iets doorsijpelen. Ik sta wel niet echt open voor nieuwe interacties dan... blik op oneindig door de supermarkt en geen woord zeggen tegen de kassameid, om maar een voorbeeld te geven.
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:10:36 #110
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_103186899
quote:
14s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:09 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Dat siert je, maar neemt niet weg dat iedereen zo is, maar dat maakt ze nog niet in en in verrot.
Ik heb het niet over 1 dag iemand afsnauwen he.
Dat is niet erg.
Ik heb het over systematisch rot gedrag tegen bepaalde personen die diegene niks aan hebben gedaan.
C'est la vie
pi_103186900
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:07 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Ik vind "testen" zo'n gevoelloze term... is het niet gewoon "het pogen te triggeren om je plagerige kant te laten zien" oid. En daarin kun je uiteraard ook falen...
Ze kunnen je hard testen, "nee ik heb een vriend", "je bent lelijk", "ik haat je" enz. Vooral vrouwen die dikker zijn enzo testen je hard omdat ze onzeker zijn en zeker willen zijn dat het de echte jij is die haar leuk vind en dat je niet nep bent. Het is niet altijd een test, maar vrouwen testen vaak over het algemeen. Meestal wel subtieler uiteraard met kleine dingetjes die niets voorstellen.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_103186917
quote:
14s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:09 schreef heloef het volgende:

[..]

De meiden waar ik het over heb vonden me echt niet leuk hoor. :')
Ok, dat weet je beter dan ik. Ik was er niet bij.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_103186955
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:10 schreef benzin het volgende:

Wat heb je een mooie schrijfstijl O+ :9

Maar serieus; meestal krijg ik niet eens de gelegenheid om aardig te doen. Als meisjes wat moeite zouden doen dan zouden ze zien dat ik hartstikke lief ben. (Sowieso ben ik echt bijna nooit onaardig, maar gewoon erg verlegen. )
Dank je :)

Meisjes moeten geen moeite doen om je lieve kant te zien, die moet je gewoon zelf tonen, zoals nu en dan krijg je er vanzelf reactie op.
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:11:51 #114
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_103186956
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:11 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ok, dat weet je beter dan ik. Ik was er niet bij.
Of ze zijn heel slecht in het uiten van emoties, kan ook.
C'est la vie
pi_103186987
quote:
10s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:11 schreef heloef het volgende:

[..]

Of ze zijn heel slecht in het uiten van emoties, kan ook.
Hierbij is veel vrouwen benaderen echt leerzaam, dan leer je de subcommunicatie beter te herkennen en weet je vaker of het een test is of niet :)
pi_103186991
quote:
14s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:10 schreef heloef het volgende:

Dat is niet erg.
Ik heb het over systematisch rot gedrag tegen bepaalde personen die diegene niks aan hebben gedaan.
Heb je het nu over jezelf? Geef eens een duidelijk voorbeeld dan?
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:14:32 #117
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_103187060
quote:
5s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:12 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Heb je het nu over jezelf? Geef eens een duidelijk voorbeeld dan?
Vrouwen waar ik me gewoon normaal tegen gedraag en op een achterlijke manier zich tegen mij gedragen. Gewoon nare opmerkingen maken en proberen je je minderwaardig te laten voelen.
C'est la vie
pi_103187097
quote:
14s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:14 schreef heloef het volgende:

[..]

Vrouwen waar ik me gewoon normaal tegen gedraag en op een achterlijke manier zich tegen mij gedragen. Gewoon nare opmerkingen maken en proberen je je minderwaardig te laten voelen.
Jou taak om ze leuk te weerkaatsen / goed op te vangen.

Ze zeggen dit omdat ze interesse hebben en willen kijken hoe sterk jij in je schoenen staat.
Uitkijken als meisjes in je friendzone dit gedrag vertonen. Voordat je het weet stalken ze je.
"Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru
pi_103187137
quote:
14s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:10 schreef heloef het volgende:

[..]

Dat is niet erg.
Dat komt omdat ze niet gediend zijn van je aandacht en jij dat niet snapt, en ze dan geirriteerd worden.
And you want to travel with her, and you want to travel blind.
And you know that she will trust you. For you've touched her perfect body with your mind
pi_103187145
quote:

[..]

Gebeurt dat echt? Ik heb daar nooit last van, juist wel eens gehad van mannen trouwens.
pi_103187150
quote:

[..]

Het klinkt wat afgezaagd.. of cliché wellicht; maar ik denk dat de leeftijd daar ook wel belangrijk in is. Als ik mijn zusjes in hun puberteit af en toe tekeer zag gaan thuis; met name leeftijd 12-17 jaar. Daar zit geen enkele redenatie ofzo achter, dat is gewoon een grote knoop van emoties.
pi_103187168
Overigens is "ik heb een vriend"gewoon valid, Sommige mensen kunnen je enorm sexy vinden maar toch liever bij hun vriend blijven. Niet dat dat voor jullie geldt, jullie zijn lelijk en maagd.
And you know that she will trust you. For you've touched her perfect body with your mind
pi_103187189
quote:

Zou het kunnen zijn dat jij de indruk wekt meer van ze te willen dan een vriendelijk praatje? Dat kan benauwend overkomen en daarom kunnen ze zo doen. Maar het beste is dan gewoon zeggen dat je het geen normale reactie vindt ( op een normale toon, met glimlach) en dan weglopen. Ga vooral niet jezelf verdedigen of de strijd aan.
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:18:41 #124
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_103187204
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:17 schreef RufusWainwright het volgende:

[..]

Dat komt omdat ze niet gediend zijn van je aandacht en jij dat niet snapt, en ze dan geirriteerd worden.
Ik geef ze geen aandacht. :')
Soms moet je gewoon dat soort mensen praten in projectgroepen weet ik het.
C'est la vie
pi_103187216
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:09 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Geef eens een voorbeeld. Tenzij je een ontzettende lul bent dan is wat je zegt gewoonweg niet waar.
Nja, op de middelbare school is er zoveel ellendigs gebeurd met meisjes - waarin ik het slachtoffer was- dat ik daar een boek over kan vullen, maar iedereen zegt altijd dat meisjes op de middelbare school nou eenmaal altijd zo zijn en dat je jezelf daar geen druk over moet maken.

En inderdaad als je dat wegdenkt dan vielen de afgelopen jaren sinds de middelbare school heel erg mee.

Maar nog steeds heb ik af en toe momenten waarop er echt heel bot of gemeen tegen me wordt gedaan door meisjes. Een vervelende opmerking ofzo. Ik wilde een groots voorbeeld bedenken, maar uit jullie ogen gezien stelt het waarschijnlijk niet zoveel voor, het komt op mij gewoon als een meisje vervelend is veel groter en bedreigender over dan het eigenlijk is denk ik. De tijd op de middelbare school heeft mijn beeld toch wel gevormd. En ik kan vanaf iets kleins dan enorm in de knoop raken denk ik.

Soms denk ik dat sommige meisjes niet goed tegen verlegen dan wel stille mensen kunnen en daarom 'bijten'.

Op zich zou het niet zo erg zijn als het voor mij lijkt als er ook af en toe gewoon eens iets positiefs tegenover stond.

Moet er overigens bij zeggen dat ik de laatste tijd wel een paar positieve momentjes heb gehad met meisjes, dus wat dat betreft zit er wel verbetering in denk ik.
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:19:13 #126
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_103187231
quote:
Overigens is "ik heb een vriend"gewoon valid, Sommige mensen kunnen je enorm sexy vinden maar toch liever bij hun vriend blijven. Niet dat dat voor jullie geldt, jullie zijn lelijk en maagd.
Oh is dat het, top sluit het topic maar! We zijn er uit!

Kusje
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_103187248
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:19 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Oh is dat het, top sluit het topic maar! We zijn er uit!

Kusje
Niet happen.
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:19:41 #128
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_103187249
quote:
Ik ben niet lelijk, ik heb een spiegel.
C'est la vie
pi_103187272
Verlegen is lief, je bent waarschijnlijk een creep.
pi_103187359
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:18 schreef benzin het volgende:

[..]

Nja, op de middelbare school is er zoveel ellendigs gebeurd met meisjes - waarin ik het slachtoffer was- dat ik daar een boek over kan vullen, maar iedereen zegt altijd dat meisjes op de middelbare school nou eenmaal altijd zo zijn en dat je jezelf daar geen druk over moet maken.
Pardon? Zolang je maar leuke comebacks kunt maken heb je nergens last van.

quote:
Soms denk ik dat sommige meisjes niet goed tegen verlegen dan wel stille mensen kunnen en daarom 'bijten'.
Hangt er van af ofdat je stil awkward bent (onzekere lichaamstaal etc) of gewoon stil mysterieus bent.
quote:
Moet er overigens bij zeggen dat ik de laatste tijd wel een paar positieve momentjes heb gehad met meisjes, dus wat dat betreft zit er wel verbetering in denk ik.
Overal is verbetering in mogelijk.
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:23:05 #131
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_103187379
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:20 schreef RufusWainwright het volgende:
Kap nu eens met uitdagen, gaarne.
Je moeder is een hamster
pi_103187437
quote:
14s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:23 schreef Crutch het volgende:

[..]

Kap nu eens met uitdagen, gaarne.
Doe eens klooncheck, ik zet mijn geld in op Id_do_her of schenkstroop.
pi_103187454
Meisjes bijten omdat er in uitgaan soms hele irritante jongens rondlopen die het woordje nee niet snappen en daar ook nogal extreem in kunnen doen .
Ik heb in het uitgaan veel rare gevallen meegemaakt en daardoor worden vrouwen gewoon wat bitchyer.
Het wil namelijk vaak zo zijn dat jongens de nee van een meisje niet echt willen snappen en erover in discussie gaan als een man nee zegt is dat vaak veel duidelijker.
pi_103187463
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:20 schreef RufusWainwright het volgende:
Serieus, dit denk ik wel. Ik denk alleen dat je overkomt als een creep op de één of andere manier want waarom zouden vrouwen anders gemeen tegen je doen? Dat doen ze echt niet als je alleen maar verlegen overkomt.
pi_103187469
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:18 schreef benzin het volgende:

[..]

En inderdaad als je dat wegdenkt dan vielen de afgelopen jaren sinds de middelbare school heel erg mee.

Maar nog steeds heb ik af en toe momenten waarop er echt heel bot of gemeen tegen me wordt gedaan door meisjes. Een vervelende opmerking ofzo. Ik wilde een groots voorbeeld bedenken, maar uit jullie ogen gezien stelt het waarschijnlijk niet zoveel voor, het komt op mij gewoon als een meisje vervelend is veel groter en bedreigender over dan het eigenlijk is denk ik. De tijd op de middelbare school heeft mijn beeld toch wel gevormd. En ik kan vanaf iets kleins dan enorm in de knoop raken denk ik.

Op zich zou het niet zo erg zijn als het voor mij lijkt als er ook af en toe gewoon eens iets positiefs tegenover stond.

Het is vaak ook een harde facade waar je doorheen moet prikken. Uiteindelijk zijn mensen die het harst bijten in het begin, vaak het meest onzeker en aanhankelijk wanneer je die fase voorbij bent. Rufus is een goed voorbeeld hiervan.
pi_103187561
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:25 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Het is vaak ook een harde facade waar je doorheen moet prikken. Uiteindelijk zijn mensen die het harst bijten in het begin vaak het meest onzeker en aanhankelijk wanneer je die fase voorbij bent. Rufus is een goed voorbeeld hiervan.
Soms is het geen facade en gewoon geen interesse dus moet je nergens door heen prikken. Trouwens mensen die onbeschoft zijn tegen me laat ik vaak al links liggen. Ik kan me voorstellen dat je soms je dag niet hebt maar dat hoef je niet op mij af te reageren.
pi_103187646
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:27 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Soms is het geen facade en gewoon geen interesse dus moet je nergens door heen prikken. Trouwens mensen die onbeschoft zijn tegen me laat ik vaak al links liggen. Ik kan me voorstellen dat je soms je dag niet hebt maar dat hoef je niet op mij af te reageren.
Maar wij hebben het dan ook over verschillende situaties. Benzin is niet het type gast dat geen nee snapt en je maar lastig blijft vallen in een kroeg...
pi_103187713
Nee maar ik leg dus uit waardoor vrouwen dus gauwer bitchy reageren juist omdat ze vaak opdringerige gasten tegen komen en dat willen voorkomen .
pi_103187715
quote:
14s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:22 schreef Flepke het volgende:

[..]

Pardon? Zolang je maar leuke comebacks kunt maken heb je nergens last van.
Het was meer dan alleen maar een vervelende opmerking af en toe. Ik zie wat er is gebeurd als een stelselmatige poging om mij kapot te maken. En als je een populair meisje bent krijg je daar gemakkelijk hulp bij van je vriendinnen. Andere meisjes zien dat dat gebeurt en zullen, zeker als je altijd al wat stil was, ook denken dat er wat mis is en je zo gaan behandelen.

quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:25 schreef mrk.n het volgende:

[..]

Serieus, dit denk ik wel. Ik denk alleen dat je overkomt als een creep op de één of andere manier want waarom zouden vrouwen anders gemeen tegen je doen? Dat doen ze echt niet als je alleen maar verlegen overkomt.
Schijnbaar dus wel :)

quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:29 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Maar wij hebben het dan ook over verschillende situaties. Benzin is niet het type gast dat geen nee snapt en je maar lastig blijft vallen in een kroeg...
Inderdaad. Sterker nog, als een meisje maar een klein beetje onaardig is dan ren ik al weg.
pi_103187810
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:31 schreef benzin het volgende:

Inderdaad. Sterker nog, als een meisje maar een klein beetje onaardig is dan ren ik al weg.
Vraag de volgende keer gewoon rechtstreeks waarom ze onaardig doet.
pi_103187828
quote:
Het was meer dan alleen maar een vervelende opmerking af en toe. Ik zie wat er is gebeurd als een stelselmatige poging om mij kapot te maken. En als je een populair meisje bent krijg je daar gemakkelijk hulp bij van je vriendinnen. Andere meisjes zien dat dat gebeurt en zullen, zeker als je altijd al wat stil was, ook denken dat er wat mis is en je zo gaan behandelen.
En toch staat dat niet los van elkaar. Als jij goede comebacks kunt maken dan is er niets aan de hand, dat veranderd de hele interactie. Ik ben daar ook wel van overtuigd. Ik zeg echter ook eerlijk dat ik ook niet goed ben in comebacks; ik heb teveel bedenktijd nodig.
pi_103187838
quote:

[..]

Schijnbaar dus wel :)
Onzin. Ik ben in het verleden ook een periode heel verlegen geweest en geen enkel meisje die ook maar 'gemeen' tegen mij heeft gedaan. Juist niet, ik kreeg wel eens aandacht zelfs (minder dan nu, maar toch). Het ligt dus aan de manier hoe jij overkomt op vrouwen.

En je moet het verleden eens een keer achter je laten.
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:35:09 #143
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_103187881
quote:
7s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:33 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Vraag de volgende keer gewoon rechtstreeks waarom ze onaardig doet.
Volgens mij weten de meesten dat zelf niet eens.
C'est la vie
pi_103187889
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:33 schreef Axel1988 het volgende:

En toch staat dat niet los van elkaar. Als jij goede comebacks kunt maken dan is er niets aan de hand, dat veranderd de hele interactie. Ik ben daar ook wel van overtuigd. Ik zeg echter ook eerlijk dat ik ook niet goed ben in comebacks; ik heb teveel bedenktijd nodig.
Dan kun je er beter maar niet eens aan beginnen, want dan is het al een verloren strijd.
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:35:56 #145
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_103187917
quote:
14s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:24 schreef Flepke het volgende:

[..]

Doe eens klooncheck, ik zet mijn geld in op Id_do_her of schenkstroop.
Foestie. Wie het is of was laten we even in het midden.
Je moeder is een hamster
pi_103187922
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:34 schreef mrk.n het volgende:
En je moet het verleden eens een keer achter je laten.
Yes; je leeft in het nu idd. Wat in het verleden is gebeurt kun je niet veranderen; maar dat wil niet zeggen dat het altijd zo moet zijn zoals het in het verleden voor jou geweest is.
pi_103187923
quote:
14s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:35 schreef heloef het volgende:

Volgens mij weten de meesten dat zelf niet eens.
Maar daarmee confronteer je ze wel met hun gedrag, waardoor ze er misschien eens over nadenken. Maar nogmaals, ga vooral de strijd niet aan, tenzij je verbaal sterk genoeg bent.
pi_103187955
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:35 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Dan kun je er beter maar niet eens aan beginnen, want dan is het al een verloren strijd.
Dat voorkom je niet. In sociale situaties wordt je constant uitgedaagd, zo werkt het nou eenmaal.
pi_103187956
quote:

[..]

In mijn hoofd flitste net even mijn hele middelbare schooltijd voorbij maar ik kan mij niet herinneren dat ik ooit echt een nare opmerking heb gehad die niet was bedoeld om mij te testen.

Wat voor soort opmerkingen doel je op eigenlijk?

Zie het als een willekeurig groepje hang jongeren wat je bedreigt, als diegene met de grootste bek bang is dan loopt de rest ook weg. Juist als je dat populaire meisje op haar plaats had weten te zetten dan had het een stuk makkelijker gehad.
quote:
14s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:35 schreef Crutch het volgende:

[..]

Foestie. Wie het is of was laten we even in het midden.
_O_
pi_103187979
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:36 schreef Axel1988 het volgende:

Dat voorkom je niet. In sociale situaties wordt je constant uitgedaagd, zo werkt het nou eenmaal.
Dan heb je altijd nog de keus of je er aan wil mee doen of niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')