abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103224455
Wickie :* .
Ik hoop dat je nu nog lekker slaapt... Hopelijk is deze beproeving snel voorbij voor je
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:05:56 #52
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103224504
och wickie toch, ik kan me niet half voorstellen hoe jij je moet voelen :*
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:10:57 #53
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_103224604
och meid toch, arme Wicks!! je zeurt toch helemaal niet joh... het is gewoon ronduit K*T en het doet onwijs zeer en je voelt je ziek en moe... logisch dat je je verhaal kwijt moet en logisch dat je het even niet meer ziet zitten. Ik hoop zo ontzettend voor je dat het nog bete wordt vandaag.
AB heeft meestal 24-48 uur nodig om aan te slaan, weet niet wanneer je bent begonnen en wat je hebt gekregen?
:*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:19:28 #54
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_103224751
Wickie :* lucht je hard lekker, het is ook zeer heftig op deze manier zeg!

PM wat fijn *O* . Ben je nu spruw en kloof loos?
pi_103225244
Wies krijgt de borst niet meer leeg gedronken, hij blijft gespannen :'(
Ik ben volledig ingestort. We hebben contact gehad met de LK, die wil dat er in het ziekenhuis naar wordt gekeken. Aangezien het een hele grote schijf is kan het goed een abces zijn.
De huisarts belt na 11 uur terug, als zij het weghoont gaat de LK de huisarts bellen.

BJ, ik slik sinds zaterdag de antibiotica.

Wat een hel is dit zeg.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_103225666
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 09:43 schreef wickie het volgende:
Ik ben volledig ingestort. We hebben contact gehad met de LK, die wil dat er in het ziekenhuis naar wordt gekeken. Aangezien het een hele grote schijf is kan het goed een abces zijn.
De huisarts belt na 11 uur terug, als zij het weghoont gaat de LK de huisarts bellen.

Wat een hel is dit zeg.
Ja echt! Een hel! Je kan ook gewoon zelf naar de eerste hulp he?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:03:10 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103225704
Wicky :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_103225740
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 09:43 schreef wickie het volgende:

Wat een hel is dit zeg.
Ik wil nog wel even meegeven, dat je grote kans hebt dat je productie aan die slechte kant echt flink instort. En als je twijfelt of je nog met die borst durft te voeden, dat je ook prima alleen met de goede kant kan voeden. (Als je dat nog wilt, als je nog puf hebt.. Meer als overweging)
pi_103225754
Wickie -O-
Dikke knuffel voor jou :*
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:11:39 #60
259886 pessie
pi_103225869
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:05 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik wil nog wel even meegeven, dat je grote kans hebt dat je productie aan die slechte kant echt flink instort. En als je twijfelt of je nog met die borst durft te voeden, dat je ook prima alleen met de goede kant kan voeden. (Als je dat nog wilt, als je nog puf hebt.. Meer als overweging)
Bij mij komt er ook vanaf het begin af aan veel minder uit rechts dan uit links en Nathan groeit er goed van!

Wickie, ik hoop zo dat je nu eindelijk geholpen wordt zoals nodig is!!! :*

Ik snap nu beter waarom de arts van de HAP heeft gezegd dat als het maandag niet beter was je weer moest bellen, volgens mij had de HA gisteren moeten zien dat deze AB niet genoeg deed. Ik hoop dat je naar het ZH mag en je snel geholpen mag worden. Veel sterkte vandaag. Wat een doorzettingsvermogen, echt!!!!
pi_103226723
Och Wickie, wat vreselijk :'( Hele dikke knuffel!
Hopelijk neemt de huisarts je serieus en wordt je goed geholpen in het ziekenhuis.
:*
Ik heb inderdaad wel vaker gelezen dat moeders maar 1 borst geven omdat in de andere steeds een ontsteking komt.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_103233321
Wickie :X Wat een drama zeg -O- :*

Na het lezen van dit soort problemen durf ik amper mijn vraag nog te stellen :@

Truus (16 maanden) valt altijd aan de borst in slaap. Zowel bij het middagdutje (als dat er al is) als bij het 's avonds naar bed gaan. Ik wil hier vanaf, omdat ik wil dat mijn man haar ook eens op bed kan leggen (en anderen als ze daar eens zou gaan logeren). Mijn idee is om haar nog maximaal 10 minuten aan elke borst te laten drinken en haar dan in haar bed te leggen.

De afgelopen 2 avonden was de 20 minuten drinken sowieso al voldoende om haar in slaap te krijgen, maar het komt normaal ook wel regelmatig voor dat ze langer nodig heeft dan 20 minuten. Soms koppelt ze dan zelfs af en kruipt zelfs van schoot nog wat te gaan spelen (altijd in haar kamer) en dan kan ik haar na zeg maximaal een half uur weer aanleggen. Dan drinkt ze nog een beetje en valt in slaap. Andere keren blijft ze liggen drinken tot ze slaapt.

Nu ben ik op zoek naar ervaringsverhalen van anderen. Ik wil het zo vriendelijk mogelijk oplossen. Ben absoluut niet van het laten huilen in bed (echt krijsen bedoel ik dan he, beetje mopperen moet kunnen, maar hier is het bijna altijd krijsen).

Mijn man stelt voor om haar in ieder geval in bed te leggen, erbij te blijven en telkens als ze rechtop gaat zitten haar toch weer neer te leggen. De enkele keer dat hij haar op bed legde werkte dat uiteindelijk wel. maar ja, wel met huilen natuurlijk, al weet ik niet hoe erg. dat wil ik dus zeker wel gaan proberen.

Vraag me nu wel af of ik die twee keer 10 minuten voeden niet moet verkorten. Want werkt het niet verwarrend voor haar als ze de ene keer wel aan de borst in slaap valt en de andere keer niet?
pi_103233411
CP,
als ik er ben krijgt mijn man Leyla echt niet in slaap, maar op wonderbaarlijke wijze als ik gewoon niet thuis ben en mijn man geeft haar een beetje melk gaat madammeke wel slapen.

Heb je een leuke buurvrouw? Probeer eens uit om een kopje thee te gaan drinken en je man het bed ritueel te laten doen...
pi_103233434
Wickie wat naar zeg ;( t zit je allemaal ook niet mee :*
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:24:45 #65
259886 pessie
pi_103233531
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:18 schreef CrazyPrincess het volgende:

Na het lezen van dit soort problemen durf ik amper mijn vraag nog te stellen :@

}:| we zijn er toch voor elkaar? Niet dat ik er nou verstand van heb, maar hé af en toe heeft iedereen advies nodig.

Wat betreft het slapen. Voeden in een lichte kamer (lamp aan dus), valt ze dan ook in slaap aan de borst? En drinkt ze ook echt 20 minuten? Je zou kunnen proberen af te koppelen zodra ze niet weer drinkt en dan je slaapritueel uitvoeren (klinkt alsof je een nieuw slaapritueel nodig hebt en vervelend genoeg duurt het meestal even voordat het 'werkt'.
Ok, situatie hier: Manlief doet Nathan zijn pyjama aan en poets zijn tanden, dan kom ik, ik ga zitten voeden op zijn kamer, doe daarna de lamp uit, zing een liedje, doe de liedjes van de babyfoon aan, zeg 'welterusten lieve Nathan' leg hem in bed, speen geven, deken over, en wegwezen. Werkt (op dit moment :') ) als een trein.
pi_103233647
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:21 schreef Ticootje het volgende:
CP,
als ik er ben krijgt mijn man Leyla echt niet in slaap, maar op wonderbaarlijke wijze als ik gewoon niet thuis ben en mijn man geeft haar een beetje melk gaat madammeke wel slapen.

Heb je een leuke buurvrouw? Probeer eens uit om een kopje thee te gaan drinken en je man het bed ritueel te laten doen...
De (sporadische) keren dat ik weg was kreeg mijn man haar helaas niet zonder slag of stoot op bed. Legt jouw man haar regelmatig op bed? Ging dat vanzelf goed of kostten de eerste keren ook moeite? In dat laatste geval kunnen we wel proberen om haar een tijdje alleen op bed te laten leggen door mijn man. Dan ga ik inderdaad wel weg. Niet alleen voor haar, maar als ik haar hoor huilen breekt m'n hart :X

Ik vind het zo lastig om een goede strategie te bedenken. En als je er een gaat uitvoeren, na hoeveel tijd besluit je dan of het gewerkt heeft of niet? Een week? Twee weken? Nog langer?
pi_103233861
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:24 schreef pessie het volgende:

[..]

}:| we zijn er toch voor elkaar? Niet dat ik er nou verstand van heb, maar hé af en toe heeft iedereen advies nodig.

Wat betreft het slapen. Voeden in een lichte kamer (lamp aan dus), valt ze dan ook in slaap aan de borst? En drinkt ze ook echt 20 minuten? Je zou kunnen proberen af te koppelen zodra ze niet weer drinkt en dan je slaapritueel uitvoeren (klinkt alsof je een nieuw slaapritueel nodig hebt en vervelend genoeg duurt het meestal even voordat het 'werkt'.
Ok, situatie hier: Manlief doet Nathan zijn pyjama aan en poets zijn tanden, dan kom ik, ik ga zitten voeden op zijn kamer, doe daarna de lamp uit, zing een liedje, doe de liedjes van de babyfoon aan, zeg 'welterusten lieve Nathan' leg hem in bed, speen geven, deken over, en wegwezen. Werkt (op dit moment :') ) als een trein.
We hebben inderdaad een nieuw ritueel nodig :Y

Op zich vind ik het voor mezelf geen groot probleem om haar aan de borst in slaap te laten vallen, maar ik wil niet dat zij te afhankelijk wordt van mij. Minstens mijn man moet haar ook normaal op bed kunnen leggen.

Ons ritueel is nu als volgt:
Rond 18:00 eten we, daarna speelt ze nog wat. Afhankelijk van hoe moe we haar achten gaat ze ergens tussen 18:30 en 19:00 in bad. De ene keer blijft mijn man erbij en ruim ik het huis op, de andere keer andersom, maar de opruimer komt in ieder geval wel altijd regelmatig bij haar kijken tussen het opruimen door.

We poetsen haar tanden in bad, daarna gaat d'r pyjama aan en krijgt ze in haar kamer, bij mij op schoot haar vitaminedruppels. Dan een nachtzoen voor papa en mij en ze gaat aan de borst. M'n man verlaat dan de kamer. Het licht is altijd gedimd, maar ik denk dat ze met vol licht aan ook wel zo in slaap zou vallen.

Ze begint met echt drinken, dan wordt het vaak sabbelen met af en toe wat flinke slokken tussendoor. Als ik wil afkoppelen gaat ze als een bezetene zuigen :')
pi_103234140
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:27 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

De (sporadische) keren dat ik weg was kreeg mijn man haar helaas niet zonder slag of stoot op bed. Legt jouw man haar regelmatig op bed? Ging dat vanzelf goed of kostten de eerste keren ook moeite? In dat laatste geval kunnen we wel proberen om haar een tijdje alleen op bed te laten leggen door mijn man. Dan ga ik inderdaad wel weg. Niet alleen voor haar, maar als ik haar hoor huilen breekt m'n hart :X

Ik vind het zo lastig om een goede strategie te bedenken. En als je er een gaat uitvoeren, na hoeveel tijd besluit je dan of het gewerkt heeft of niet? Een week? Twee weken? Nog langer?
Nee, ik leg Leyla altijd op bed als ik thuis ben, en ze drinkt zich altijd in slaap bij me... En als ik er niet ben dan gaat mijn man bij haar liggen en tutten desnoods als ze zich niet weg laat leggen.. Wij slapen natuurlijk wel nog steeds samen... Dus ze is M. wel een soort van gewent naast zich.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:46:06 #69
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_103234320
Och lieve Wickie! Wat ontzettend rot, ik snap dat je nu niet meer ziet zitten... :*
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_103234349
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee, ik leg Leyla altijd op bed als ik thuis ben, en ze drinkt zich altijd in slaap bij me... En als ik er niet ben dan gaat mijn man bij haar liggen en tutten desnoods als ze zich niet weg laat leggen.. Wij slapen natuurlijk wel nog steeds samen... Dus ze is M. wel een soort van gewent naast zich.
Sinds een aantal maanden wordt ze 's nacht minimaal 1 keer wakker. Dan halen we haar altijd uit bed en slaapt ze verder bij ons. Wat dat betreft is ze mijn man ook gewend. Maar we leggen haar wel altijd eerst in haar eigen bed 's avonds. Daar zie ik mijn man nog niet bijkruipen :+

Als hij haar op bed legt blijft hij er wel bij zitten. Af en toe neerleggen als ze rechtop gaat zitten, boekje lezen, beetje tegen d'r praten. Maar leuk vindt ze dat absoluut niet.

Nou moet ik wel zeggen dat ze vanaf het begin een 'slechte' slaper is geweest. Middagdutje doet ze pas sinds kort (nadat ik haar op ons bed ben gaan voeden en haar daar vervolgens laat liggen in plaats van in haar eigen bed). Ze heeft zich nooit zomaar op bed laten leggen, dan was het altijd meteen krijsen. Als ik dan wel eens andere baby's zie die dat wel toelaten en dan rustig gaan liggen spelen of brabbelen alleen, ben ik wel eens jaloers :(
pi_103234362
Jemig Wickie wat heftig! Sterkte!
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:49:24 #72
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103234426
Mijn kleine uk wil 's avonds ook sinds deze week perse bij mij drinken voordat ze gaat slapen. Overdag niet, dan valt ze gewoon in slaap als ze moe is.
Maar als ze om 18.00 heeft gedronken en ik leg haar om 19.15 in bed, dan gaat ze huilen totdat ze nog even de borst heeft gehad.

Dus geef ik haar op onze kamer de borst (5 minuten ofzo) en leg ik haar daarna meteen in bed, of ze nu wakker is of slaapt.

Maar ik ben dus ook een beetje bang dat zich zo een ritueel ontwikkeld en ze dat altijd zal willen. Dus ik ga wel nadenken hoe ik dit kan veranderen, wellicht beneden voeden, dan pyjama aan en in bed...

Ik wil alles doen vor mijn meis, maar ik wil geen in slaap voedende moeder zijn, die iedere avond 3 kwartier bij haar kind moet liggen totdat ze slaapt.

Dat doe ik namelijk de hele nacht al.... :O
En ja, nog steeds 22.30/ 01.00/ 03.30/ 06.30 uur. En dan om 08.45 ongeveer.
Maar gelukkig heb ik deze week vakantie en tukken we dan tot de voeding van 8.45/09.00 samen verder, daarna is t mupke echt wakker en wil ze spelen. :)
pi_103234470
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:47 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Sinds een aantal maanden wordt ze 's nacht minimaal 1 keer wakker. Dan halen we haar altijd uit bed en slaapt ze verder bij ons. Wat dat betreft is ze mijn man ook gewend. Maar we leggen haar wel altijd eerst in haar eigen bed 's avonds. Daar zie ik mijn man nog niet bijkruipen :+

Als hij haar op bed legt blijft hij er wel bij zitten. Af en toe neerleggen als ze rechtop gaat zitten, boekje lezen, beetje tegen d'r praten. Maar leuk vindt ze dat absoluut niet.

Nou moet ik wel zeggen dat ze vanaf het begin een 'slechte' slaper is geweest. Middagdutje doet ze pas sinds kort (nadat ik haar op ons bed ben gaan voeden en haar daar vervolgens laat liggen in plaats van in haar eigen bed). Ze heeft zich nooit zomaar op bed laten leggen, dan was het altijd meteen krijsen. Als ik dan wel eens andere baby's zie die dat wel toelaten en dan rustig gaan liggen spelen of brabbelen alleen, ben ik wel eens jaloers :(
Leyla begint ook in haar eigen bedje. En eerlijk, ik voel me zwaar gezegend met Leyla dat ik haar om 7 uur op bed lig en dat ze gewoon gaat slapen, en dat is bij M. niet anders.

De totale tegenstelling is haar zus, waar we nu al bijna 4 jaar slaapproblemen mee hebben.. Afgewisseld gelukkig door perioden dat het wel even gaat, maar over het algemeen genomen is het gewoon drama.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:51:01 #74
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103234486
@Wickie, ik vind het zo erg voor je....wat een narigheid, wat zul jij je rot voelen.
Ik hoop zo dat ze wat voor je kunnen doen en dat er iemand doorpakt om je op de rit te helpen.
En ik kan me zo goed voorstellen dat je besluit te stoppen en overstapt op de fles. Tis ondoenlijk zo.... :*
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:59:01 #75
259886 pessie
pi_103234778
CP een ritueel veranderen kost moeite. Ook hier kostte het nogal wat moeite en je weet ook dat Nathan geen makkelijke slaper is. Misschien is het gewoon handig om te kijken wat voor slaapritueel bij jullie past? In het begin hebben wij ook echt wel moeite moeten doen en 20x heen voordat hij sliep, ernaast blijven zitten terwijl we over zn hoofdje aaiden, laten weten dat we er zijn... Het is ook niet niets, de verandering van 'lekker bij mama tutten totdat ik slaap' naar zelf in slaap vallen. Daar zitten een heleboel stapjes tussen. Is "lekker slapen zonder huilen" een idee? Daarin beschrijft ze ook hoe je deze situatie zou kunnen veranderen. Ik had em uit de bieb maar volgens mij had laatst iemand em te koop aangeboden in V&A.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')