Jij hebt zeker nog nooit écht verse vis gegeten, bijvoorbeeld. Dus recht uit het water in de pan en dan op je bord.quote:Op maandag 17 oktober 2011 00:06 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoeveel % van de markttomaten die hier in Nederland verkocht worden feitelijk afkomstig zijn uit Turkije?
Het ZIJN dezelfde tomaten, dus nee ze kunnen niet 'beter smaken' .....
Ze smaken beter omdat jij op vakantie bent of op een plaats waar je anders je eten niet haalt.
Ik zie dit verschijnsel zo enorm vaak. Mensen zijn op reis en opeens is alles wat ze in een ander land eten 'beter' en van hogere kwaliteit als hier in Nederland. Ik blijf het houden op perceptie. Zeker met groente en fruit kun je daar niet over twisten omdat er gewoonweg geen concreet verschil te benoemen is.
Ja, ook dit dus. Ik zou echt een moord doen voor de vis op de BBQ die ik daar bij m'n tante heb gegeten. Talloze keren geprobeerd hier, met hetzelfde vis, maar het smaakt nergens naar.quote:Op maandag 17 oktober 2011 00:15 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Jij hebt zeker nog nooit écht verse vis gegeten, bijvoorbeeld. Dus recht uit het water in de pan en dan op je bord.
Dat is wat anders dan de rommel die je in de supermarkt koopt hoor. Het verschil is gewoon: het is VERS. En ik kan me zo voorstellen dat tomaten die uit Turkije komen al lang niet meer "vers" zijn als ik ze in de Nederlandse supermarkt koop.
quote:Op maandag 17 oktober 2011 00:17 schreef o.us het volgende:
Ik heb net dönerschotel besteld, kon het niet laten.
Lol alsof je in Nederland geen verse vis kunt kopenquote:Op maandag 17 oktober 2011 00:15 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Jij hebt zeker nog nooit écht verse vis gegeten, bijvoorbeeld. Dus recht uit het water in de pan en dan op je bord.
Dat is wat anders dan de rommel die je in de supermarkt koopt hoor. Het verschil is gewoon: het is VERS. En ik kan me zo voorstellen dat tomaten die uit Turkije komen al lang niet meer "vers" zijn als ik ze in de Nederlandse supermarkt koop.
Dan moet je haar daar op aanspreken! Zeggen dat je verse vis wilt! Het ligt namelijk aan je tante dat ze jou geen verse vis serveert. Het is wel degelijk te krijgen hier in Nederland!quote:Op maandag 17 oktober 2011 00:18 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ja, ook dit dus. Ik zou echt een moord doen voor de vis op de BBQ die ik daar bij m'n tante heb gegeten. Talloze keren geprobeerd hier, met hetzelfde vis, maar het smaakt nergens naar.
Dat is meer een dikke lahmacun, haha.quote:Op maandag 17 oktober 2011 00:19 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[ afbeelding ]
Pide
Deze mogen niet ontbreken, wat een smakelijk topic.
OMG, HAHAHA.quote:Op maandag 17 oktober 2011 00:20 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dan moet je haar daar op aanspreken! Zeggen dat je verse vis wilt! Het ligt namelijk aan je tante dat ze jou geen verse vis serveert. Het is wel degelijk te krijgen hier in Nederland!
Sure, dat zal wel, al die "Turkse" tomaten worden zeker per privé-helikopter door de boer naar hier gevlogen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 00:19 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Lol alsof je in Nederland geen verse vis kunt kopenZeker nog nooit zelf een scholletje gevangen en klaargemaakt?
En die tomaten die zijn binnen 24 uur na plukken in Turkije gewoon op de Nederlandse markt te krijgen.
Vaak nog sneller dan dat die locals ze zelf aan de man kunnen brengen
Ah, de namen dat wil bij mij wel fout gaan, maar bedankt voor de aantekening.quote:Op maandag 17 oktober 2011 00:21 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Dat is meer een dikke lahmacun, haha.
Nee man, het zijn verse Turkse tomaten uit een kas in het Westland.quote:Op maandag 17 oktober 2011 00:23 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Sure, dat zal wel, al die "Turkse" tomaten worden zeker per privé-helikopter door de boer naar hier gevlogen.
Moderne logistiek is 24 uur transport maximaal. Knap baasje als jij het verschil proeft.quote:Op maandag 17 oktober 2011 00:23 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Sure, dat zal wel, al die "Turkse" tomaten worden zeker per privé-helikopter door de boer naar hier gevlogen.
Je kent niet eens Turkse markten in NL zoals die in Osdorp dus wat praat je poep?quote:Op maandag 17 oktober 2011 00:24 schreef o.us het volgende:
[..]
Nee man, het zijn verse Turkse tomaten uit een kas in het Westland.
Sarcasme herkennen is een kunst blijkbaar. Valt mij tegen van je.quote:Op maandag 17 oktober 2011 00:26 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Je kent niet eens Turkse markten in NL zoals die in Osdorp dus wat praat je poep?
Jij koopt kennelijk oude vis dus jij faalt gewoon. Je kent je adresjes niet, klaar.quote:Op maandag 17 oktober 2011 00:22 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
OMG, HAHAHA.JE HEBT GELIJK, IK ZAL D'R ZO WEL EVEN BELLEN. XOXOX
Nodig me dan maar uit voor die weddenschap. Ik weet dat ik ooit ananas heb gegeten op een Afrikaanse markt, goddelijk was dat. Daarom weiger ik nog ooit een Pizza Hawaii te eten hier in Europa, een belediging voor de smaakzintuigen is dat gewoon.quote:Op maandag 17 oktober 2011 00:25 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Moderne logistiek is 24 uur transport maximaal. Knap baasje als jij het verschil proeft.
Ik zou die weddenschap dat jij het verschil niet proeft graag met je aan gaan.
Ja dat sarcasme van je is vaak juist het probleem he. Je wilt altijd maar weer fucking lollig doen in serieuze discussies.quote:Op maandag 17 oktober 2011 00:28 schreef o.us het volgende:
[..]
Sarcasme herkennen is een kunst blijkbaar. Valt mij tegen van je.
Nope, was vers. Tevens ben je de enige die beweert dat het allemaal hetzelfde smaakt, dus ik denk dat het wel duidelijk is wie hier faalt. Kusjes.quote:Op maandag 17 oktober 2011 00:29 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Jij koopt kennelijk oude vis dus jij faalt gewoon. Je kent je adresjes niet, klaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |