Het vlees in Turkije smaakt werkelijk beter. Evenals fruit, groente, etc.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:37 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Je romantiseert e.e.a. .Tenzij de koeien en het vlees in Turkije van aanzienlijk betere kwaliteit zijn.
Het is vlees dat klaargemaakt is door Turken met recepten afkomstig uit dat zelfde land.
Dat het daadwerkelijk anders smaakt ligt waarschijnlijk aan jouw perceptie.
En ja ik ben ook in Turkije geweest.
Van fruit en groente kan ik het beamen, de tomaten daar bijvoorbeeld zijn echt heerlijk.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:54 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Het vlees in Turkije smaakt werkelijk beter. Evenals fruit, groente, etc.
Kebab is een verzamelnaam voor gegrild vlees. Wat jij toont is kofte/sis kebab ofzo.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:53 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
@ iedereen.
[ afbeelding ]
DIT is kebab.
DIT is het enige lekkere en goede kebab. Zo beter?quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:58 schreef Levolution het volgende:
[..]
Kebab is een verzamelnaam voor gegrild vlees. Wat jij toont is kofte/sis kebab ofzo.
Je kunt hier precies dezelfde tomaten kopen, tevens afkomstig uit Turkije dus nogmaals, het slaat nergens op deze romantische prietpraat.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:54 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Adana kebab inderdaad, ik was het even kwijt.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:58 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
DIT is het enige lekkere en goede kebab. Zo beter?
En het is Adana kebab.
Dat is een tendentieuze aanname die je maakt die op geen enkele wijze te bewijzen is of te ontkennen.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:37 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dat wil zeggen: gehakt maken van seperator/restvlees, dit met vet, bindingsmiddel etc. kneden en dan om de spies heen plakken (drukken).
Waar dan? Ik heb de laatste keer dat ik in TR was tomaten gehad zoals ik ze hier nooit geproefd heb.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:59 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Je kunt hier precies dezelfde tomaten kopen, tevens afkomstig uit Turkije dus nogmaals, het slaat nergens op deze romantische prietpraat.
Turkse vrouwen!quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:54 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
De bananen die ik daar op had, smaakten naar bananensnoepjes.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:55 schreef Levolution het volgende:
[..]
Van fruit en groente kan ik het beamen, de tomaten daar bijvoorbeeld zijn echt heerlijk.
En toch is het zo. Het is geen "romantische prietpraat", want ik zat daar 6 weken tegen m'n zin in.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:59 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Je kunt hier precies dezelfde tomaten kopen, tevens afkomstig uit Turkije dus nogmaals, het slaat nergens op deze romantische prietpraat.
Ik ken slagers die leveren aan dönerzaken. En je kan ook een keer op het vlees letten, je merkt het echt wel als het gehakt is. Dan kauwt het makkelijker weg zeg maar.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:59 schreef robber57 het volgende:
[..]
Dat is een tendentieuze aanname die je maakt die op geen enkele wijze te bewijzen is of te ontkennen.
Ik zei geen kwaad woord over gehakt, ik zei alleen dat dönervlees geen gehakt hoor te zijn.quote:Gehakt word gemaakt van "restvlees" en in het meest gunstige geval van grote stukken vlees waar niet veel meer mee te doen is dan er gehakt van te draaien aangevuld met "restvlees" (kleine stukjes vlees die overblijven na het snijden tot lappen) als jij dat wilt zien als inferieur is dat jouw conclusie maar probeer dat niet als de waarheid te verkondigen.
Of denk je soms dat jouw slager zijn gehakt maakt van uitsluitend rosbief en/of rollade?
Heb je enig idee hoeveel % van de markttomaten die hier in Nederland verkocht worden feitelijk afkomstig zijn uit Turkije?quote:Op maandag 17 oktober 2011 00:01 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
En toch is het zo. Het is geen "romantische prietpraat", want ik zat daar 6 weken tegen m'n zin in.
quote:Op maandag 17 oktober 2011 00:03 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[ afbeelding ]
Kofte
[ afbeelding ]
Turks brood
[ afbeelding ]
Simit
[ afbeelding ]
Sigara boregi
[ afbeelding ]
Baklava
[ afbeelding ]
Turkse Humus
Turkse keuken.![]()
Mijn fout.quote:Op maandag 17 oktober 2011 00:05 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Dat is geen sigara böregi, dat is dit:
[ afbeelding ]
En die baklava ziet er ook niet bijster lekker uit.
Mijn fout dat ik de gerechten niet op een rijtje heb.quote:Op maandag 17 oktober 2011 00:07 schreef Levolution het volgende:
[..]
Alleen je sigara boregi is een aardappelsalade (patates salatasi). Sigara boregi is:
[ afbeelding ]
En je Turkse brood is pide, dat is niet fout, maar ik prefereer somun ekmegi, krokante buitenlaag en zachte binnenkant:
[ afbeelding ]
Nou? Ik heb gegoogled maar kon niks vinden.quote:Op maandag 17 oktober 2011 00:06 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoeveel % van de markttomaten die hier in Nederland verkocht worden feitelijk afkomstig zijn uit Turkije?
Ik heb geen idee hoeveel % dat zou zijn, maar ik kan wel met zekerheid stellen dat ik gelijk heb. Althans, voor mij. Als jouw smaakpapillen jou in de steek laten, kan ik daar vrij weinig aan doen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 00:06 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoeveel % van de markttomaten die hier in Nederland verkocht worden feitelijk afkomstig zijn uit Turkije?
Het ZIJN dezelfde tomaten, dus nee ze kunnen niet 'beter smaken' .....
Ze smaken beter omdat jij op vakantie bent of op een plaats waar je anders je eten niet haalt.
Ik zie dit verschijnsel zo enorm vaak. Mensen zijn op reis en opeens is alles wat ze in een ander land eten 'beter' en van hogere kwaliteit als hier in Nederland. Ik blijf het houden op perceptie. Zeker met groente en fruit kun je daar niet over twisten omdat er gewoonweg geen concreet verschil te benoemen is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |