abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103531028
En welk punt bewijs je? Je zeurt over een lief fototopic waar ik verder nog niets in gelezen of gepost heb. Als dat je punt was: gefeliciteerd.

On topic: ik heb geen boekenplank. Ik heb een schijthekel aan lezen en heb maar één goed boek in huis.

[ Bericht 28% gewijzigd door DaMart op 25-10-2011 06:51:46 (verwijderde quote weggehaald) ]
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 03:02:22 #52
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_103531098
Het enige vervelende aan dit topic vind ik dat je niet kan lezen welke titels er in de kast staan door de lage resolutie van sommige camera's.

Verder: Koppen dicht want dit is best leuk. :D
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2011 @ 06:53:39 #53
42184 crew  DaMart
pi_103531465
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 02:29 schreef TimMer1981 het volgende:
[ afbeelding ]

Het idee achter dit topic is neem ik aan dat intellect navenant is aan de hoeveelheid boeken in de kast? Soort patsen voor en door zelfbenoemde intelligentsia? :')

Wat is hier nu precies de lol van? Wordt een verzameling van foto's van boekenkasten gevuld met wat voor boeken dan ook, variërend van doktersromannetjes tot Tolstoys; simpelweg een nietszeggend opsomtopic dus.

Start dan een inhoudelijk topic over de kwaliteiten van verschillende boekenkasten of ieders favoriete boek, dan gaat het tenminste nog ergens over.
Prima dat je een mening hebt, maar tig posts lang blijven trollen en een normaal topic verkloten, dat is niet gewenst. Opgeschoond dus.
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_103532036
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 03:02 schreef Q.E.D. het volgende:
Het enige vervelende aan dit topic vind ik dat je niet kan lezen welke titels er in de kast staan door de lage resolutie van sommige camera's.

Verder: Koppen dicht want dit is best leuk. :D
Ik zal wel wat closeups maken van mijn verschrikkelijk lelijke boekenkast
(maar eerst snel alle doktorromannetjes verwijderen ;) )
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_103532567
quote:
[ afbeelding ]

Het idee achter dit topic is neem ik aan dat intellect navenant is aan de hoeveelheid boeken in de kast? Soort patsen voor en door zelfbenoemde intelligentsia? :')

Wat is hier nu precies de lol van? Wordt een verzameling van foto's van boekenkasten gevuld met wat voor boeken dan ook, variërend van doktersromannetjes tot Tolstoys; simpelweg een nietszeggend opsomtopic dus.

Start dan een inhoudelijk topic over de kwaliteiten van verschillende boekenkasten of ieders favoriete boek, dan gaat het tenminste nog ergens over.
En wat heeft deze boekenkast er precies mee te maken? Deze is gevuld met ordners met telefoonboeken.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 08:59:20 #56
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103532619
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 08:55 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

En wat heeft deze boekenkast er precies mee te maken? Deze is gevuld met ordners met telefoonboeken.
Maar het is wel een relevante boekenkast!
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:36:21 #57
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_103533245
quote:
[ afbeelding ]

Ja dat was de bedoeling achter mijn topic inderdaad :O zo van kijk mij eens een boekenkast hebben met daar in boeken pfhoe pfhoe. Doe niet zo zuur. De mensen die hier in TTK posten (iig een gedeelte) zijn verzamelaars van boeken (in meer of mindere mate) en ik was geïnteresseerd in hoe ze het opbergen. Grappig dat dit soort commentaar ontbreekt in het cd-kast topic waarom zou het logischer zijn om je muziek collectie ten toon te spreiden dan je boeken collectie?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_103533476
Als ik echt intellectueel wilde doen had ik mijn Dan Brown boeken eruit gehaald. En mijn fantasyboeken, maar dan blijft er vrij weinig over.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:49:12 #59
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103533501
Wat mij opvalt: dat men boeken vaak tegen de achterkant aanschuift, er dingetjes voorzet (beeldjes en zo) en dat er mensen zijn die hun boeken op kleur sorteren.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:57:25 #60
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_103533637
Ik zal eens een foto maken. Al staat er ook nog een zooi in dozen op zolder en ligt er ook nog een hele stapel bij m'n moeder.

Boeken weggooien. :{w.

Elk boek dat ik heb heb ik meerdere malen herlezen (behalve Ulysses, kom ik niet doorheen, miskoopje), veel boeken heb ik herinneringen aan en een boek leen je veel makkelijker uit dan een ebook. Op de één of andere manier blijft een goede zin ook veel beter hangen als je het van papier leest, vind ik dan tenminste.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_103533639
Ik mag geen nieuwe boeken meer kopen van mijzelf totdat ik een nieuwe boekenkast heb oO<
Dat gaat dan de 5de billy worden, maar ik vind ze zo lelijk.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_103533668
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:49 schreef Lienekien het volgende:
Wat mij opvalt: dat men boeken vaak tegen de achterkant aanschuift, er dingetjes voorzet (beeldjes en zo) en dat er mensen zijn die hun boeken op kleur sorteren.
Mijn boekenkasten zijn gesorteerd op genre en grootte, en ik zet er idd ook van alles in :P. Zal vanmiddag foto's maken en hier neerzetten. :)
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:59:35 #63
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_103533681
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:48 schreef Felagund het volgende:
Als ik echt intellectueel wilde doen had ik mijn Dan Brown boeken eruit gehaald. En mijn fantasyboeken, maar dan blijft er vrij weinig over.
Psies, mijn boekenkast is ook een mix van alle genres, ik hou van goed geschreven verhalen, of het nu zware literatuur is of een lekker weglezende Da Vinci Code.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:02:24 #64
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103533747
Een mooie boekenkast geeft een beeld van de eigenaar. Het geeft op die manier ook een heel persoonlijke noot aan de huiskamer. Huiskamers zonder boekenkast(en) vind ik altijd een beetje zielloos.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:10:36 #65
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_103533941
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:02 schreef Lienekien het volgende:
Een mooie boekenkast geeft een beeld van de eigenaar. Het geeft op die manier ook een heel persoonlijke noot aan de huiskamer. Huiskamers zonder boekenkast(en) vind ik altijd een beetje zielloos.
Dat vind ik ook hetzelfde met cd/lp-kasten maar die zie je helaas steeds minder ;( (mensen verstoppen hun cds tegenwoordig steeds meer)
pi_103534105
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:59 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Psies, mijn boekenkast is ook een mix van alle genres, ik hou van goed geschreven verhalen, of het nu zware literatuur is of een lekker weglezende Da Vinci Code.
Chicklit O+ Ik lees gewoon wat me leuk lijkt, en bij mij is dat Stephen King of Jill Mansell of Patricia Cornwell :') Al zoek ik nog wel mooie edities van Wuthering Heights en Great Expectations.
Tap tap tap
  Moderator dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:22:13 #67
42184 crew  DaMart
pi_103534201
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:49 schreef Lienekien het volgende:
Ik sorteer de boeken alfabetisch op naam van de auteur en vervolgens op titel. Dat ze, waar er geen dubbele rijen op de plank staan, tegen de achterkant aanstaan, heeft er vooral mee te maken dat ik dan ruimte overhoud voor mijn spaarpottencollectie :D.
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_103534219

Boekenkast 1 en 2 :) In 1 vooral mijn boeken voor de studie (grote gat op de een na bovenste plank komt omdat ik nu een shitload aan boeken in m'n tas heb zitten :')! ) en in kast 2 de fantasyboeken van Mr.Mo (beneden), kookboeken (midden) en reisboeken (boven).

We hebben nog een paar dozen boeken, maar die zijn niet meegekomen naar Engeland. Als we ons voor een écht langere periode ergens vestigen dan halen we die wel op :P
Ja doei.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:24:00 #69
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_103534254
Heftig wijnrek bloem :D
pi_103534260
Let vooral op de fles Jip en Janneke bubbelsap 8-)
Ja doei.
pi_103534270
Ik sorteer mijn boeken op gevoel. Boeken die ik mooi vind staan bij elkaar, leuke boeken samen, boeken waar ik aan heb meegewerkt op een plankje, en niet-boeiend spul staat ook bij elkaar.
Oh ja, en boeken die nog moet lezen staan ook apart.

Voor een buitenstaander is het een rommeltje, voor mij klopt het helemaal.
Ja, die met de ballen in de bek.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:26:14 #72
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_103534309
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:18 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Chicklit O+ Ik lees gewoon wat me leuk lijkt, en bij mij is dat Stephen King of Jill Mansell of Patricia Cornwell :') Al zoek ik nog wel mooie edities van Wuthering Heights en Great Expectations.
Lezen wat leuk is is het belangrijkste.
De boeken die je noemt zijn in zoveel uitgaven dat de mooie die je zoekt er vast wel tussen zit als je een beetje gaat zoeken. :P.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:27:38 #73
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_103534351
Ik heb het op alfabet staan, ik baal wel van mijn dubbele rijen soms denk ik dat boek had ik toch en dan denk ik dat het op de achterste rij staat, maar het kan ook uitgeleend zijn...

Verder heb ik wel een soort van schifting, muziek boeken bij muziek boeken, semi-wetenschappelijke boeken bij semi-wetenschappelijke boeken, the origin of species naast de bijbel om mensen te zieken ;), graphic novels en comische boekjes bij elkaar. En dan zitten ook de boeken van mijn vriendin er doorheen.
pi_103534504
Bij mij staan boeken van dezelfde schrijver bij elkaar, daarnaast is er ook een schifting tussen fantasy/thrillers/andere romans/quasi-wetenschappelijke boeken en studieboeken. Maar het is niet helemaal consequent volgens mij.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:35:42 #75
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_103534571
Eens in de zoveel tijd orden ik m'n boekenkast weer en dan loopt alles weer in het honderd omdat ik er boeken uithaal die ik dan niet netjes terug leg, of er komen nieuwe boeken bij, of ik heb er even eentje kort in m'n handen enz enz enz.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')