abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103373885
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 00:42 schreef 9mVan10euroPerweekGeleefd het volgende:
Religie is bedacht door een paar idioten
dat er anno 2011 nog vier vijfde van de wereldbevolking in religie gelooft cmmn man wtf :?
Wie is er gelukkiger?

Diegene die altijd in een gesloten omgeving alles krijgt wat zijn hartje begeert en niet benieuwd is naar "daar buiten" omdat het hier goed bevalt. Of iemand die "altijd buiten" moet leven en voor alles zelf moet knokken.

Atheisten zijn niet gelukkiger of ongelukkiger dan gelovigen. Beide soorten halen hun geluk ergens anders vandaan of op een andere manier.

Dat ze toevallig allebei kunnen vinden dat de andere soort uit een bepaald iets geen geluk zou moeten/kunnen halen, omdat ze dat nou eenmaal zo vinden, doet niets af aan het geluk zelf.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_103408491
Mensen met een geloof zijn volgens mij over het algemeen gelukkiger. Maar komen in een grote crisis wanneer hun geloof botst met de realiteit. Des te strenger het geloof, des te groter en vaker de crises.

Ik denk overigens dat het niet zozeer het geloof hun gelukkig maakt, maar het hebben van een visie en het strijden voor bepaalde idealen. En sociaal contact iedere zondag natuurlijk.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 08:43:46 #28
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_103408504
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:06 schreef Daniel1976 het volgende:
I hate to say it, maar mensen met een religie zijn over het algemeen gelukkiger volgens onderzoeken.
Onintelligente mensen zijn over het algemeen ook gelukkiger. Mensen kiezen nou eenmaal vaak het pad van de minste weerstand.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_103431085
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 00:42 schreef 9mVan10euroPerweekGeleefd het volgende:
Religie is bedacht door een paar idioten
dat er anno 2011 nog vier vijfde van de wereldbevolking in religie gelooft cmmn man wtf :?
Leef en laat leven. Ook als iemand in iets gelooft, waarbij mijn mening anders is - wie ben ik om te zeggen dat het fout is om te geloven.
pi_103431630
Zijn Boeddisten in het algemeen dan gelukkiger dan atheïsten?
pi_103468988
Ben je als atheïst gelukkiger als je weet dat je man/vrouw/kind sterft en er daarna niets meer is na de dood?
pi_103469168
quote:
I hate to say it, maar mensen met een religie zijn over het algemeen gelukkiger volgens onderzoeken.
Dit.
God geeft veel hoop, als je er in kan geloven.
Ik zou graag in staat zijn om in een hogere macht te geloven, of in een doel, of in een alomvattend plan. Maar helaas.
pi_103531345
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 20:45 schreef juxtaposition het volgende:

Maar helaas.
Je bent te intelligent.
pi_103531347
Aan de ene kant is het vervelend om atheïst te zijn omdat er dan niets is na de dood, een christen of moslim ofzo heeft (volgens hem) het eeuwige leven. Maar, dan moet hij wel z'n hele leven aan allerlei regeltjes voldoen en bepaalde dingen laten. Een atheïst kan er gewoon op los leven en varkensvlees eten en met een homo trouwen en abortus laten doen en zich laten euthanaseren als het allemaal te zwaar wordt. Het zal elkaar wel uitbalanceren.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:13:47 #35
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_103532859
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 00:53 schreef Yi-Long het volgende:
Ignorance is bliss, zeggen ze, en aangezien atheisten meestal een hoger IQ hebben, of zelfs hoogbegaafd ik zal het iets anders verwoorden: mensen met een hoog IQ zijn eeder geneigd atheist/agnost te zijn, en mensen met een hoog IQ zijn ook weer juist de mensen met meer aanleg tot depressies.

Ik heb dus niet het idee dat je als atheist 'gelukkiger' bent. Sowieso denk ik dat je beter af bent als je niet overal teveel over nadenkt maar gewoon een beetje de bestaande regeltjes enzo aanneemt en accepteert etc...

... helaas lukt mij dat niet echt. Ik ben een 'waarom-er'.
Oneens. Juist mensen met een hoog IQ zijn meer betrokken bij hun geloof, omdat ze er zoveel vragen over stellen en wat meer verbanden trekken binnen hun geloof.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:19:05 #36
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_103532935
quote:
Wat hij zegt. http://www.skepsis.nl/religieusbrein.html
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_103533360
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 05:43 schreef DrDentz het volgende:
Aan de ene kant is het vervelend om atheïst te zijn omdat er dan niets is na de dood, een christen of moslim ofzo heeft (volgens hem) het eeuwige leven. Maar, dan moet hij wel z'n hele leven aan allerlei regeltjes voldoen en bepaalde dingen laten. Een atheïst kan er gewoon op los leven en varkensvlees eten en met een homo trouwen en abortus laten doen en zich laten euthanaseren als het allemaal te zwaar wordt. Het zal elkaar wel uitbalanceren.
Een atheïst kan net zo goed moeite hebben met abortus en vlees. Een atheïst houdt zich ook aan regels en kan er niet op los leven.

Het is juist het geloof wat een mogelijkheid biedt om in de maatschappij te kunnen doen en laten wat je wil ... "Laten we X doen! X is niet eerlijk? Welnee, volgens God Y is X goed! Halleluja!"
pi_103533388

[ Bericht 100% gewijzigd door Gattaca op 25-10-2011 09:42:57 ]
pi_103533545
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:13 schreef naatje_1 het volgende:

Oneens. Juist mensen met een hoog IQ zijn meer betrokken bij hun geloof, omdat ze er zoveel vragen over stellen en wat meer verbanden trekken binnen hun geloof.
Oneens. Mensen met een hoog IQ die vragen stellen omtrent een geloof zien al snel in dat dit sprookjes zijn. LET WEL: vragen stellen vanaf de kantlijn en niet binnen het scenario !
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:15:56 #40
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_103535583
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:51 schreef ATON het volgende:

[..]

Oneens. Mensen met een hoog IQ die vragen stellen omtrent een geloof zien al snel in dat dit sprookjes zijn. LET WEL: vragen stellen vanaf de kantlijn en niet binnen het scenario !
Jij haakt nu in op de Abrahamitische religies, maar er zijn ook genoeg religies zonder sprookjes. Daarnaast, betekent inzien dat sommige verhalen niet perse echt gebeurd zijn ook meteen een mindere hechte band met het geloof?
pi_103537782
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 11:15 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Jij haakt nu in op de Abrahamitische religies, maar er zijn ook genoeg religies zonder sprookjes. Daarnaast, betekent inzien dat sommige verhalen niet perse echt gebeurd zijn ook meteen een mindere hechte band met het geloof?
1- waar staat dat ik het enkel over de abrahamistische heb ? Beter lezen, er staat EEN geloof.
2- ALLE geloven zijn sprookjes.
3- Inzien dat religies gebaseerd zijn op sprookjes en dan nog blijven geloven ? Laag IQ.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:06:40 #42
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_103539012
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 12:27 schreef ATON het volgende:

[..]

1- waar staat dat ik het enkel over de abrahamistische heb ? Beter lezen, er staat EEN geloof.
3- Inzien dat religies gebaseerd zijn op sprookjes en dan nog blijven geloven ? Laag IQ.
Waar basseer jij op dat alle geloven sprookjes zijn? Daarnaast, 'De Waarheid' ligt volgens bijvoorbeeld Tolkien in mythes en hij geloofde toen nog steeds. Had hij een laag IQ?
pi_103539370
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 13:06 schreef naatje_1 het volgende:

Waar basseer jij op dat alle geloven sprookjes zijn?
Zucht, moet ik je dat nogmaals allemaal opnieuw weer eens uitleggen zeg?
quote:
Daarnaast, 'De Waarheid' ligt volgens bijvoorbeeld Tolkien in mythes en hij geloofde toen nog steeds.....
....in mythes.
Ooit dachten intelligente mensen dat de zon rond de aarde draaide. Die tijd is voorbij.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:51:54 #44
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_103540740
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 12:27 schreef ATON het volgende:

[..]

Jij trekt nogal voorbarige conclusies. De invalshoek bij het benaderen van religie is nog belangrijker dan of je er wel of niet in gelooft.
Ik denk dat naatje_1 dat wél heeft begrepen met zijn lage IQ.
pi_103540907
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 13:51 schreef ArtistA het volgende:

[..]

Jij trekt nogal voorbarige conclusies. De invalshoek bij het benaderen van religie is nog belangrijker dan of je er wel of niet in gelooft.
Ik denk dat naatje_1 dat wél heeft begrepen met zijn lage IQ.
Geloofsgenoot ?
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:59:35 #46
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_103541047
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 13:55 schreef ATON het volgende:

[..]

Geloofsgenoot ?
Ik ben atheïst.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:00:58 #47
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_103541092
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:13 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

edit:
Ok, ik snap waar de discussie werd aangewakkerd.

Dit is een inderdaad een punt van discussie. Het is moeilijk om te bepalen waar het keerpunt ligt. Ik ben zelf streng gelovig opgevoed en ik ken heel wat intelligente mensen die in God geloven en naar de kerk gaan. Ook ben ik bekend met een hoop mensen die minder intelligent zijn en ook in God geloven.
Ik ben wel tot inkeer gekomen, maar mijn persoonlijke ervaring draagt niet bij aan deze discussie. Ik heb redenen om niet in een God te geloven, maar ik respecteer op mijn beurt ieders reden om wel in een God te geloven.
pi_103541506
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:00 schreef ArtistA het volgende:
edit:
Ok, ik snap waar de discussie werd aangewakkerd.

Dit is een inderdaad een punt van discussie.
quote:
Jij trekt nogal voorbarige conclusies.
Tja....
En geloof heeft volgens mij dan ook niks met IQ te maken. Vraag is of dit IQ wordt aangesproken om religie/geloof te onderzoeken op zijn houdbaarheidsdatum.
pi_103555651
Ik denk dat een gelovige juist gelukkiger is. In goede en slechte tijden kan je altijd terecht bij het geloof. Een atheist die leeft, maar weet niet waarom. Zo denk ik erover.
pi_103556638
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:27 schreef sjonita het volgende:
Ik denk dat een gelovige juist gelukkiger is. In goede en slechte tijden kan je altijd terecht bij het geloof. Een atheist die leeft, maar weet niet waarom. Zo denk ik erover.
Zou het IQ er dan toch iets mee te maken hebben ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')