Wie is er gelukkiger?quote:Op zondag 16 oktober 2011 00:42 schreef 9mVan10euroPerweekGeleefd het volgende:
Religie is bedacht door een paar idioten
dat er anno 2011 nog vier vijfde van de wereldbevolking in religie gelooft cmmn man wtf
Onintelligente mensen zijn over het algemeen ook gelukkiger. Mensen kiezen nou eenmaal vaak het pad van de minste weerstand.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:06 schreef Daniel1976 het volgende:
I hate to say it, maar mensen met een religie zijn over het algemeen gelukkiger volgens onderzoeken.
Leef en laat leven. Ook als iemand in iets gelooft, waarbij mijn mening anders is - wie ben ik om te zeggen dat het fout is om te geloven.quote:Op zondag 16 oktober 2011 00:42 schreef 9mVan10euroPerweekGeleefd het volgende:
Religie is bedacht door een paar idioten
dat er anno 2011 nog vier vijfde van de wereldbevolking in religie gelooft cmmn man wtf
Dit.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:06 schreef Daniel1976 het volgende:
I hate to say it, maar mensen met een religie zijn over het algemeen gelukkiger volgens onderzoeken.
Oneens. Juist mensen met een hoog IQ zijn meer betrokken bij hun geloof, omdat ze er zoveel vragen over stellen en wat meer verbanden trekken binnen hun geloof.quote:Op zondag 16 oktober 2011 00:53 schreef Yi-Long het volgende:
Ignorance is bliss, zeggen ze, en aangezien atheisten meestal een hoger IQ hebben, of zelfs hoogbegaafd ik zal het iets anders verwoorden: mensen met een hoog IQ zijn eeder geneigd atheist/agnost te zijn, en mensen met een hoog IQ zijn ook weer juist de mensen met meer aanleg tot depressies.
Ik heb dus niet het idee dat je als atheist 'gelukkiger' bent. Sowieso denk ik dat je beter af bent als je niet overal teveel over nadenkt maar gewoon een beetje de bestaande regeltjes enzo aanneemt en accepteert etc...
... helaas lukt mij dat niet echt. Ik ben een 'waarom-er'.
Wat hij zegt. http://www.skepsis.nl/religieusbrein.htmlquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:06 schreef Daniel1976 het volgende:
Een atheïst kan net zo goed moeite hebben met abortus en vlees. Een atheïst houdt zich ook aan regels en kan er niet op los leven.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 05:43 schreef DrDentz het volgende:
Aan de ene kant is het vervelend om atheïst te zijn omdat er dan niets is na de dood, een christen of moslim ofzo heeft (volgens hem) het eeuwige leven. Maar, dan moet hij wel z'n hele leven aan allerlei regeltjes voldoen en bepaalde dingen laten. Een atheïst kan er gewoon op los leven en varkensvlees eten en met een homo trouwen en abortus laten doen en zich laten euthanaseren als het allemaal te zwaar wordt. Het zal elkaar wel uitbalanceren.
Oneens. Mensen met een hoog IQ die vragen stellen omtrent een geloof zien al snel in dat dit sprookjes zijn. LET WEL: vragen stellen vanaf de kantlijn en niet binnen het scenario !quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 09:13 schreef naatje_1 het volgende:
Oneens. Juist mensen met een hoog IQ zijn meer betrokken bij hun geloof, omdat ze er zoveel vragen over stellen en wat meer verbanden trekken binnen hun geloof.
Jij haakt nu in op de Abrahamitische religies, maar er zijn ook genoeg religies zonder sprookjes. Daarnaast, betekent inzien dat sommige verhalen niet perse echt gebeurd zijn ook meteen een mindere hechte band met het geloof?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 09:51 schreef ATON het volgende:
[..]
Oneens. Mensen met een hoog IQ die vragen stellen omtrent een geloof zien al snel in dat dit sprookjes zijn. LET WEL: vragen stellen vanaf de kantlijn en niet binnen het scenario !
1- waar staat dat ik het enkel over de abrahamistische heb ? Beter lezen, er staat EEN geloof.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:15 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Jij haakt nu in op de Abrahamitische religies, maar er zijn ook genoeg religies zonder sprookjes. Daarnaast, betekent inzien dat sommige verhalen niet perse echt gebeurd zijn ook meteen een mindere hechte band met het geloof?
Waar basseer jij op dat alle geloven sprookjes zijn? Daarnaast, 'De Waarheid' ligt volgens bijvoorbeeld Tolkien in mythes en hij geloofde toen nog steeds. Had hij een laag IQ?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:27 schreef ATON het volgende:
[..]
1- waar staat dat ik het enkel over de abrahamistische heb ? Beter lezen, er staat EEN geloof.
2- ALLE geloven zijn sprookjes.
3- Inzien dat religies gebaseerd zijn op sprookjes en dan nog blijven geloven ? Laag IQ.
Zucht, moet ik je dat nogmaals allemaal opnieuw weer eens uitleggen zeg?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 13:06 schreef naatje_1 het volgende:
Waar basseer jij op dat alle geloven sprookjes zijn?
....in mythes.quote:Daarnaast, 'De Waarheid' ligt volgens bijvoorbeeld Tolkien in mythes en hij geloofde toen nog steeds.....
Jij trekt nogal voorbarige conclusies. De invalshoek bij het benaderen van religie is nog belangrijker dan of je er wel of niet in gelooft.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:27 schreef ATON het volgende:
[..]
1- waar staat dat ik het enkel over de abrahamistische heb ? Beter lezen, er staat EEN geloof.
2- ALLE geloven zijn sprookjes.
3- Inzien dat religies gebaseerd zijn op sprookjes en dan nog blijven geloven ? Laag IQ.
Geloofsgenoot ?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 13:51 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Jij trekt nogal voorbarige conclusies. De invalshoek bij het benaderen van religie is nog belangrijker dan of je er wel of niet in gelooft.
Ik denk dat naatje_1 dat wél heeft begrepen met zijn lage IQ.
edit:quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 09:13 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Oneens. Juist mensen met een hoog IQ zijn meer betrokken bij hun geloof, omdat ze er zoveel vragen over stellen en wat meer verbanden trekken binnen hun geloof.
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:00 schreef ArtistA het volgende:
edit:
Ok, ik snap waar de discussie werd aangewakkerd.
Dit is een inderdaad een punt van discussie.
Tja....quote:Jij trekt nogal voorbarige conclusies.
Zou het IQ er dan toch iets mee te maken hebben ?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:27 schreef sjonita het volgende:
Ik denk dat een gelovige juist gelukkiger is. In goede en slechte tijden kan je altijd terecht bij het geloof. Een atheist die leeft, maar weet niet waarom. Zo denk ik erover.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |