In het verhaaltje waarvan je de foto hebt geplukt, http://www.architectenweb(...)edia.asp?Id=2888&s=1 hebben ze het alleen over technieken, waarbij ze proberen zetting te vermijden of te voorkomen.quote:Op woensdag 9 november 2011 07:48 schreef CutCake het volgende:
[..]
Je oplevering uitstellen op basis van krimp- en zetscheuren? Succes!
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Niet waar
[..]
Zeker waar
En geloof maar niet dat ze voor rijtjeshuizen technieken gaan gebruiken als schroefboorpalen of betondrukpalen.quote:De (snelheid van de) zetting hangt ook af van de grondsoort en de omvang van belastingen uit de omgeving, zoals heiwerkzaamheden voor naastgelegen bouwwerken.
Het heeft niks met de technieken te maken maar met het feit dat wat jij zetting noemt iets anders dan wat zetting heet.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:03 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
In het verhaaltje waarvan je de foto hebt geplukt, http://www.architectenweb(...)edia.asp?Id=2888&s=1 hebben ze het alleen over technieken, waarbij ze proberen zetting te vermijden of te voorkomen.
Maar daar staat ook":
[..]
En geloof maar niet dat ze voor rijtjeshuizen technieken gaan gebruiken als schroefboorpalen of betondrukpalen.
Inderdaad, helaas zijn vakmannen in de woningbouw niet te vinden en wie neemt het ze kwalijk voor dat loon voor dat werk?quote:Op woensdag 9 november 2011 08:41 schreef betyar het volgende:
[..]
Oorzaak: machinaal drogen van de woning, hoeken niet ingesneden. Machinaal drogen gebeurt op grote schaal in de bouw, een beetje vakman snijdt de hoeken in. Dan kan het materiaal "werken".
Dan is het misschien handig dat je geen dingen gaat roepen die geen steek houden als dat je de sleutel niet moet accepteren..quote:Op woensdag 9 november 2011 08:41 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik ook niet hoor.
Alleen het theoretisch gezeur van CutCake irriteert me.
Dat is wat anders, toch zal een instantie als het SWK je geen gelijk geven. Het probleem is simpel te ondervangen door je door een goede stucadoor goed te laten voorlichten over de mogelijkheden dit te beperken.quote:Als je dit accepteert ben je in mijn ogen niet helemaal lekker.
Zo scheer je iedereen over 1 kam, en hoe denk je te weten wat ze verdienen?quote:Inderdaad, helaas zijn vakmannen in de woningbouw niet te vinden en wie neemt het ze kwalijk voor dat loon voor dat werk?
Dat zullen ze wel doen, al helemaal als men het als meerwerk is opgegeven in een nieuwbouw woning.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:15 schreef CutCake het volgende:
[..]
Het heeft niks met de technieken te maken maar met het feit dat wat jij zetting noemt iets anders dan wat zetting heet.
Daarnaast zijn dat gewoon gangbare funderingstechnieken en die worden óók voor rijtjeshuizen toegepast indien de situatie dit vereist.
[..]
Inderdaad, helaas zijn vakmannen in de woningbouw niet te vinden en wie neemt het ze kwalijk voor dat loon voor dat werk?
[..]
Dan is het misschien handig dat je geen dingen gaat roepen die geen steek houden als dat je de sleutel niet moet accepteren..
[..]
Dat is wat anders, toch zal een instantie als het SWK je geen gelijk geven. Het probleem is simpel te ondervangen door je door een goede stucadoor goed te laten voorlichten over de mogelijkheden dit te beperken.
En ik ben benieuwd hoeveel oplosmiddel je al hebt binnengekregen...quote:Op woensdag 9 november 2011 09:26 schreef bobenjanneke het volgende:
Ik ben benieuwd wat KutCake voor werk doet?
Ja klopt: de opdrachtgevers die slechts willen betalen voor 45% stucwerk wat inhoudt dat elke debiel dit kan. De vakmannen zijn verdreven naar de particuliere markt aangezien daar nog wel prijs wordt gesteld op vakwerk en er ook het geld voor over hebben (ook al loopt dat ook terug).quote:Zo scheer je iedereen over 1 kam
Zie boven.quote:en hoe denk je te weten wat ze verdienen?
Ja, in het grootboek.quote:Ergens in een boekje gelezen?
Toch de realiteit die je misschien ooit eens onder ogen zal moeten zien dat er in de bouw in het algemeen behoorlijk sprake is van een stuk "kennis- en kunde-erosie" aangewakkerd door een aantal factoren:quote:Moet je een keer roepen op een woningbouw, dat er geen vakmannen rondlopen. Ben ik benieuwd hoe hard je je mammie kan roepen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |