Ik begrijp je echt wel maar wat ik gewoon niet snapte is dat het overkomt dat je alleen op Japanse vrouwen kan vallen. Tuurlijk heeft iemand zijn voorkeuren maar ik heb nu bv een relatie met een Engelsman terwijl ik nooit heb geroepen ik wil een Engelsman om maar eens wat te noemenquote:Op woensdag 28 december 2011 07:29 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Dat 'daten' met Japanse vrouwen heb ik dus twee keer gedaan, en is me uitstekend bevallen. Dat het niet duurde, had alles te maken met afstand; ik geloof niet in een afstandsrelatie en als zij terug gaat (een keer vanwege visum, een keer vanwege studie), is het jammer maar helaas. Waren we allebei op voorbereid en was over gesproken, dus no dramaheb er in ieder geval twee keer een vriend(in) aan overgehouden waar ik via het web nog leuk contact mee heb.
Dat ik wat onhandig en beledigend schreef over Nederlandse vrouwen is niet netjes, maar is wel een beetje een reactie op de heersende (en behoorlijk arrogante en stereotyperende) mening dat ik het alleen maar zou doen omdat ik "geen westerse vrouw" zou kunnen krijgen en omdat Japanners / Aziaten "onderdanig zijn". Alsof Aziaten per definitie een "fallback" zijn en westerse vrouwen per definitie bovenaan de dating-ladder staan. Dat is minstens even stereotyperend en ik stoor me daar aan.
Om maar eens een gezegde met een fikse baard naar voren te halen: "over smaak valt niet te twisten".
Ik snap dat wel. Het is gewoon een voorkeur van hem. Hij vindt Japanse vrouwen mooi en door zijn ervaringen ermee, is hij ook van hun mentaliteit gaan houden. Door die ervaringen is hij erachter gekomen dat de standaard Hollandse vrouw absoluut niet bij hem past.quote:Op woensdag 28 december 2011 09:38 schreef Audreyoot het volgende:
Ik begrijp je echt wel maar wat ik gewoon niet snapte is dat het overkomt dat je alleen op Japanse vrouwen kan vallen. Tuurlijk heeft iemand zijn voorkeuren maar ik heb nu bv een relatie met een Engelsman terwijl ik nooit heb geroepen ik wil een Engelsman om maar eens wat te noemen
Ik heb nooit beweerd dat je geen westerse dame kan krijgen dus misschien kan je je beter op het individu richten in je verdediging ipv de nationaliteit van degene
Maar moet hij dan Chinese vrouwen uitsluiten omdat hij alleen op Japanse valt? Japanse hebben toch niet allemaal dezelfde mentaliteit? Je wordt toch verliefd op een persoon en niet op iemands uiterlijke kenmerken?quote:Op woensdag 28 december 2011 12:19 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ik snap dat wel. Het is gewoon een voorkeur van hem. Hij vindt Japanse vrouwen mooi en door zijn ervaringen ermee, is hij ook van hun mentaliteit gaan houden. Door die ervaringen is hij erachter gekomen dat de standaard Hollandse vrouw absoluut niet bij hem past.
Iedereen heeft voorkeuren (en stelt zelfs eisen aan) voor een (potentiële) geliefde. Door ervaringen heb ik een heel rijtje eisen waar ik echt nooit meer van zal afwijken.
Of mijn geliefde voldoet aan die eisen, of ik blijf alleen.
Andersom verwacht ik van mijn geliefde ook dat hij veeleisend is en dat hij niet met mij gaat 'omdat hij me gewoon wel leuk vindt'.
Jij gaat met die Engelsman, niet omdat je per se op Engelsen valt, maar omdat hij weer voldoet aan andere eisen van jou.
Uiterlijke kenmerken begrijp ik inderdaad nog wel, maar dat je een heel volk prefereert snap ik geen barst van.quote:Op woensdag 28 december 2011 12:23 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Maar moet hij dan Chinese vrouwen uitsluiten omdat hij alleen op Japanse valt? Japanse hebben toch niet allemaal dezelfde mentaliteit? Je wordt toch verliefd op een persoon en niet op iemands uiterlijke kenmerken?
quote:Op woensdag 28 december 2011 12:23 schreef Audreyoot het volgende:
Maar moet hij dan Chinese vrouwen uitsluiten omdat hij alleen op Japanse valt? Japanse hebben toch niet allemaal dezelfde mentaliteit? Je wordt toch verliefd op een persoon en niet op iemands uiterlijke kenmerken?
Ik denk dat jullie het niet snappen.quote:Op woensdag 28 december 2011 12:37 schreef Taurus het volgende:
Uiterlijke kenmerken begrijp ik inderdaad nog wel, maar dat je een heel volk prefereert snap ik geen barst van.En ja, veel gereisd en ook langere tijden in andere landen gezeten: overal zijn eikels.
Ik snap het wel hoorquote:Op woensdag 28 december 2011 12:53 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat jullie het niet snappen.
Hij zal heus niet op alle Japanse vrouwen vallen. En als hij een Chinese vrouw ontmoet die ook aan zijn eisen voldoet, zal hij haar heus niet afwijzen, neem ik aan (maar ja, dat moet star_gazer zelf maar zeggen). 'Toevallig' heeft hij nu een aantal ervaringen met Japanse vrouwen opgedaan (en waarschijnlijk nog niet met Chinese), en aangezien die ervaringen positief waren, gaat zijn voorkeur nu daar naar uit.
Je wordt verliefd op de persoon ja (en de mentalititeit eventueel i.c.m. de cultuur), maar ook op uiterlijke kenmerken.
Ditquote:Op woensdag 28 december 2011 12:53 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
En als hij een Chinese vrouw ontmoet die ook aan zijn eisen voldoet, zal hij haar heus niet afwijzen, neem ik aan (maar ja, dat moet star_gazer zelf maar zeggen). 'Toevallig' heeft hij nu een aantal ervaringen met Japanse vrouwen opgedaan (en waarschijnlijk nog niet met Chinese), en aangezien die ervaringen positief waren, gaat zijn voorkeur nu daar naar uit.
Ik hoop alleen dat zo een rijtje eisen wel realistisch blijftquote:Op woensdag 28 december 2011 12:19 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Iedereen heeft voorkeuren (en stelt zelfs eisen aan) voor een (potentiële) geliefde. Door ervaringen heb ik een heel rijtje eisen waar ik echt nooit meer van zal afwijken.
Of mijn geliefde voldoet aan die eisen, of ik blijf alleen.
Andersom verwacht ik van mijn geliefde ook dat hij veeleisend is en dat hij niet met mij gaat 'omdat hij me gewoon wel leuk vindt'.
Jij gaat met die Engelsman, niet omdat je per se op Engelsen valt, maar omdat hij weer voldoet aan andere eisen van jou.
Ik heb dat totaal niet. Als deze relatie uitgaat zal ik niet mijn heil bij de Engelsen gaan zoeken. Ik heb ook Belgen, Duitsers etc gedate. Het ras staat bij mij totaal los van mijn verliefdheid dus misschien vind ik het daarom lastig te begrijpen. Als een relatie met een Engelsman mij nu goed bevalt maar het gaat uit ben ik wel nuchter genoeg om te denken dat de volgende Engelsman gewoon een eikel kan zijn net zoals je die in NL ook hebt. Ik begrijp wel dat je bepaalde uiterlijke kenmerken je meer kunnen aanspreken bij een bepaald ras maar ik kan me niet voorstellen dat je verliefdheid daarop je baseert wordt. Nu wordt hier wel gezegd dat mensen dan ook een bepaalde mentaliteit hebben maar zelfs dat vind ik wel meevallen.quote:Op donderdag 29 december 2011 09:33 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Ik hoop alleen dat zo een rijtje eisen wel realistisch blijftMaar dat is een ander verhaal.
Ik vind je laatste quote mooi en die slaat de spijker op zijn kop. Je valt op iemand omdat hij goed voldoet aan wat jij zoekt in iemand, en als dat dan heel goed blijkt te bevallen bij zeg maar zelfs een 2e relatie met een engelsman, dan ontwikkel je van zelf er een beetje een voorkeur voorEn zo iets kan bij TS ook gebeurd zijn. Aan de ene kant het aantrekkelijk vinden van, aan de andere kant positieve ervaringen, et voilla, een voorkeur
![]()
Zo heb ik door de jaren heen ook een rijtje voorkeuren ontwikkeldDat wil niet zeggen dat het breekpunten zijn, maar bepaalde vrouwen vallen mij nou inderdaad gewoon eerder op in grote groepen omdat dat mijn voorkeur is. Bij mij zijn dat doorgaans een beetje getinte / donkere vrouwen, bij TS zijn dat Japanse vrouwen.
Mijn rijtje eisen is weer een heel ander verhaal, die zijn wat meer een breekpunt. Ik hoop niet dat TS gaat eisen dat zijn vriendin Japans is
Daar ben ik het niet helemaal mee eensquote:Op donderdag 29 december 2011 09:41 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik heb dat totaal niet. Als deze relatie uitgaat zal ik niet mijn heil bij de Engelsen gaan zoeken. Ik heb ook Belgen, Duitsers etc gedate. Het ras staat bij mij totaal los van mijn verliefdheid dus misschien vind ik het daarom lastig te begrijpen. Als een relatie met een Engelsman mij nu goed bevalt maar het gaat uit ben ik wel nuchter genoeg om te denken dat de volgende Engelsman gewoon een eikel kan zijn net zoals je die in NL ook hebt. Ik begrijp wel dat je bepaalde uiterlijke kenmerken je meer kunnen aanspreken bij een bepaald ras maar ik kan me niet voorstellen dat je verliefdheid daarop je baseert wordt. Nu wordt hier wel gezegd dat mensen dan ook een bepaalde mentaliteit hebben maar zelfs dat vind ik wel meevallen.
Als iemand voldoet aan mijn 'eisen' heeft dat doorgaans met andere dingen te maken als interesses e.d. Mij is het iig nog nooit opgevallen dat het met afkomst te maken heeft
En daar ben ik het niet helemaal mee eensquote:Op donderdag 29 december 2011 09:56 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet helemaal mee eensUiterlijke kenmerken die je aantrekkelijk vind spelen weldegelijk een rol bij aantrekkingskracht en daarbij ook verliefdheid. Al zal dat misschien voor mannen belangrijker zijn dan voor vrouwen. Gelukkig is het van veel meer afhankelijk dan alleen uiterlijk
![]()
Ik zie uiterlijk dan ook niet zo zeer als een eis maar meer als een voorkeur. Als je iemand ontmoet die geweldig is, maar niet precies jouw uiterlijke voorkeur, dan stel je die gewoon bij hoor
Ja? En dus? Als je op iemand valt heeft dat toch altijd voor een groot gedeelte met seks en lichamelijke aantrekkingskracht te maken? En voor mij als half Aziatische natuurlijk ook voor een heel groot gedeelte met zijn bankrekening.quote:Op donderdag 29 december 2011 10:12 schreef Audreyoot het volgende:
Misschien een gewaagde uitspraak die ik nu ga doen maar als je voorkeur echt zo sterk bij een bepaalde afkomst ligt heeft het meer met seks en lichamelijke aantrekkingskracht te maken dan relatiemateriaal.
Nee, maar op sommige plaatsen vind je dat soort meisjes vaker dan anderequote:Op donderdag 29 december 2011 10:12 schreef Audreyoot het volgende:
Want een leuk, schattig, goed gemanierd meisje kan je imho in ieder land vinden, dus op dat moment kijk je echt puur naar de uiterlijke kenmerken. Of zeg ik nu iets heel doms?
Ja je zegt nu iets heel domsquote:Op donderdag 29 december 2011 10:12 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
En daar ben ik het niet helemaal mee eensIk denk echt niet dat je verliefd word op een uiterlijk maar dat je je wel tot iemand aangetrokken voelt. Ik denk ook niet dat het voor mannen belangrijker dan vrouwen is, ik moet wel degelijk aantrekkingskracht in een relatie voelen, dat heeft dan niks met verliefdheid te maken maar met bv seks wat een belangrijk deel van een relatie uit maakt.
Maar ook dan speelt het individu een belangrijkere rol dan afkomst, want niet iedere Japanse, of Italiaanse, Marokkaanse of whatever ziet er goed uit. Als iemand voldoet aan jou voorkeur en heeft een knap uiterlijk kan het toch ook een Italiaanse of Spaanse zijn als je van bv getinte vrouwen houdt? Misschien een gewaagde uitspraak die ik nu ga doen maar als je voorkeur echt zo sterk bij een bepaalde afkomst ligt heeft het meer met seks en lichamelijke aantrekkingskracht te maken dan relatiemateriaal. Want een leuk, schattig, goed gemanierd meisje kan je imho in ieder land vinden, dus op dat moment kijk je echt puur naar de uiterlijke kenmerken. Of zeg ik nu iets heel doms?
*hap* een half gevulde bankrekening toch maar dan?quote:Op donderdag 29 december 2011 10:51 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ja? En dus? Als je op iemand valt heeft dat toch altijd voor een groot gedeelte met seks en lichamelijke aantrekkingskracht te maken? En voor mij als half Aziatische natuurlijk ook voor een heel groot gedeelte met zijn bankrekening.
Ja klopt, maar dat kan dus net zo goed voor een one-night-stand als voor een relatie zijn. Hierboven werd ergens genoemd dat Chinezen geler zijn en een andere afkomst een hoekige kaak heeft oid. Dan ben je dus wel op uiterlijk af het gaan en niet op iemands culturele afkomst wat in het begin als argument gebruikt wordt.quote:Op donderdag 29 december 2011 10:51 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ja? En dus? Als je op iemand valt heeft dat toch altijd voor een groot gedeelte met seks en lichamelijke aantrekkingskracht te maken? En voor mij als half Aziatische natuurlijk ook voor een heel groot gedeelte met zijn bankrekening.
En dat is echt niet alleen zo met mannen hoorquote:Op donderdag 29 december 2011 11:00 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Nee, maar op sommige plaatsen vind je dat soort meisjes vaker dan andere
Hoe je ook om de hete brei heendraait met z'n allen, een belangrijke voorwaarde voor een relatie is dat er sexuele aantrekkingskracht is. Vindt een man een meisje niet knap, dan gaat er hoogstwaarschijnlijk weinig of niks gebeuren buiten een vriendschap. Dat klinkt hard, maar zo werkt het mannelijke lichaam nou eenmaal al miljoenen jaren. Kies ik ook niet voor, gebeurt gewoon. Is gewoon de koude werkelijkheid. En in mijn geval is die noodzakelijke aantrekkingskracht er nu eenmaal eerder bij een oosterse meid dan een westerse. Ook daar kies ik niet voor. Gebeurt gewoon.
Ik snap dat je voor een aantrekkelijk meisje kiest, dat doet iedereen. Maar wat als je op twee meisjes valt met hetzelfde innerlijk, beiden even knap maar de een is Japans en de ander Chinees. Wáárom voor de Japanse kiezen?quote:Op donderdag 29 december 2011 11:07 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Ja je zegt nu iets heel doms(sorry) ik zeg dat het mij eerder opvalt, dat ik het aantrekkelijker vind en dat ze dus een streepje voor hebben. Nergens beweer ik dat dat alles is, iemand die ik heel lekker vind maar verder niets mee heb is voor mij geen relatie materiaal, maar als ik de keuze zou hebben tussen twee hele leuke vrouwen die ik beide zie als relatie materiaal, dan zou de gene die ik aantrekkelijker vind dus eerder mijn voorkeur hebben. Snap je
Sowieso heeft het iemand leuk vinden ook te maken met fysieke aantrekkingskracht. Ik kan een vrouw geweldig vinden, er de beste gesprekken mee hebben, een ontzettende klink. Maar zolang ik haar in geen enkel opzicht fysiek aantrekkelijk vind zal het een vriendschap worden en geen verliefdheid.Het speelt dus weldegelijk mee.
Als het een blanke Engelsman was, en een blanke Belg en een blanke Duitser is het gewoon hetzelfde ras hoor.quote:Op donderdag 29 december 2011 09:41 schreef Audreyoot het volgende:
Ik heb dat totaal niet. Als deze relatie uitgaat zal ik niet mijn heil bij de Engelsen gaan zoeken. Ik heb ook Belgen, Duitsers etc gedate.
Dat is dan toevallig want ik kan net zo goed op een getinte man vallenquote:Op donderdag 29 december 2011 11:24 schreef Kroketvulling het volgende:
[..]
Als het een blanke Engelsman was, en een blanke Belg en een blanke Duitser is het gewoon hetzelfde ras hoor.
En fysieke aantrekkingskracht is natuurlijk heel belangrijk! Heb nog steeds een zwak voor wat kleinere mannen met donker haar, donkere ogen en een getinte huidskleur. Het is iedere keer weer soppen geblazen bij afleveringen van Opsporing Verzocht.
Ik heb geen Japan-fetish (kan net zo goed op Chinezen, Koreanen, Thai of weetikveel vallen), maar kan me wel voorstellen dat bepaalde culturen meer aantrekkingskracht hebben dan andere. Ik heb bijvoorbeeld totaal geen interesse in de Filippijnen, omdat mensen daar vandaan in 90% van de gevallen ernstig katholiek zijn. Daar kan ik als atheist erg slecht mee omgaan. Dit in tegenstelling tot Japanners en Chinezen, die vaak (niet altijd, maar vaak) atheist zijn. Dat (het voor jezelf kunnen en durven nadenken) is voor mij toch echt wel een pre.quote:Op donderdag 29 december 2011 11:28 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Dat is dan toevallig want ik kan net zo goed op een getinte man vallenEn dat is volgens dit topic niet hetzelfde ras, want als niet alle Aziaten over een kam mogen worden geschoren mag dat ook niet bij Westerlingen.
Ik zeg ook nergens dat fysieke aantrekking niet belangrijk is, maar het punt in dit topic dat ze alleen op Japanse vielen (dus heel specifiek geen Chinezen e.d.) vanwege de culturele achtergrond vind ik een beetje blah blah
Nee maar TS gaf aan dat hier geen Chinezen, Koreanen of Thaise gepost mogen worden. Punt wat jij aangeeft kan ik me ook wel in vinden, zo zou ik nooit met een Marokkaan kunnen zijn die verplicht 3 keer per dag moet bidden ofzo.quote:Op donderdag 29 december 2011 11:32 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik heb geen Japan-fetish (kan net zo goed op Chinezen, Koreanen, Thai of weetikveel vallen), maar kan me wel voorstellen dat bepaalde culturen meer aantrekkingskracht hebben dan andere. Ik heb bijvoorbeeld totaal geen interesse in de Filippijnen, omdat mensen daar vandaan in 90% van de gevallen ernstig katholiek zijn. Daar kan ik als atheist erg slecht mee omgaan. Dit in tegenstelling tot Japanners en Chinezen, die vaak (niet altijd, maar vaak) atheist zijn. Dat (het voor jezelf kunnen en durven nadenken) is voor mij toch echt wel een pre.
Oh, er zijn heel wat mensen op dit forum die bijvoorbeeld niet op blonde mensen vallen, of op aziaten. Wat vind je daar dan van?quote:Op woensdag 28 december 2011 13:39 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik snap het wel hoorHij formuleerde het alleen alsof hij wel alleen op Japanse kon vallen en kraakte daarbij andere volken af, overigens niet star_gazer alleen. Denk dat zo'n reactie ook een beetje uitgelokt is door sommige hier. Denk niet dat je verliefd op een uiterlijk kan worden, wel op een persoon. Uiterlijk kan mooi en aantrekkelijk zijn maar dat heeft imho niks met verliefdheid te maken
Misschien omdat die qua afkomst en familie net wat westers is en daarom iets gemakkelijker aansluit bij de jouwe? Anders zou het mij niet uitmaken hoorquote:Op donderdag 29 december 2011 11:12 schreef Audreyoot het volgende:
Ik snap dat je voor een aantrekkelijk meisje kiest, dat doet iedereen. Maar wat als je op twee meisjes valt met hetzelfde innerlijk, beiden even knap maar de een is Japans en de ander Chinees. Wáárom voor de Japanse kiezen?
Dat komt omdat dit topic bedoeld is voor situaties die je specifiek met Japanse mannen / vrouwen tegenkomt. Cultuur, taal, enz. Daar kan ik me wel in vinden, omdat de Japanse cultuur toch wel een hele unieke is.quote:Op donderdag 29 december 2011 11:36 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Nee maar TS gaf aan dat hier geen Chinezen, Koreanen of Thaise gepost mogen worden. Punt wat jij aangeeft kan ik me ook wel in vinden, zo zou ik nooit met een Marokkaan kunnen zijn die verplicht 3 keer per dag moet bidden ofzo.
Niet op zwarten is ook altijd een grote groep, ik heb er zelf niet zo veel problemen mee, zolang er onderscheid kan worden gemaakt tussen er een persoonlijke voorkeur en racisme.quote:Op donderdag 29 december 2011 11:38 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Oh, er zijn heel wat mensen op dit forum die bijvoorbeeld niet op blonde mensen vallen, of op aziaten. Wat vind je daar dan van?
Grappig, volgens mij zijn Japanners namelijk minder vaak dan Nederlanders atheïst.quote:Op donderdag 29 december 2011 11:32 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik heb geen Japan-fetish (kan net zo goed op Chinezen, Koreanen, Thai of weetikveel vallen), maar kan me wel voorstellen dat bepaalde culturen meer aantrekkingskracht hebben dan andere. Ik heb bijvoorbeeld totaal geen interesse in de Filippijnen, omdat mensen daar vandaan in 90% van de gevallen ernstig katholiek zijn. Daar kan ik als atheist erg slecht mee omgaan. Dit in tegenstelling tot Japanners en Chinezen, die vaak (niet altijd, maar vaak) atheist zijn. Dat (het voor jezelf kunnen en durven nadenken) is voor mij toch echt wel een pre.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |