quote:
Op zaterdag 15 oktober 2011 20:20 schreef _Bar_ het volgende:Estrys in de meeste kerken is er ook vaak een kamertje ernaast, misschien eens kijken of er iemand in de gelegenheid om daar de kinderen op te vangen mochten ze "lastig"worden.
Ojee Troel succes

Ik zit er beetje doorheen,Roy die aan mijn haren trekt... continu zodra ik op de bank ga zitten.
In het begin nog kalm blijven en zeggen "Roy dat mag niet je doet mama au"
Roy gaat stug door. "Roy dit doet au stop daarmee"(al wat strenger) Zet Roy op de grond, Roy klimt er terug op en direct terug aan mijn haar. "Roy wil je daar mee ophouden het doet au"(nog strenger)
En zet Roy terug op de grond... Roy gaat lachen want leuk spel
Roy terug op de bank en het "feest"gaat door.
Ik trek Roy te gelijk aan zijn haar,Roy gaat nog harder lachen

ik zet hem een heel stuk verder van de bank en ga over in de negeer modus.
Roy vind dat grappig en ligt dubbel van het lachen, en komt naar me toe, klimt op de bank en weer trekken aan de haren
Ik geef hem een tik op zijn vingers, Roy begint te huilen, daarna lachen en gaat vrolijk verder.
Uiteindelijk ben ik maar opgestaan en maar aan het eten begonnen...
Dit is dagelijkse kost, en het komt gewoon niet binnen
Dit is zo moeilijk en lastig
een tondeuse eroverheen is wat rigoreus

maar wellicht je haren opbergen zodra je op de bank zit? Hier hielp het "verwijderen" van dat waar hij niet aan mocht zitten heel goed. Dus je haren in een staartje, met een klip achter op je hoofd binden oid.
Hier een aardige update mbt het praten van Jan.
Hij scoorde bij de taalbegrip en productietesten ongeveer 85/86. Op de ondergrens zo als ik het begreep. Nog wel acceptabel, maar duidelijk nog wel meer logo nodig.
Overigens liet Jan haar wel met open mond staan gisteren. Hij zegt nu dus ineens _alles_ na wat je zegt *k*t nu moet ik ECHT op mijn woorden gaan passen< dat idee* Hij geeft gericht antwoord op je vragen en weet ook wat het juiste antwoord op welke vraag is: waar gaan we naartoe Jan? suidpein (winkelcentrum zuidplein

) en ga zo maar door. Er zijn momenten dat ik alleen hem versta of begrijp, en ook dán beloon ik hem voor het uitspreken van *insert willekeurig woord* maar wel met de juiste uitspraak ervan erbij herhalend. De logospediste stond echt verbaasd over de enorme sprong die z'n productie (en begrip) heeft genomen de afgelopen twee weken (als je het hem voordoet, zegt hij ook alle letters van 't alfabet + het woord alfabet na). Volgens de score zou hij een achterstand van ca een half jaar hebben, maar is dat nu heel rap aan het inlopen.
Overigens merk ik dus wel dat ik de omgang met Jan nu veel en veel makkelijker vind. Hij is beter bereikbaar, luistert en hoort beter, kan beter anticiperen op wat hem verteld / gezegd wordt. Ik moet hierbij wel zeggen dat hij dus sinds een goede drie weken dagelijks kindival krijgt, en of het toeval is of niet, het lijkt hem wel de rust gegeven te hebben om aan z'n taal te werken. Maandag gaan we naar de kinder psych voor 'n intake, omdat hij gewoon nog steeds geen rust in z'n kont heeft. Wel gaan we starten met picto's en heb ik vrijwel al z'n speelgoed uit zicht opgeborgen. Hij mag overal mee spelen, maar met één ding tegelijk, en eerst opruimen voor er wat anders gepakt wordt. Zijn speelgoed in zicht bracht hem gewoon teveel onrust. Nu komt hij dus netjes vragen of hij mag pussen (puzzelen) of met de blokken mag spelen. En he verrrek, die puzzel kan hij ineens wél leggen zonder hulp! kon hij voorheen ook niet, dan smeet hij 'm driftig door de kamer
Gisteren op het metrostation verzuchtte ik letterlijk: er was een tijd dat ik wenste dat je eindelijk ging praten, nu zou ik willen dat je vijf minuten je mond kon houden