abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 19:44:47 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_103121962
De Peuters:

10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
22 oktober 2007: Damian, zoon van TeenageDirtbag
24 november 2007: Rachel, dochter van maffemuts
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
02 december 2007: Shenaya, dochter van Annelies en Henk Draaijer
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.Neko
29 februari 2008: Kyelle, dochter van Tjabbobabbekaai
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl
***16 april 2008: Piet Stijn, zoon van Sjak en Schanulleke***
03 mei 2008: Rebecca, dochter van flowerbox
05 mei 2008: Angelo, zoon van Dolphinqueen
14 mei 2008: Bink, zoon van Mammietje
*** 18 mei 2008: Yade April, dochter van Silmarwen en Knut***
27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte, dochter van Mrien
*** 01 juli 2008: Koen, zoon van LovelyLady en Cryothic ***
14 juli 2008: Jade, dochter van Luxaja
06 augustus 2008: Selene, dochter van simmu en sangdrax
07 augustus 2008: Jasja Katarina Madelieve, dochter van Madelieve
22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van marie79
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van _Ingrid_ en djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
28 december 2008: Jan, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin, dochter van Kleurdoos
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009: Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009: Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Ko, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 19:47:27 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_103122061
Ow en persoonlijk zou ik het niet eens proberen om hem mee te nemen naar de kerkdienst als hij het helemaal niet gewend is :)
Ik heb me toen ik trouwde ( :') ) echt compleet rot lopen ergeren aan een kind wat zich niet wist te gedragen :@ Ok, dat kind was al ouder en een kindje van Sebs leeftijd is minder frustrerend, maar het tijdstip is rot voor hem, het duurt eigenlijk gewoon te lang, ik zou kijken of er een andere oplossing is, is voor Seb ook leuker en voor jullie ook rustiger!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 19:48:05 #3
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_103122085
Hier ook nog maar even: Estrys, ik wil best oppassen of uitvalsbasis zijn tijdens de bruiloft van je zus. Hier int durp ook zat B&B voor jullie eventueel
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_103122698
Ik zou me persoonlijk niet ergeren aan kinderen die niet stil kunnen zijn in een kerk of op een bruiloft. Zolang ze niet echt lopen te vervelen, tenminste. Het blijven kinderen en het is heel lang heel moeilijk om stil en rustig te zijn.

Wat lief van je buuf! Ik zou het ook best aan willen bieden, maar ik geloof niet dat het hier in de buurt is ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 20:08:01 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_103122875
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 20:03 schreef miss_sly het volgende:
Ik zou me persoonlijk niet ergeren aan kinderen die niet stil kunnen zijn in een kerk of op een bruiloft. Zolang ze niet echt lopen te vervelen, tenminste. Het blijven kinderen en het is heel lang heel moeilijk om stil en rustig te zijn.

Wat lief van je buuf! Ik zou het ook best aan willen bieden, maar ik geloof niet dat het hier in de buurt is ;)
Ligt eraan hoe het kind zich misdraagt. Lekker gaan lopen flitsen met een fototoestel tijdens het gebed en rennen door de kerk zonder dat er ingegrepen wordt door de ouders is gewoon erg vervelend ;) Omdat ik dat zelf nu meegemaakt heb, ben ik daar extra verdacht op :) Omdat het toch de bruiloft van je zus is, is het wellicht ook vervelend om er na een kwartiertje uit te gaan of je zit je op te vreten, in die gevallen kan het prettiger zijn inderdaad een oppas te zoeken.
Ik weet nog dat ik als klein Troeltje een keer met een niet-kerkse oom en tante ben gaan biljarten toen een andere oom en tante in de kerk trouwden. Was voor alle partijen een prima oplossing en tijdens het feest was ik een stuk minder vervelend dan als ik stil had moeten zitten en geen een-op-een aandacht gehad had (denk ik :P ) (Niet dat ik heel vervelend was, ik heb keurig mijn liedje gezongen en volgens mij was ik best lief toen).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_103123478
Estrys in de meeste kerken is er ook vaak een kamertje ernaast, misschien eens kijken of er iemand in de gelegenheid om daar de kinderen op te vangen mochten ze "lastig"worden.

Ojee Troel succes ;)

Ik zit er beetje doorheen,Roy die aan mijn haren trekt... continu zodra ik op de bank ga zitten.
In het begin nog kalm blijven en zeggen "Roy dat mag niet je doet mama au"
Roy gaat stug door. "Roy dit doet au stop daarmee"(al wat strenger) Zet Roy op de grond, Roy klimt er terug op en direct terug aan mijn haar. "Roy wil je daar mee ophouden het doet au"(nog strenger)
En zet Roy terug op de grond... Roy gaat lachen want leuk spel }:|
Roy terug op de bank en het "feest"gaat door.
Ik trek Roy te gelijk aan zijn haar,Roy gaat nog harder lachen }:| :{ ik zet hem een heel stuk verder van de bank en ga over in de negeer modus.
Roy vind dat grappig en ligt dubbel van het lachen, en komt naar me toe, klimt op de bank en weer trekken aan de haren }:|
Ik geef hem een tik op zijn vingers, Roy begint te huilen, daarna lachen en gaat vrolijk verder.
Uiteindelijk ben ik maar opgestaan en maar aan het eten begonnen...
Dit is dagelijkse kost, en het komt gewoon niet binnen ;(

Dit is zo moeilijk en lastig
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 20:24:11 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_103123662
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 20:20 schreef _Bar_ het volgende:
Dit is zo moeilijk en lastig
Herkenbaar. Iets met een fase ben ik bang (alhoewel, ergens wel goed, want dan gaat het als het goed is over :P ) Bij Ruben is het inderdaad over, alhoewel die soms ook nog wel moeite heeft om te stoppen met dingen :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_103123751
Heel lief buuv maar dat is niet te doen met onze (eenkennige) peuter. Bovendien is de plaats gewijzigd. De kerkdienst en avondprogramma is nu in Midwolda.

Ik laat mijn man wel met hem naar buiten gaan. Seb gaat echt niet bij een vreemde, dat is op het kdv alweer iedere ochtend drama op het moment. Maar mijn man die even weggaat uit de kerkdienst dat lijkt me niet zo'n probleem. Hij heeft er zelf geen probleem mee en mijn zus ook niet. Maar een ontspannen dag zal ik maar niet op rekenen. Ach waarschijnlijk komt het best goed en is hij heel lief.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_103123901
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 20:08 schreef Troel het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe het kind zich misdraagt. Lekker gaan lopen flitsen met een fototoestel tijdens het gebed en rennen door de kerk zonder dat er ingegrepen wordt door de ouders is gewoon erg vervelend ;) Omdat ik dat zelf nu meegemaakt heb, ben ik daar extra verdacht op :) Omdat het toch de bruiloft van je zus is, is het wellicht ook vervelend om er na een kwartiertje uit te gaan of je zit je op te vreten, in die gevallen kan het prettiger zijn inderdaad een oppas te zoeken.
Ik weet nog dat ik als klein Troeltje een keer met een niet-kerkse oom en tante ben gaan biljarten toen een andere oom en tante in de kerk trouwden. Was voor alle partijen een prima oplossing en tijdens het feest was ik een stuk minder vervelend dan als ik stil had moeten zitten en geen een-op-een aandacht gehad had (denk ik :P ) (Niet dat ik heel vervelend was, ik heb keurig mijn liedje gezongen en volgens mij was ik best lief toen).
Maar dan moet je je niet ergeren aan het kind, maar aan de ouders ;)

Als ik zou trouwen, zou ik juist alle neefjes en nichtjes erbij willen hebben en het zou me echt niet kunnen schelen als ze druk zijn. Ze horen bij mij, bij ons, dus heel erg ook bij zo'n gelegenheid. Ik zou dus ook proberen om de dag dusdanig in te richten dat het voor kinderen te doen.
pi_103123991
Lastig, Bar. Ik zou er een een duidelijke(re) consequentie aan verbinden. "Nog 1 keer aan mama d'r haar trekken en dan... (*insert straf).

Hoewel ik regelmatig hoor en lees dat straffen op deze leeftijd nog geen zin heeft, brengt Lente af en toe (eens per drie weken ongeveer) wel eens 30 seconden op de gang door. Het heeft effect en in ben ervan overtuigd dat ze het snapt. Ze is dan even verdrietig, huilt een half minuutje (verdrietig, niet hysterisch) en wordt door mij getroost zodra ze er weer uit mag. Wel krijgt ze dan nog even te horen waarom ze in de gang moest en dat we nu weer vriendjes zijn. Ook waarschuw ik van tevoren.

Meestal gaat het om simpele, stoute dingen, zoals staan in d'r kinderstoel of expres tegen het dressoir schoppen. Ze heeft nu totaal een keer of vier/vijf in de gang doorgebracht en meestal is een waarschuwing alleen voldoende.

Maar het is aan jou om in te schatten of Roy daar aan toe is, Bar.
pi_103124239
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 20:24 schreef Troel het volgende:

[..]

Herkenbaar. Iets met een fase ben ik bang (alhoewel, ergens wel goed, want dan gaat het als het goed is over :P ) Bij Ruben is het inderdaad over, alhoewel die soms ook nog wel moeite heeft om te stoppen met dingen :P
ik ben bang dat dit niks met fase te maken heeft, maar met dat stuk begrip wat bij Roy mist, het hele communicatie wat Roy niet begrijpt.
Wat ssserpente aangeeft werkt daardoor ook niet, omdat Roy dat niet linken kan.
pi_103124393
En meteen duidelijker en stoïcijns negeren, Bar? Dan is de lol er snel af, lijkt me. Want ook negatieve aandacht is voor hem een trigger, blijkbaar; hij ziet het echt als spelletje.

Dus zodra ie aan je haren trekt, direct de andere kant opkijken, Roy negeren, opstaan en iets anders gaan doen.

Dan straf je hem dus net, maar heeft ie er ook geen plezier meer in. Misschien dat dan het kwartje ooit zal vallen.
pi_103124648
ook al geprobeerd, ging ik de keuken opruimen dus echt uit zijn gezichtsveld, maar zodra ik terug op de bank kruip is het weer raak...
Ik heb me maar voorgenomen om maar op een stoel te gaan zitten.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 20:46:53 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_103124721
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 20:36 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

ik ben bang dat dit niks met fase te maken heeft, maar met dat stuk begrip wat bij Roy mist, het hele communicatie wat Roy niet begrijpt.
Wat ssserpente aangeeft werkt daardoor ook niet, omdat Roy dat niet linken kan.
Ow ja, dat speelt natuurlijk ook mee. Sorry :*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_103124817
Dan is het idd ws gewoon een kwestie van voorkomen. Vervelend. kan me voorstellen dat je er simpel van wordt. Hoop dat het snel over is. :*
pi_103124892
Geeft niks Troel :*
dat hoop ik ook, of dat ik de manier ontdekt heb om dit op te lossen.
pi_103124944
Bar je inbox is vol.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_103125062
Lastig Bar, zeker omdat Roy het niet lijkt te kunnen linken.

Ik heb Senna wel eens minstens 20 keer achter elkaar zonder verder commentaar of bozer worden, maar gewoon rustig en in stilte, van de bank geplukt. Ze mocht niet springen op de bank, na een keer zeggen, tweede keer waarschuwing, derde keer van de bank. Natuurlijk klom ze er terug op, dat hoort nou eenmaal zo ;) En dus heb ik haar minstens 20 keer eraf geplukt en op de grond gezet. Begint dan ook als een leuk spelletje, maar aangezien ik niet reageerde, maar alleen haar weer op de grond zetten, was het zo niet meer leuk. Toen werd er natuulijk nog even volgehouden om het volhouden, maar uiteindelijk was het voorbij en ging ze iets anders doen.

Misschien is dat nog iets om te proberen?

Succes ermee in ieder geval. Misschien kan de mevrouw van MEE (die komt deze week nog, toch?) je tips geven!
pi_103125324
miss bij jullie ging het om springen, ik moet eerst Roy echt lostrekken van mijn haren, en dit heeft die echt nogal stevig vast, trekt hele haren ermee uit :X
tegen die tijd ben ik niet zo rustig meer ;) en de tranen staat me dan nader dan zwijgen zeg maar.
pi_103125427
In zo'n geval zou Lente de waarschuwing krijgen om even op de gang te moeten. :)
pi_103125572
Wij hebben geen gang ;) maar bovendien wil ik het zonder gang proberen. Zeg niet dat dat gaat lukken of dat voornemen heilig is, maar vooralsnog gaat het goed zonder.

Bar, je zegt dat Roy de bank op moet klimmen om aan je haar te kunnen trekken. Dat zou ik hem dus niet toestaan. Toegegeven, je zit zelf ook niet rustig, maar misschien komt de boodschap dan wel aan.

En in ieder geval eens bespreken met de mevrouw van MEE!
pi_103125588
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 21:03 schreef Ssserpente het volgende:
In zo'n geval zou Lente de waarschuwing krijgen om even op de gang te moeten. :)
nu ik je toch tref ;) kijken wij nog even of we samen kunnen reizen naar de meet 5 nov?
pi_103125685
Lastig Bar, welke aanpak werkt. Hier ook een waarschuwing denk ik.

Vanmiddag gooide hij expres een schoen naar mij (die tegen mijn voorhoofd kwam) toen ik zijn luier aan het doen was omdat hij niet wilde dat ik het deed. Maar in dit geval ging hij dus meteen linea recta op de trap. Al is het alleen maar zodat ik zelf even tot mezelf kan komen. En reken maar dat hij het snapt waarom, en ik leg het natuurlijk altijd uit waarom hij daar zit. En als Seb een driftbui heeft omdat hij zijn zin niet krijgt gaat hij ook op de trap. Dan dring je echt niet tot hem door.
pi_103125694
als het goed is word het woensdag besproken ja, al weet ze het wel al.
En wat jij zegt is nog niet zo makkelijk gedaan ;)
pi_103125762
geloof niet dat ik ooit het geduld ga vinden om Seb 20 keer van de bank te halen of een soortgelijk iets. :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')