abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105661307
OK, ik zal langzaam blijven opbouwen.

Als ik echter even reken, nu zit ik op 35 mg en ik verhoog met 5 mg per week, dan duurt het nog 23 weken om aan 150 mg te komen, dat is meer dan 5 maanden. Lijkt me nu nog een eeuwigheid, mag dat niet sneller?

lol, in het kraanwater mengen, goed idee!

Ja, het is erg als je merkt dat de verslavingszorg er niks van wil weten. Ik dacht dat ze waren om mensen te helpen en niet om hun zakken te vullen?

Thanks voor de info over het wachtwoord, zal direkt eens proberen
pi_105662821
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:40 schreef Kratos58 het volgende:
overmoedige en sterke verhalen, nonchalantheid met de dosis behoren ook tot de bijwerkingen van Baclofen .
Op dit soort verhalen zit een beginneling, denk ik niet te wachten.

Je moet je niet zo betweterig op blijven stellen, dat blijft irritant. Baclofen werkt bij iedereen anders. En ik zeg dat hij rustig moet ophogen. Wat ik zelf doe vertel ik gewoon hier en daar heb jij niks over te zeggen. En noem het vooral geen overmoedige en sterke verhalen want dat slaat helemaal nergens op. En dat dan bijwerkingen noemen, man man, denk toch eens na wat je zegt!

Het is niet vreemd dat bepaalde users jou bepaalde mails sturen. Je wekt soms irritatie en ergernis op bij mensen. Ik probeer mensen mijn ervaring door te geven, zonder ze iets op te leggen. Je hoeft het niet overal mee eens te zijn, maar probeer dat dan wat anders te brengen, zonder iemand tegen het hoofd te stoten. Op die manier houd je namelijk een discussie open, zonder ruzie te maken.

Verder valt me op dat je vrijwel niks over jezelf vertelt en alleen maar commentaar hebt op iedereen. Ook reageer je nauwelijks inhoudelijk op verhalen. Je voegt eigenlijk helemaal niks toe verder, eerlijk gezegd.

[ Bericht 6% gewijzigd door Bonno op 16-12-2011 19:21:27 ]
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
pi_105664260
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:44 schreef Jerommeke1 het volgende:
OK, ik zal langzaam blijven opbouwen.

Als ik echter even reken, nu zit ik op 35 mg en ik verhoog met 5 mg per week, dan duurt het nog 23 weken om aan 150 mg te komen, dat is meer dan 5 maanden. Lijkt me nu nog een eeuwigheid, mag dat niet sneller?

Je gaat veel te langzaam, hoor. In de bijsluiter staat (en ik citeer uit de bijsluiter die ik hier naast me heb liggen): Startdosis: 15 mg per dag. Verhogen van dosis: + 15 mg om de 3 dagen tot de meest geschikte dosis is bereikt.

Wacht na het ophogen gewoon tot je je weer 'normaal' voelt (zonder die bijwerken) en dan doe je er weer 15 mg per dag bij.
Nu zit je op 35 mg per dag, dus over drie dagen 5 mg per portie erbij, dan zit je op de 50. Dan na een paar dagen weer, zit je op de 65 mg. Enzovoorts.
Je kan ook je dosis verdelen over vier keer per dag in plaats van drie keer.
pi_105665369
Wat dus te snel ophogen is, heb ik gedaan, ik zat na een week op 120 mg per dag en dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Ik kreeg waanideeën en werd bijna psychotisch. Je kan ook last van je spieren krijgen of bijvoorbeeld onvast op je benen komen. Dan ga je dus te snel, maar dat voel je perfect aan.

Gewoon een beetje spelen met de dosis. En niet op effect gaan zitten wachten. Als je een tijdje stabiel bent kan je makkelijk weer wat minder nemen.

Ik slik nu zo'n zes keer per dag 25 mg, soms minder, bijna nooit méér en ik voel me prima. Ik heb geen vast schema, maar voel perfect aan wanneer ik bij moet nemen. Een vast schema is bij mij ook niet te doen omdat ik zeer onregelmatig werk, de ene keer 's nachts en de andere keer overdag :)
  vrijdag 16 december 2011 @ 19:32:06 #130
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_105667190
Kwaad en feller reageren is ook een bijwerking ;) .

bepaalde users ? was er maar één, weet je nog !

@ jerommeke, waarom naar 150mg., misschien ben je al tevreden bij een dosis van 80/100mg., je merkt/voeld het vanzelf wel.
pi_105667287
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 19:32 schreef Kratos58 het volgende:
Kwaad en feller reageren is ook een bijwerking ;) .

bepaalde users ? was er maar één, weet je nog !

Dat is niet kwaad en fel, ik uit gewoon, nogmaals, mijn ongenoegen jegens jou. Dingen zeggen die niet kloppen en tegendraads zijn, zeker ook een bijwerking? En weer ga je er niet inhoudelijk op in.

Met je bijwerkingen, doe toch normaal, of blijf weg.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bonno op 16-12-2011 19:47:03 ]
  vrijdag 16 december 2011 @ 21:16:40 #132
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_105671881
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 18:13 schreef Bonna het volgende:

[..]

Je gaat veel te langzaam, hoor. In de bijsluiter staat (en ik citeer uit de bijsluiter die ik hier naast me heb liggen): Startdosis: 15 mg per dag. Verhogen van dosis: + 15 mg om de 3 dagen tot de meest geschikte dosis is bereikt.

[quote]3s.gif Op vrijdag 16 december 2011 18:45 schreef Bonno het volgende:
Wat dus te snel ophogen is, heb ik gedaan, ik zat na een week op 120 mg per dag en dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Ik kreeg waanideeën en werd bijna psychotisch. Je kan ook last van je spieren krijgen of bijvoorbeeld onvast op je benen komen. Dan ga je dus te snel, maar dat voel je perfect aan.

[/quote]

:?
pi_105672630
ach, laat ook maar...

[ Bericht 48% gewijzigd door Bonno op 16-12-2011 21:36:15 ]
pi_105673282
Yo!

Om me maar gelijk even met bovenstaande discussie te bemoeien, ik ben het volmondig met Bonno eens. Bonno is hier denk ik zo'n beetje verreweg een van de meest ervaringsdeskundige Baclofen gebruikers. Daarnaast is hij erg open over zijn gebruik, inclusief het af en toe lekker een pilsje pakken. Althans, zo komt hij op mij over. En ik kan alleen maar denken, gelijk heeft ie!
In dit topic is het drinken van een paar pilsjes blijkbaar een taboe. Het lijkt mij binnen dit forum wel van belang om te melden dat het juist als overwinning gezien kan worden dat je gewoon een paar biertjes kan drinken, zonder als een in de goot geraakte alcoholist door het leven te gaan. Dit bewijst nog meer het succes van Baclofen! Verder gaat het veel te veel over 'de dosering' vd Baclofen. Geloof mij, die kan niemand voor een ander bepalen. Dat de een het op 60 mg goed doet zegt niets. Ik heb al eens eerder in het topic aangegeven dat ik denk dat er heel veel factoren meespelen voor iemands 'juiste' dosering. Ik heb geen zin om die voor de zoveelste keer te herhalen, dus lees het maar terug. Experimenteren met Baclofen moedig ik aan. Het is juist goed naar mijn idee om desnoods tijdelijk op een te hoge dosering te zitten. Na verloop van tijd kom je er zelf wel achter wat het beste aanvoelt. Net als Bonno doe ik ook maar wat, variërend tussen de 50 en 150mg per dag. Laatst probeerde ik (na maanden geen alcohol te hebben gedronken) om weer eens lekker bezopen te worden. Deze missie is echter compleet mislukt, omdat ik de biertjes werkelijk niet weg kreeg. Het was tegen heug en meug op drinken. Na 6 vaasjes had ik al een kater?? (Live dus...) Baclofen effect dus.

@ nieuwkomer Jerommeke1,

Welkom hier natuurlijk! Ik ben ervan overtuigd dat je binnenkort heel erg blij gaat worden.
Je kunt denk ik gemakkelijk wat sneller ophogen hoor. 5mg per week is onzin. Als je lichaam de stof eenmaal heeft 'geaccepteerd' kun je met experimenteren beginnen. (niet al te gek doen met in een keer 150mg naar binnen keilen hoor, zo bedoel ik het niet!!) Gevaarlijk is het iig niet. Als je te veel neemt zal je je wat draaierig, euforisch of wellicht hyperactief gaan voelen. Dan neem je gewoon weer wat minder. Maar laat jezelf gaan! Je zult zien, de Baclo is wonderbaarlijk!

En over een tijdje kan je er rustig een pilsje bij pakken! (Zonder schuldgevoel)

Okey, los ballos!
Coldplay | David Bowie | The Police | Keane | Bob Marley | Prince
pi_105686107
Good Morning everybody!

Er is blijkbaar terug animo op het forum, beter dat dan doodbloeden hé.

Gisteren terug wat teveel pilsjes gedronken, mijn vrouwke wou gezellig een aperitiefje drinken en ja, de rest van het verhaal kan je raden denk ik....

Ik ben blij te lezen dat het ophogen sneller mag, bedankt om me dit door te geven Bonna. Zit nu reeds 5 dagen aan 35 mg dus zal vandaag ophogen naar 50 mg per dag en zien wat dit geeft van effect of neveneffecten. Het zou leuk zijn het jaar te kunnen starten als "sociale drinker"!!

Maxum, leuk van nog eens iets te lezen van jou. Blijkbaar gaat het nog steeds prima met jou, prachtig! Ja, ik hoop ook om binnenkort erg blij te worden, laat 2012 het jaar worden vrij van alle verslavingen!

Persoonlijk vind ik ook dat iedereen er het meeste aan heeft door zijn eigen verhaal eerlijk en oprecht neer te pennen. Iedereen ervaart het anders en dat maakt dat je bij verschillende personen telkens iets van herkenning zal hebben. Daarom blijven posten!!

Ik wil toch even jullie allen bedanken voor de ondersteuning, ik voel dat het oprecht is, THANKS!
pi_105688029
Hoi Jerommeke,

Met mij gaat het idd uitstekend. Ik heb me echt jaren lang in een soort van coma geslikt aan valium, xanax, rohypnol etc. Om mijn sociale fobieën en angststoornissen maar te onderdrukken. Sinds ik op de voor mij juiste dosering Baclo zit, is dit compleet als sneeuw voor de zon verdwenen. Het zelfde geld voor alcohol. Gewoon geen behoefte meer aan, en zoals laatst toen ik het na maanden toch weer eens wilde gaan doen, was het gewoon niet te zuipen.

Ik vind het een heel goed plan van je dat je sneller gaat ophogen. Trek je niet al te veel aan van bijsluiters, belerende meningen van anderen en ook niet van bv je huisarts. Jij bent de enige die kan aanvoelen wat de juiste dosering is. Het zal nog wel even 'trial and error' zijn maar op gegeven moment is alles Ying Yang.

Ik raad je wel aan het ophogen goed met bv. je vrouw te communiceren, omdat er bij ophoging van Baclofen wel bepaalde gedragsveranderingen kunnen ontstaan, zoals bijvoorbeeld hyperactiviteit, of een gevoel van euforie. Het is prettig als je iemand naast je hebt staan die een beetje op je let dus.

Succes (en veel plezier :P ) met het experimenteren! We horen wel hoe het gaat.

Ciao M

[ Bericht 0% gewijzigd door Maxum op 17-12-2011 12:37:09 ]
pi_105690361
Ik heb vandaag een poging gedaan om een betere openingspost te maken om zodoende het topic interessanter te maken. Graag op- aanmerkingen en aanvullingen. Misschien kunnen we het dan gebruiken als eerste post in het topic:

[ Bericht 31% gewijzigd door Daniel1976 op 18-12-2011 15:46:39 ]
pi_105691763
Bedankt voor je feedback Maxum, heb er iets aan!

Mooi werk Bonno!
Goed dat je het startschema opgenomen hebt, heel nuttig voor beginners zoals mij ;)
pi_105710403
Hey Bonno! Wat een goeie opzet man! Hulde _O_

Ik ga het aandachtig doornemen en kijken of ik er wat aanvullingen bij kan bedenken.

Baclofen is zo ontzettend veelzijdig, het werkt niet alleen als super medicatie tegen verslavingen, maar lost uberhoubt een scala aan psychische problemen op, (in een heel breed spectrum) waardoor mensen die niet instaat zijn 'normaal' te functioneren, (weer) een volwaardig bestaan kunnen krijgen.

Na een scala van Anti-depressiva, Benzodiazepine's en zelfs Anti-epileptica, kwam er voor mij Baclofen.
Nog nooit ben ik zo'n effectief middel tegen gekomen. Bovengenoemde middelen kun je linea recta door de plee spoelen nadat je Baclofen hebt 'ontdekt'.

Ik vraag me zo langzamerhand dan ook bijna af waarom Baclofen niet gewoon door het drinkwater wordt gemengd..

De farmaceutische maffia is hier vanzelfsprekend helemaal niet blij mee. Ook de verslavingszorg zit hier natuurlijk niet op te wachten. (helaas) Goed om dit wellicht ook in de frontpage te vermelden.

Baclofen moet mijns inziens zwaar worden gepromoot. Arsten, psychiaters en andere hulpverleners, waaronder hen die in de verslavingszorg werken, moeten gaan inzien dat Baclofen het definitieve antwoord is op zo ontzettend veel problemen..

Top actie van je!

Ik zal ergens in de komende dagen met wat feedback komen. (al denk ik niet dat ik er heel veel aan toe te voegen heb)

Laterzzz...

[ Bericht 0% gewijzigd door Maxum op 18-12-2011 00:30:12 ]
  zondag 18 december 2011 @ 13:03:29 #140
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_105720188
*O* he he Bonno, eindelijk geen cowboyverhalen meer, hier kan ik respect voor hebben.
Zo kan ik met je door één deur, "goed gedaan jochie".

hier word ik vrolijk van ^O^

Succes .
pi_105727366
Fijn om te horen Kratos! Ik wil wel vertellen dat dit altijd mijn standpunt is geweest, alleen dat ik het tegenwoordig minder nauw neem met hoeveelheden en tijdstippen. Trouwens wel heel flauw dat je het cowboyverhalen noemt, die zijn er niet geweest. Maar een prettig bericht van je, zand erover en verder.

[ Bericht 15% gewijzigd door Bonno op 18-12-2011 19:19:26 ]
pi_105727798
Die openingspost staat er al in, wijzigingen kunnen worden doorgevoerd, die verzamelen we en dan laten we het weer veranderen door een moderator.
pi_105761265
Eventjes een update.

Dit weekend de dosis verhoogd van 35 mg naar 50 mg (10-20-20). De zaken die ik ervaarde : vermoeidheid, draaierigheid, minder vitaliteit, meer gelatenheid. Eigenlijk miste ik wel de "drive" die ik anders wel heb.

Wat me vooral opviel gisteren was het volgend. Ik had pas 20 mg genomen en moest op bezoek. Daar twee glazen wijn gedronken en dat voelde ik heel snel, mijn hoofd draaide alsof ik dronken was. Ben blijven drinken maar na 6 glazen heb ik gestopt omdat het te erg werd, had dan wel al een fles binnen wat natuurlijk weer teveel was....

Nu voel ik me nog draaierig, misschien toch best niet (teveel) drinken met baclo? De drang is er echter nog steeds even erg, dat maakt het moeilijk.
pi_105761756
Nog een vraagje.

Een tijdje terug heb ik hier ergens gelezen dat je in Spanje vlot en goedkoop Baclofen kan kopen. Binnenkort ga ik naar één van de Canarische eilanden, is dat daar ook zo vlot te verkrijgen? Ik spreek echter geen Spaans, hoe leg ik dat best aan boord?
pi_105762969
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 09:06 schreef Jerommeke1 het volgende:
Eventjes een update.

Dit weekend de dosis verhoogd van 35 mg naar 50 mg (10-20-20). De zaken die ik ervaarde : vermoeidheid, draaierigheid, minder vitaliteit, meer gelatenheid. Eigenlijk miste ik wel de "drive" die ik anders wel heb.

Wat me vooral opviel gisteren was het volgend. Ik had pas 20 mg genomen en moest op bezoek. Daar twee glazen wijn gedronken en dat voelde ik heel snel, mijn hoofd draaide alsof ik dronken was. Ben blijven drinken maar na 6 glazen heb ik gestopt omdat het te erg werd, had dan wel al een fles binnen wat natuurlijk weer teveel was....

Nu voel ik me nog draaierig, misschien toch best niet (teveel) drinken met baclo? De drang is er echter nog steeds even erg, dat maakt het moeilijk.
Drinken terwijl je Baclofen gebruikt is gewoon niet zo relaxed. Je wordt als het goed is ook niet echt meer dronken, maar alleen draaierig. Pas vertelde Maxum nog dat hij eens lekker dronken wilde worden en het smaakte hem niet, na vier pilsjes was hij dus gestopt.

Je kan natuurlijk ook gewoon een beetje die situaties proberen te vermijden. Koop ook gewoon niet teveel drank voor thuis.

Ook kan je voor zo'n situatie gewoon een extra dosis innemen.

quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 09:31 schreef Jerommeke1 het volgende:
Nog een vraagje.

Een tijdje terug heb ik hier ergens gelezen dat je in Spanje vlot en goedkoop Baclofen kan kopen. Binnenkort ga ik naar één van de Canarische eilanden, is dat daar ook zo vlot te verkrijgen? Ik spreek echter geen Spaans, hoe leg ik dat best aan boord?
Maxum en ik hebben heel makkelijk Baclofen kunnen kopen in Spanje inderdaad. Het kostte ook nog eens heel erg weinig, ik geloof twee of drie euro per pakje van 30 x 25 mg. Maar jij gaat met het vliegtuig en ik denk dat er wel regels zijn over invoeren van medicijnen.

Als je te weinig hebt kan je gewoon je huisarts aanspreken. Of kom je er niet via een huisarts aan?
pi_105768225
He lieve mannen ruzie maken heeft op dit forum niet veel zin. Ik ben het met Bonno eens dat het vooral gaat om individuele ervaringen. Ben momenteel gestopt met de baclofen om te kijken of mijn lich. klachten daar vandaan komen. Is niet het geval, maae ga ook niet weer gelijk baclo slikken.
Heb gelukkig genoeg in huis om weer te starten. Nu zonder gaat het ook goed.
Top hoe jullie het allemaal doen en doe het ook allemaal op je eigen manier, want er is vlgs mij echt geen standaard voor.
Ik deed het ook prima op een dosis van 60mg. Laat ieder zijn eigen weg hierin vinden en laten we onze bevindingen delen, zonder er een oordeel over te geven _O_
pi_105774513
Wat betreft de Baclo kopen in Spanje, ik ga voor een langere periode en zou er graag daar kopen. Kan iemand me helpen wat ik juist moet zeggen in de Farmacia om ze vlot te bekomen?

Die draaierigheid, kan dat ook één van de nevenwerkingen zijn van baclo zonder dat je alcohol gebruikt?
pi_105777511
Neem een doosje mee Jerommeke, dan kun je ze gewoon zo kopen.
Koop er niet teveel tegelijk, dan geeft het geen enkel probleem. Vraag maar aan Bonno.
Sukses!!!
pi_105783342
Hoi Jerommeke,

In Spanje, maar ook in bv Italie is Baclofen gewoon zonder recept verkrijgbaar. Het wordt daar wel (naar mijn weten) alleen verkocht onder de merknaam Lioresal. In Spanje is de stofnaam Baclofeno. Wat ik doe in die landen is gewoon mijn lege verpakking Baclofen + de bon van mijn Nederlandse apotheek en mijn zorgverzekeringspasje op de toonbank leggen. De farmacia herkend het meteen. (Wat ook altijd handig is is om een 'medisch paspoort' bij je te hebben. Die kan je gewoon bij je eigen apotheek afhalen) Het gaat altijd goed en je kunt zo veel kopen als je wilt. De laatste keer dat ik in Spanje was heb ik de Farmacia letterlijk leeg gekocht ;-) Iets van 22 doosjes ofzo, meer hadden ze niet.. (ik wilde er 50) Maar ze zeiden dat ik de volgende dag terug kon komen als ik de andere 23 doosjes ook nog wilde hebben 8)7 Heb toen ook maar alle Xanax opgekocht die ze in huis hadden. Gewoon omdat het kon.. Om eventueel gezeur bij de douane te voorkomen, stuur je het gewoon met UPS ofzo naar jezelf in Banana-Nederland. Easy!

Wat betreft die draaierigheid die je voelt, dat ligt aan het ophogen, maar ook aan het erbij drinken. Ik zou proberen de biertjes even zoveel mogelijk proberen te laten staan. Of iig de aanleiding een beetje proberen te ontwijken. Straks als je op de juiste dosis Baclo zit kun je er rustig een paar biertjes bij drinken, al denk ik dat je ze niet meer erg lekker zult vinden.

Overigens kun je van Baclofen alleen, ook in een soort van totaal bezopen toestand raken. Zo heb ik een keer per ongelijk echt veel te veel genomen. Iets van 200mg binnen een uur tijd. Niet grappig. Ben toen ook letterlijk omgevallen in huis en met mijn kop tegen een deur aan gebeukt. Nock out en een snee in mijn wenkbrauw. Ik liep 2 dagen te tollen.. Dit was tijdens mijn opbouwfase, toen ik overging van 10mg tabletjes naar 25mg tabletjes.

Doe dus wel voorzichtig!!

Ps, vergeet je zonnebrandolie niet :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Maxum op 19-12-2011 19:48:18 ]
pi_105808868
Hoi Maxum,

Bedankt voor de tips ivm het aankopen in Spanje, lijkt me vrij eenvoudig, moet lukken!

Voor mezelf had ik ook besloten om het drinken zoveel mogelijk te vermijden, vooral nu ik het normale opbouwschema ga volgen. Gisteren tolde mijn hoofd de hele dag en deze morgen was het nog licht aanwezig, nu is het bijna volledig weg. Het is echt niet leuk!

Oei, oei, omgevallen en met de kop tegen de deur aan gebeukt, hopelijk geen schade aan de deur :)? In ieder geval goed dat je het vertelt, dat zal me zeker weerhouden om te enthousiast op te bouwen. Ook met het verhaal van Bonno in mijn achterhoofd...

Vandaag ga ik van 50 mg naar 65 mg, the stairway to heaven....let's hope....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')