abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104385519
Hier de vrouw van Bonno.

Het gaat ongelooflijk goed met Bonno, wat ook direct de reden is dat hij niet meer in dit topic post. Als het goed gaat heb je immers ook niet meer zo'n behoefte om alles te delen met anderen, dit was wel heel prettig in het begin. Ervaringen uitwisselen is dat juist belangrijk.

Donia, je denkt dat de baclofen voor jou niet werkt, in de zin van dat je nog steeds drinkt. Maar je drinkt toch niet meer zoveel als je deed voor je begon met baclofen?
En daarnaast vraag ik me af, heeft het ook geen invloed op de rest van je leven? Merk je niet dat je bijvoorbeeld makkelijker de deur uit gaat, zonder problemen boodschappen kan doen, sneller met andere mensen afspreekt, minder stress op je werk ervaart, dat soort dingen?

Ik heb het al eerder gezegd, en daar sta ik nog steeds achter, ik denk dat een verslaving geen ziekte is, maar een symptoom van een onderliggend probleem. Dat kan angst- of stressgerelateerd zijn.

In het boek 'Zucht' van Bram Bakker staat een heel kort stukje over baclofen, waarin hij o.a. schrijft:
quote:
De mogelijkheid bestaat dat baclofen vooral een gunstige uitwerking heeft op de klachten waarvoor de verslaafde geen beter medicijn weet dan drank of drugs. Dat zou betekenen dat baclofen niet de verslaving zelf gunstig beïnvloedt, maar de psychische klachten waarmee iemand tevens kampt. Ofwel in vakjargon: baclofen werkt via een gunstige invloed op de comorbide problematiek. En daarbij zouden met name angst, spanning en somberheid verminderen.
Ik vraag me af of anderen hier ook herkenning in vinden.

Bij Bonno is overduidelijk de onderliggende oorzaak aangepakt door de baclofen. Hij had altijd al plannen en ideeën, wilde altijd van alles, maar het lukte hem niet tot uitvoering te komen.
Nu heeft hij in een half jaar tijd een transformatie ondergaan, wat hij nu doet, plannen, regelen, mensen bellen, mailen, lange stukken rijden... Dat had hij zonder baclofen nooit voor elkaar gekregen.

En ja, hij drinkt nog af en toe. Twee of drie biertjes 's avonds. Misschien wel eens twee dagen achter elkaar. Maar dan ook weer eens een paar dagen niets.
Noem je dat dan een terugval? Zelf vind ik dat onzin. Bovendien verstoort het hem niet in zijn dagelijkse bezigheden, waar dat het eerst wel kon doen (onrust als er geen bier in huis was, overdag drinken, e.d.).

Ook blijkt dat je je lichaam écht de tijd moet geven om aan de baclofen te wennen. Na een maand of vier merkte Bonno dat de moeheid verdween, en ook de spierkrampen. Daarbij is hij van de een op de andere dag gestopt met blowen, een maand of twee geleden (dus na zo'n vier maanden baclofen). Het kostte hem totaal geen moeite om hiermee te stoppen, wat vrij bizar is. Dit heeft overigens ook een zeer grote positieve invloed gehad, zonder het blowen is hij veel actiever. Als er nu iets moet gebeuren, pakt Bonno het direct aan, terwijl het eerst nog wel een paar dagen kon blijven liggen.

En of hij nu wel of niet nog af en toe bier drinkt, voor ons is baclofen wél een wondermiddel, dat Bonno's leven 180 graden omgegooid heeft in zo'n korte tijd. Ik ben ontzettend trots op hem hoe hij nu alles aanpakt en wat hij allemaal voor elkaar krijgt. Hij is veel rustiger, blijft niet meer hangen in boosheid en is altijd vrolijk! O+

Wij zijn gelukkig! :)
pi_104389226
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 21:27 schreef Donia het volgende:
Je kunt ook niet tegen de tijd dat de craving komt in 1x 200mg slikken, lijkt me niet echt gezond.
Dus ik denk dat voor mij er een einde komt aan het baclofen tijdperk. Helaas, het is niet anders ;( :{w
Probeer het? Dat bedoel ik niet heel serieus hoor maar als je het idee hebt dat die ochtend doseringen niet helpen? Baclofen zou in 3x 8 moeten werken zodat je 24 uur overbrugt maar.... Ik was ook een avonddrinker dus geen idee of het op die manier werkt.
Ik vergeet nu zelfs weleens een avonddosering :D omdat ik van pure uitputting (ik slaap nog steeds niet) in elkaar stort. Niet goed maar mezelf elke dag in slaap drinken is nog slechter denk ik dan maar. ;)

Ben je uberhaubt al eens helemaal gestopt met drinken een paar dagen? Je onderliggende problematiek wordt er niet mee opgelost, ik heb alleen ervaren dat de drang om te drinken wel veel minder wordt maar dat laatste beetje moet je zelf doen. Wel jammer als je toch moet stoppen want buiten geheel op eigen kracht is er dan niks meer en dat is juist het grote probleem...
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:27:10 #78
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_104396367
Vindt het frapant maar ben niet verbaasd, het schrijven van Bonna, dat is nou precies wat ik al die tijd hier neer zet

Ik blijf erbij zeggen :
.
* geef je lichaam de tijd om eraan te wennen,
* geregelde tijd innemen (om de +/- 3 - 4 uur) om een "spiegel" op te bouwen
* als je geen "trek" hebt, drink dan niet, geef het een kans van slagen
* motivatie, héél belangrijk !!!!

Reactie hier op van ene. :( ..., dat ik belerend en asociaal bezig ben, want wie ben ik dan wel....een alcoholist (via pb.)

Maar ja, ben ook nog maar pas een jaartje bezig (wél droog) maar krijg zo langzamerhand wel gelijk !!!!

Dus Donia, ik zou er nog maar even over nadenken voordat je stopt.

Succes allen. :W
pi_104407103
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:27 schreef Kratos58 het volgende:
Reactie hier op van ene. :( ..., dat ik belerend en asociaal bezig ben, want wie ben ik dan wel....een alcoholist (via pb.)
Jammer dat het via pb gaat, topic kan wel wat sjeu gebruiken. :D
Asociaal wil ik niet zeggen maar belerend kun je je bijdragen wel lezen hoor. :P Bedoel ik niet verkeerd overigens maar ik moest wel even gniffelen bij het lezen van je post. ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 09:15 schreef Bonna het volgende:
Ik vraag me af of anderen hier ook herkenning in vinden.
Zou kunnen hoor alleen gaat dat voor mij niet op. Ik erken de persoonlijkheidsveranderingen maar of deze mijn persoonlijke leven nou makkelijker maken? Voor mij staat het los van elkaar maar misschien dat de oorzaak van mijn verslaving (slaapproblemen) ook wel anders is als die van anderen? :?
pi_104413573
@Kratos, je bent wel wel wat belerend bezig alhoewel je het denk ik goed bedoelt. Jammer dat degene die je heeft gepeebeed zijn kritiek niet openlijk heeft gespuid, maar ja, sommige dingen wil je niet op een publiek forum.

Vrijdag heb ik eindelijk een afspraak met iemand van verslavingszorg. Het schijnt nogal druk te zijn :X

De optie die voor mij overblijft is opname denk ik. Uit het dagelijks ritme/patroon.

Ik zit nu op zo'n 115mg en de zucht rond 17.00 uur is nog even groot als voor het baclo-tijdperk. De wijn smaakt me ook nog goed. 88% wordt geholpen door dit medicijn en misschien behoor ik tot de 12% bij wie het niets doet.

Ik heb van de week het topic vanaf het begin nog eens doorgelezen en heb bemerkt dat er nogal wat mensen ineens zijn weggebleven. Ik was zó benieuwd naar Fleure die ook veel problemen had als avonddrinker. Ik heb haar een pb gestuurd maar ik denk dat ze het topic niet meer leest.
Nobody heb ik een maand geleden nog een pb gestuurd maar die vond het hier niet meer zo leuk.

Jammer dat de Melatonine je niet helpt 2772011. Drank is niet de oplossing om beter te gaan slapen, je slaapt wel beter in maar wordt ook sneller wakker.

Persoonlijkheidsverandering bij mezelf heb ik niet geconstateerd. Ik merk niet veel van de baclo behalve dat ik een uur na inname wat moeier ben. En ik heb niet het gevoel dat een dosis 8 uur werkt, de moeheid verdwijnt weer na een uur of 3. We ervaren het toch allemaal anders.

Het was in ieder geval leuk om weer eens het begin van dit topic te lezen, leerzaam en ook wel confronterend.

Het is nu in ieder geval minder spannend :W
Paul Simon | Within Temptation | Anouk | Jimi Hendrix | Coldplay | Albinoni
  woensdag 16 november 2011 @ 14:09:30 #81
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_104434873
Hoi 2772011,

wat dacht je van mij bij het lezen van die pb....ik heb in een deuk gelegen _O- van het lachen !!
Net wat je zegt, heb je wat te vertellen, doe het dan en niet met zo'n achterbaks pbtje

Hoe gaat het verder met je, buiten je slaapstoornis ?

:W
  woensdag 16 november 2011 @ 14:24:06 #82
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_104435362
Persoonlijkheidsverandering heeft denk ik niets met baclofen te maken.
Je gaat me toch niet vertellen dat als je zwaar gezopen en/of zwaar aan de drugs zit, het zelfde bent als dat je nuchter door het leven gaat.
Of loop ik met die beruchte |:( voor m'n kop ?
pi_104435405
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 21:29 schreef Donia het volgende:
Jammer dat de Melatonine je niet helpt 2772011. Drank is niet de oplossing om beter te gaan slapen, je slaapt wel beter in maar wordt ook sneller wakker.
Mijn slaappatroon is pas echt bizar geworden toen ik ben gestopt met drinken. _O-
Van lam erin en toch nog uurtje of 7~9 slapen naar 2~3 uur en tussendoor 3 keer wakker worden. :D

Ik probeer er maar om te lachen want het is eigenlijk om te janken maar goed. Ik begin nu eindelijk van pure fysieke uitputting af en toe tussendoor in slaap te vallen. Niet dat het helpt maar het is tenminste iets en tot nu stoort het me nog niet in mijn dagelijkse bezigheden. Moet het niet te ontspannend zijn want dan dommel ik ook weg. :{

quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 14:09 schreef Kratos58 het volgende:
Hoi 2772011,

wat dacht je van mij bij het lezen van die pb....ik heb in een deuk gelegen _O- van het lachen !!
Net wat je zegt, heb je wat te vertellen, doe het dan en niet met zo'n achterbaks pbtje

Hoe gaat het verder met je, buiten je slaapstoornis ?

Oh gaat helemaal prima hoor! Zal misschien tegen het zere been zijn maar ik drink af en toe nog eens een wijntje (zou niet weten wat dat moet vervangen? :? ) en als vervanging voor bier drink ik nu alcohol vrij slootwater. Volgens mij zijn we de enige in Nederland die die meuk kopen maar goed. :D
  woensdag 16 november 2011 @ 14:35:16 #84
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_104435817
Klinkt goed, 2772011, ik heb trouwens maar scheenbeschermers omgedaan voor als ik op het forum ga posten ;)
Slootwater ?? kom anders richting Zantvoort wonen, hier hebben we duinwater, is ook alcoholvrij !

pi_104445102
quote:
Persoonlijkheidsverandering heeft denk ik niets met baclofen te maken.
Je gaat me toch niet vertellen dat als je zwaar gezopen en/of zwaar aan de drugs zit, het zelfde bent als dat je nuchter door het leven gaat.
Of loop ik met die beruchte 8)7 voor m'n kop ?
:Y , ja, want als je de posts goed leest dan zijn mensen veranderd toen ze baclofen zijn gaan gebruiken.Lees de post van Bonna maar eens goed. Maar ook 2772011 vindt dat hij veranderd is, en dan heb ik het niet over zijn slechte slapen.
Is het trouwens niet Zandvoort ~O>

quote:
maar ik drink af en toe nog eens een wijntje (zou niet weten wat dat moet vervangen?
Gisteren zag ik druivensap Merlot....
En er zijn volgens mij ook alcoholvrije wijnen, maar ja, dan kun je net zo goed aan het druivensap :r
Paul Simon | Within Temptation | Anouk | Jimi Hendrix | Coldplay | Albinoni
pi_104459788
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:37 schreef Donia het volgende:
:Y , ja, want als je de posts goed leest dan zijn mensen veranderd toen ze baclofen zijn gaan gebruiken.Lees de post van Bonna maar eens goed. Maar ook 2772011 vindt dat hij veranderd is, en dan heb ik het niet over zijn slechte slapen.
Is het trouwens niet Zandvoort ~O>
Deels kan ik het verhaal van Bonna wel bevestigen al zit hem dat bij mij op een totaal ander vlak, er vallen wel veel remmingen weg en ik denk dat dat weinig te maken heeft met de verslaving maar meer met onderliggende 'zaken'. (problemen wil ik het niet noemen want zo heb ik dat nooit ervaren)
Overigens gaf Martijn ook aan dat hij zich daarin herkende maar ik kan me vergissen.
Nu is Bonna wel een stuk positiever dan ik, ik ben er nog steeds niet uit of het nou goed of slecht is, even los van wat mijn omgeving ervan vind.

quote:
Gisteren zag ik druivensap Merlot....
En er zijn volgens mij ook alcoholvrije wijnen, maar ja, dan kun je net zo goed aan het druivensap :r
Ik ken het idd maar dat is geen wijn. Als ik wijn drink dan moet het ook goed bitter en stevig zijn, die vervangers zijn een soort druivensap plus en ik drink al zoveel vruchtensap en fris. :D
Dunno, bier is nog enigszins te vervangen door *kuch* malt *kuch* maar wijn? Dat is net zoiets als aardappelnat verkopen als alcohol vrije jenever. _O-

Wat ik overigens wel doe op die ene dag is de dosering aanpassen, het is gewoon geen goede combi en wat ik eerst schreef over bier gaat voor wijn minder op maar toch merk je dat het invloed op elkaar heeft.
  donderdag 17 november 2011 @ 17:02:25 #87
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_104480227
Ja, nou je het zo zegt Donia.....ik heb wel last van spellingsfouten en spraakverwarring gekregen :@
pi_104516781
Ola!

Even een teken van leven van mijn kant. (heel saai verder) Ik post hier eigenlijk al een tijdje niet meer, maar lees het forum wel zo nu en dan. Reden is dat het gewoon zo ontzettend goed gaat! Ik slik nu zo'n 4 maanden Baclofen, circa 100 mg pd, en alles in het dagelijks leven gaat me zo super gemakkelijk af! Ik ben innerlijk relaxed, maar tegelijk zeer fit en productief. Al 3 maanden niets meer gedronken (ja water) en echt compleet moeiteloos. Diazepam eigenlijk ook teruggedrongen tot ongeveer een kwart van mijn 'normale' maand dosis. Ik gebruik ze eigenlijk alleen nog maar als ik bijvoorbeeld een moeilijk gesprek met een klant moet voeren ofzo. Net nog even dat scherpe stress randje eraf halen. Maar ik voel dat ook dat beter en beter gaat. Ik durf inmiddels zelfs de straat op zonder het op zak te hebben, iets wat ik vroeger wel uit mijn kop liet. De Baclofen geeft me zo veel rust en zelfvertrouwen.

Eigenlijk voel ik me weer zoals ik me vroeger voelde, voor mijn burn-out. Verder geen bijwerkingen, slaap heerlijk en tsja, het gaat gewoon uitstekend zo!

Ik wens iedereen het zelfde toe!

Ciao Max
Coldplay | David Bowie | The Police | Keane | Bob Marley | Prince
  zondag 20 november 2011 @ 19:57:36 #89
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_104599333
Hoi Maxum, fijn te horen dat het zo goed met je gaat *O* .

Succes verder !!
pi_105387175
Hola!

Jammer dat dit topic dood is. Er had zoveel gekund nog.

Ik ben nu een half jaar verder en het gaat fantastisch! Ik drink lekker een biertje voor de leuk af en toe. Ik heb mijn bedrijfje zo ver uitgebouwd dat ik nu twee keer per maand op en neer naar Spanje rijd.

Ik ben uitermate relaxed. Geen last van zenuwen en trillen meer. Alles gaat gewoon super! Baclofen heeft mij gered! Uit ervaring kan ik zeggen dat het absoluut niet uitmaakt hoeveel en op welke tijden je het slikt. Je voelt het gewoon perfect aan. Ook kan je gewoon af en toe een pilsje drinken, heerlijk!

Ik hoop dat er meer mensen zijn die dit medicijn een kans geven. Ook hoop ik dat dit topic weer een kans krijgt, zonder het telkens terugkerende geneuzel over doseringen en alleen maar het groepje zelfde mensen dat reageert.

Baclofen werkt echt mensen!
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
pi_105448132
Hola Bonno & Co

Terechte opmerking! Daarom wil ik helpen om er wat nieuw leven in te blazen!

Zelf ben ik 3 weken bezig met Baclofen, ben gestart met 3 x 5 mg, nu zit ik op 3 x 10mg en vanaf morgen doe ik er 5mg bij. Op heden heb ik nog geen effect ervaren, ttz ik drink nog evenveel. Heb ook niet direct last van bijwerkingen.

Mijn doel is nog een glas te kunnen drinken uit gezelligheid en te kunnen stoppen, wat me nu nog steeds niet lukt. Eenmaal de eerste 3 glazen binnen heb ik mezelf niet meer in de hand. Vind ik zelf heel zwak en schaam me steeds daags nadien. Iedere keer als ik drink heb ik hetzelfde goede voornemen maar telkens val ik door de mand, verschrikkelijk!

Mijn vrouw kan "perfect" drinken, een paar glaasjes en als ze voelt dat de alcohol naar haar hoofd stijgt stopt ze en dan ga ik in een verhoogde versnelling verder. Ze kan echt genieten van een glaasje, bij mij komt het dwangmatige naar boven na een paar glazen.Eigenlijk moet ik enkel haar voorbeeld volgen maar als het moment daar is om te stoppen heb ik de wilskracht niet. Ik hoop echt dat Baclofen me daarbij kan helpen!!!

Soms wil ik de dosering verhogen om sneller het verlangde effect te ervaren. Uit de post lees ik echter dat je dit beter niet doet en de eerste weken echt langzaam opbouwt. Geduld is een mooie deugd maar dat heb ik niet veel van, vooral niet als ik weer eens wakker wordt met een kater!

Vanavond staat er een etentje gepland, ben benieuwd hoe ik er het vanaf zal brengen....
Hou jullie op de hoogte!
pi_105454817
Welkom Jerommeke!

Mooi dat je gestart bent met dit project, kan ik alleen maar aanmoedigen natuurlijk!

Ga gewoon uit van vier maanden joh, dan pas heeft je lichaam het middel geaccepteerd. Je moet gewoon verzadigd zijn en dat duurt ff. Niet op een effect wachten, maar gewoon met je oude leventje doorgaan. Dan zal je langzaam effect krijgen. Je zal merken dat je lichaam en geest langzaam tot rust komen.

Snel ophogen heeft alleen maar een averechts effect. Juist in het begin is de dosering wel belangrijk. Door snel op te hogen word je wel relaxed, maar bereik je niet extra effect.

Houd ons op de hoogte en laten we gewoon een frisse doorstart van dit topic maken, zonder die telkens terugkerende ellende over doseringen.

Succes man!
pi_105454990
-Edit- opzouten vervelend mannetje

[ Bericht 94% gewijzigd door Re op 11-12-2011 15:40:19 ]
pi_105456733
Bedankt voor je reactie Bonno, je bemoedigende woorden doen deugd!

Alhoewel als ik lees dat ik het 4 maanden moet geven lijkt het me een eeuwigheid, wil eigenlijk zo snel mogelijk mezelf onder controle krijgen.

Ik neem Baclofen eigenlijk nog voor een andere reden, ik trek namelijk mijn haar uit. Ja, ja, lach maar, het is echter ook sterker dan mezelf. Dikwijls ben ik me er zelf niet bewust van. Trichotillomanie of dwangmatig haar uittrekken, is de officiële benaming. Ik las ergens dat Baclofen daar ook bij helpt. Eigenlijk kan ik het me best voorstellen want dit haartrekken is ook puur van innerlijke spanningen.

Maar goed alcohol is de eerste reden want daar moet ik echt werk van maken, het gaat van kwaad naar erger momenteel, vandaar hoop ik stiekem op sneller effect dan pas na 4 maanden.

Toch nog even vraag over de verhogingen, nu ga ik 5 mg per week omhoog, zou 10 mg ook kunnen of zou dat te snel zijn?
pi_105459139
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 16:18 schreef Jerommeke1 het volgende:
Bedankt voor je reactie Bonno, je bemoedigende woorden doen deugd!

Alhoewel als ik lees dat ik het 4 maanden moet geven lijkt het me een eeuwigheid, wil eigenlijk zo snel mogelijk mezelf onder controle krijgen.

Ik neem Baclofen eigenlijk nog voor een andere reden, ik trek namelijk mijn haar uit. Ja, ja, lach maar, het is echter ook sterker dan mezelf. Dikwijls ben ik me er zelf niet bewust van. Trichotillomanie of dwangmatig haar uittrekken, is de officiële benaming. Ik las ergens dat Baclofen daar ook bij helpt. Eigenlijk kan ik het me best voorstellen want dit haartrekken is ook puur van innerlijke spanningen.

Maar goed alcohol is de eerste reden want daar moet ik echt werk van maken, het gaat van kwaad naar erger momenteel, vandaar hoop ik stiekem op sneller effect dan pas na 4 maanden.

Toch nog even vraag over de verhogingen, nu ga ik 5 mg per week omhoog, zou 10 mg ook kunnen of zou dat te snel zijn?
Jerommeke, we hebben allemaal onze rare gewoontes en tekortkomingen. Maar ga niet te snel met het ophogen, per 5 mg is vlug zat.

Effect bereiken doe je langzaam.
pi_105459253
Oke dan! Het topic komt weer tot leven. Hopelijk deze keer op een wat meer diepgaande manier.

Inmiddels, na ongeveer 4 a 5 maanden Baclofen ben ik ervan overtuigt dat het middel veel meer problemen oplost dan 'slechts' alcohol / drug verslaving problemen. Baclofen gaat zo veel verder. Het pakt de onderliggende problematiek aan. De onderliggende problematiek waardoor mensen naar drank en drugs grijpen. Deze onderliggende problemen zijn heel erg uiteenlopend. Ze kunnen genetisch bepaald zijn, het kan een medisch probleem zijn of ze kunnen ontstaan zijn door bepaalde gebeurtenissen in ons leven.
Een ding hebben bovenstaande (mogelijke) oorzaken gemeen, mensen zijn niet in staat 'normaal' te functioneren, en kampen doorgaans met onrust, angst, spanning, depressie en andere psychische problemen. (Overmatig) drank en drugs gebruik zijn dan ook meestal het logisch bijkomend gevolg.

Baclofen (b)lijkt het antwoord te zijn op heel veel van de onderliggende problematiek.

Net als Bonno, heb ook ik mijn leven weer volledig op de rit. Ik maak me bijna nergens meer druk om, en al mijn oude angsten en fobieën lijken te zijn verdwenen. Baclofen geeft me innerlijke rust. De dosering luistert m.i. niet zo nou. (Behalve bij het opbouwen!!!!) Als je eenmaal op een juiste dosis zit, maakt het echt niets uit of je nou de ene dag 100mg slikt de volgende dag 150mg, en de dag daarna weer 75mg. Qua dosering doe ik maar wat.
Het bevalt me prima. Ik voel me (na ruim 6 jaar HEL) weer zoals ik me wil voelen.
Back to normal. Ik kan weer op een normale manier met spanning omgaan, en bovenal, ik kan weer echt genieten van het leven! Ik ben opgewekt en ondernemend, laat me niet snel uit het veld slaan en voel me daadkrachtig.

Baclofen, bedankt!!! ^O^
pi_105459329
Thanx Maxum!

Op naar Baclofentopic 2.0
pi_105459459
Yo Bonno!

Yup, let's go!
pi_105459518
quote:
6s.gif Op zondag 11 december 2011 17:22 schreef Maxum het volgende:
Yo Bonno!

Yup, let's go!
En geen opgelegde doseringen, geen gezeik meer... Verder waar we waren gebleven.
pi_105459840
Yo Bonno,

Idd! Dat geouwehoer over 10mg meer of minder gaat compleet nergens over.
Wij begrijpen elkaar 8-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')