abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 oktober 2011 @ 13:52:23 #51
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_103495646
Hoi Saine, fijn je weer even te lezen.
Gaat goed met je *O* , houden zo meis !!!

Groetjes :W
  maandag 24 oktober 2011 @ 14:06:25 #52
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_103496153
Hallo 2772011, bedankt voor je antwoord.
Ik slaap nu gelukkig ook nog goed maar iid. toendertijd met een lading drank op viel ik gewoon in coma en had geen pammetjes nodig.

Succes verder.
pi_103518086
Dat slapen is echt problematisch, 2/3 uur per nacht in delen van 2 maar vaker 3 of 4. Wat dat betreft verlang ik nog weleens terug. Lam in slaap vallen is ook niet alles maar elke dag tot 3/4 uur 's nachts wakker blijven, uurtje slapen, uurtje wakker, half uurtje slapen etc. etc. is ook niks.
Ik heb de melatonine 5mg inmiddels binnen maar wat een afzetters bij de apotheek hier... ¤22,- voor 30 pilletjes. Pammetjes zijn zelfs goedkoper, het moet niet gekker worden. :(
Maar even in het buitenland besteld, 240 voor nog geen ¤9 franco in huis. :D
Als ze aankomen dan, levensgevaarlijk spul natuurlijk. _O-

5mg doet het wel enigszins maar nu 2 nachten 10mg geprobeerd en dat werkt al beter. Als ik de grotere voorraad binnen heb ga ik wel even experimenteren wat nu het beste werkt. Het levert me iig al een uurtje slaap meer op en op hiervoor 2/3 uur is dat toch even 50%/33% winst. ^O^
Lijkt weinig maar ik voel me al een stuk beter. 3 uur is nog te weinig maar met 4 uur slaap kan ik redelijk toe de volgende dag. *O*
pi_103521482
Op de officiële Melatonine-site kun je niet meer dan 0,1 mg kopen en het is reteduur. Duurder dan wat je via de huisarts kunt kopen. Maar mooi dat het in het buitenland goedkoper te verkrijgen is. En dat het voor je schijnt te werken, 2772011.

Voor de baclofen hoef ik trouwens niets te betalen in de apotheek dus dat gezwets van mijn huisarts in het begin klopt ook voor geen meter.

Fijn dat het goed gaat Saine, Bonno, Kratos.

Ben benieuwd naar MartijnCS en Maxum&TramaDolletje!
Paul Simon | Within Temptation | Anouk | Jimi Hendrix | Coldplay | Albinoni
pi_103532871
2772011 ik betaal bij de apotheek maar!!!! 12 euro dus jouw apotheek ligt je op. Maar waar bestel jij ze op internet, ik wil ze ook wel goedkoper aanschaffen. Ws moet je lijf er nog even aan wennen en levert het je na een paar dagen meer slaap op. Wel innemen +_ 2uur voor je gaat slapen he!! Sukses ermee.
pi_103533222
Heb het topic niet gelezen verder, maar gebruiken jullie het voor andere verslavingen dan alcohol en werkt dat? Fysiologisch/scheikundig gezien zie ik het nut van baclofen bij afkicken van een alcoholverslaving (beiden stimulatie GABA), maar bijvoorbeeld niet bij cocaine (NE, DA, 5-HT; voor de geinteresseerden). Wordt overigens zelden voor deze indicatie voorgeschreven.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_103558749
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:35 schreef ssebass het volgende:
Heb het topic niet gelezen verder.
:6
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
pi_103563412
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:14 schreef saine het volgende:
2772011 ik betaal bij de apotheek maar!!!! 12 euro dus jouw apotheek ligt je op. Maar waar bestel jij ze op internet, ik wil ze ook wel goedkoper aanschaffen. Ws moet je lijf er nog even aan wennen en levert het je na een paar dagen meer slaap op. Wel innemen +_ 2uur voor je gaat slapen he!! Sukses ermee.
Geen garantie dat ze aankomen he? Dat is de gok maar voor dat geld het wel waard vind ik.
Stuur maar een DM oid. Heb nog een kortingscode van $5 ook voor je. ;)

Ik neem er nu telkens 2 dus 10mg en ik kijk even aan hoe dat werkt. Ik voel me af en toe wel bezwaard, ik slik nu dan wel de 'goede' dingen (niet dat ik hiervoor iets anders gebruikte dan alcohol) maar het worden hele maaltijden zo. _O-
pi_103569735
quote:
16s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:32 schreef Bonno het volgende:

[..]

:6
Zo ruim zit ik niet in mijn tijd helaas...
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_103580253
@ ssebass

Hoi, ik gebruik het om mijn benzodiapine afhankelijkheid van ruim 7 jaar mee te onderdrukken / af te bouwen.
En dat werkt tamelijk goed. Helemaal zonder diazepam lukt het nog niet, maar het gebruik is wel tot circa een kwart vd oorspronkelijke dosis teruggebracht. Alcohol heb ik sinds het begin van de Baclofen niet meer aangeraakt en ik heb er ook totaal geen behoefte aan. Oftewel ik sta wat dat betreft al ruim 3 maanden compleet droog. En zuipen kon ik echt goed.. Het is echt een wondermiddel wmb. Ik heb wel gemerkt dat als je er teveel van slikt, je nogal slaperig / vermoeid raakt. Maar dat geldt voor mij. Niet voor iedereen.

Ciao Maxum
Coldplay | David Bowie | The Police | Keane | Bob Marley | Prince
pi_103596680
Die moeheid ga ik nu herkennen. Vooral de portie van 40 mg die ik halverwege de middag neem doet me de das om. Ik zak begin van de avond als ik op de bank hang helemaal in, niet fijn hoor. Ik ga vanaf morgen de doses over 4x verspreiden. Wat later op de avond innemen werkt voor mij ook niet goed, ik kan niet slapen ondanks de slaapmedicatie. Ook krijg ik meer last van mijn beenspieren. Ook 's nachts. Het ophogen zet ik even op een laag pitje totdat ik die 4 doses gestabiliseerd heb over de dag.
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 15:45:36 #62
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_103708787
Hoi Maxum, toen ik baclo. ging gebruiken ben ik na +/- een maand gestopt met Bromazepam, welke ik al +/- 9 jaar slikte. Niet afgebouwd en heb er niets van gemerkt (dankzij Baclo.? )
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 16:04:46 #63
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_103709423
Hay Donia, gaat het een beetje ?
Die vermoeidheid is eigenlijk wel een beetje normaal/logisch. Je slikt wel een spier "verslapper" en het woord zegt het al. Vandaar dat je het ook in je benen voelt en zeker als je in bed ligt.
Als je er dan ook nog bij drinkt (?) wordt het alleen maar extra versterkt !
Aanrader, wat lichte krachtoefeningen te doen.
Als ik je vragen mag, hoe hoog is je dosis nu en hoe verdeeld ?
pi_103718941
Hi Kratos, het gaat wel.
Als ik van zo'n beetje iedereen hoor: ik had ineens geen trek meer, dan vraag ik me af wanneer mijn moment komt. Misschien hoor ik tot die 18% of zo waarbij baclofen niet werkt. Kan hè. Ik drink wel de helft minder.
De doses zijn nu 4x per dag, ik pas ze aan de 1e dosis aan. Zeg 6.00, 11.45, 15,45, 19.30.
Maar het kan ook zijn 9.15, 13,15, 17.00, 20.30.

Ik zit nu rond de 90/95 mg per dag met het hoogtepunt in de middag omdat ik rond 17.00/18.00 trek krijg.

Ik heb behalve die spierpijn (die ik overigens pré baclofen ook al had door lage rugklachten, alleen niet 's-nachts) geen bijwerkingen. Niet misselijk, wel wat tragere stoelgang. Héél af en toe na de hoogste dosis hoofdpijn maar die is na 10 minuten ook weer weg. En die heb ik ook niet iedere dag. Dus kan ook aan vermoeidheid liggen.

Ik kan wel rustiger in winkels rondlopen, ben wat relaxter. Gek genoeg dus niet met slapen.

Morgen ga ik ophogen, ik denk de 2e en 3e dosis. 's Morgens en 's avonds heeft weinig zin. En ik kan moeilijk de hele dagdosis rond 16.00 innemen :{
pi_103726671
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 21:05 schreef Donia het volgende:
Als ik van zo'n beetje iedereen hoor: ik had ineens geen trek meer, dan vraag ik me af wanneer mijn moment komt. Misschien hoor ik tot die 18% of zo waarbij baclofen niet werkt. Kan hè. Ik drink wel de helft minder.
Dan heb je al wel winst toch? Ik heb dat ook niet gehad hoor, niet zoals hier soms beschreven. Ik bleef er gewoon dagelijks bij drinken maar wel minder. Op een gegeven moment zo goed als helemaal gestopt en hell? Dat werkte. Moest ik alleen wel zelf doen. ;)
Probeer dat anders eens? Je dosis is op zich al best hoog.
  zondag 30 oktober 2011 @ 13:05:26 #66
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_103739399
Hallo Donia,
als je erbij blijft drinken, terwijl je er niet echt behoefte aan hebt, doe het dan niet ! en zie wat het dan met je doet.
Blijf je dosis wel in geregelde tijden houden, in jouw geval zou ik dat om de drie uur doen, dus
+/- 9.oo uur - 15mg
12.oo ,, -30 ,,
15.oo ,, -30 ,,
18.oo ,, -15 ,,
is maar een voorbeeld hoor !
Geef je lichaam ook de kans om hieraan te wennen, je bent pas een maand bezig en dan al op
90mg. Stel je "motivatie" in op "stoppen" en niet op erbij willen blijven drinken, zij het in mindere mate, zeker in het begin !
Hou vertrouwen in je baclo. het werkt echt, ook bij jou :Y

:W
pi_103749906
Ben toch echt met 3x2,5 mg begonnen en om de 3 dagen rustig gaan ophogen. Dan kom je wel aan deze hoogte.
Kratos, volgens mij dronk jij je door Antabus en Refusal heen, en jij bent niet de enige als ik dat zo lees op een alcoholforum..

Ik heb toch echt hier gelezen dat je soms excessief moet verhogen om geen zucht meer te hebben, Sommigen doen of deden dat ook nog in rap tempo om zo snel mogelijk dat doel te bereiken. Ik ben nog heel langzaam met om de 3 dagen 10 mg.

Schema vind ik er goed uitzien Kratos. ga ik proberen vanaf morgen. Ietsje aangepast qua doses, er komt 10 mg bij.

Eind juli, we moeten het allemaal zelf doen toch? Wel m.b.v. baclo. Ik heb me suf gepiekerd wat ik ga drinken als vervanging van de wijn. Ik heb al gemberthee gekocht bij de toko, tomatensap, met wat peper is dat lekker kruidig en ijs doet het hem nog steeds. Dat scheelt toch al een halve liter vino c_/
  zondag 30 oktober 2011 @ 21:26:58 #68
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_103761621
Hay Donia,

zit een beetje lacherig achter de pc nu (goed gemeend trouwens). Je hoeft je voor mij niet schuldig te voelen hoor, mydear. Weet precies wat je bedoeld, blijft moeilijk toch....
Je hebt gelijk wat betreft de Antabus/refusal. Kreeg paniek-aanvallen van dat spul omdat het de "trek" niet wegnam en dronk er doorheen wat beslist geen pretje was.
Ik wil ook niet zeggen dat je het verkeerd doet maar soms moet je even "pas op de plaat maken" en dan verhoog je maar na een week of zo, kijk het rustig aan, niet te snel resultaat willen zien, je kan het niet afdwingen, het komt vanzelf. Weet het , klinkt onlogisch, want we willen zo graag.

hier moest ik dus om lachen:
Schema vind ik er goed uitzien Kratos. ga ik proberen vanaf morgen. Ietsje aangepast qua doses, er komt 10 mg bij _O-
wat een heerlijke eigenwijzigheid toch !! echt schitterend.

Ik blijf je steunen hoor, Donia en neem maar een extra ijsje :9
pi_103838033
Hoi Kratos,

Haha, ik heb nog even niet verhoogd maar dit moet wel gaan gebeuren. De huisarts vond 70mg al genoeg (in al zijn wijsheid :+ ) als dat niet zou werken moest ik maar naar een kliniek. Dus eigenlijk moet ik van de trek af zijn als ik volgende week naar hem toe moet. Beter gezegd, ik moet droogstaan.

MartijnCS, hoe is het nu met jou?
  dinsdag 8 november 2011 @ 16:29:03 #70
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_104125112
Hallo allemaal (?),

wat een stilte hier, heb ik wat gemist misschien ?
Hier gelukkig alles goed maar wat is er loos bij/met jullie ?
Zijn jullie gestopt met de baclo, nare bijwerkingen gekregen :7 ?
Nou ja, zie het wel weer, groetjes.

dinsdag 8 november 2011 @ 16:36:33 #71
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_104125423
Hé Donia, ben je al bij je ha. geweest (droog :X )... én...?
pi_104208700
Hey Kratos, dit topic sterft een langzame dood, hopelijk geldt dat niet voor baclo. Ik stuur je wel een pbtje.
pi_104226578
Hallo Donia/Allemaal.

Ik heb de laatste tijd weinig van mij laten horen. Terugvalletje een paar weekenden terug. Drank en coke. Dit gebeurt dus helaas ook, ondanks de baclofen. In mijn geval een bewuste terugval, daar help niks tegen. Het is dus zeker niet zo dat de baclofen niet geholpen heeft. In tegenstelling, door de baclofen heb ik de draad meteen weer kunnen oppakken en ben ik dinsdag weer aan het werk gehad. De enorme teleurstelling na een terugval, zo als in het verleden, is uitgebleven. Dit was voor mij ook een reden om dan maar weer door te drinken. Voor mij werk de baclofen dus erg goed. Laat dit alleen geen reden zijn voor andere mensen om een terugval te hebben of goed te praten. Een terugval is erg gevaarlijk en het risico dat de trek dubbel zo hard terugkomt is zeer groot. Na de terugval had ik in het daarop volgende weekend enorme trek. Gelukkig heeft de psychiater van de VNN de baclofen verhoogd naar 225 mg. Dit werk tot op heden goed. De bijwerkingen zijn uitgebleven en ik voel me er prima bij. 4x sporten in de week is nog steeds geen probleem.

Jammer om te zien dat er weinig reacties meer zijn in dit topic. Hoe gaat het met iedereen?

Groeten,
Martijn
  vrijdag 11 november 2011 @ 17:24:07 #74
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_104253149
Hoi Martijn, jammer die "bewuste terugval" alhoewel je er erg laconiek over denkt, zo lijkt me.

[quote]

Terugvalletje een paar weekenden terug. Drank en coke. Dit gebeurt dus helaas ook, ondanks de baclofen. In mijn geval een bewuste terugval, daar help niks tegen ~O> Het is dus zeker niet zo dat de baclofen niet geholpen heeft. In tegenstelling, door de baclofen heb ik de draad meteen weer kunnen oppakken en ben ik dinsdag weer aan het werk gehad. De enorme teleurstelling na een terugval, zo als in het verleden, is uitgebleven. Dit was voor mij ook een reden om dan maar weer door te drinken. Voor mij werk de baclofen dus erg goed :?

(sorry, moest die icoontjes er even tussen plaatsen)

Ik blijf het zonde vinden maar je bent weer op de "goede" weg begrijp ik.
Maar heb je uberhaupt geen last gehad, de volgende dag (een kater bijv.) ?

En dan nu op 225mg. p/d.
Mag ik vragen naar je lichaamsgewicht.

Hopelijk ben je weer wat wijzer en heb je ervan geleerd :Y (of niet) :N

Ga goed man, het wordt je gegunt ! Groetjes.
pi_104372797
Haha, ik moest het 3x lezen Kratos, voordat ik je post begreep. Je moet nog wat leren quoten hè ;)

Martijn, goed dat je je weer eens hebt gemeld. Terugval of niet. Baclo is geen wondermiddel, dat heb ik inmiddels ook ervaren.

Knap dat je nog zoveel sport zeg, dat is in ieder geval een goeie afleiding en sowieso knap.

Heel fijn dat je psych je zo steunt, je hebt begeleiding en dat is al wat hoor.

Ik ben weer vanaf het begin gaan teruglezen en heb gemerkt dat baclo vooral helpt bij mensen die òf de hele dag doorzopen òf polygebruikers waren. Dan kun je de doseringen door de hele dag verspreiden, dat werkt het best. Bij verslaafden zoals ik, avonddrinkers, ligt het wat moeilijker. Het heeft geen zin om 's-morgens al baclo te slikken want het spul is na 3 of 4 uur uitgewerkt.

Je kunt ook niet tegen de tijd dat de craving komt in 1x 200mg slikken, lijkt me niet echt gezond.
Dus ik denk dat voor mij er een einde komt aan het baclofen tijdperk. Helaas, het is niet anders ;( :{w
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')