Ze is hard aan het studeren, dus..quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 10:25 schreef spuitje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][
[ afbeelding ]
Ik denk dat Laura eerder jarenlang is wijsgemaakt dat ze heel bijzonder is en anders dan andere kinderen, net als haar vader.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 09:33 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Misschien is er wel meer lef voor nodig om NIET te gaan, kind is gebrainwashed door haar vader van jongs af aan. Ik stel me de gesprekken in die huiskamer (oh nee, die hebben ze niet, ze wonen op een bootje) zo voor:
Laura: Papa, maar als ik nou in een storm verzeild raak?
Pa: Ach kindje dat zoeken we allemaal uit hoor, er zijn zo weinig stormen, maak je daar maar geen zorgen over!
Laura: Enne....die piraten dan...
Pa: Ach die gaan heus geen klein zeilbootje enteren hoor, die hebben echt wel wat beters te doen
Neem daar bij het feit dat de enige literatuur die daar binnenkomt zeilkrantjes en zeilmagazines zijn en je hebt als 13 jarige echt geen idee wat er in de wereld speelt.
Nou ja, als je geen gevaar ziet, waar zou je dan lef voor nodig hebben?
Eerlijk gezegd denk ik dat het maar bitter weinig mensen interesseert aangezien het haar ook niet interesseert haar blog bij te houden terwijl daar geen goede reden voor is aangezien ze wel haar afspraken met het AD na kan komen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 11:07 schreef aloa het volgende:
Niemand weet het dus blijkbaar.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)locatie-geheim.dhtml
Niemand mag het weten want hee, piraten lezen ook kranten en hebben ook internet.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 10:51 schreef aloa het volgende:
Waar zit ze nu dan? Ergens in de Indische Oceaan begrijp ik, maar waar is niet duidelijk.
Die link werkt niet op haar site.
Mafkeesquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 10:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik denk dat Laura eerder jarenlang is wijsgemaakt dat ze heel bijzonder is en anders dan andere kinderen, net als haar haar vader.
Pa: 'Hoe zou je het vinden om een wereldreis te gaan maken. Ik deed ook zoiets toen ik jouw leeftijd had.'
Pa: 'Jij bent bijzonder want je bent aan boord opgegroeid.'
Pa:'Jij bent anders, want je bent een echte Dekker.'
Pa:'Wij staan boven de maatschappij die ons wil verstikken met hun burgerlijkheid, schooltjes, regels, voorschriften en vaste patroontjes..'
pa: 'Ik ben niet mislukt, hooguit een misfit in deze zure maatschappij. Maar dat is hún schuld.'
Laura: 'Ik wil niet zijn zoals jij!'
pa: 'Zie je wel? Je bent net zoals ik!'
Pa: 'Ga nu maar even snel handtekeningen verzamelen, anders moet je van school af. Die stomme maatschappij wil ons verbieden op een boot in de haven te wonen. Zie je wel dat ze ons onszelf niet laten zijn? '
Pa: 'Wat dacht je van twee jaar niet naar school en wereldberoemd worden?'
Pa: 'Wat een gemenerds! Ze willen je niet onvoorbereid laten gaan en ook niet zonder veiligheidsmaatregelen en afspraken over onderwijs. Alsof wij dat nodig hebben! Zie je wel dat ze niet tegen ons soort speciale mensen kunnen? En bijzonder ben je. Met een truc en met andermans hulp en geld alleen naar St. Maarten vliegen bewijst dat je ver boven de gemiddelde burgerlul staat. De gemiddelde mens is best dom, weet je.'
Pa: 'Ze hebben je ongelukkig gemaakt. Maar we zullen ze krijgen! Je oma schrijft gewoon een boekje in de ik-vorm, zodat het lijkt alsof het jouw verhaal is en we zetten al die instanties te kakken.'
Laura: 'Nou, ik wil weg hier! Ik kom nooit meer terug!'
Pa: 'Zo mag ik het horen!'
Laura: 'Ik ga echt geen record vestigen. Ik ga een beetje losbandig leven.'
Pa: 'Je laat je door niemand de wet voorschrijven, goed zo. En nu op weg!'
Pa: 'Je zeiltochten alleen, je vlucht naar St. Maarten, je reis naar Engeland, je wereldreis.. Dat is geen wegloopgedrag. Je moest vluchten omdat je onderdrukt wordt.'
Babs: 'Oh mijn god, hier wil ik niks mee te maken hebben!'
Zoiets stel ik me erbij voor..
Maar in dat stuk van Panama naar Darwin was er toch de Sogno d'oro....waar is hij dan gebleven? (zijn blogs zijn wel een stuk leuker om te lezen dan Laura's) als je googled 'reisverslagen' zie je vanzelf.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 12:45 schreef spuitje het volgende:
[..]
Mafkees![]()
Maar haar moeder heeft in een interview eens gezegd dat ze dacht dat papa Laura dit plan jarenlang heeft aangepraat en eigenlijk geloof ik dat ook wel. Moeder gaf ook pas haar toestemming toen er een aantal zaken geregeld waren waaronder een volgboot. Die er later dus niet (meer) bleek te zijn.
Wat vonden je ouders van je plannen?quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 12:45 schreef spuitje het volgende:
[..]
Maar haar moeder heeft in een interview eens gezegd dat ze dacht dat papa Laura dit plan jarenlang heeft aangepraat en eigenlijk geloof ik dat ook wel.
http://www.wvdeamer.nl/links/reisverslagen.htmquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 14:13 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Maar in dat stuk van Panama naar Darwin was er toch de Sogno d'oro....waar is hij dan gebleven? (zijn blogs zijn wel een stuk leuker om te lezen dan Laura's) als je googled 'reisverslagen' zie je vanzelf.
Henk Oosterwijk is sinds Darwin non-stop onderweg en zit nu midden op de Indische Oceaan, met een dag of 10 kan hij op Reunion aankomen, of als hij in een keer doorvaart, over een maand in Kaapstad.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 14:13 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Maar in dat stuk van Panama naar Darwin was er toch de Sogno d'oro....waar is hij dan gebleven? (zijn blogs zijn wel een stuk leuker om te lezen dan Laura's) als je googled 'reisverslagen' zie je vanzelf.
De mooiste prijs die een zeiler/zeilster kan winnenquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 17:46 schreef spuitje het volgende:
Laura is genomineerd voor een prijs, ik snap het werkelijk niet. Wat de motivatie voor deze nominatie is geweest kan ik nergens vinden.
dan is LD de terechte winnaar, er zijn ineens heel veel meer mensne geinteresseerd in zeilen en rond de wereld vakanties van 2 jaar of langerquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 18:31 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
De mooiste prijs die een zeiler/zeilster kan winnen
[...]
De Trofee wordt elk jaar uitgereikt aan een Nederlandse zeiler of zeilster, die zich heeft onderscheiden door een opmerkelijke prestatie in wedstrijd-verband, dan wel aan een persoon die zich op bijzondere wijze voor de zeilsport verdienstelijk heeft gemaakt.
http://www.vanrietschotentrofee.nl/hoe-werkt-het
Ik denk iemand sowieso wel genomineerd kan worden. Ik zou het absurd vinden als ze die prijs zou krijgen, alleen maar omdat ze toevallig als jongste een wereldreis kon maken en al feestend van toeristenoord naar toeristenoord kon reizen, toevalig in een zeilboot, vaak op de motor en alleen onder de beste weersomstandigheden, omdat ze met een truc en leugens voor de rechtbank, de leerplicht ontliep.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 17:46 schreef spuitje het volgende:
Laura is genomineerd voor een prijs, ik snap het werkelijk niet. Wat de motivatie voor deze nominatie is geweest kan ik nergens vinden.
Komt Laura dan wel even terug naar NL om die prijs op te halen?quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 17:46 schreef spuitje het volgende:
Vast wel! Kun je haar een keer live zienquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 20:10 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Komt Laura dan wel even terug naar NL om die prijs op te halen?
Natuurlijk niet! Ze houdt namelijk helemaal niet van aandacht, is het liefst alleen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 20:10 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Komt Laura dan wel even terug naar NL om die prijs op te halen?
quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 22:28 schreef spuitje het volgende:
[..]
Natuurlijk niet! Ze houdt namelijk helemaal niet van aandacht, is het liefst alleen.
Laura houdt het lang vol.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 22:28 schreef spuitje het volgende:
[..]
Natuurlijk niet! Ze houdt namelijk helemaal niet van aandacht, is het liefst alleen.
Dat kan heel goed. Hoe groter het verschil tussen rijk en arm, hoe meer mensen dromen van onbereikbare rijkdom en roem, lijkt het..quote:Op zondag 16 oktober 2011 11:03 schreef deelnemer het volgende:
Is de bewondering voor Laura het gevolg van een tijdgeest die plat gaat voor iedere vorm van ondernemingslust?
Ja. Zo ook normvervaging en debilisering van Nederland.quote:Op zondag 16 oktober 2011 11:03 schreef deelnemer het volgende:
Is de bewondering voor Laura het gevolg van een tijdgeest die plat gaat voor iedere vorm van ondernemingslust?
Ze zijn gewatermerkt in de hoop dat iemand die dingen koopt? Puh-lease! Wie zou daar nou belang bij hebben?quote:Op zondag 16 oktober 2011 13:29 schreef Hammondorgel het volgende:
Pictures - for sale!![]()
http://www.snypher.nl/search.php?type=&search=Laura%20Dekker
Nee, ben ik echt niet!quote:Op zondag 16 oktober 2011 14:19 schreef Disana het volgende:
Spuitje, beken nu maar dat jij dit bent:
Agaath 16-10-2011
Hi Laura, wel in 't AD en niets in je blog, kan je team niet wat duidelijk maken, niet over je route , als je team wat schrijft kunnen ze jou toch niet traceren.
quote:Op zondag 16 oktober 2011 17:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ze zijn gewatermerkt in de hoop dat iemand die dingen koopt? Puh-lease! Wie zou daar nou belang bij hebben?
quote:Testimonial
"I sell my images through Snypher because it makes me the master of my own fate."
- Laura Dekker, sailor
Ik plaag maarquote:
Ze verkoopt haar afbeeldingen via Snypher zodat ze de meesteres van haar eigen lot wordt? Dat klinkt hoogdravend, ik snap het verband niet en het lijkt bar slecht Engels..quote:
Zoveel voor 1 lullige amateur foto? Dat gaan ze niet menen toch?quote:photo id: 552
gallery id: 89 - Celebrities
photo title: Laura Dekker opweg naar Lanzarote
licensing & info
model release: ?
property release: ?
digital items
quality: jpg file
dimensions: 1536(px) x 2048(px)
megapixels: 3.15
print size:
@72 dpi = 54.19cm x 72.25cm
@150 dpi = 26.01cm x 34.68cm
@300 dpi = 13cm x 17.34cm
file size: 0.76(mb)
price:
¤100
Dezequote:Op zondag 16 oktober 2011 21:09 schreef spuitje het volgende:
Kan er niets aan doen maar moet echt lachen om dat foto gedoe. Zouden er echt mensen zijn die gaan betalen voor een foto van Laura die met haar moeder en zusje zit te eten? Om er maar even eentje te noemen. Kan het me nauwelijks voorstellen. Iemand enig idee trouwens wat een foto kost?
-edit- even een foto aangeklikt en kreeg dit:
[..]
Zoveel voor 1 lullige amateur foto? Dat gaan ze niet menen toch?
Dat is normaal hoor. Je koopt niet zo zeer de foto, dan wel het copyright om de foto te publiceren.quote:Op zondag 16 oktober 2011 21:09 schreef spuitje het volgende:
Kan er niets aan doen maar moet echt lachen om dat foto gedoe. Zouden er echt mensen zijn die gaan betalen voor een foto van Laura die met haar moeder en zusje zit te eten? Om er maar even eentje te noemen. Kan het me nauwelijks voorstellen. Iemand enig idee trouwens wat een foto kost?
-edit- even een foto aangeklikt en kreeg dit:
[..]
Zoveel voor 1 lullige amateur foto? Dat gaan ze niet menen toch?
Hijquote:Op maandag 17 oktober 2011 10:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
maar daar wordt Laura op zich toch niet beter van? Ik neem aan dat de fotograaf of verslaggever de copyrights heeft.
En dan nog snap ik die opmerking niet. Gaan Mercer en haar advocaat nu jagen op zonder toestemming gepubliceerde foto's? Ik denk dat ze blij mag zijn met ieder bericht dat nog over haar verschijnt.
En wie mag dat halfstoere mannetje dan wel zijn?quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:06 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
Hij
http://www.snypher.nl/details.php?gid=89&pid=533
zit achter SNYPHER.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)oor-kannibalen.dhtmlquote:De zeilexpeditie van de 40-jarige Stefan Ramin en zijn vriendin Heike Dorsch (37) is op wel erg lugubere wijze afgelopen. Het Duitse koppel dat al sinds 2008 op reis was, legde aan op het Frans-Polynesië eiland Nuku Hiva. Stefan ging op pad met een lokale gids, maar keerde niet terug. Vermoed wordt dat de avonturier is opgegeten door kannibalen.
Vriendin Heike heeft verklaard dat Stefan met de lokale gids Henri Haīti op pad ging om op geiten te jagen, zo meldt de Engelse The Telegraph op zijn website. Haīti keerde terug met de mededeling: Er is een ongeluk gebeurd, hij heeft hulp nodig. De vrouw ging mee om te kijken wat er gebeurd is, maar Haīti heeft haar vervolgens vastgebonden aan een boom en aangerand.
Geroosterd
Heike wist te ontsnappen en lichtte de politie in. De politie zocht op het eiland naar Stefan. Zo werden botten, tanden, gesmolten vullingen en kledingstukken bij een kampvuur in een verlaten vallei gevonden. Experts zouden hebben laten weten dat Ramin in stukken is gehakt, is geroosterd en opgegeten door kannibalen. DNA-onderzoek moet uitwijzen of de resten inderdaad van de Duitser zijn.
Een team van 22 politieagenten en het leger is ingezet om de nog altijd verdwenen gids te vinden. Een woordvoerder van het Duitse ministerie van Buitenlandse Zaken heeft laten weten op de hoogte te zijn van de zaak en heeft contact met de lokale autoriteiten.
Bevolking geschokt
Lokale media op het eiland melden dat de bevolking geschokt is door het incident. Op Nuku Hiva wonen iets meer dan 2000 mensen. Hoewel het eiland een geschiedenis kent van kannibalisme, zou het al lange tijd niet meer voorkomen. (Willeke Tersteeg)
Lekker verhaal.quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:12 schreef Ericr het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)oor-kannibalen.dhtml
Maar goed dat ze daar al een tijdje voorbij is dan.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ferri_Somogyiquote:Op maandag 17 oktober 2011 11:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En wie mag dat halfstoere mannetje dan wel zijn?
quote:16-10-2011
Alles gaat goed mij en Gup hoor. Ik schrijf iedere dag nog gewoon mijn blog met alles wat ik zoal meemaak.. Over een aantal weken zal ik deze alsnog op mijn site zetten.
Laura
Oh ze staat nog op de foto ook met een gtst ster.. mooi meegenomen toch? Het is altijd goed voor de publiciteit om gezien te worden met een bekend gezicht.quote:Op maandag 17 oktober 2011 12:14 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ferri_Somogyi
Is dat niet zo'n één of ander derderangs soapkneusje!?!quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En wie mag dat halfstoere mannetje dan wel zijn?
quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:05 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Is dat niet zo'n één of ander derderangs soapkneusje!?!
O.K., daar kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar zorg er dan in ieder geval voor dat je goede foto's te koop aanbiedt en niet van die wazige vakantiekiekjes. En dat er in eerste instantie ¤ 250,-- werd gevraagd voor een foto van Laura kan ik me niet voorstellen, moet een grapje zijn geweest, toch?quote:Op zondag 16 oktober 2011 22:53 schreef wich het volgende:
Foto's van Snypher zijn idd niet bedoeld voor particulieren, maar voor media. De meeste media plukken foto's niet zomaar van het internet - met het risico van een brief van een advocaat met een hoge rekening wegens copyright schending-, maar kopen de foto's bij fotoagentschappen, zodat de copyrights goed geregeld zijn.
Had nog nooit van hem gehoord, maar ik ben dan ook geen soap-fan.quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:05 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Is dat niet zo'n één of ander derderangs soapkneusje!?!
Nee, echt waar:quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 21:48 schreef spuitje het volgende:
[..]
En dat er in eerste instantie ¤ 250,-- werd gevraagd voor een foto van Laura kan ik me niet voorstellen, moet een grapje zijn geweest, toch?
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:08 schreef MrFoureyes het volgende:
Ik dacht eerst dat het ging om een normaal fotopersbureau ging, en dan zijn die prijzen heel gangbaar voor professioneel werk. Maar het blijkt dus gewoon te gaan om de amateurkiekjes die ze zelf heeft gemaakt, dat zie je direct als je de foto's bekijkt. Ik ga eens proberen of ik een posting in het gastenboek kan krijgen waarin ik meld dat ik zo'n foto ga bestellen om op het dressoir te zetten, naast de foto's van de kleinkinderen...
Maar dan heb je geen distributiekanaal. De gedachte hier is juist dat jouw foto's gevonden worden door iedereen voor wie ze interessant zijn. En dan zal er ook nog een afrekenmodule achter zitten en een leveringsmodule. Dat zijn toch zaken die de gemiddelde fotograaf niet snel voor elkaar krijgt.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik snap ook de bedoeling niet helemaal.. Als ik materiaal heb waarvan ik denk dat het interessant is voor de pers, kan ik het zelf ook online zetten met een watermerkje en de mededeling dat het materiaal te koop is.
Daar zit wat in... Alleen is die site dus bedoeld voor fotografen. En Laura probeert zichzelf daar te verkopen als het goed begrijp..quote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:53 schreef MrFoureyes het volgende:
[..]
Maar dan heb je geen distributiekanaal. De gedachte hier is juist dat jouw foto's gevonden worden door iedereen voor wie ze interessant zijn. En dan zal er ook nog een afrekenmodule achter zitten en een leveringsmodule. Dat zijn toch zaken die de gemiddelde fotograaf niet snel voor elkaar krijgt.
Het idee van de site snap ik dus wel, maar ik begrijp niet hoe je kunt denken dat professionele afnemers (en gezien de prijzen is dat je doelgroep) interesse zouden kunnen hebben in dit soort fotootjes.
¤250 voor een pic van laura. ze zijn gek geworden als dat echt zo is.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 21:48 schreef spuitje het volgende:
[..]
O.K., daar kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar zorg er dan in ieder geval voor dat je goede foto's te koop aanbiedt en niet van die wazige vakantiekiekjes. En dat er in eerste instantie ¤ 250,-- werd gevraagd voor een foto van Laura kan ik me niet voorstellen, moet een grapje zijn geweest, toch?
Zelfs een kwaliteitsfoto op posterformaat is dat niet waard.. Maar ik geloof dat je daarmee de rechten van dat plaatje koopt. Mag je hem verder verspreidenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:15 schreef dawg het volgende:
[..]
¤250 voor een pic van laura. ze zijn gek geworden als dat echt zo is.
Maar in vergelijking dan? Hoeveel schepen worden niet aangevallen?quote:
Dat een relatief klein percentage slaagt zal misschien te maken hebben met het feit dat de marine niet overal tegelijk kan zijn. Maar het blijft natuurlijk een dreiging die piraterij en nu blijkt het zich ook uit te breiden naar andere gebieden.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar in vergelijking dan? Hoeveel schepen worden niet aangevallen?
Waarom slaagt een relatief klein percentage van de overvallen eigenlijk?
IMB Live Piracy Map 2011quote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:52 schreef svetan het volgende:
Ondertussen is de Golf van Guinea voor de Westafrikaanse kust net zo piratengevaarlijk als de Golf van Aden........ voor kleine schepen zelfs gevaarlijker.
Het is eigenlijk te belachelijk voor woorden dat die piraten daar nog steeds zijn, het is een plaag voor de hele wereld. Dit kan makkelijk opgelost worden door samen te werken en de halve wereld marine daar te laten patrouilleren.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:42 schreef wich het volgende:
De Golf van Guinea is eenvoudig te vermijden bij de Atlantische oversteek, de Golf van Aden niet als je naar Suez vaart.
Het duurt nog wel een week of drie voordat Laura de Indische Oceaan overgestoken is. Djibouti en Kaapstad zijn ongeveer even lang varen. Eerste opties voor stops zijn Maldiven (2-3 dagen) dan wel Reunion /Mauritius (1 week).
RIchting Djibouti zijn de zeilcondities slecht (weinig wind en vaak uit de verkeerde richting, dus veel motoren), richting Kaapstad zijn de zeilcondities wel goed, behalve de laatste 600 mijl, met de ene na de andere depressie met een stormachtige westelijke (tegen)wind.
Henk Oosterwijk gaat denk ik rechtstreeks naar Zuid-Afrika en zal daar over ruim drie weken aankomen.
Haha LOL. Mensen op deze wereld en samen werken.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het is eigenlijk te belachelijk voor woorden dat die piraten daar nog steeds zijn, het is een plaag voor de hele wereld. Dit kan makkelijk opgelost worden door samen te werken en de halve wereld marine daar te laten patrouilleren.
quote:20-10-2011
Het is vervelend dat ik niet alles kan schrijven omdat er mensen zijn die aan de omstandigheden die ik schrijf kunnen aflezen waar ik ben.. Maar ik bewaar al mijn blogs goed en plaats ze later alsnog hoor. Verder ben ik echt super blij met de nominatie voor de Conny van Rietschoten Trofee. Alleen dat al, voelt als een hele eer.
Laura
bron
Het zal aan mij liggen maar ik kan nergens vinden waarom ze is genomineerd?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 13:25 schreef svetan het volgende:
Die nominatie komt volgens mij een jaar te vroeg. Ze heeft die zaken die in die nominatie staan wiliswaar gelevert maar ze heeft nog een moeilijk traject voor zich. Volgens mij zou het zinvoller geweest zijn indien men tot na de, al dan niet succesvolle, afsluiting van de prestatie gewacht had. ...... of kan men twee jaar na elkaar deze prijs krijgen?
Zie post #16quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 13:59 schreef spuitje het volgende:
[..]
Het zal aan mij liggen maar ik kan nergens vinden waarom ze is genomineerd?
Eerslijk gezegd kan ik daar niet uit afleiden waarom ze is genomineerd.quote:
Dat bedoelde ik dus. Wat is de motivatie geweest Laura te nomineren voor deze prijs? Wat is de byzondere prestatie die zij heeft geleverd voor de zeilsport? Op welke wijze heeft ze zich verdienstelijk gemaakt?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 16:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Eerslijk gezegd kan ik daar niet uit afleiden waarom ze is genomineerd.
Ben ook benieuwd wie haar heeft genomineerd, eigenlijk.
Dick of de oude Dick zullen haar wel genomineerd hebben. Kan ze in ieder geval opscheppen over de nominatie.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 18:22 schreef spuitje het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik dus. Wat is de motivatie geweest Laura te nomineren voor deze prijs? Wat is de byzondere prestatie die zij heeft geleverd voor de zeilsport? Op welke wijze heeft ze zich verdienstelijk gemaakt?
Dat had ik al gelezen, maar ik kan hier niet uit afleiden waarom Laura is genomineerd.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 22:12 schreef Hammondorgel het volgende:
Voordrachten
Watersporters en belangstellenden uit het hele land worden uitgenodigd om namen in te zenden van zeilers aan wie zij de Trofee zouden willen geven. Belangrijk daarbij is dat ze omschrijven waarom juist hun voorgedragen zeiler/zeilster moet winnen.
Er zijn vier categorieën waarin u een voordracht kunt doen:
Jeugdzeilen/surfen
Wedstrijdzeilen Nationale Klasse
Zeezeilen
Internationaal en olympisch zeilen/surfen
Alle voordrachten komen bij de jury terecht. Deze bepaalt op de eerste plaats of er geen onregelmatigheden bij de voordrachten hebben plaatsgevonden. Daarnaast kijken de juryleden naar de aantallen per persoon en de motiveringen. Door dat alles zorgvuldig te bekijken en te vergelijken, bepaalt de jury per categorie de genomineerden.
Als alle namen en gegevens bekend zijn, wordt snel duidelijk wie in elke categorie de winnaar(s) is. Uit de vier categoriewinnaars kiest de jury de uiteindelijke winnaar(s) van de Conny van Rietschoten Trofee.
Een potentiele werkgever zal daar ongetwijfeld op ingaan. Waarom ze dan genomineerd is en wat voor bijzonders ze heeft gedaan.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:10 schreef svetan het volgende:
Ik denk dat er in de loop van het jaar nog wel meer (internationale) nominaties zullen komen. Op zeilgebied is Laura op het ogenblik de enige die met iets bijzonders bezig is.
Goed voor haar CV.
'Werkervaring heb ik niet, een vakopleiding ook niet, sorry hoor'..quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:25 schreef svetan het volgende:
Dan heeft ze wel het een en ander te vertellen :-) Meer dan menigeen die al een hele school en werkloopbaan achter zich heeft.
Zelfstandig? Neem me niet kwalijk, maar haar vader moest al tenminste twee keer naar haar toe reizen om haar te helpen. Dit meisje is helemaal niet zo zelfstandig als sommigen ons willen laten geloven! Ze is volledig afhankelijk van de giften en donaties van anderen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:49 schreef svetan het volgende:
Lol.... noem je dan het zeilen wat ze nu doet en de onderhoudswerkzaamheden geen werkervaring? Zelfstandig en eigenverantwoordelijk!
Vakopleiding..... die kan ze als ze terug is zo menig zeiler gaan geven! Veel van de papiertjes die ze tot nu toe, op grond van haar leeftijd, niet kon halen zullen voor haar na terugkomst geen enkel probleem opleveren omdat ze dagelijks met de theorie en de praktijk van deze vakkennis te doen heeft.
Dat het bij Laura niet, als bij de meeste tieners, bij dromen blijft maar dat ze in staat is haar ding met alle consequenties door te zetten heeft ze in de afgelopen twee jaar al bewezen.
Laura heeft vooral bewwezen dat ze niet kan samenwerken, dat er geen afspraken met haar te maken vallen, dat ze geen doorzetter is en vooral haar zin moet hebben ongeacht de consequenties en nog verongelijkt gaat zitten doen ook op de koop toe.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:49 schreef svetan het volgende:
Lol.... noem je dan het zeilen wat ze nu doet en de onderhoudswerkzaamheden geen werkervaring? Zelfstandig en eigenverantwoordelijk!
Vakopleiding..... die kan ze als ze terug is zo menig zeiler gaan geven! Veel van de papiertjes die ze tot nu toe, op grond van haar leeftijd, niet kon halen zullen voor haar na terugkomst geen enkel probleem opleveren omdat ze dagelijks met de theorie en de praktijk van deze vakkennis te doen heeft.
Dat het bij Laura niet, als bij de meeste tieners, bij dromen blijft maar dat ze in staat is haar ding met alle consequenties door te zetten heeft ze in de afgelopen twee jaar al bewezen.
Over grammafoonplaat gesproken..quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 01:30 schreef svetan het volgende:
@spuitje
Die grammofoonplaat die je daar weer oplegt is al lang grijs gedraaid.... ondertussen heeft Laura al wel bewezen dat ze meer ballen heeft dan de meeste volwassen kerels.
Dat ze hulp krijgt van haar vader en de rest van de familie is toch wel iets heel normaals in een gezin. Sponsors doen het toch ook echt vrijwillig omdat ze ook aan Laura geloven..... niemand heeft ze gedwongen.
Die prioriteit was vooral een smoes om het schoolwerk naast zich neer te leggen. Ze heeft al die maanden aan vaste wal gelegenheid zat gehad. En de weiken op zee ook. Ze deed toen al weinig tot niets. En nu ook niet.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 02:29 schreef svetan het volgende:
Ik zie haar idd later in een leidinggevende functie en deze indruk heeft zich in de afgelopen maanden nog versterkt. Ze heeft geleerd te netwerken maar kan voor al ook "nee" zeggen als ze iets niet wil (zie media) en stellt de juiste prioriteiten (eerst boot en veiligheid en dan schoolwerk). Alles zaken die haar, naast haar zeilkunsten, net iets boven de massa van haar leeftijdgenoten en zelfs de meeste volwassenen uittillen.
Dat verhaal over feesten en touristisch reisje...... reken even na hoevaak de gemiddelde tiener in een jaar feest en hoeveel vakantie die hebben. Als je bij Laura de tijd eraf rekend die ze voor formaliteiten en het vaarklaar houden van haar boot nodig heeft dan blijft daarvoor toch echt wel minder tijd over dan bij die leeftijdsgenootjes met een vijfdaagse schoolweek en zeven weken vakantie!
Zo langzaam moeten toch ook de ergste azijnpissers hier toegeven dat van alle negatieve voorspellingen niets is uitgekomen en dat ze zonder kleerscheuren al meer dan de helft van de reis achter de rug heeft. En dat in een jaar waarin Laura niet alleen veel geleerd heeft maar ook in haar rol is gegroeid. Dat ze nu voor dieze trofee is genomineerd is een teken dat ze ook in de nederlandse zeilwereld positief is aangekomen.
Ja, ze heeft heel veel mensen voor het hoofd gestoten en gebruuskeerd!!!! Well done, Laura...quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:49 schreef svetan het volgende:
Sie kennen Laura doch gar nicht (im Gegensatz zu mir). Hören Sie endlich mit diesem unsinnigen Gefasel auf!quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:40 schreef svetan het volgende:
@Hammondorgel
Als ze een tam konijn zou zijn dan zou ze dit nooit hebben kunnen doen. Als je succes wilt hebben kun je het niet iedereen naar de zin maken…… en vooral in het geval van Laura de azijnpissers de weg naar het zuurvaste urinoir wijzen! Ik zeg “well done”…. en bijt rustig van je af als dat nodig is.
Ik geloof zonder meer dat ze er een slaatje uit wil slaan. Maar ze noemt het schrijven een tijdverdrijf, dat wil dus zeggen dat ze alle tijd van de wereld heeft behalve voor school.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:40 schreef svetan het volgende:
@Disana
Dat verhaal hebben we hier ook al honderd keer gehad….. het komt niet in je op dat het schrijven van een goed reisverslag een deel van haar toekomst is. Waarschijnlijk voor haar (financiële beroepsmatige) toekomst belangrijker dan schoolwerk.
Het komt enorm bedacht en onoprecht over.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:33 schreef svetan het volgende:
Ja Disana.... jij zou wel zo associaal zijn om mensen niet te feliciteren die je persoonlijk hebt leren kennen!
Ga ik bestellen, kost nog maar ¤50,--. Jammer dat je voor dat geld de foto nog zelf moet afdrukken.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:11 schreef Ericr het volgende:
Dat Babewatcher nog niet die foto van Laura in bikini heeft gekocht op die site.
quote:22-10-2011
Het nieuws heeft intussen ook mij bereikt.. En ik wil het Nederlandse Nuon solar team met de Nuna 6, die ik in Darwin ontmoette, graag feliciteren met de behaalde tweede plaats. Echt een enorme prestatie, 3000 km in 7 dagen alleen op zonne-energie! Binnenkort ga ik de eerste missende blog op mijn site plaatsen en dan iedere dag weer eentje, dus dan kan iedereen mijn avonturen weer volgen..
Laura
Ze is al een jaar geleden gestopt met school. praktisch.Daar heb je inderdaad gelijk in Ze heeft laten zien dat ze te beroerd is om wat dan ook te doen dat ze niet gelijk leuk vindt.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:40 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus
En nog altijd blijf je lekker doorzeuren over schoolwerk enz. Dit is ondertussen al meer da een jaar een gepasseerd station en daarover is toch eigenlijk hier alles al gezegd. Laura heeft ondertussen wel laten zien dat ze nu niet bepaald te beroerd is wat te leren. Over een jaar of vijf zullen we wel zien wat voor een soort “mens” eruit gegroeid is.
Basisvaardigheid rekenen is ook niet je sterkste kant…… maar reken maar eens na hoe vaak ze feest en, als je iets van zeilen weet, hoeveel tijd ze voor de boot nodig heeft. Bovendien woont ze niet in “Hotel- Mamma” dus moet ze ook voor haar eigen natje en droogje zorgen.
Als je Laura’s berichten hebt gevolgd zul je zien dat er altijd wel boten bij haar in de buurt waren…. En dat haar positie altijd wel binnen een zeemijl aan het thuisfront bekend is. Voor jou is klaarblijkelijk alleen een marinefregat vol met kotsende leerplichtambtenaren een wettelijk valide begeleiding. Maar ja….. als er een volgboot geweest was had jij toch weer het verhaal gehad dat het geen solotocht was.
Als je wat te vertellen hebt schrijf het in duidelijke taal! Je beschuldigd de organisatie van de van Rietschoten trofee er hier direct van corrupt te zijn en Laura t.b.v. de PR te hebben genomineerd zonder zich aan de gestelde regels voor nominatie te houden.
Laura heeft heel terecht de pest aan de schaamhaar journalistiek die ze voor haar vertrek in Nederland over zich heen heeft gekregen….. en zoals recentelijk weer bleek uit dat verdraaide interview met de NOS nog altijd door de Nederlandse media bedreven word.
quote:16-10-2011
Alles gaat goed mij en Gup hoor. Ik schrijf iedere dag nog gewoon mijn blog met alles wat ik zoal meemaak.. Over een aantal weken zal ik deze alsnog op mijn site zetten.
[quote]Laura
quote:22-10-2011
Het nieuws heeft intussen ook mij bereikt.. En ik wil het Nederlandse Nuon solar team met de Nuna 6, die ik in Darwin ontmoette, graag feliciteren met de behaalde tweede plaats. Echt een enorme prestatie, 3000 km in 7 dagen alleen op zonne-energie! Binnenkort ga ik de eerste missende blog op mijn site plaatsen en dan iedere dag weer eentje, dus dan kan iedereen mijn avonturen weer volgen..
Laura
Dan maar wat uit de oude doos tussendoor:quote:Op zondag 23 oktober 2011 20:28 schreef BabeWatcher het volgende:
Nog steeds geen nieuws. Laten we hopen dat in dit geval geen nieuws gelijk is aan goed nieuws.
En weer is te lezen dat ze heel lang slaapt terwijl ze zeilt:quote:Op maandag 24 oktober 2011 10:40 schreef spuitje het volgende:
De weblog van 6 oktober is inmmiddels geplaatst.
'Elke vermelding van een storm, windrichting of regenbui kan verraden waar ik zit en het echt enorm belangrijk dat dat geheim blijft.'quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 10:18 schreef spuitje het volgende:
Maar wel weer een column deze week. Ik moest een beetje lachen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goed opgemerkt.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
'Elke vermelding van een storm, windrichting of regenbui kan verraden waar ik zit en het echt enorm belangrijk dat dat geheim blijft.'
'...ik was superblij dat de zon zich na anderhalve week weer eens liet zien.'
![]()
Wat een dom wicht is het toch ook.. en ze blijf zichzelf tegenspreken.
24-10-2011quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:14 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Goed opgemerkt.
Lijkt er ernstig op dat ze richting het noorden gaat dan.
[ afbeelding ]
Ja ik hoef de windrichting eigenlijk niet meer te controleren.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:24 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
24-10-2011
6-10-2011
Yes! eindelijk wind. En ook nog eens uit de goede richting..
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW
Het blog is van 6 oktober. Een kaart van 24 oktober is nutteloos.quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:21 schreef Daniel1976 het volgende:
toch de wind er even bijgezocht:
[ afbeelding ]
Ik zet mijn euro's er in op dat ze over niet al te lang door Suez vaart.
Ergens verwachtte ik iets als "dan ga ik daarheen om ze allemaal op hun smoel te slaan!"quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:27 schreef BabeWatcher het volgende:
Als die kankerpiraten het in hun gore hersens halen om Laura iets aan te doen [...]
Nu is het gelijk ook duidelijk waarom ze niks publiceerde.. behalve over het weer heeft ze weinig te melden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 15:44 schreef Disana het volgende:
Wow:
Maar al met al is het wel een goede dag om weer eens in m'n schoolboeken te duiken..
Maar niet te vroeg gejuicht: ze zei al dat ze niets meer te lezen had behalve een paar schoolboeken.
Verder had ze een paar puntjes over.. of ze staat bol van lamlendigheid.. en opnieuw maakt ze totaal niet de indruk van zeilen te houden..
Ik vind het best sneu. Uit niets blijkt dat ze plezier beleeft aan het zeilen. Ik heb de indruk dat het allemaal een rondje 'bekende plekjes van pa' is en dat ze het echte zeilen heeft onderschat.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 16:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Nu is het gelijk ook duidelijk waarom ze niks publiceerde.. behalve over het weer heeft ze weinig te melden.
Ze stelt dat ze niet genoeg boeken heeft voor de hele oversteek, waar we natuurlijk ook uit kunnen concluderen dat ze haar studie afgerond heeft voor ze aankomt, *kuch*. Tenzij het mooi weer wordt, natuurlijk.
Ze heeft in Darwin dus niet veel boeken kunnen ruilen want al na twaalf dagen moest ze noodgedwongen beginnen aan de boeken van de lijst voor school. Verder beleeft ze inderdaad niet veel en bestaat haar leventje voornamelijk uit uren slapen, eten en lezen. Wat een avontuur!quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 15:44 schreef Disana het volgende:
Wow:
Maar al met al is het wel een goede dag om weer eens in m'n schoolboeken te duiken..
Maar niet te vroeg gejuicht: ze zei al dat ze niets meer te lezen had behalve een paar schoolboeken.
Verder had ze een paar puntjes over.. of ze staat bol van lamlendigheid.. en opnieuw maakt ze totaal niet de indruk van zeilen te houden..
In het begin had ik dat ook wel, maar nu niet meer. Er is niets of niemand die haar verplicht door te gaan, ze kan stoppen als ze het niet leuk vindt.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het best sneu. Uit niets blijkt dat ze plezier beleeft aan het zeilen. Ik heb de indruk dat het allemaal een rondje 'bekende plekjes van pa' is en dat ze het echte zeilen heeft onderschat.
Het lijkt me heel moeilijk zo'n vader teleur te stellen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:28 schreef spuitje het volgende:
[..]
In het begin had ik dat ook wel, maar nu niet meer. Er is niets of niemand die haar verplicht door te gaan, ze kan stoppen als ze het niet leuk vindt.
Dat wel. Als je al van jongs af aan te horen hebt gekregen dat je heel byzonder bent en dat het jou vast en zeker gaat lukken de jongste solozeiler ooit te worden, dat je records kunt verbreken en wereldberoemd kunt worden, misschien wel zakken vol geld kunt verdienen gaat het moeilijk worden om na ruim een jaar te zeggen "Pa, zoek het zelf maar uit!".quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Het lijkt me heel moeilijk zo'n vader teleur te stellen.
Dat weet ik niet... maar dat ze niet veel plezier aan het zeilen beleeft, is duidelijk. Ze zeilt van haven naar haven, zo snel mogelijk, met het beste weer en zo mogelijk op de motor. Ze klaagt als de wind even niet meezit.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het best sneu. Uit niets blijkt dat ze plezier beleeft aan het zeilen. Ik heb de indruk dat het allemaal een rondje 'bekende plekjes van pa' is en dat ze het echte zeilen heeft onderschat.
En dit is dus Svetan, een zeer zeldzame vogel. Sneert naar alle personen, inclusief hele naties, waar hij het niet mee eens is. Onggehinderd door enige argumentatie maakt hij nu ook weer een denigrerende opmerking naar alle posters in dit topic. Het valt nog mee, meestal moet heel NL. het ontgelden, ondanks dat je vaker de geur van kebab ruikt dan die van spruitjes. Maar ja, dat kan hij niet weten want hij woont hier al 40 jaar niet meer. Desalniettemin heeft hij voldoende affectie met dit kikkerlandje om hier op een forum waar veel tieners posten een meisje in bescherming te nemen, waarvan hij vindt dat het onderdrukt wordt.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:59 schreef svetan het volgende:
@Atmosphere82
Je bent hier op een forum terechtgekomen waar de mensen zelfs bij mobbing hun grenzen niet kennen en vastgeroest zitten in hun eigen vooroordelen. Bekijk het maar zo alsof je een dagje naar de dierentuin gaat.
Ze heeft wel eens geschreven dat ze met haar pa overlegt waar ze heen gaat, en dat pa haar dan de plekken noemt waar ze heen kan gaan en waar oude bekenden zitten. Ook heeft ze die foto's van toen en nu geplaatst. Al met al denk ik dus wel degelijk dat ze de reis van pa en ma overdoet en dat het alleen daarom al moeilijk is te erkennen dat zeilen helemaal niet zo leuk is.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat weet ik niet... maar dat ze niet veel plezier aan het zeilen beleeft, is duidelijk. Ze zeilt van haven naar haven, zo snel mogelijk, met het beste weer en zo mogelijk op de motor. Ze klaagt als de wind even niet meezit.
Ik weet niet of ze de 'bekende plekjes van pa' bezoekt om hem te plezieren. Ze struint iig. toeristische sites af en maakt veel excursies. Ik vermoed dat ze, of de firma Dcik & Dick, hoopt geld te maken door de plekken waar ze is geweest te promoten voor reisorganisaties ed.
Van haar recordpoging of solozeiltochtverhaal moet ze het niet meer hebben. Dat is gebakken lucht en daar is ze al mee door de mand gevallen.
Stoppen zal ook moeilijk zijn voor haar, vanwege de druk van haar familie die haar exploiteert en ook voor zichzelf. Dan moet ze toegeven dat het toch niet was wat ze wilde, wat ze al stampvoetend, weglopend, snijdend, liegend en valse beschuldigingen uitend richting leerplichtambtenaar, rechter en Jeugdzorg voor elkaar kreeg.. en daarmee dus toegeven dat ze achteraf gelijk hadden. Dat is een afgang door de zijdeur. En voor het hele land voor paal staan is een harde klap voor een kwetsbare puber, lijkt me.
Feitelijk is het gelijk van Jeugdzorg al gebleken, met haar stelling dat de onderneming te gevaarlijk was. Ze zeilt als een pensionado. De solozeiltocht die ze zg. zou maken was veel te riskant..
Ja, dat was ik al weer bijna vergeten..quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Ze heeft wel eens geschreven dat ze met haar pa overlegt waar ze heen gaat, en dat pa haar dan de plekken noemt waar ze heen kan gaan en waar oude bekenden zitten. Ook heeft ze die foto's van toen en nu geplaatst. Al met al denk ik dus wel degelijk dat ze de reis van pa en ma overdoet en dat het alleen daarom al moeilijk is te erkennen dat zeilen helemaal niet zo leuk is.
Ik weet niet of je het al had gezien en/of gelezen maar anders even naar het interview met pa Dekker luisteren. Daarin laat hij heel duidelijk blijken schijt te hebben aan de eisen die door de raad van de kinderbescherming zijn gesteld.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:38 schreef ietjefietje het volgende:
Bedankt voor die filmpjes.....ik heb me rot gelachen!
Het is ook een soap... Echt waar! Al jarenlang een bron van vermaakquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:38 schreef ietjefietje het volgende:
Bedankt voor die filmpjes.....ik heb me rot gelachen!
http://www.brittatsea.nl/quote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:01 schreef svetan het volgende:
@Didana
Dit is nu juist het soort eliteclubjes waar je het minst respect voor moet hebben. Een stelletje rijkeluiskinderen die een "all- inclusive" reisje van hun ouders cadeau krijgen. Of denk je misschien dat die kinderen de kosten ooit voor hun tachzigste verjaardag met een krantenwijkje bij elkaar krijgen of dat bv jeugdzorg zo'n snoepreisje betaald? Ik denk dat er niet veel "echte" zeilers onder deze kinderen zullen zitten.
Voor degene die dit aanbied. een leuk commercieel initiatief.
Svetan, er is een verschil tussen doorzettingsvermogen en mensen voor het hoofd stoten!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 19:03 schreef svetan het volgende:
Veel mensen hebben ook respect voor het initiatief en het gebleken doorzettingsvermogen van Laura...
Pappie Dekker is net zo goed commercieel bezig, hij laat alleen anderen betalen, zijn dochter 'presteren' en hoopt zelf zonder onkosten te maken en inspanning te leveren rijk te worden.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:01 schreef svetan het volgende:
@Didana
Dit is nu juist het soort eliteclubjes waar je het minst respect voor moet hebben. Een stelletje rijkeluiskinderen die een "all- inclusive" reisje van hun ouders cadeau krijgen. Of denk je misschien dat die kinderen de kosten ooit voor hun tachzigste verjaardag met een krantenwijkje bij elkaar krijgen of dat bv jeugdzorg zo'n snoepreisje betaald? Ik denk dat er niet veel "echte" zeilers onder deze kinderen zullen zitten.
Niet al deze kinderen hebben het geld van hun ouders gekregen. Er zijn erbij die er keihard voor hebben gewerkt. Allerlei acties op touw hebben gezet om het benodigde bedrag bij elkaar te krijgen. En wat is er mis mee als je ouders het wel kunnen betalen?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:01 schreef svetan het volgende:
@Didana
Onzinnig vind ik het niet, denk dat kinderen er best veel van leren naast hun gewone schoolwerk. Samenwerken op een toch wel beperkte ruimte, onderzoek doen, een tijdje doorbrengen in een gastgezin en nog wat meer dingen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 19:11 schreef livelink het volgende:
Ik vind school-at-sea ook wel een onzinnig iets trouwens. Vast een leuke ervaring voor die kinderen, maar de meerwaarde van school op zee ontgaat me volledig.
De sponsoren kunnen helemaal niet tevreden zijn. Madame Dekker weigert namelijk stickers van de gulle gevers op haar boot. Dus wanneer ze ergens voor anker ligt ziet echt niemand wie byvoorbeeld de SSB heeft geschonken (twee keer!!) of andere zaken.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 19:03 schreef svetan het volgende:
@Disana
Heb je er een bewijs van dat pa Dekker niet voor zijn geld werkt? De sponsors kunnen denk ik in iedergeval tevreden zijn omdat hun producten in zeilkringen de nodige bekendheid hebben gekregen.... en dat kun je dus geen teren op de zak van anderen noemen. Veel mensen hebben ook respect voor het initiatief en het gebleken doorzettingsvermogen van Laura en willen haar daarom ook helpen deze tocht te voltooien. Ik denk ook dat de hele reis van Laura minder zal kosten als dat halve jaartje toeristenzeilen en diegenen die daar meegaan zullen daar bepaald zelfstandiger door worden of veel voor hun leven leren.
Het zijn dit soort snoepreisjes voor rijkeluiskinderen die je in een later CV beter kunt weglaten omdat dit toch erg naar een verzorgingsmentaliteit en niet naar eigeninitiafief riekt.
Wat is er toch zo moeilijk aan lezen? Er staat het geld. Het geld dat pa Dekker anderen voor het plezierreisje van zijn dochter laat betalen. Jij meet met twee maten: Dekker mag een klaploper zijn en de ouders die school-at-sea kunnen betalen deugen ineens niet omdat ze voor het geld gewerkt hebben.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 19:03 schreef svetan het volgende:
@Disana
Heb je er een bewijs van dat pa Dekker niet voor zijn geld werkt?
Misschien heb je inmiddels de moeite genomen om even op www.brittatsea.nl te lezen? Dan weet je inmiddels dus dat het beslist niet alleen om rijkeluiskinderen gaat. En naast hun gewone lessen volgen ze ook nog een aantal extra vakken. Ik denk dat ik Britt af en toe zeker ga volgen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:01 schreef svetan het volgende:
@Didana
Als Svetan de moeite zou hebben genomen de diverse interviews met pa en oma te lezen zou hij hebben geweten dat pa niet in staat is zelf zijn broek op te houden. Oma springt regelmatig bij zo vertelde ze in de Esta. En van pa is al langer bekend dat hij vaker niet dan wel werkt.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat is er toch zo moeilijk aan lezen? Er staat het geld. Het geld dat pa Dekker anderen voor het plezierreisje van zijn dochter laat betalen. Jij meet met twee maten: Dekker mag een klaploper zijn en de ouders die school-at-sea kunnen betalen deugen ineens niet omdat ze voor het geld gewerkt hebben.
Bron?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:58 schreef spuitje het volgende:
[..]
En van pa is al langer bekend dat hij vaker niet dan wel werkt.
Ik heb toch het idee dat ze ons advies in de wind (quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 08:16 schreef aloa het volgende:
Geen idee waar ze zit, maar in de Arabische zee is misschien zwaar weer op komst.
[ afbeelding ]
Hurricane Season 2011 # 4
Het zou me niets verbazen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 21:37 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ik heb toch het idee dat ze ons advies in de wind () heeft geslagen en de piratenroute kiest.
Nee hoor, de echte bron is het ADquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 14:58 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
Bron: http://solozeilster.hyves(...)ANDER_KRANTENNIEUWS/
Ze heeft inmiddels wel wat zelfkennis. Ze vraagt zich namelijk af hoe ze het ooit kan opnemen tegen twee wedstrijdzeilers. Tja, het is natuurlijk ook appels met peren vergelijken.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 15:01 schreef Disana het volgende:
Wat een bloedeloos propagandastuk. Neem mij, neem mij, ik ben geweldig.
Geen idee hoor, die echte zeilers hebben misschien niet zoveel fans. Maar ze wil wel erg graag winnen, zoveel is duidelijk. Net zoals opnieuw duidelijk is dat ze niet erg van zeilen houdt.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 15:03 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ze heeft inmiddels wel wat zelfkennis. Ze vraagt zich namelijk af hoe ze het ooit kan opnemen tegen twee wedstrijdzeilers. Tja, het is natuurlijk ook appels met peren vergelijken.
Je hebt (quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 14:59 schreef spuitje het volgende:
[..]
Nee hoor, de echte bron is het AD
Foei, vertalerquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 15:12 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
Je heeft hebt de foto van Hyves gehaald. Dus Hyves is de bron van de foto.
P.S.:![]()
Dat kan wel eens een probleem worden dan, hoe stormbestendig is haar bootje.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 21:37 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ik heb toch het idee dat ze ons advies in de wind () heeft geslagen en de piratenroute kiest.
Who cares!quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 15:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Iemand die heeft schrijft waar het hebt moet zijn, kan onmogelijk een native speaker zijn
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 15:25 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat kan wel eens een probleem worden dan, hoe stormbestendig piratenbestendig is haar bootje.
Ik heb even vriendje google te hulp geroepen en wat deze twee mannen hebben gepresteerd valt niet te vergelijken met wat Laura doet.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 15:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Geen idee hoor, die echte zeilers hebben misschien niet zoveel fans. Maar ze wil wel erg graag winnen, zoveel is duidelijk. Net zoals opnieuw duidelijk is dat ze niet erg van zeilen houdt.
Oké, maar het gaat toch via stemmen? Dan hangt het puur van het aantal volgers af.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 15:40 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik heb even vriendje google te hulp geroepen en wat deze twee mannen hebben gepresteerd valt niet te vergelijken met wat Laura doet.
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 15:41 schreef Disana het volgende:
[..]
Oké, maar het gaat toch via stemmen? Dan hangt het puur van het aantal volgers af.
Wanneer schrijf je 'heeft' dan en wanneer 'hebt'?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 15:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Iemand die heeft schrijft waar het hebt moet zijn, kan onmogelijk een native speaker zijn
Oh gelukkig. Nu maar hopen dat ze zich niet door sentiment laten leiden.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 15:44 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
Jury
De jury staat traditioneel onder leiding van de voorzitter van de Koninklijke Roei- en Zeilvereeniging 'De Maas'. Hij geeft leiding aan een jury die bestaat uit mensen die in het wedstrijdzeilwereldje bekend zijn en om hun oordeel alom worden gerespecteerd. Op basis van onderandere de binnengekomen voordrachten bepaalt de jury de nominaties per categorie. Uit de winnaars van de categorieën kiest de jury de winnaar van de Conny van Rietschoten Trofee. De namen van de winnaars worden ieder jaar in november of december bekend gemaakt tijdens een feestelijke bijeenkomst in de Sociëteit van 'De Maas' in Rotterdam, de bakermat van de Conny van Rietschoten Trofee. De jury bestaat uit: Jacob van der Goot (voorzitter), Kees de Ridder, Peter Peet, Diana Bogaards, Jur Raatjes en ieder jaar wisselend aangevuld met één jurylid.
Je schrijft altijdquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 15:46 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wanneer schrijf je 'heeft' dan en wanneer 'hebt'?
quote:Voordrachten
Watersporters en belangstellenden uit het hele land worden uitgenodigd om namen in te zenden van zeilers aan wie zij de Trofee zouden willen geven. Belangrijk daarbij is dat ze omschrijven waarom juist hun voorgedragen zeiler/zeilster moet winnen.
Er zijn vier categorieën waarin u een voordracht kunt doen:
•Jeugdzeilen/surfen
•Wedstrijdzeilen Nationale Klassen
•Zeezeilen
•Internationaal en olympisch zeilen/surfen
Alle voordrachten komen bij de jury terecht. Deze bepaalt op de eerste plaats of er geen onregelmatigheden bij de voordrachten hebben plaatsgevonden. Daarnaast kijken de juryleden naar de aantallen per persoon en de motiveringen. Door dat alles zorgvuldig te bekijken en te vergelijken, bepaalt de jury per categorie de genomineerden.
Als alle namen en gegevens bekend zijn, wordt snel duidelijk wie in elke categorie de winnaar(s) is. Uit de vier categoriewinnaars kiest de jury de uiteindelijke winnaar(s) van de Conny van Rietschoten Trofee.
bron
Ik val er ff middenin en heb de rest van het verhaal niet gelezen. Dus ik dacht dat het over 'u' ging. Daar hoor ik namelijk sommige mensen zeggen 'u hebt' en 'u heeft' terwijl ikzelf eigenlijk altijd 'u heeft' zeg. Dus ik was ff benieuwd of daar nog een regeltje of zo voor was.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 15:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Je schrijft altijd
Je hebt
en nooit
Je heeft
Maar dat wist je vast wel.
Ik zeg ook u heeft (en u kunt, u wilt) en vroeger was dat de juiste vorm. U was namelijk derde persoon enkelvoud. Maar tegenwoordig is het gelijkgeschakeld aan tweede persoon enkelvoud en mag hebt (kan, wil) dus ook.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 18:26 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik val er ff middenin en heb de rest van het verhaal niet gelezen. Dus ik dacht dat het over 'u' ging. Daar hoor ik namelijk sommige mensen zeggen 'u hebt' en 'u heeft' terwijl ikzelf eigenlijk altijd 'u heeft' zeg. Dus ik was ff benieuwd of daar nog een regeltje of zo voor was.
Maar in de 2e persoon enkelvaut is 'jij heeft' iig natuurlijk niet goed, dat is zo klaar als Klara maar kan zijn...
En ik hoop dat LD de Voice of Holland is van het zeilen![]()
Niemand draait zijn stoel voor haar om?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 18:26 schreef RobertoCarlos het volgende:
En ik hoop dat LD de Voice of Holland is van het zeilen![]()
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 18:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Niemand draait zijn stoel voor haar om?
http://www.mediajournaal.(...)vizierring-2011.htmlquote:The Voice wint de Gouden Televizierring 2011
Vanavond wordt voor de 46ste keer de Gouden Televizierring uitgereikt. De (ongelijke) strijd gaat tussen The Voice of Holland, Wie is de Mol en Voetbal International. Cornald Maas presenteert het live gala.
Het kan haast niet anders dan dat The Voice of Holland van RTL4 de felbegeerde ring in ontvangst gaat nemen. Tegelijk met het gala kijken 3 miljoen mensen naar de talentenjacht en RTL4 zal daarin vaak oproepen om op het programma te gaan stemmen.
Voor Wie is de Mol is het de vijfde nominatie. Het AVRO-programma bestaat al meer dan 10 jaar en is nog steeds een groot succes. Dat zou een bekroning met de Gouden Televizierring rechtvaardigen.
Vreemde eend in de bijt is Voetbal International van RTL7. De voetbaltalkshow scoort vooral doordat DWDD er continu aandacht aan besteedt maar is geen Televizierring waardig. De makers zijn niet aanwezig bij het gala omdat ze tegelijkertijd zelf een uitzending maken. Wel wordt er geschakeld naar de liveshow op Nederland 1.
http://www.spitsnieuws.nl(...)wint-televizier-ringquote:Voetbal International wint Televizier Ring
Tijdens het Gouden Televizier-Ring Gala werden vanavond de jaarlijkse tv-prijzen uitgedeeld. Outsider Voetbal International mocht de kunstige ring in ontvangst nemen. Niet in de studio, want Johan Derksen had geen zin in 'een circus'. Wel kon hij het waarderen de grote programma's (concurrenten Wie is de mol? en The Voice of Holland) te verslaan met zo'n klein budget.
Het was een speciale editie want de show stond in het teken van het 60-jarig jubileum van televisie. Zelfs Mies Bouwman was onder het stof vandaan getrokken. Met de haartjes gewassen en een bakje chips achter de buis!
LOL. Zover had ik niet gedacht maar wie weet.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 21:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
[..]
http://www.mediajournaal.(...)vizierring-2011.html
[..]
http://www.spitsnieuws.nl(...)wint-televizier-ring
Inderdaad, als je het zo bekijkt zou het kunnen. Want tussen alle wedstrijdzeilers is Laura toch wel een erg vreemd eendje in de bijt!quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 21:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
[..]
http://www.mediajournaal.(...)vizierring-2011.html
[..]
http://www.spitsnieuws.nl(...)wint-televizier-ring
Wat een mafketel op Twitter, die William. Volledig doorgedraaid en van realiteitszin gespeend. En wat livelink zegt: George Graf zou ik in het echt liever niet tegen willen komen.quote:Op zondag 30 oktober 2011 12:11 schreef MrFoureyes het volgende:
Minstens even interessant als de schrijfsels van zeilmeisje (of die van haar ghostwriters) zijn de berichten van haar trouwe fans. Zo hebben we Georg Graf, die zo onder de indruk is van Laura dat hij, wanneer hij het over Haar heeft, hoofdletters gebruikt voor de woorden You en Your - en op 25 oktober vraagt hij of zeilmeisje de titel "Majesty at Sea" acceptabel zou vinden.
Dan hebben we Desiree, van wie ik vermoed dat ze verstandelijk wat minder bedeeld is - haar bijdragen bestaan uit een korte samenvatting van eerdere postings van Laura: "je vaart op zee, en je hebt een pannenkoek gebakken. Je wilt een nieuwe radio. Je hebt spaghetti gegeten. Je maakt mooie excursies".
Maar de beste is William Newton Lee uit Douglas, Arizona. Hij onderhoudt ook een twitteraccount, en heeft in de laatste 24 uur meer dan 30 tweets de wereld ingezonden. In 12 daarvan roept hij de NATO op om Laura te beschermen. Bovendien wil Laura cola en hamburgers, en die moeten ook worden gebracht. Als de NATO niet snel meewerkt, krijgen ze problemen met Bill:
"nato what the hell you doing in the indian ocean. help laura dekker and guppy she flys a dutch flag. she needs fresh food. and books. help this girl nato she is flying a dutch flag. and i know she is hunger for a hot hambera and a cold cola. nato i will be back again. you can bet your fog horn on that."
Voor meer vermaak, kijk op http://twitter.com/#!/losttraveler2. Bill spelt net zo goed als Laura.
Ik heb weleens gehoord dat een hond en zijn baas vaak op elkaar lijken - blijkbaar geldt dit ook voor sterren en hun fans...
Als maar genoeg mensen een lovende brief over Laura sturen zal ze ook volgend jaar weer in aanmerking kunnen komen voor een nominatie.quote:Op zondag 30 oktober 2011 16:12 schreef svetan het volgende:
Dat ze genomineerd is vindt ik nu niet zo bijzonder omdat ze toch in de nederlandse zeilwereld iets buitengewoons doet. Van welke kant je het ook bekijkt..... ze heeft reeds nu, onafhankelijk van haar leeftijd, een prestatie neergezet waar veel volwassene zeezeilers nooit aan toe zullen komen. Veel "vers bloed" en bijzondere prestaties heeft Nederland op dit gebied momenteel niet te bieden.
Wel ben ik van mening dat deze nominatie een jaar te vroeg komt en men beter het eind van de reis had kunnen afwachten...... of staat ze volgend jaar weer op de lijst?
Ik denk dat dit hem is:quote:Op zondag 30 oktober 2011 13:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat een mafketel op Twitter, die William. Volledig doorgedraaid en van realiteitszin gespeend.
Het is dus een collega van de moeder van zeilmeisje: een kinderclown!quote:Op maandag 31 oktober 2011 01:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En hier in full-colour, weliswaar een aantal jaren terug, maar hij zal er inmiddels niet al teveel beter uit zien...
http://www.google.nl/url?(...)8FV8Hn7Bg4wA&cad=rja
Dat eerste artikel krijg ik met geen mogelijkheid leesbaar op mijn scherm, maar wat een vreemde vogel zeg - áls hij het is natuurlijk.quote:Op maandag 31 oktober 2011 01:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik denk dat dit hem is:
http://news.google.com/ne(...)IBAJ&pg=6734,8587455
En hier in full-colour, weliswaar een aantal jaren terug, maar hij zal er inmiddels niet al teveel beter uit zien...
http://www.google.nl/url?(...)8FV8Hn7Bg4wA&cad=rja
Wat zij doet, doet de gemiddelde varende pensionado ook.. Wat is er buitengewoon aan?quote:Op zondag 30 oktober 2011 16:12 schreef svetan het volgende:
Dat ze genomineerd is vindt ik nu niet zo bijzonder omdat ze toch in de nederlandse zeilwereld iets buitengewoons doet. Van welke kant je het ook bekijkt..... ze heeft reeds nu, onafhankelijk van haar leeftijd, een prestatie neergezet waar veel volwassene zeezeilers nooit aan toe zullen komen. Veel "vers bloed" en bijzondere prestaties heeft Nederland op dit gebied momenteel niet te bieden.
Wel ben ik van mening dat deze nominatie een jaar te vroeg komt en men beter het eind van de reis had kunnen afwachten...... of staat ze volgend jaar weer op de lijst?
LOL. zij valt niet over boord bij het plassen.quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Wat zij doet, doet de gemiddelde varende pensionado ook.. Wat is er buitengewoon aan?
Wow, die heeft mazzel gehad!quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:51 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
LOL. zij valt niet over boord bij het plassen.
http://www.telegraph.co.u(...)lling-overboard.html
Dat is toch buitengewoon
Dat is een bijzonder kind, en dat is het!quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:51 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
LOL. zij valt niet over boord bij het plassen.
http://www.telegraph.co.u(...)lling-overboard.html
Dat is toch buitengewoon
Enorm ja. Dat kan rustig je dood worden.quote:
Zijn ze alweer ondergepoept?quote:Op maandag 31 oktober 2011 22:49 schreef svetan het volgende:
Als haar zonrnpanelen werden ondergepoept moet ze toch wel ergens in de buurt van land gezeten hebben...... anders zouden er geen vogels zijn.
Een paar weken terug wel. De weblogs lopen een paar weken achter immers.quote:Op dinsdag 1 november 2011 11:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zijn ze alweer ondergepoept?
Dan was ze bij Schijtlijstereilandquote:Op dinsdag 1 november 2011 12:12 schreef spuitje het volgende:
[..]
Een paar weken terug wel. De weblogs lopen een paar weken achter immers.
Dat "moet" helemaal niet. De meeste vogels blijven inderdaad wel in de buurt van land, maar er zijn ook vogels die zich behoorlijk ver van land wagen (sommige albatros soorten bijvoorbeeld).quote:Op maandag 31 oktober 2011 22:49 schreef svetan het volgende:
Als haar zonrnpanelen werden ondergepoept moet ze toch wel ergens in de buurt van land gezeten hebben...... anders zouden er geen vogels zijn.
Of de Jan-van-Gent.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:50 schreef morg78 het volgende:
[..]
Dat "moet" helemaal niet. De meeste vogels blijven inderdaad wel in de buurt van land, maar er zijn ook vogels die zich behoorlijk ver van land wagen (sommige albatros soorten bijvoorbeeld).
Die meeuw van niet al te lang terug was toch ook op volle zee?!quote:Op dinsdag 1 november 2011 15:09 schreef spuitje het volgende:
[..]
Of de Jan-van-Gent.
De dieren overwinteren op zee, soms langs de kust. Net als Noordse stormvogels staan jan-van-gents erom bekend dat ze schepen volgen. Ze duiken op spectaculaire wijze naar vis. Het lichaam is wit, de staart puntig en hebben zwarte vleugelpunten. De kop is gelig met een blauwe oogring.
Toch de Suezroute dus, alhoewel er idd vogels zijn die op volle zee leven.quote:Op maandag 31 oktober 2011 22:49 schreef svetan het volgende:
Kort maar krachtig:quote:Op woensdag 2 november 2011 13:47 schreef spuitje het volgende:
De reacties op deze website zijn leuk om te lezen
Niet kort maar krachtig:quote:Op woensdag 2 november 2011 13:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Kort maar krachtig:
hebben we haar weer
cc - 24-10-2011 | 09:30
Smoes, Svetan! Wie üblich...quote:Op woensdag 2 november 2011 18:51 schreef svetan het volgende:
@Hammondorgel
Halloween is voorbij!...... dat is weer typisch zo'n reactie van iemand die onder het maaiveld blijft en overal in het leven spoken ziet. Met bangelijke ouders krijg je geen moedige, buitengewone kinderen.
Welke records heeft ze dan gebroken? En in welk opzicht is ze een pionier?quote:Op woensdag 2 november 2011 14:06 schreef HyperViper het volgende:
Jammer dat zoveel mensen deze meid het licht in de ogen niet gunnen. Een pionier op haar leeftijd, ze breekt records alsof het niets is maar hier moet ze door de slijk.. Vooral de oudere generatie.. die proberen haar echt helemaal kapot te maken.
Ik vind dat de dingen die Hammondorgel citeert zeer reeël zijn. Een zekere bezorgdheid is natuurlijk normaal en ook wenselijk.quote:Op woensdag 2 november 2011 18:51 schreef svetan het volgende:
@Hammondorgel
Halloween is voorbij!...... dat is weer typisch zo'n reactie van iemand die onder het maaiveld blijft en overal in het leven spoken ziet. Met bangelijke ouders krijg je geen moedige, buitengewone kinderen.
Ja, hebben we het hier ook meermaals over gehad: nu is het allemaal een grote geweldige vakantie, maar wat moet er straks van haar worden als ze onaangepast weer terug komt en je nog maar moet zien of ze haar school af wil maken en verder wil leren. Sommigen denken dat deze reis kansen voor haar schept, maar anderen hebben daar een hard hoofd in.quote:Op woensdag 2 november 2011 14:54 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
Niet kort maar krachtig:
Waar ik me zit is het volgende.
Ik gun de reis en prijs haar van harte, maaaaaaaar...........
Wat gebeurd er met laura als ze straks terug is.
Gaat ze weer naar school/ kan ze zich dan nog wel aanpassen aan het schoolse regime na twee jaar vrijheid, en wordt ze dan niet als nog een drop out zonder toekomst??
Kan ze dan slechts aan het werk als zeil instructrice ? of (gesponsord ) wedstrijd zeilster
???
want (helaas voor haar )je kunt niet je hele leven op sponsor geld blijven leven.
Ik ben bang dat hier door haar (kan ook niet ze was 14 toen dit circus begon) of haar ouders niet goed over is nagedacht.
Ook lees ik vaak in haar blog dat ze met wildvreemden een eiland over trekt, Dit is godzijdank nog steeds goed gegaan. maar er hoeft maar een gek tussen te zitten en ze is verdwenen.Ik vind haar hierin erg kinderlijk in haar vertrouwen.
Om deze redenen ben ik ook niet voor het alleen over de wereld sturen van kinderen.Als alles goed gaat ...prima.top prestatie.
maar als er iets fout gaat met laura(nu of achteraf) is dat niet laura's schuld, maar de schuld van haar leeftijd. en het onvermogen om echt het gevaar en gevolgen van een situatie te zien.We hopen er maar het beste van.
marijke - 31-10-2011 | 10:45
Nog nooit eerder in de geschiedenis van de mensheid is een jongere zonder begeleiding de wijde wereld ingetrokken. Tenminste, dat kan niet, anders zou Laura geen pionier zijnquote:Op woensdag 2 november 2011 19:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Welke records heeft ze dan gebroken? En in welk opzicht is ze een pionier?
Ik gok dat je moet zeggen: ''nooit in de heel recente geschiedenis van westerse geīndustrialiseerde landen is een jongere de wijde wereld ingetrokken'' en zelfs dan zou het fout zijn omdat heel veel 7 jarigen weglopen en de wijde wereld intrekken en al op de hoek van straat worden tegengehouden maar ze doen het wel en punten en komma's zijn voor pussy's.quote:Op woensdag 2 november 2011 20:36 schreef morg78 het volgende:
[..]
Nog nooit eerder in de geschiedenis van de mensheid is een jongere zonder begeleiding de wijde wereld ingetrokken. Tenminste, dat kan niet, anders zou Laura geen pionier zijn.
Ditquote:Op woensdag 2 november 2011 14:06 schreef HyperViper het volgende:
Jammer dat zoveel mensen deze meid het licht in de ogen niet gunnen. Een pionier op haar leeftijd, ze breekt records alsof het niets is maar hier moet ze door de slijk.. Vooral de oudere generatie.. die proberen haar echt helemaal kapot te maken.
Een aantal oversteken waarbij ze snelheidsrecords verpulverd heeft.quote:Op woensdag 2 november 2011 19:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Welke records heeft ze dan gebroken? En in welk opzicht is ze een pionier?
Omdat ze dagen op de motor heeft gevaren en claimt daarmee een zeilrecord te hebben gebroken! Bovendien claimt ze ook nog eens de jongste te zijn die in haar eentje de Atlantic is overgestoken en ook dat is pertinent niet waar! Verder komt ze gemaakte afspraken niet (meer) na en gedraagt ze zich af en toe ronduit horkerig!quote:Op woensdag 2 november 2011 21:08 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Dit
[..]
Een aantal oversteken waarbij ze snelheidsrecords verpulverd heeft.
Wat het waarom betreft: ik denk dat er contracten liggen. Voor een boek, voor een documentaire. Die moeten geld in het laatje brengen en zou ze nu stoppen dan kan het alleen maar geld gaan kosten.quote:Op woensdag 2 november 2011 22:04 schreef MrFoureyes het volgende:
Ik denk toch dat je pas van een record kunt spreken als er een referentiegroep is om je mee te meten. Als je op de step naar Parijs gaat, ben je waarschijnlijk de eerste en ook de snelste. Maar heb je dan een record gebroken?
Dit alles neemt natuurlijk niet weg dat zeilmeisje best zal kunnen zeilen - maar dat kunnen nog veel meer meisjes. Het enige verschil is dat dit meisje op een boot stapt en de wereld rondzeilt.
Verdient ze daarmee onze bewondering? Voor mij is het toch in de categorie "ik kan de meeste hamburgers op". Waarom zou je het doen? Geniet van je hamburgers, geniet van het zeilen - maar ik krijg steeds minder de indruk dat genieten nog deel uitmaakt van het hele avontuur. Het lijkt me nu eerder een kwestie van volhouden en doorgaan - maar waarom? En wat daarna?
Dat roep ik al heel langquote:Op woensdag 2 november 2011 23:05 schreef svetan het volgende:
Als je zo naar de weerbeschrijving op Laura's blog kijkt (overigens waren er vandaag 2 afleveringen) zou je toch wel zeggen dat ze op weg is naar de rode zee. Op de kaaproute is er al wekenlang een bestendige wind uit het oosten.
Hoe bedoel je 'zonder begeleiding'?quote:Op woensdag 2 november 2011 20:36 schreef morg78 het volgende:
[..]
Nog nooit eerder in de geschiedenis van de mensheid is een jongere zonder begeleiding de wijde wereld ingetrokken. Tenminste, dat kan niet, anders zou Laura geen pionier zijn.
Pff, jij gunt Laura haar bijzonderheid niet!quote:Op woensdag 2 november 2011 20:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik gok dat je moet zeggen: ''nooit in de heel recente geschiedenis van westerse geīndustrialiseerde landen is een jongere de wijde wereld ingetrokken'' en zelfs dan zou het fout zijn omdat heel veel 7 jarigen weglopen en de wijde wereld intrekken en al op de hoek van straat worden tegengehouden maar ze doen het wel en punten en komma's zijn voor pussy's.
Iets met sarcasmequote:Op donderdag 3 november 2011 06:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Hoe bedoel je 'zonder begeleiding'?
Waarom post je dan? Je hoeft niets in te tikkenquote:Op donderdag 3 november 2011 09:20 schreef ietjefietje het volgende:
Wel slim van Dick om die blogs vertraagd op het net te zetten......het schijnt iedereen nogal nieuwsgierig te maken.....volgens mij kunnen we er beter geen aandacht meer aan besteden.....het is allemaal niet zo boeiend.
Tanken is inderdaad wel essentieel op deze zeiltocht.quote:Op donderdag 3 november 2011 00:27 schreef svetan het volgende:
Als ze op de suezroute zit ben ik wel benieuwd waar ze tussendoor nog aanlegd om te tanken.... .
Hey, die kende ik nog niet.. En toch al een ouder filmpje.quote:
Opmerkelijk. Waarom zou ze dit doen? Op welk punt ze de Afrikaanse kust nadert, het is overal gevaarlijk. Ze kan beter niet te veel prijsgeven over haar locatie.quote:Op donderdag 3 november 2011 09:18 schreef svetan het volgende:
Ze doet een inhaalslag met haar blogs...... vandaag, net als gisteren 2 oude blogs.
quote:Op donderdag 3 november 2011 21:45 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Opmerkelijk. Waarom zou ze dit doen?
Je vergelijkt appels met peren Svetan.quote:Op vrijdag 4 november 2011 03:10 schreef svetan het volgende:
Nog een jongedame van16 die droomd van avontuur en eveneens uit een familie komt die volgens vele hier niet normaal is omdat ze allemaal wat buitengewoons doen of gedaan hebben.
http://www.express.co.uk/(...)le-with-her-homework
BW, ze vaart in haar eentje op een boot waar ongeveer 9 mensen op kunnen! Hoeveel ruimte denk je dat daar is om proviand op te slaan? En hoe denk je dat Jessica Watson al die maanden door is gekomen? Ze verhongert echt niet hoor!quote:Op vrijdag 4 november 2011 19:03 schreef BabeWatcher het volgende:
Wanneer wordt het grote mysterie onthuld?
Laura heeft volgens haar weblog op 20/10 al 3000 mijl afgelegd. Dan zou ze op dit moment al voorbij de Malediven moeten zijn, of deze week aangekomen moeten zijn op Mauritius. Ze kan toch niet zo veel proviand mee aan boord hebben dat ze vanaf Darwin in 1 keer naar Suez vaart?
9 mensen op dat schip? Dat lukt voor een weekendtochtje ja. Niet voor langer. Maar je hebt wel gelijk, plek genoeg aan boord voor voedsel.quote:Op vrijdag 4 november 2011 19:08 schreef spuitje het volgende:
[..]
BW, ze vaart in haar eentje op een boot waar ongeveer 9 mensen op kunnen! Hoeveel ruimte denk je dat daar is om proviand op te slaan? En hoe denk je dat Jessica Watson al die maanden door is gekomen? Ze verhongert echt niet hoor!
CandycaneClaus: @Laura_and_Guppy Have you caught any fish?quote:Op vrijdag 4 november 2011 19:50 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Sowieso heeft ze nog de mogelijkheid om verse vis te vangen, maar daar waagt ze zich niet aan geloof ik
Ach, als je ze lang genoeg op het dek laat liggen gaan ze ook wel dood. Maar ja, dan moet je ze nog schoonmaken hequote:Op vrijdag 4 november 2011 22:33 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
CandycaneClaus: @Laura_and_Guppy Have you caught any fish?
LAURA: @CandycaneClaus no I don't like killing them
http://www.facebook.com/t(...)715607107698#post559
Voorlopig denk ik nog geen verslag van Henk.quote:Op zondag 6 november 2011 09:58 schreef livelink het volgende:
Als ik de verslagen zo lees dan klinkt het als een hele zware overtocht voor Laura.
Zou ze niet zo langzamerhand al wel ergens aan land moeten zijn (geweest)?
Ik ben benieuwd naar de reisverslagen van Henk. Wellicht valt daar wat meer uit te halen..
Het zou toch wat zijn: Henk die in zijn log schrijft: 'vandaag werd ik ingehaald door Laura en Guppy' terwijl Laura in alle talen zwijgt omdat 'piraten ook op internet lezen'.quote:Op zondag 6 november 2011 15:00 schreef svetan het volgende:
Vooropgestellt dat Laura en Henk dezelfde route varen: Uit de berichten uit het verleden is op te maken dat Guppy ongeveer 25-30% sneller is. Met de bekende vertrektijden zou dit dan eigenlijk betekenen dat ze nu eigenlijk niet al te ver bij elkaar vandaan zouden zitten en Laura in de komende dagen Henk gaat inhalen of zelfs al ingehaald heeft.
Moet je, voor een record om de wereld, niet twee keer de evenaar passeren? Ze vaart via de Kaap toch te zuidelijk en dus een te korte route, lijkt me.quote:Op zondag 6 november 2011 22:46 schreef svetan het volgende:
Met dat doucheverhaal heeft ze eigenlijk verraden dat ze vrijwel zeker op weg naar naar de kaap is. Zou ze naar de rode zee varen zou het douchewater nog een lekkere temperatuur hebben.
Zie hier de huidige temperatuur van het douchwater op de diverse mogelijke locaties: http://www.oceanweather.com/data/Indian-Northern/SST.GIF
Dit laat ook vermoeden dat ze, niet zoals in de planning voor de alternatieve route, koers gezet heeft naar Mauritius maar direkt in de richting van Durban of de Kaap onderweg is.
Ook een bevestiging van deze route zou het volgepoepte zonnenpaneel op de elfde kunnen zijn want toen zat ze ten NO van Ile Amsterdam - een klein eiland met een grote vogelpopulatie en het enige droge broedplekje binnen duizenden nm in dit deel van de oceaan.
Als we nu de passer-versprong oefenen met alle beschikbare gegevens komt daar voor Guppy een ETA in Durban van 14 november +/- 3 dagen. Met een directe route naar de Kaap zou ze daar ongeveer rond de twintigste kunnen zijn.
De berekende positie van vandaag zou dan ongeveer 34S 48E moeten zijn waar ze nu een redelijke storm met tegenwind en golven van 5-8m hoogte heeft.
Zo zeg. Snoeihard maar wel zeer consequent.quote:Op maandag 7 november 2011 16:59 schreef debuurvrouw het volgende:
http://www.telegraaf.nl/v(...)lmeisje__.html?p=2,1
Kijk, dat vind ik nou een strakke actie!
Inderdaad, daar kun je nog op hopen. Maar de grote vraag blijft natuurlijk hoe dit kind überhaupt een nominatie heeft kunnen krijgen.quote:Op maandag 7 november 2011 17:09 schreef debuurvrouw het volgende:
Dat vond ik ook wel een nadeel ja. Al zou je nog kunnen denken dat ze hierdoor met goed fatsoen die prijs niet meer aan haar kunnen toekennen.
Boeiend, hij elimineert zichzelf.quote:Op maandag 7 november 2011 17:28 schreef svetan het volgende:
Hier een link naar een iets genuanceerder artikel waar die Schröder (waarvan ik nog nooit gehoord had) zelf aan het woord komt.
Wat een ongelofelijk arrogante hond en looser is dat! Bovendien een echte schoffering van de initiatiefnemers van de van Rietschoten trofee.
Wow, wat een held! Stiekem heb ik steeds gehoopt dat de nominatie van Laura zou worden ingetrokken maar dat deze man zo duidelijk stelling durft te nemen is ook prima!quote:Op maandag 7 november 2011 16:59 schreef debuurvrouw het volgende:
http://www.telegraaf.nl/v(...)lmeisje__.html?p=2,1
Kijk, dat vind ik nou een strakke actie!
Dank je wel! Ik vind vooral de commentaren schitterend:quote:Op maandag 7 november 2011 17:28 schreef svetan het volgende:
Hier een link naar een iets genuanceerder artikel waar die Schröder (waarvan ik nog nooit gehoord had) zelf aan het woord komt.
Wat een ongelofelijk arrogante hond en looser is dat! Bovendien een echte schoffering van de initiatiefnemers van de van Rietschoten trofee.
quote:Arno Sedlak heeft geschreven:
Het lijkt mij volkomen duidelijk waarom Schröder zich heeft teruggetrokken als kandidaat: Laura Dekker is weliswaar vaak in het nieuws geweest (de laatste tijd overigens nog nauwelijks, niet in Nederland en nog minder in het buitenland, waar ze echt niet in een adem wordt genoemd met Jessica Watson – dat zou ook bespottelijk zijn gezien de prestatie van Watson en de manier waarom Laura Dekker rondvaart) maar met haar publiciteitsoffensief heeft ze de zeilsport echt geen dienst bewezen. Integendeel: veel eerder wordt door haar optreden de indruk gewekt dat de zeilsport wordt beoefend door mensen die zich voornamelijk heel bijzonder vinden, die voor zichzelf een groot aantal privileges opeisen en als het financieel niet meer lukt van mening zijn zonder meer een beroep te mogen doen op anderen voor het welslagen van het slecht voorbereide avontuur. Daarmee komt dan nog het schoppen tegen overheid en instanties, de voortdurende stroom van verdachtmakingen tegenover jeugdzorg, rechterlijke macht en de media, de verongelijktheid als de NAVO geen fregat stuurt om zeilmeisje tegen de piraten te beschermen en de gebroken beloften over volgboten, walteams en leren op zee. Je kunt dus nauwelijks kunt stellen dat we hier te maken hebben met een waardige ambassadeur voor de zeilsport. Voor mij is het onbegrijpelijk dat Laura Dekker is genomineerd, en het zou de andere kandidaten sieren als ze het voorbeeld van Schröder zouden volgen.
maandag november 7, 2011 om 19:07 | Vaste link
Berend heeft geschreven:
“want feit blijft dat Laura Dekker met haar solotocht rond de wereld op jonge leeftijd, meer aandacht heeft getrokken in de reguliere pers voor haar sport, dan alle goede prestaties van de Nederlanders in de Mini Transat samen..”
Zelden zulke geschiedvervalsing en omkering van feiten gelezen over dit onderwerp. Laura heeft met name veel media-aandacht gekregen door haar juridische gevecht en alle commotie die daar omheen is ontstaan en niet om haar promotie van de zeilsport!
Voorts is het kennelijk gebruikelijk dat je wordt genomineerd als je nog met de desbetreffende prestatie bezig bent. Moet die niet eerst even succesvol worden afgerond?
Maar hoe kun je van een recordpoging spreken als je zelf je regels maakt?quote:Op maandag 7 november 2011 15:11 schreef svetan het volgende:
@Gia
Pak er even je kaart bij! Laura zal voor haar rondje veel meer nm afleggen dan haar voorgangers en 2x de evenaar passeren. Ook zijn de afstanden die op beide halfronden en oceanen zijn afgelegd beter verdeeld dan bij haar voorgangers die, omreden van hun vertrekpunt, hoofdzakelijk op het zuidelijk halfrond onderweg waren.
Waar dat verhaal van 2x de evenaar vandaan komt is mij niet bekend..... waarschijnlijk uit ergens een wedstrijdregelement gehaald dat hier niet van toepassing is om weer wat te zeuren te hebben om de prestatie van Laura te kleineren. Dit is net zoiets als het bedachte regeltje dat ze de motor niet zou mogen gebruiken, aan land gaan of haar reis voor korte tijd onderbreken.
De enige regels waar Laura zich aan te houden heeft zijn duidelijk gedefinieerd op haar eigen webside: Met Guppy solo en singlehanded rond de wereld varen en een paar weken voor haar zeventiende verjaardag terug zijn.
Overigens: "Geldig record"? Laura schippert solo en singlehanded als jongste rond de wereld. Hiervoor hoeft ze zich niet aan de regeltjes van een bepaald, commercieel boek te houden. Dat de prestatie door vakmensen op zeilgebied toch wel hoog wordt gewaardeerd blijkt wel uit de nominatie voor de van Rietschoten trofee.
Als ze nu via de kaap gaat en de route via Fernando de Noronha zoals gepland volgd heeft ze in ieder geval weer een "first" als ze op haar leeftijd de atlantische oceaan van west naar oost oversteekt. Bij deze tocht, en dat is zeker een record, is ze dan bij terugkeer drie keer de Atlantische Oceaan overgestoken. Laura zal in iedergeval bij afsluiting van haar tocht meer miles hebben afgelegd dan haar voorgangers.
Hij vindt dat die prijs devalueert door haar nominatie. Dat is niet arrogant, dat is sportief en consequent.quote:Op maandag 7 november 2011 17:28 schreef svetan het volgende:
Robin Knox-Johnstonquote:Op maandag 7 november 2011 20:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Er was toch ook een andere zeiler die niet met haar het podium wilde delen op de HISWA?
quote:Op dinsdag 8 november 2011 01:43 schreef spuitje het volgende:
Ik ben wel heel benieuwd hoe Laura en haar team gaan reageren. En de jury natuurlijk.
Dat klopt, mensen hebben over het algemeen bloed in hun aderen. Soms ook verkalking, ballonetjes, enz.quote:Op maandag 7 november 2011 23:59 schreef svetan het volgende:
@livelink:
Het staat je vrij je een bootje te laten sponsoren (als je dat al lukt) en solo een rondje rond de wereld te maken als je dat wilt.
Ik beken eerlijk dat ik daartoe niet in staat zou zijn! ..... ook niet met veel geld en een training van twee jaar omdat ik geen zeewater in mijn aderen heb.
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 7 november 2011 18:43 schreef spuitje het volgende:
Wow, wat een held! Stiekem heb ik steeds gehoopt dat de nominatie van Laura zou worden ingetrokken maar dat deze man zo duidelijk stelling durft te nemen is ook prima!
quote:De reacties op deze site getuigen van een fors gebrek aan kennis van het zeezeilen, de waarde van de Connie van Rietschoten trofee en de Transat 6.50.
Het feit dat Laura Dekker, die met een eigen pleziertochtje bezig is rond de wereld, al lang niet meer de jongste ooit is die de wereld rondzeilt en ook nog eens tussendoor lekker naar huis komt (Hiswa) in een adem genoemd wordt met een gerenommeerd zeilnavigator en Lucas die ondanks ontstoken knieën en materiaalpech toch gewoon in wedstrijdverband zich onderscheidt door een top 10 in een van de zwaarste zeilraces ter wereld te scoren is een belediging voor een trofee die de naam draagt van een van Nederlands beste zeezeilers ooit en voor alle zeilers in ons land die professioneel met hun vak bezig zijn!
Bovendien is de organisatie zelf op haar website erg duidelijk over wie er in aanmerking komt voor de trofee;
"De Trofee wordt elk jaar uitgereikt aan een Nederlandse zeiler of zeilster, die zich heeft onderscheiden door een opmerkelijke prestatie in wedstrijd-verband, dan wel aan een persoon die zich op bijzondere wijze voor de zeilsport verdienstelijk heeft gemaakt."
Dat is bij twee van de drie genomineerden duidelijk het geval, maar niet bij meisje Dekker die gewoon de droom van haar vader najaagt, zich niet op bijzondere wijze verdienstelijk maakt voor de zeilsport (als voorbeeld hoe het niet moet??) en ook nog eens niet in wedstrijdverband zeilt ( dat record haalt ze namelijk al niet meer als ze zo doorgaat.) Het is ook niet bijzonder wat ze doet, een Australische dame ging haar al voor (slechts 1 jaar ouder en ze zeilde wel non-stop de wereld rond!!)
De bewering dat Laura over een paar jaar al 'een paar jaar meegedaan zal hebben aan de Transat' en daar wel succesvol zal zijn geweest is compleet larie. Als het zeilmeisje dat op dezelfde onbezonnen manier zou aanpakken als haar huidige project zou ze niet eens door de kwalificaties heenkomen, als er uberhaupt een sponsor zijn vingers eraan wil branden. Een weekje Engeland heen - en weer en een tocht met tussenstops van enkele maanden is daar namelijk lang niet genoeg voor om je echt zeezeiler te mogen noemen.
Doodwensen van Laura gaat veel te ver, maar het zou de organisatie sieren als ze in plaats van een radiostilte tot aan de uitreiking ze mevrouw Dekker zouden verzoeken om af te zien van haar nominatie. De trofee is nu al beschadigd, maar als Laura wint is deze helemaal waardeloos geworden.
Wouter71 | 08-11-11 | 11:25 |
bron
Het AD ook? En die zijn pro-Laua ivm. haar column..quote:Op dinsdag 8 november 2011 13:02 schreef Disana het volgende:
Steeds meer kranten nemen de mededeling over die debuurvrouw gisteren postte. Volkskrant, AD, Parool... dit gaan de Dekkers niet leuk vinden.
Livelink vroeg zich af welk beeld Dekker bij mensen achterlaat van zeilen. Bij mij is dat plaatjes en nog eens plaatjes van een bakvis in korte broek en topje, meestal op zonnige stranden of gefęteerd door volwassenen in een jachtclub. Wat ik níet bij Dekker zie: plaatjes en verhalen van iemand die met een sport bezig is en daarvoor geregeld afziet.
Mee eens.quote:Op dinsdag 8 november 2011 13:37 schreef debuurvrouw het volgende:
Haar nominatie intrekken gaat ze natuurlijk nevernooitnietdoen, want dan geeft ze toe dat wat ze doet op een schaal van echt zeezeilen en competitie en afzien niet echt meetelt.
Nee, het is al ongelooflijk dat ze aan die nominatie gekomen is.. Daar laat ze zich maar al te graag op voorstaan, net zoals dat ze haar reis onderbreekt voor promotie op de HISWA enzo...quote:Op dinsdag 8 november 2011 13:37 schreef debuurvrouw het volgende:
Haar nominatie intrekken gaat ze natuurlijk nevernooitnietdoen, want dan geeft ze toe dat wat ze doet op een schaal van echt zeezeilen en competitie en afzien niet echt meetelt.
Ja, ook die hebben het bericht geplaatst en ook daar zijn een aantal reacties niet bepaald pro-Laura!quote:Op dinsdag 8 november 2011 13:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het AD ook? En die zijn pro-Laua ivm. haar column..
Yepquote:Op dinsdag 8 november 2011 13:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het AD ook? En die zijn pro-Laua ivm. haar column..
Lekker makkelijk ook. 'je hebt een mening die ik niet deel dus heb je er geen verstand van' Met goede argumenten waarom het in dit topic gestelde over Laura ben ik makkelijker te overtuigen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 14:11 schreef Ockham het volgende:
Het is hier echt vermakelijk. De beste stuurlui staan aan wal doet nog steeds opgeld.
Indeed!quote:Op dinsdag 8 november 2011 15:26 schreef svetan het volgende:
Who the f*ck is mr. Schröder...... . His name sounds German.
Met wie? Met Laura? Die heeft allang duidelijk gemaakt toerzeilen leuker te vinden dan wedstrijdzeilen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 15:26 schreef svetan het volgende:
De Heer Schröder is bang dat hij in de toekomst sponsorgeden moet delen. Internationaal gezien stelt men de vraaf: Who the f*ck is mr. Schröder...... we don't know him. His name sounds German.
quote:Heb je ook aan veel wedstrijden meegedaan?
Ja ik heb aardig wat wedstrijden gevaren en ook vaak prijzen gewonnen.
Maar wedstrijden vind ik eigenlijk niet heel belangrijk. Ik houd meer van het tourzeilen en het
gevoel van vrijheid dat daarbij hoort.
Dat is nog eens een kromme vergelijking.. Wedstrijdjes binnen Nederland, waar je met minimale middelen aan mee kunt doen en een race van 4000 mijl over de oceaan.quote:Op dinsdag 8 november 2011 14:59 schreef Ockham het volgende:
Laura heeft in NL aan tientallen wedstrijden mee gedaan en prijzen gewonnen. En dat altijd met minimale middelen en altijd op eigen kosten.
Het is toch te gek voor woorden dat een sukkel met een budget van 1 miljoen niet verder komt dan de tiende plaats.
Rot op vuile subsidie slurper. We hebben jonge mensen als Laura nodig die laten zien dat je met wil en inzet minstens zover kunt komen als subsidievreters.
Dus degene met de duurste boot wint, normaal gesproken?quote:Op dinsdag 8 november 2011 14:25 schreef Ockham het volgende:
@buurvrouw
Heertje Schroder vaart met een boot van 5 ton en komt niet verder dan de tiende plaats. Wat een held, wat een held.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |