abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103107112

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wie is Laura?
Laura is een bijzonder meisje. Ze had een droom: Als jongste wil zij rondom de wereld zeilen. Is zij een stoere heldin die haar hoofd boven het maaiveld uitsteekt? Is deze recordpoging een verkapte vakantie? Is Laura slachtoffer van de dromen van haar vader? :? Is zij een stampvoetende puber? Wil zij haar toch wel zwakke sociale achtergrond (scheiding, eigenaardige ouders, moeder die zelf uit de ouderlijke macht ontzet wil worden omdat zij de emotionele chantage van haar dochter vreest, eerdere aanvaringen van de vader met autoriteiten, enz.) ontvluchten? En wat te denken van fietspaden in de oceaan en piraten waar je omheen kan zeilen? Was de bemoeienis van Jeugdzorg terecht?
En who de fok is mister Mercer?! :?

En zo zijn er veel vragen, waar iedereen vanuit zijn eigen beperkte inzicht antwoord op probeert te geven. Reden genoeg dus voor deze geanimeerde discussie! :Y

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De harde kern van posters:

avatar.png BabeWatcher ("Laura is fantasties! *O* ")

xc0ysg.jpg spuitje ("Laura is net Pinokkio" en tevens de enige echte ontdekker van de Guppy-tas),

noiconn.png Enneacanthus_Obesus ("Hoe zeer kan Laura zichzelf tegenspreken?!")

alien.gif moussie (brengt de discussie altijd weer op gang)

disana2.jpg Disana ("Van die blog klopt niets! Slapen en tegelijkertijd in de storm varen?, ja hoor! :P ")

wereldbol1.JPG livelink ("Ik hoop dat Laura de positieve flow weer snel te pakken krijgt")

noiconn.png svetan (Troll, Dick Dekker of gewoon Mr. Badguy?)

Mexklein.jpg RobertoCarlos ("Ik vertrouw die Henk niet helemaal")

banjer.jpg Banjerkanjer ("Laura is toch niet zo doortrapt dat ze dit allemaal zelf bedacht heeft?")

noiconn.png wich ("Laura heeft het gewoon goed geregeld")

noiconn.png Hammondorgel ("ER IS GEEN VOLGBOOT!!!!!! :N ")

Topicreeks: Laura Dekker
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_103107413
quote:
Ze is hard aan het studeren, dus..
pi_103107465
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 09:33 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Misschien is er wel meer lef voor nodig om NIET te gaan, kind is gebrainwashed door haar vader van jongs af aan. Ik stel me de gesprekken in die huiskamer (oh nee, die hebben ze niet, ze wonen op een bootje) zo voor:
Laura: Papa, maar als ik nou in een storm verzeild raak?
Pa: Ach kindje dat zoeken we allemaal uit hoor, er zijn zo weinig stormen, maak je daar maar geen zorgen over!
Laura: Enne....die piraten dan...
Pa: Ach die gaan heus geen klein zeilbootje enteren hoor, die hebben echt wel wat beters te doen

Neem daar bij het feit dat de enige literatuur die daar binnenkomt zeilkrantjes en zeilmagazines zijn en je hebt als 13 jarige echt geen idee wat er in de wereld speelt.
Nou ja, als je geen gevaar ziet, waar zou je dan lef voor nodig hebben?
Ik denk dat Laura eerder jarenlang is wijsgemaakt dat ze heel bijzonder is en anders dan andere kinderen, net als haar vader.
Pa: 'Hoe zou je het vinden om een wereldreis te gaan maken. Ik deed ook zoiets toen ik jouw leeftijd had.'
Pa: 'Jij bent bijzonder want je bent aan boord opgegroeid.'
Pa:'Jij bent anders, want je bent een echte Dekker.'
Pa:'Wij staan boven de maatschappij die ons wil verstikken met hun burgerlijkheid, schooltjes, regels, voorschriften en vaste patroontjes..'
pa: 'Ik ben niet mislukt, hooguit een misfit in deze zure maatschappij. Maar dat is hún schuld.'
Laura: 'Ik wil niet zijn zoals jij!'
pa: 'Zie je wel? Je bent net zoals ik!'
Pa: 'Ga nu maar even snel handtekeningen verzamelen, anders moet je van school af. Die stomme maatschappij wil ons verbieden op een boot in de haven te wonen. Zie je wel dat ze ons onszelf niet laten zijn? '
Pa: 'Wat dacht je van twee jaar niet naar school en wereldberoemd worden?'
Pa: 'Wat een gemenerds! Ze willen je niet onvoorbereid laten gaan en ook niet zonder veiligheidsmaatregelen en afspraken over onderwijs. Alsof wij dat nodig hebben! Zie je wel dat ze niet tegen ons soort speciale mensen kunnen? En bijzonder ben je. Met een truc en met andermans hulp en geld alleen naar St. Maarten vliegen bewijst dat je ver boven de gemiddelde burgerlul staat. De gemiddelde mens is best dom, weet je.'
Pa: 'Ze hebben je ongelukkig gemaakt. Maar we zullen ze krijgen! Je oma schrijft gewoon een boekje in de ik-vorm, zodat het lijkt alsof het jouw verhaal is en we zetten al die instanties te kakken.'
Laura: 'Nou, ik wil weg hier! Ik kom nooit meer terug!'
Pa: 'Zo mag ik het horen!'
Laura: 'Ik ga echt geen record vestigen. Ik ga een beetje losbandig leven.'
Pa: 'Je laat je door niemand de wet voorschrijven, goed zo. En nu op weg!'
Pa: 'Je zeiltochten alleen, je vlucht naar St. Maarten, je reis naar Engeland, je wereldreis.. Dat is geen wegloopgedrag. Je moest vluchten omdat je onderdrukt wordt.'

Babs: 'Oh mijn god, hier wil ik niks mee te maken hebben!'

Zoiets stel ik me erbij voor..

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 16-10-2011 10:53:29 ]
pi_103107498
Waar zit ze nu dan? Ergens in de Indische Oceaan begrijp ik, maar waar is niet duidelijk.
Die link werkt niet op haar site.
  † In Memoriam † zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:10:33 #6
137949 Disana
pi_103107815
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 11:07 schreef aloa het volgende:
Niemand weet het dus blijkbaar.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)locatie-geheim.dhtml
Eerlijk gezegd denk ik dat het maar bitter weinig mensen interesseert aangezien het haar ook niet interesseert haar blog bij te houden terwijl daar geen goede reden voor is aangezien ze wel haar afspraken met het AD na kan komen.
pi_103109986
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 10:51 schreef aloa het volgende:
Waar zit ze nu dan? Ergens in de Indische Oceaan begrijp ik, maar waar is niet duidelijk.
Die link werkt niet op haar site.
Niemand mag het weten want hee, piraten lezen ook kranten en hebben ook internet. :P
pi_103110138
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 10:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik denk dat Laura eerder jarenlang is wijsgemaakt dat ze heel bijzonder is en anders dan andere kinderen, net als haar haar vader.
Pa: 'Hoe zou je het vinden om een wereldreis te gaan maken. Ik deed ook zoiets toen ik jouw leeftijd had.'
Pa: 'Jij bent bijzonder want je bent aan boord opgegroeid.'
Pa:'Jij bent anders, want je bent een echte Dekker.'
Pa:'Wij staan boven de maatschappij die ons wil verstikken met hun burgerlijkheid, schooltjes, regels, voorschriften en vaste patroontjes..'
pa: 'Ik ben niet mislukt, hooguit een misfit in deze zure maatschappij. Maar dat is hún schuld.'
Laura: 'Ik wil niet zijn zoals jij!'
pa: 'Zie je wel? Je bent net zoals ik!'
Pa: 'Ga nu maar even snel handtekeningen verzamelen, anders moet je van school af. Die stomme maatschappij wil ons verbieden op een boot in de haven te wonen. Zie je wel dat ze ons onszelf niet laten zijn? '
Pa: 'Wat dacht je van twee jaar niet naar school en wereldberoemd worden?'
Pa: 'Wat een gemenerds! Ze willen je niet onvoorbereid laten gaan en ook niet zonder veiligheidsmaatregelen en afspraken over onderwijs. Alsof wij dat nodig hebben! Zie je wel dat ze niet tegen ons soort speciale mensen kunnen? En bijzonder ben je. Met een truc en met andermans hulp en geld alleen naar St. Maarten vliegen bewijst dat je ver boven de gemiddelde burgerlul staat. De gemiddelde mens is best dom, weet je.'
Pa: 'Ze hebben je ongelukkig gemaakt. Maar we zullen ze krijgen! Je oma schrijft gewoon een boekje in de ik-vorm, zodat het lijkt alsof het jouw verhaal is en we zetten al die instanties te kakken.'
Laura: 'Nou, ik wil weg hier! Ik kom nooit meer terug!'
Pa: 'Zo mag ik het horen!'
Laura: 'Ik ga echt geen record vestigen. Ik ga een beetje losbandig leven.'
Pa: 'Je laat je door niemand de wet voorschrijven, goed zo. En nu op weg!'
Pa: 'Je zeiltochten alleen, je vlucht naar St. Maarten, je reis naar Engeland, je wereldreis.. Dat is geen wegloopgedrag. Je moest vluchten omdat je onderdrukt wordt.'

Babs: 'Oh mijn god, hier wil ik niks mee te maken hebben!'

Zoiets stel ik me erbij voor..
Mafkees :)
Maar haar moeder heeft in een interview eens gezegd dat ze dacht dat papa Laura dit plan jarenlang heeft aangepraat en eigenlijk geloof ik dat ook wel. Moeder gaf ook pas haar toestemming toen er een aantal zaken geregeld waren waaronder een volgboot. Die er later dus niet (meer) bleek te zijn.
pi_103112243
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 12:45 schreef spuitje het volgende:

[..]

Mafkees :)
Maar haar moeder heeft in een interview eens gezegd dat ze dacht dat papa Laura dit plan jarenlang heeft aangepraat en eigenlijk geloof ik dat ook wel. Moeder gaf ook pas haar toestemming toen er een aantal zaken geregeld waren waaronder een volgboot. Die er later dus niet (meer) bleek te zijn.
Maar in dat stuk van Panama naar Darwin was er toch de Sogno d'oro....waar is hij dan gebleven? (zijn blogs zijn wel een stuk leuker om te lezen dan Laura's) als je googled 'reisverslagen' zie je vanzelf.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_103112283
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 12:45 schreef spuitje het volgende:

[..]

Maar haar moeder heeft in een interview eens gezegd dat ze dacht dat papa Laura dit plan jarenlang heeft aangepraat en eigenlijk geloof ik dat ook wel.
Wat vonden je ouders van je plannen?

[...]

Iedereen heeft kunnen lezen dat mijn moeder heeft laten weten er minder achter te staan.
Daarin is haar mening veranderd. Ze heeft me altijd laten weten het eng te vinden, maar dat
ze me niet zou tegenhouden.

[...]

http://www.lauradekker.nl(...)ntwoordenWebsite.pdf
pi_103112295
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 14:13 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Maar in dat stuk van Panama naar Darwin was er toch de Sogno d'oro....waar is hij dan gebleven? (zijn blogs zijn wel een stuk leuker om te lezen dan Laura's) als je googled 'reisverslagen' zie je vanzelf.
http://www.wvdeamer.nl/links/reisverslagen.htm
pi_103113580
De laatste tankstop voor de volgende grote etappe zal nu wel voorbij zijn...... ik hoop dat we daarover de komende dagen een berichtje met een paar foto's krijgen.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:43:10 #13
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_103114327
Hier noch een verheerlijker van Laura..... reactie van TS ergens in het midden.. wat een inspiratiebron is ze toch ook!
Sollicitatiegesprek als fractiemedewerker
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_103118193
Laura is genomineerd voor een prijs, ik snap het werkelijk niet. Wat de motivatie voor deze nominatie is geweest kan ik nergens vinden.
pi_103118262
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 14:13 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Henk Oosterwijk is sinds Darwin non-stop onderweg en zit nu midden op de Indische Oceaan, met een dag of 10 kan hij op Reunion aankomen, of als hij in een keer doorvaart, over een maand in Kaapstad.
pi_103119558
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 17:46 schreef spuitje het volgende:
Laura is genomineerd voor een prijs, ik snap het werkelijk niet. Wat de motivatie voor deze nominatie is geweest kan ik nergens vinden.
De mooiste prijs die een zeiler/zeilster kan winnen

[...]

De Trofee wordt elk jaar uitgereikt aan een Nederlandse zeiler of zeilster, die zich heeft onderscheiden door een opmerkelijke prestatie in wedstrijd-verband, dan wel aan een persoon die zich op bijzondere wijze voor de zeilsport verdienstelijk heeft gemaakt.

http://www.vanrietschotentrofee.nl/hoe-werkt-het

[ Bericht 0% gewijzigd door Hammondorgel op 15-10-2011 18:38:00 ]
pi_103121628
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 18:31 schreef Hammondorgel het volgende:

[..]

De mooiste prijs die een zeiler/zeilster kan winnen

[...]

De Trofee wordt elk jaar uitgereikt aan een Nederlandse zeiler of zeilster, die zich heeft onderscheiden door een opmerkelijke prestatie in wedstrijd-verband, dan wel aan een persoon die zich op bijzondere wijze voor de zeilsport verdienstelijk heeft gemaakt.

http://www.vanrietschotentrofee.nl/hoe-werkt-het
dan is LD de terechte winnaar, er zijn ineens heel veel meer mensne geinteresseerd in zeilen en rond de wereld vakanties van 2 jaar of langer :). Langdurige zeilvakanties waren vroeger vooral voor gepensioneerden, nu zijn ook tieners geinteresseerd in 2 jarige zeilvakanties en tropische drank eilanden. Laura heeft d eopvolger van de Breezer ontdekt
pi_103122703
quote:
Ik denk iemand sowieso wel genomineerd kan worden. Ik zou het absurd vinden als ze die prijs zou krijgen, alleen maar omdat ze toevallig als jongste een wereldreis kon maken en al feestend van toeristenoord naar toeristenoord kon reizen, toevalig in een zeilboot, vaak op de motor en alleen onder de beste weersomstandigheden, omdat ze met een truc en leugens voor de rechtbank, de leerplicht ontliep.

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 15-10-2011 20:19:47 ]
pi_103123010
quote:
Komt Laura dan wel even terug naar NL om die prijs op te halen?
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_103123439
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 20:10 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Vast wel! Kun je haar een keer live zien :P
pi_103128985
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 20:10 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Natuurlijk niet! Ze houdt namelijk helemaal niet van aandacht, is het liefst alleen.
pi_103139676
Wie nomineert haar dan ook voor die prijs? Ze houdt helemaal niet van publiciteit. Iedere fan weet dat toch? Haar goede vriendin de filmmaakster weet het ook, de familievriend die de pr regelde weet het.
Mercer weet het, haar oma die haar verhaal probeert teverkopen weet het..
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 22:28 schreef spuitje het volgende:

[..]

Natuurlijk niet! Ze houdt namelijk helemaal niet van aandacht, is het liefst alleen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 16-10-2011 10:46:28 (inktvip!) ]
pi_103140191
Ach ze mist de Mirror......een bootje waarmee ze de nederlandse rivieren op geweest is.

Zoals ze letterlijk schrijft om te ontsnappen aan de mensen......huh?!@!?*&?

Wat voor mensen.... en waarom moest ze daar aan ontsnappen?

(dit haalde ik uit het stukje van AD wat Spuitje hier neergezet had)
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_103140564
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 22:28 schreef spuitje het volgende:

[..]

Laura houdt het lang vol.
Tvp. 8-)
  zondag 16 oktober 2011 @ 11:03:55 #25
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_103141682
Is de bewondering voor Laura het gevolg van een tijdgeest die plat gaat voor iedere vorm van ondernemingslust?
The view from nowhere.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')