abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103096037
De Slankreeks

Vorige deel

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_103096058
ik wilde deze post nog editen, ging niet meer...

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 22:25 schreef kwakz0r het volgende:
het is hier vloeken in de kerk ws., maar na 5 en een half jaar ellende en ongeluk ben ik erg dichtbij het helemaal stoppen met mijn promotie :@ ik trek het niet meer, ik vind het niet zonde, en ik zie het nut er niet meer van in - ik ben gelukkig als juf en ik ben er nog goed in ook. oh, en ik word doodongelukkig als ik denk aan iets wat ook maar met het P-woord te maken heeft.
Kwak
pi_103096110
hoeveel werk moet je nog doen tot het een zesje is, kwak?
pi_103096125
en mijn epos staat er ook nog ergens, in het vorige topic :)
Ja doei.
pi_103096132
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 22:25 schreef kwakz0r het volgende:
het is hier vloeken in de kerk ws., maar na 5 en een half jaar ellende en ongeluk ben ik erg dichtbij het helemaal stoppen met mijn promotie :@ ik trek het niet meer, ik vind het niet zonde, en ik zie het nut er niet meer van in. oh, en ik word doodongelukkig als ik denk aan iets wat ook maar met het P-woord te maken heeft.
Dat is niet vloeken in de kerk, dat is volstrekt begrijpelijk. En misschien is het het ook gewoon niet waard. Ik heb ooit voor een soortgelijke keuze gestaan en heb toen afstuderen in een tweede studie volledig laten schieten. Ik heb er geen moment spijt van gehad.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_103096271
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 22:24 schreef Ml-etje het volgende:
Hmm ziekte en langstuderen zonder goede verklaring zijn echt lastig.
Mijn verklaring was goed genoeg voor de examencommissie en de decaan. :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_103096327
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 22:24 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

*nieuwsgierig* waarom dat? :9

Ik heb in mijn RMA wel een soort cross-over tussen literatuur en sociale wetenschappen opgezocht, met theorie over migratie en globalisatie enzo :Y Interdisciplinariteit ftw *O*
De nadruk ligt op empirisch onderzoek en daarbij gaat het vaak om het afnemen van vragenlijsten waarin 5x eenzelfde vraag net iets anders wordt gesteld (want hey! betrouwbaarheid!) en dan zoveel mogelijk uitpakken met geavanceerde kwantitatieve analysetechnieken. Je mag blij zijn als je de data zelf hebt mogen verzamelen en dus weet over welke mensen je het hebt, en je meetinstrumenten zelf ontwikkelen is een unicum.

Nou ja, ik chargeer wat. Maar het is wel goed om te weten wat voor soort onderzoekstraditie er in een leerstoelgroep regeert. Ik ben toevallig in een interdisciplinair onderzoek terechtgekomen (en er zijn wel meer onderzoeken waarbij samengewerkt wordt tussen sociale wetenschappen en geesteswetenschappen) waarin zowel kwantitatieve als kwalitatieve technieken gebruikt worden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_103096402
Kwak kan iemand je niet op een fijne manier begeleiden?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_103096465
@Kwak: iemand anders kan voor jou niet beoordelen wat je grens is en waar je gelukkig van wordt. :* toegeven dat iets niet het beste is voor jou is niet altijd makkelijk, dus respect!!!
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:34:03 #10
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103096495
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 22:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De nadruk ligt op empirisch onderzoek en daarbij gaat het vaak om het afnemen van vragenlijsten waarin 5x eenzelfde vraag net iets anders wordt gesteld (want hey! betrouwbaarheid!) en dan zoveel mogelijk uitpakken met geavanceerde kwantitatieve analysetechnieken. Je mag blij zijn als je de data zelf hebt mogen verzamelen en dus weet over welke mensen je het hebt, en je meetinstrumenten zelf ontwikkelen is een unicum.

Nou ja, ik chargeer wat. Maar het is wel goed om te weten wat voor soort onderzoekstraditie er in een leerstoelgroep regeert. Ik ben toevallig in een interdisciplinair onderzoek terechtgekomen (en er zijn wel meer onderzoeken waarbij samengewerkt wordt tussen sociale wetenschappen en geesteswetenschappen) waarin zowel kwantitatieve als kwalitatieve technieken gebruikt worden.
Oh dat kan ik toch niet :D Heb er iig geen ervaring mee :+ Ach het klinkt nog steeds toffer dan veel banen waarop ik momenteel solliciteer :+

Nouja we zien wel waar het schip strand. Misschien vind ik wel een supertoffe baan binnenkort en wil ik nooit meer promoveren :9 :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_103096513
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 22:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is niet vloeken in de kerk, dat is volstrekt begrijpelijk. En misschien is het het ook gewoon niet waard. Ik heb ooit voor een soortgelijke keuze gestaan en heb toen afstuderen in een tweede studie volledig laten schieten. Ik heb er geen moment spijt van gehad.
Same here, alleen was het dus na 10 jaar en mijn eerste en enige studie :+
En doodongelukkig somt het wel op ja.

Ik vind het soms nog wel erg, het was alleen die scriptie nog en ik was drs geweest ipv BA.
Aan de andere kant had ik dan nu ook gewoon in de bieb gewerkt, dus tja :+

Ik doe er gewoon lang over eer ik dingen kan loslaten die niet goed voor me zijn. Relaties, studies c_/
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_103096519
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 22:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hey! ho! Dat hangt er van af. Ik ben ook een sociale wetenschapper, en wij doen vrijwel niets met vragenlijsten. En hoewel ik fan ben van formele theory en kwantitatief werk, doen er heel veel mensen ook kwalitatief werk, en is het nog steeds sociale wetenschappen...
pi_103096551
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 22:27 schreef Jagärtrut het volgende:
hoeveel werk moet je nog doen tot het een zesje is, kwak?
het laatste wat ik heb gedaan was opdrachten uitvoeren van m'n begeleidster die varieren van "zorg dat in elke quote de punt na de aanhalingstekens staat" en "zorg dat er overal een spatie/geen spatie staat tussen de dubbele punt en het paginanummer" tot "maak alle tabellen voor dit hoofdstuk" en "herschrijf deze dertig pagina's".

het is ws. nog kommaneuken + het uitschrijven van een heel hoofdstuk (wel al onderzoek voor gedaan en een lijn uitgezet (gebaseerd op presentatie op een congres) maar dat is 3 jaar geleden inmiddels + de conclusie.

en me dan weer volledig inlezen in het vakgebied, hopelijk niet teveel herschrijven, en die verdomde promotie, waarop ik zal moeten aanhoren dat ik het nooit zou hebben gered zonder HAAR.

het lijkt nu alsof ik er bijna ben, maar feit is dat ik er helemaal uit ben, en ik eerst mijn bevoegdheid wil halen. ik heb 0 minuten per week tijd en motivatie om erin te steken. als ik in december klaar ben met de opleiding wil ik het misschien wel afmaken. maar momenteel word ik ontzetten donder druk gezet door HAAR en heb ik de neiging om alles aan de kant te gooien. het is me deze stress en dit verdriet niet waard.
Kwak
pi_103096624
Kwak, waarom geef je niet aan dat je als je klaar bent met je opleiding verder gaat?
Dan heb je wellicht rust?
pi_103096653
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 22:32 schreef Ml-etje het volgende:
Kwak kan iemand je niet op een fijne manier begeleiden?
nope. het is haar onderzoeksproject, en haar prestige staat op t spel met mijn promotie (als ik t niet doe/red staat dat heel slecht, en ze heeft net weer een vrije competitie gewonnen van 1 miljoen euro). ik kan er niet mee bij iemand anders terecht binnen nederland...

en raad eens wie de vertrouwenspersoon is binnen het onderzoeksinstituut, voor als je problemen hebt met je begeleider? :')
Kwak
pi_103096658
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 22:34 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

het laatste wat ik heb gedaan was opdrachten uitvoeren van m'n begeleidster die varieren van "zorg dat in elke quote de punt na de aanhalingstekens staat" en "zorg dat er overal een spatie/geen spatie staat tussen de dubbele punt en het paginanummer" tot "maak alle tabellen voor dit hoofdstuk" en "herschrijf deze dertig pagina's".

het is ws. nog kommaneuken + het uitschrijven van een heel hoofdstuk (wel al onderzoek voor gedaan en een lijn uitgezet (gebaseerd op presentatie op een congres) maar dat is 3 jaar geleden inmiddels + de conclusie.

en me dan weer volledig inlezen in het vakgebied, hopelijk niet teveel herschrijven, en die verdomde promotie, waarop ik zal moeten aanhoren dat ik het nooit zou hebben gered zonder HAAR.

het lijkt nu alsof ik er bijna ben, maar feit is dat ik er helemaal uit ben, en ik eerst mijn bevoegdheid wil halen. ik heb 0 minuten per week tijd en motivatie om erin te steken. als ik in december klaar ben met de opleiding wil ik het misschien wel afmaken. maar momenteel word ik ontzetten donder druk gezet door HAAR en heb ik de neiging om alles aan de kant te gooien. het is me deze stress en dit verdriet niet waard.
:* Ik neem aan dat een andere begeleider geen optie is? En dat je al iets gezegd hebt over haar manier van werken?
pi_103096709
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 22:36 schreef kwakz0r het volgende:

[..]
en raad eens wie de vertrouwenspersoon is binnen het onderzoeksinstituut, voor als je problemen hebt met je begeleider? :')
Gokje: ZIJ.
pi_103096782
Ze komt toch niet toevallig uit Belgie Kwak? Ik herinner me nog zo'n monster dat zogenaamd onze onderwijsgroep moest begeleiden.

Ben d'r naam vergeten, jammer, zou haar wel eens willen googlen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_103096815
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 22:35 schreef Ml-etje het volgende:
Kwak, waarom geef je niet aan dat je als je klaar bent met je opleiding verder gaat?
Dan heb je wellicht rust?
heb ik gedaan, gezegd dat ik het op mijn tempo en termijn wil doen, en weer contact op neem als ik iets te melden had. ik kreeg anderhalve maand rust, en nu begint t mailen weer. ze wil afspreken. ik weet zeker dat als ik nu afspreek we ruzie krijgen en ik ermee kap. en ik wil niet om HAAR stoppen, maar alleen omdat ik t niet meer wil. en dat weet ik nog niet zeker.

t is allemaal een beetje verwarrend voor me momenteel. ik ga er een paar nachten over slapen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwak
pi_103096921
oeh, moeder en dochter komen zometeen pas, eerste stel komt uut t ooooooosten.
Kwak
pi_103096951
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 22:38 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

heb ik gedaan, gezegd dat ik het op mijn tempo en termijn wil doen, en weer contact op neem als ik iets te melden had. ik kreeg anderhalve maand rust, en nu begint t mailen weer. ze wil afspreken. ik weet zeker dat als ik nu afspreek we ruzie krijgen en ik ermee kap. en ik wil niet om HAAR stoppen, maar alleen omdat ik t niet meer wil. en dat weet ik nog niet zeker.

t is allemaal een beetje verwarrend voor me momenteel. ik ga er een paar nachten over slapen.

SPOILER
Plussen en minnen op papier Kwak zou dat helpen?

En heb geen ander gebaar dan :|W voor haar.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:41:14 #22
229513 Blurred86
Live Positive
pi_103096972
@Kwak: ja heb nu iets in onderhuur maar daar moet ik in december alweer uit ;( zondag wel een bezichtiging voor iets nieuws via zo'n stom (en duur) bemiddelingsbureau. Maar mocht je nog van iets weten dan hoor ik het graag!

En zo shit hoe het gelopen is voor jou zeg -O- ik vind dat je het alleen zou moeten afmaken voor jezelf, als je dat zelf wilt, en niet voor haar.
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_103096998
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 22:40 schreef kwakz0r het volgende:
oeh, moeder en dochter komen zometeen pas, eerste stel komt uut t ooooooosten.
Die moeder 2 is best hip! Ik teken voor zo'n figuur tegen die tijd.
pi_103097113
mja, het komt ws. van twee kanten hoor. we hadden beiden 4en een half jaar geleden moeten inzien dat dit niet ging werken :P maar goed, ik ga er idd. maar eens een paar nachtjes over slapen...

heb al afgesproken dat ik als ik besluit te stoppen ik ook een groot feest is, m'n onpromotiefeestje. met onparanimfen enzo. want eigenlijk is t feestje achteraf t enige waar ik nu nog zin in heb :')

het goede nieuws: t gaat heel goed op school, ook al is het zwaar :)
Kwak
pi_103097199
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 22:43 schreef kwakz0r het volgende:
mja, het komt ws. van twee kanten hoor. we hadden beiden 4en een half jaar geleden moeten inzien dat dit niet ging werken :P maar goed, ik ga er idd. maar eens een paar nachtjes over slapen...

heb al afgesproken dat ik als ik besluit te stoppen ik ook een groot feest is, m'n onpromotiefeestje. met onparanimfen enzo. want eigenlijk is t feestje achteraf t enige waar ik nu nog zin in heb :')

het goede nieuws: t gaat heel goed op school, ook al is het zwaar :)
Zorg dat je geen spijt gaat krijgen :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')