abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103096037
De Slankreeks

Vorige deel

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_103096058
ik wilde deze post nog editen, ging niet meer...

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 22:25 schreef kwakz0r het volgende:
het is hier vloeken in de kerk ws., maar na 5 en een half jaar ellende en ongeluk ben ik erg dichtbij het helemaal stoppen met mijn promotie :@ ik trek het niet meer, ik vind het niet zonde, en ik zie het nut er niet meer van in - ik ben gelukkig als juf en ik ben er nog goed in ook. oh, en ik word doodongelukkig als ik denk aan iets wat ook maar met het P-woord te maken heeft.
Kwak
pi_103096110
hoeveel werk moet je nog doen tot het een zesje is, kwak?
pi_103096125
en mijn epos staat er ook nog ergens, in het vorige topic :)
Ja doei.
pi_103096132
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 22:25 schreef kwakz0r het volgende:
het is hier vloeken in de kerk ws., maar na 5 en een half jaar ellende en ongeluk ben ik erg dichtbij het helemaal stoppen met mijn promotie :@ ik trek het niet meer, ik vind het niet zonde, en ik zie het nut er niet meer van in. oh, en ik word doodongelukkig als ik denk aan iets wat ook maar met het P-woord te maken heeft.
Dat is niet vloeken in de kerk, dat is volstrekt begrijpelijk. En misschien is het het ook gewoon niet waard. Ik heb ooit voor een soortgelijke keuze gestaan en heb toen afstuderen in een tweede studie volledig laten schieten. Ik heb er geen moment spijt van gehad.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_103096271
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 22:24 schreef Ml-etje het volgende:
Hmm ziekte en langstuderen zonder goede verklaring zijn echt lastig.
Mijn verklaring was goed genoeg voor de examencommissie en de decaan. :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_103096327
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 22:24 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

*nieuwsgierig* waarom dat? :9

Ik heb in mijn RMA wel een soort cross-over tussen literatuur en sociale wetenschappen opgezocht, met theorie over migratie en globalisatie enzo :Y Interdisciplinariteit ftw *O*
De nadruk ligt op empirisch onderzoek en daarbij gaat het vaak om het afnemen van vragenlijsten waarin 5x eenzelfde vraag net iets anders wordt gesteld (want hey! betrouwbaarheid!) en dan zoveel mogelijk uitpakken met geavanceerde kwantitatieve analysetechnieken. Je mag blij zijn als je de data zelf hebt mogen verzamelen en dus weet over welke mensen je het hebt, en je meetinstrumenten zelf ontwikkelen is een unicum.

Nou ja, ik chargeer wat. Maar het is wel goed om te weten wat voor soort onderzoekstraditie er in een leerstoelgroep regeert. Ik ben toevallig in een interdisciplinair onderzoek terechtgekomen (en er zijn wel meer onderzoeken waarbij samengewerkt wordt tussen sociale wetenschappen en geesteswetenschappen) waarin zowel kwantitatieve als kwalitatieve technieken gebruikt worden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_103096402
Kwak kan iemand je niet op een fijne manier begeleiden?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_103096465
@Kwak: iemand anders kan voor jou niet beoordelen wat je grens is en waar je gelukkig van wordt. :* toegeven dat iets niet het beste is voor jou is niet altijd makkelijk, dus respect!!!
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:34:03 #10
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103096495
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 22:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De nadruk ligt op empirisch onderzoek en daarbij gaat het vaak om het afnemen van vragenlijsten waarin 5x eenzelfde vraag net iets anders wordt gesteld (want hey! betrouwbaarheid!) en dan zoveel mogelijk uitpakken met geavanceerde kwantitatieve analysetechnieken. Je mag blij zijn als je de data zelf hebt mogen verzamelen en dus weet over welke mensen je het hebt, en je meetinstrumenten zelf ontwikkelen is een unicum.

Nou ja, ik chargeer wat. Maar het is wel goed om te weten wat voor soort onderzoekstraditie er in een leerstoelgroep regeert. Ik ben toevallig in een interdisciplinair onderzoek terechtgekomen (en er zijn wel meer onderzoeken waarbij samengewerkt wordt tussen sociale wetenschappen en geesteswetenschappen) waarin zowel kwantitatieve als kwalitatieve technieken gebruikt worden.
Oh dat kan ik toch niet :D Heb er iig geen ervaring mee :+ Ach het klinkt nog steeds toffer dan veel banen waarop ik momenteel solliciteer :+

Nouja we zien wel waar het schip strand. Misschien vind ik wel een supertoffe baan binnenkort en wil ik nooit meer promoveren :9 :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_103096513
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 22:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is niet vloeken in de kerk, dat is volstrekt begrijpelijk. En misschien is het het ook gewoon niet waard. Ik heb ooit voor een soortgelijke keuze gestaan en heb toen afstuderen in een tweede studie volledig laten schieten. Ik heb er geen moment spijt van gehad.
Same here, alleen was het dus na 10 jaar en mijn eerste en enige studie :+
En doodongelukkig somt het wel op ja.

Ik vind het soms nog wel erg, het was alleen die scriptie nog en ik was drs geweest ipv BA.
Aan de andere kant had ik dan nu ook gewoon in de bieb gewerkt, dus tja :+

Ik doe er gewoon lang over eer ik dingen kan loslaten die niet goed voor me zijn. Relaties, studies c_/
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_103096519
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 22:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hey! ho! Dat hangt er van af. Ik ben ook een sociale wetenschapper, en wij doen vrijwel niets met vragenlijsten. En hoewel ik fan ben van formele theory en kwantitatief werk, doen er heel veel mensen ook kwalitatief werk, en is het nog steeds sociale wetenschappen...
pi_103096551
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 22:27 schreef Jagärtrut het volgende:
hoeveel werk moet je nog doen tot het een zesje is, kwak?
het laatste wat ik heb gedaan was opdrachten uitvoeren van m'n begeleidster die varieren van "zorg dat in elke quote de punt na de aanhalingstekens staat" en "zorg dat er overal een spatie/geen spatie staat tussen de dubbele punt en het paginanummer" tot "maak alle tabellen voor dit hoofdstuk" en "herschrijf deze dertig pagina's".

het is ws. nog kommaneuken + het uitschrijven van een heel hoofdstuk (wel al onderzoek voor gedaan en een lijn uitgezet (gebaseerd op presentatie op een congres) maar dat is 3 jaar geleden inmiddels + de conclusie.

en me dan weer volledig inlezen in het vakgebied, hopelijk niet teveel herschrijven, en die verdomde promotie, waarop ik zal moeten aanhoren dat ik het nooit zou hebben gered zonder HAAR.

het lijkt nu alsof ik er bijna ben, maar feit is dat ik er helemaal uit ben, en ik eerst mijn bevoegdheid wil halen. ik heb 0 minuten per week tijd en motivatie om erin te steken. als ik in december klaar ben met de opleiding wil ik het misschien wel afmaken. maar momenteel word ik ontzetten donder druk gezet door HAAR en heb ik de neiging om alles aan de kant te gooien. het is me deze stress en dit verdriet niet waard.
Kwak
pi_103096624
Kwak, waarom geef je niet aan dat je als je klaar bent met je opleiding verder gaat?
Dan heb je wellicht rust?
pi_103096653
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 22:32 schreef Ml-etje het volgende:
Kwak kan iemand je niet op een fijne manier begeleiden?
nope. het is haar onderzoeksproject, en haar prestige staat op t spel met mijn promotie (als ik t niet doe/red staat dat heel slecht, en ze heeft net weer een vrije competitie gewonnen van 1 miljoen euro). ik kan er niet mee bij iemand anders terecht binnen nederland...

en raad eens wie de vertrouwenspersoon is binnen het onderzoeksinstituut, voor als je problemen hebt met je begeleider? :')
Kwak
pi_103096658
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 22:34 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

het laatste wat ik heb gedaan was opdrachten uitvoeren van m'n begeleidster die varieren van "zorg dat in elke quote de punt na de aanhalingstekens staat" en "zorg dat er overal een spatie/geen spatie staat tussen de dubbele punt en het paginanummer" tot "maak alle tabellen voor dit hoofdstuk" en "herschrijf deze dertig pagina's".

het is ws. nog kommaneuken + het uitschrijven van een heel hoofdstuk (wel al onderzoek voor gedaan en een lijn uitgezet (gebaseerd op presentatie op een congres) maar dat is 3 jaar geleden inmiddels + de conclusie.

en me dan weer volledig inlezen in het vakgebied, hopelijk niet teveel herschrijven, en die verdomde promotie, waarop ik zal moeten aanhoren dat ik het nooit zou hebben gered zonder HAAR.

het lijkt nu alsof ik er bijna ben, maar feit is dat ik er helemaal uit ben, en ik eerst mijn bevoegdheid wil halen. ik heb 0 minuten per week tijd en motivatie om erin te steken. als ik in december klaar ben met de opleiding wil ik het misschien wel afmaken. maar momenteel word ik ontzetten donder druk gezet door HAAR en heb ik de neiging om alles aan de kant te gooien. het is me deze stress en dit verdriet niet waard.
:* Ik neem aan dat een andere begeleider geen optie is? En dat je al iets gezegd hebt over haar manier van werken?
pi_103096709
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 22:36 schreef kwakz0r het volgende:

[..]
en raad eens wie de vertrouwenspersoon is binnen het onderzoeksinstituut, voor als je problemen hebt met je begeleider? :')
Gokje: ZIJ.
pi_103096782
Ze komt toch niet toevallig uit Belgie Kwak? Ik herinner me nog zo'n monster dat zogenaamd onze onderwijsgroep moest begeleiden.

Ben d'r naam vergeten, jammer, zou haar wel eens willen googlen.
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_103096815
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 22:35 schreef Ml-etje het volgende:
Kwak, waarom geef je niet aan dat je als je klaar bent met je opleiding verder gaat?
Dan heb je wellicht rust?
heb ik gedaan, gezegd dat ik het op mijn tempo en termijn wil doen, en weer contact op neem als ik iets te melden had. ik kreeg anderhalve maand rust, en nu begint t mailen weer. ze wil afspreken. ik weet zeker dat als ik nu afspreek we ruzie krijgen en ik ermee kap. en ik wil niet om HAAR stoppen, maar alleen omdat ik t niet meer wil. en dat weet ik nog niet zeker.

t is allemaal een beetje verwarrend voor me momenteel. ik ga er een paar nachten over slapen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwak
pi_103096921
oeh, moeder en dochter komen zometeen pas, eerste stel komt uut t ooooooosten.
Kwak
pi_103096951
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 22:38 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

heb ik gedaan, gezegd dat ik het op mijn tempo en termijn wil doen, en weer contact op neem als ik iets te melden had. ik kreeg anderhalve maand rust, en nu begint t mailen weer. ze wil afspreken. ik weet zeker dat als ik nu afspreek we ruzie krijgen en ik ermee kap. en ik wil niet om HAAR stoppen, maar alleen omdat ik t niet meer wil. en dat weet ik nog niet zeker.

t is allemaal een beetje verwarrend voor me momenteel. ik ga er een paar nachten over slapen.

SPOILER
Plussen en minnen op papier Kwak zou dat helpen?

En heb geen ander gebaar dan :|W voor haar.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:41:14 #22
229513 Blurred86
Live Positive
pi_103096972
@Kwak: ja heb nu iets in onderhuur maar daar moet ik in december alweer uit ;( zondag wel een bezichtiging voor iets nieuws via zo'n stom (en duur) bemiddelingsbureau. Maar mocht je nog van iets weten dan hoor ik het graag!

En zo shit hoe het gelopen is voor jou zeg -O- ik vind dat je het alleen zou moeten afmaken voor jezelf, als je dat zelf wilt, en niet voor haar.
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_103096998
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 22:40 schreef kwakz0r het volgende:
oeh, moeder en dochter komen zometeen pas, eerste stel komt uut t ooooooosten.
Die moeder 2 is best hip! Ik teken voor zo'n figuur tegen die tijd.
pi_103097113
mja, het komt ws. van twee kanten hoor. we hadden beiden 4en een half jaar geleden moeten inzien dat dit niet ging werken :P maar goed, ik ga er idd. maar eens een paar nachtjes over slapen...

heb al afgesproken dat ik als ik besluit te stoppen ik ook een groot feest is, m'n onpromotiefeestje. met onparanimfen enzo. want eigenlijk is t feestje achteraf t enige waar ik nu nog zin in heb :')

het goede nieuws: t gaat heel goed op school, ook al is het zwaar :)
Kwak
pi_103097199
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 22:43 schreef kwakz0r het volgende:
mja, het komt ws. van twee kanten hoor. we hadden beiden 4en een half jaar geleden moeten inzien dat dit niet ging werken :P maar goed, ik ga er idd. maar eens een paar nachtjes over slapen...

heb al afgesproken dat ik als ik besluit te stoppen ik ook een groot feest is, m'n onpromotiefeestje. met onparanimfen enzo. want eigenlijk is t feestje achteraf t enige waar ik nu nog zin in heb :')

het goede nieuws: t gaat heel goed op school, ook al is het zwaar :)
Zorg dat je geen spijt gaat krijgen :*
pi_103097234
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 22:44 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Zorg dat je geen spijt gaat krijgen :*
juist daarom wil ik zorgvuldig zijn :Y

zo, nu genoeg geneuzeld over mijn probleempjes :P
Kwak
pi_103097529
Ik ga net opzoeken of de havervlokken die ik heb hetzelfde zijn als havermout om pap mee te maken. Als ik op het plaatje afga wel oO< Dus.

Moet ik die dan een uur koken of wat? Ik maak morgen wel een foto van wat er in mijn pot zit, dan kunnen de kenners me vertellen of het echt havermout is :') (heb het in Duitsland gekocht en de verpakking weggesmeten, maaaaaaaaaaaaanden geleden. Misschien wel meer dan een jaar geleden?)
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:52:37 #28
229513 Blurred86
Live Positive
pi_103097673
een uur :o nee man! vijf minuutjes ofzo max. Of als je van die hele verantwoorde hebt van de reformwinkel een kwartiertje :+
pi_103097697
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 22:50 schreef Syrena het volgende:
Ik ga net opzoeken of de havervlokken die ik heb hetzelfde zijn als havermout om pap mee te maken. Als ik op het plaatje afga wel oO< Dus.

Moet ik die dan een uur koken of wat? Ik maak morgen wel een foto van wat er in mijn pot zit, dan kunnen de kenners me vertellen of het echt havermout is :') (heb het in Duitsland gekocht en de verpakking weggesmeten, maaaaaaaaaaaaanden geleden. Misschien wel meer dan een jaar geleden?)
paar minuutjes in een kommetje melk in de magnetron :)
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:53:57 #30
229513 Blurred86
Live Positive
pi_103097761
:N

havermout maak je met water en dan giet je er later pas melk bij!
pi_103097802
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 22:53 schreef Blurred86 het volgende:
:N

havermout maak je met water en dan giet je er later pas melk bij!
Ik niet :P gewoon met melk.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:57:07 #32
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_103097984
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 22:54 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ik niet :P gewoon met melk.
Ik ook. Ik kook gewoon melk met havermout tot het de juiste consistentie heeft.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_103098095
Volgens mij is het van die verantwoorde. Dus ik doe dan maar 15 minuten denk ik :+

Man, ik heb echt ALTIJD van die velletjes/harde stukken naast mijn nagels. En dan pluk ik daar steeds aan (tegen beter weten in) en nu heb ik weer eens een zere duim ervan :(
Ik heb een tijd een nagelschaartje in mijn tas gehad zodat ik ze meteen kon afknippen, maar nu niet meer.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:58:50 #34
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103098100
Ik hou nog steeds een variatie op een van mijn eerste receptjes aan! Appeltje warmen met kaneel en vanille, melk erbij, aan de kook brengen, havermout erdoor roeren, sudderen tot gewenste dikte, fertig :Y)
pi_103098382
Iets in mij zegt dat ik er beter koekjes mee kan bakken ivm beter te pruimen :P maar ik ga morgen pap koken :Y)

En nu schlafen!
pi_103098415
[snob]
Toen ik vanmiddag over de campus wandelde, in de zon, over de prachtige campus van Hull voelde ik me zķ bevoorrecht! Zo slim, zo ontzettend gelukkig O+
De campus is zo geweldig mooi, de docenten zo inspirerend (komt wrsch ook doordat ik nu eindelijk alleen maar vakken volg waar ik zelf voor gekozen heb), de mensen zo vriendelijk en de bibliotheek zķ awesome.

Het blijft soms echt zo raar dat ik hier rondloop, -fiets en rijd. Maar ondanks dat ik niet meer op die beurs gerekend had en ze me wellicht eerst niet zo zagen zitten denk ik dat ik ze echt trots ga maken, trots dat ze uiteindelijk toch mij hebben gestuurd als 'afgevaardigde' van Nijmegen.

Het is zķ verschrikkelijk tof hier O+

[/geenwijnmeervoorMo]
Ja doei.
pi_103098640
mehe... ik bedenk me net dat Gordon's ex-vriendje uit B'koop komt. Hij reed een half jaar regelmatig met z'n hummer de plantenbakken bijna van de minirotonde :P (hotter than my daughter. dat meisje is echt heel aardig, ze is idd. wel wat voller dan vroeger....)
Kwak
pi_103098734
Oh jemig mams loopt in ondergoed, ze heeft een mooi figuur, maar dat kan heus beter en dan ook nog wel sexy.
pi_103098949
dochter zegt net zelf dat ze denkt dat mother hotter is. dat vind ik wel sneu. t is echt best een knap meisje in 't echt.
Kwak
pi_103099067
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 23:12 schreef kwakz0r het volgende:
dochter zegt net zelf dat ze denkt dat mother hotter is. dat vind ik wel sneu. t is echt best een knap meisje in 't echt.
Sneu idd maar mams iswel echt slank zeg.
pi_103099462
ik moet altijd lachen om die Maik.. de carlo versie in de TVkantine leek echter dan hijzelf, wat een rubberkop :')
pi_103099554
wel vet mooie tattoo!
pi_103100021
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 23:24 schreef MarMar het volgende:
wel vet mooie tattoo!
Ben niet van de tattoo's maar vind die piercing wel apart.
Al blijf ik het eng vinden :D
pi_103100127
Overigens ging de ABN episode vandaag verder bij mij Mr.
Hij heeft eerst een tijd moeten wachten en vervolgens werd hij niet geholpen omdat again de medewerker het te druk had.
Hij mag volgende week terug komen :')
Zal maar niet herhalen wat hij ervan vond :D
  Vis een optie? vrijdag 14 oktober 2011 @ 23:42:03 #45
70532 loveli
N
pi_103100433
Kramp in m'n voet en een dikke vinger.
*bijlezen gaat*
crap in = crap out
pi_103100759
edit: gezever, verwijderd. welterusten!
Kwak
pi_103100999
Kwak, iets met vervlakken/anonimiteit en wens ze succes in hun verdere leven als ze echt de confrontatie moeten aangaan.

Truste!
pi_103103177
Wat een carrieretijgers hier haha!

Wat fijn dat je het zo naar je zin heb! Mo! Leuk.

Ben net terug van de achterbuurties. Ga nu ook lekker slapen!
Truste iedereen!!
~ Bonito La Risa ~
  Vis een optie? zaterdag 15 oktober 2011 @ 08:41:18 #49
70532 loveli
N
pi_103106046
Weekend ;)
crap in = crap out
pi_103106112
mogguh!

Gisteraaf een beetje wezen shoppen *O* nieuwe schoenen, make up en een boek *O*

Billy, ibood heeft een aanbieding voor een slot
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_103106192
Mogge! Leuk Aurum!

61,7 vandaag en de bovenbenen zijn van 58 cm naar 56,5e cm omtrek *O*

Lijstje:
O: Magere franse kwark die ik zo meteen blender met 1 banaan (vind het echt niet te eten zo zuur)
T: Nog geen idee iets fruitigs oid
L: speltboterhammen met vleesbeleg (gegrilde ham of kip)
T: nootjes?
D: speltpizza met beleg (magere ham onder de grill en veel groenvoer plus wat tomatensaus en geen kaas), hopen dat de Mr het ook kan waarderen.
S: tuin spitten , veranderen enz. als ik zin heb nog een blokje om op de fiets om een pompoen te halen voor pompoensoep.
T: nog geen idee
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 09:08:43 #52
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_103106226
Mogge! Bijna klaar voor Ljouwert!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_103106261
Goedemorgen!

:* Kwak, Ml etje gaf wel een goede tip denk ik, wacht tot je klaar bent met de docentenopleiding. Nu doe je 3 dingen tegelijk, dat is echt veel!
  Vis een optie? zaterdag 15 oktober 2011 @ 09:14:27 #54
70532 loveli
N
pi_103106284
Geniet ervan XM!

Ml, misschien is die functie niets voor jou, maar blijkbaar zien ze dingen in je die je zelf niet opgevallen waren. Een keer met een andere invalshoek naar jezelf kijken?

En respect voor hoe je met je diagnose omgaat :*
crap in = crap out
pi_103106299
Lijst! Niet veel sport vandaag, heb meer dan 200km gefietst deze week en heb wat rust nodig.

O: Havermout, sojamelk, beetje honing, hardgekookt eitje
T: Komkommer zoet-zuur
S: 30 min spieroefeningen
L: Bakje yoghurt met muesli en vers fruit
T: Tonijn met groenten in saus
D: Restje rijst, kipfilet, boontjes
T: Feestje... dus bier.
pi_103106310
Thanks ladies en XM heel veel plezier!!
Brood kneden het staat zo gek als IT de bloem van tussen de toetsen moet schrapen :P
pi_103106400
Mogge !

lijstje voor vandaag :

O: yoghurt met verse aardbeien, beetje havermout geroosterd en een gekookt eitje (niet er door hoor maar de eitjes moesten op)
T: 2 kiwi's en wat erbij
L : crackers opmaken, vleeswaar opmaken (casselerrib, ham en smeerkaas) en komkommer met karnemelk
T : 250 ml karnemelk met 1 home made havermoutkoekje poging 2 (ga ik zo maken)
D : hutspot met tartaart
T was stukjes gerookte kip

S = huishouden (strijken, ramen lappen) en uurtje fietsen als de kids naar mijn ex zijn
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_103106458
Mariaaaaaaaaaaaaaaaaaa O+

Gefeliciteeeeeeeeeeeeeeeeerd O+ :*
Ja doei.
pi_103106478
Jaaa!!! Mariabeeb is jarig!! *O* O+ *O*
Gefeliciteerd!
Venus in pocketformaat
Š loveli
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 09:37:57 #60
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_103106479
Oja!! :D

Mariaaaaa, chicaaaaa feliiiiciitaadooooos *O*
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_103106505
Gefeliciteerd Maria *O*
pi_103106788
Gefeliciteerd, Mariaatje! O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_103106809
Maria van harte !!

Fijne dag !
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_103106890
O+ huis ruikt naar vers brood O+
Ja doei.
pi_103106898
Mariaaaa gefeliciteeeerd! Maak er een leuke dag van! :* *O*

Lekker is dat het Mo?? O+
~ Bonito La Risa ~
pi_103106899
Wie zei dat allison brood lekker was :o Vind het nog al... stevig.. ;)
Worry is a misuse of imagination
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:15:28 #67
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103106929
Ohaai! :D Grazie, bellas! O+ *O*

Ik ben vanochtend verrast door mijn vriendje met een bos bloemen (met orchideetjes! :D ), het artbook van Avatar (de serie) en The Complete Calvin and Hobbes :o

*verwend nest* O+
pi_103106944
Leuk toch O+ laat je lekker verwennen!

Ik doe als cadeautje vandaag voor jou de groetjes van jou aan York ;) :P
Ja doei.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:18:05 #69
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103106972
Appa-taart voor de slankies! :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 10:16 schreef motorbloempje het volgende:
Leuk toch O+ laat je lekker verwennen!

Ik doe als cadeautje vandaag voor jou de groetjes van jou aan York ;) :P
Tof! _O_ Met cream tea met scones? :9

[ Bericht 16% gewijzigd door MariaEtcetera op 15-10-2011 10:30:38 ]
pi_103107270
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 22:58 schreef Syrena het volgende:
Volgens mij is het van die verantwoorde. Dus ik doe dan maar 15 minuten denk ik :+

Man, ik heb echt ALTIJD van die velletjes/harde stukken naast mijn nagels. En dan pluk ik daar steeds aan (tegen beter weten in) en nu heb ik weer eens een zere duim ervan :(
Ik heb een tijd een nagelschaartje in mijn tas gehad zodat ik ze meteen kon afknippen, maar nu niet meer.
Oh! Dan heb je vitamine tekort geloof ik?
pi_103107678
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 10:15 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ohaai! :D Grazie, bellas! O+ *O*

Ik ben vanochtend verrast door mijn vriendje met een bos bloemen (met orchideetjes! :D ), het artbook van Avatar (de serie) en The Complete Calvin and Hobbes :o

*verwend nest* O+
O+

Gefeliciteerd Maria!!
pi_103107810
Gefeliciteerd Maria! *O* *O* *O* Leuke cadeautjes!
pi_103107869
Oh, ik ben bij mijn mams en mijn ontbijt was:

hard wit broodje met beleg, 1 dikke plak zelfgebakken brood met beleg, een gekookt eitje, een stuk suikerbrood, manderijntjes, jus, thee, druifjes, paar stukjes worst op een halve plak zelfgebakken brood.

En dan had ik nog niet alles wat op tafel stond geproefd, dikke verwennerij O+
pi_103107904
@Maria: nee, maar we gaan wel bij die mexicaan eten wrsch! :P
Ja doei.
pi_103108042
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 18:06 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Je mag hem best iets geven waarvan je denkt dat ie het echt leuk vindt hoor :)
Het was een goede inschatting :Y Hij wilde achteraf namelijk het diner meenemen maar was het bij zijn ouders vergeten en had dus geen boek. Hoop dat Odessa Star net zo leuk is als Het Diner en Zomerhuis met Zwembad. Hij leest namelijk heel langzaam dus dan is het wel fijn als het een 'licht' boek is voor op vakantie. (Licht als in makkelijk leesbaar en licht als in klein en handzaam mee te nemen. Want ja, ik was het wel zat nog dagen de ontdekking van de hemel mee te slepen en helemaal als je op trektocht gaat door de jungle zoals hij) Ja ik moet altijd goed doordachte cadeautjes hebben :')
pi_103108246
w/ Felicitados Maria-Indiaantje! w/

En prob: Allisonbrood eet ik omdat het gezond is. Vind het ook niet het lekkerst. Maar je moet het roosteren een paar x op lage stand, zodat het een soort toast wordt, dan is het wel lekker en het vult beter dan gewoon brood.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:32:33 #77
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103108253
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 11:12 schreef anna82 het volgende:
Oh, ik ben bij mijn mams en mijn ontbijt was:

hard wit broodje met beleg, 1 dikke plak zelfgebakken brood met beleg, een gekookt eitje, een stuk suikerbrood, manderijntjes, jus, thee, druifjes, paar stukjes worst op een halve plak zelfgebakken brood.

En dan had ik nog niet alles wat op tafel stond geproefd, dikke verwennerij O+
Oeee :9 Ik heb afbakbroodjes met chorizo! :Y)

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 11:14 schreef motorbloempje het volgende:
@Maria: nee, maar we gaan wel bij die mexicaan eten wrsch! :P
:D! Winnn! Zeg ook hallo tegen de besnorde jalapeņo! O+

En driemaal raden wat ik net door de telefoon hoorde schallen toen mijn moeder belde _O-
SPOILER
pi_103108646
Haha, gefeliciteerd Maria!

Is vanavond ook je film kijk feestje?

Zo, :w vanaf kantoor...Gisteravond is m'n vriendin uit Palestina aangekomen, en die zit behoorlijk in de put. De komende weken maar een ritme vinden waarin we allebei kunnen leven in m'n kleine appartementje.
pi_103109207
Oh hai! Indiaantje gefeliciflapstaart *O*

Vriendin uit palestina? Que? Leuk man :D

Ik ben naar de opticien geweest en ik kan weer zien :7. Lekker man. Twee weken deze op proef en dan meer bestellen als het bevalt, goede service!
pi_103109226
Happy birthday Maria! *O*
pi_103109297
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 11:49 schreef Jagärtrut het volgende:

Zo, :w vanaf kantoor...Gisteravond is m'n vriendin uit Palestina aangekomen, en die zit behoorlijk in de put. De komende weken maar een ritme vinden waarin we allebei kunnen leven in m'n kleine appartementje.
nee, vriendin uit zweden die nu in palestina werkt. En het daar erg lastig vind en onlangs aangerand is. En die zit nu flink in de knoop. En is hier 2 weken om bij te tanken, en blijft ook 2 weken bij mij. Prima, maar e moeten wel een ritme vinden, samen..
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:26:53 #82
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103109636
Gracias, chicas! O+

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 11:49 schreef Jagärtrut het volgende:

Nee, waarschijnlijk volgende week! :Y Vandaag konden er een paar sowieso niet :P

Lief dat je je vriendin opvangt O+ Hopelijk voelt ze zich snel beter!
pi_103109782
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 12:11 schreef Perruche het volgende:
Oh hai! Indiaantje gefeliciflapstaart *O*

Vriendin uit palestina? Que? Leuk man :D

Ik ben naar de opticien geweest en ik kan weer zien :7. Lekker man. Twee weken deze op proef en dan meer bestellen als het bevalt, goede service!
Lenzen Perruche?

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 12:15 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

nee, vriendin uit zweden die nu in palestina werkt. En het daar erg lastig vind en onlangs aangerand is. En die zit nu flink in de knoop. En is hier 2 weken om bij te tanken, en blijft ook 2 weken bij mij. Prima, maar e moeten wel een ritme vinden, samen..
:{ wat erg voor haar, fijn dat ze bij jou even kan bijkomen.

Inmiddels staat de stand op 2 fougasses met gedroogde tomaat-tijm-rozemarijn-zout-peper en 1 speltbrood (dat de 2e keer weigerde te rijzen :( ) en 6 kaneelbroodjes :+ Aurum :P
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:41:16 #84
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103110039
Omg, we hadden besloten naar de Schot te gaan vanavond, blijkt dat ze een thema-avond hebben met Schotse muziek _O- Awesome! :') :D
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:44:29 #85
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_103110107
Zo, cabrio van manslief ingepikt en nu door naar Leeuwarden!
pi_103110237
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 12:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Doe je goed :D
pi_103110251
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 12:41 schreef MariaEtcetera het volgende:
Omg, we hadden besloten naar de Schot te gaan vanavond, blijkt dat ze een thema-avond hebben met Schotse muziek _O- Awesome! :') :D
Ken helemaal geen schotse restaurants :@ al ken ik het eten dan weer wel een beetje+de muziek.
Maar vind je het nu wel of niet leuk?
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:52:31 #88
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_103110307
quote:
17s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 12:49 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Doe je goed :D
Mamslief dus :')

En ja hč? Ach, ze zijn weer eens op vakantie, dus ach :7.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:53:59 #89
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103110349
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 12:50 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ken helemaal geen schotse restaurants :@ al ken ik het eten dan weer wel een beetje+de muziek.
Maar vind je het nu wel of niet leuk?
Ja ik vind het leuk! :D En het eten daar is lekker :9 Volgens mij is het ook het enige Schotse restaurant in NL, dat was het iig tot voor kort wel :P

quote:
6s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 12:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mucho plezieros!
pi_103110360
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 12:52 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Mamslief dus :')

En ja hč? Ach, ze zijn weer eens op vakantie, dus ach :7.
_O- jullie ook je deel. Cabrio, staat nog wel aardig op het verlanglijstje maar we willen geen 3 auto's dus dan moet ik er fulltime in gaan rijden=andere prijsklasse en de komende jaren sparen :P
pi_103110374
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 12:53 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ja ik vind het leuk! :D En het eten daar is lekker :9 Volgens mij is het ook het enige Schotse restaurant in NL, dat was het iig tot voor kort wel :P

[..]

Mucho plezieros!
Speciaal voor jou *O*
pi_103110599
Mariaaaaaaa heppie burpdeeee!

Kwak
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:10:38 #93
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103110771
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 13:04 schreef kwakz0r het volgende:
Mariaaaaaaa heppie burpdeeee!

:D Dat filmpje! _O-
Tenkjoe! O+
pi_103110818
Ha ja Ml ik heb altijd al lenzen maar nu nieuwe. Ben alleen nog blinder geworden ;(.
pi_103110828
@jagar, wat lief van je!
suc6 & enigszins positieve sterkte ermee!
~ Bonito La Risa ~
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:34:11 #96
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_103111325
Harte gefeliciteerd lieve Maria!!

Veel plezier in Friesland XM!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:53:08 #97
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_103111779
Lekker een wandeling vanochtend gemaakt, heelrijk!

Nu staat er een enorme pan snert op het vuur met bovenpoot, hamschijf, saucijs, rookworst en krabbetjes... nonnom
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:55:26 #98
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_103111828
Komt goed! Zijn alleen toch wat te laat vertrokken, dus hebben niet zo lang meer voor alles dicht gaat. Naja, kan toch niet zo lang lopen.

Morgen gaan we met de auto door Friesland touren :s).
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:56:43 #99
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_103111854
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 13:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Komt goed! Zijn alleen toch wat te laat vertrokken, dus hebben niet zo lang meer voor alles dicht gaat. Naja, kan toch niet zo lang lopen.

Morgen gaan we met de auto door Friesland touren :s).
Ik woon 1 km buiten Friesland :+ *)
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:00:33 #100
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_103111931
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 13:56 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Ik woon 1 km buiten Friesland :+ *)
Komen we je koffie opdrinken morgen :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')