abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:13:59 #1
70532 loveli
N
pi_103068920
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
crap in = crap out
pi_103068931
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:10 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Hoop voor je dat het niet gewoon een perv blijkt te zijn :P :D
Goed dat ze thuis ook op de hoogte, zolang het niet voor extra stress zorgt dan.

Mo, is nog niet genoemd, maar zwemmen en krachttraining misschien ook een idee?
Zwemmen lijkt me wel logisch waarom het goed is, en krachttraining rekt je spieren goed op :)

Zo heb ik sinds ik train veel minder last van m'n onderrug. Normaal hing ik om de 3 weken wel even aan de trap om 't weer los te krijgen.
Zolang je nog echt pijn hebt, kan je beter geen krachttraining doen. Je spieren zijn al overbelast, het laatste wat je wil is dat erger maken! Oefeningen waarbij je je nekspieren belast, zijn mij ook echt afgeraden door de fysio.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_103068937
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:12 schreef loveli het volgende:
Vrouwen kunnen geen perv zijn?
Jawel, wilde net mijn bericht aanpassen, whehe. Maar ik ga er vanuit dat het allemaal wel goed komt.. _O-
pi_103068963
Oh, en ik kreeg net mijn Marks&Spencer contract in de brievenbus 8-) dus 't is nu écht! *)

Yeah baby! Yeah!
Ja doei.
pi_103068972
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:15 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, en ik kreeg net mijn Marks&Spencer contract in de brievenbus 8-) dus 't is nu écht! *)

Yeah baby! Yeah!
*O*
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_103069008
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:16 schreef Goodbye het volgende:

[..]

*O*
Is tijdelijk contract, tot 31 december, maar ik ga keihard werken en awesome zijn *) De mevrouw met wie ik gesprek had zei dat de kans wel aanwezig was dat ik mocht blijven als ze tevreden zijn, dus daar gaan we dan maar voor zorgen.
Nog meer krachttraining trouwens, als ik daar aan de slag ga!
Ja doei.
pi_103069090
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:17 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Is tijdelijk contract, tot 31 december, maar ik ga keihard werken en awesome zijn *) De mevrouw met wie ik gesprek had zei dat de kans wel aanwezig was dat ik mocht blijven als ze tevreden zijn, dus daar gaan we dan maar voor zorgen.
Nog meer krachttraining trouwens, als ik daar aan de slag ga!
Als je lichamelijk zwaar werk gaat doen zou ik wel je sportschema aanpassen! Gun je lichaam ook rust he?!
Be someone that makes you happy
  Vis een optie? vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:21:53 #8
70532 loveli
N
pi_103069148
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:20 schreef Nallie het volgende:

[..]

Als je lichamelijk zwaar werk gaat doen zou ik wel je sportschema aanpassen! Gun je lichaam ook rust he?!
Dat, en lichamelijk zwaar werk en sport zijbn toch verschillend, omdat je met sport bewust bezig bent met je lijf en met werk is de fysieke inspanning niet je voornaamste focus. Aldus mijn huisarts.
crap in = crap out
pi_103069316
XM bel anders weer ff naar het ziekenhuis!! Je hoort je beter te voelen nu en dat doe je nog niet.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_103069334
Honger. Voel me grieperig. Murgh.
pi_103069347
Ik heb alle goede tips voor Mo al voorbij zien komen :) Ik heb zelf een tijdje geleden zo'n rode lamp gekocht, die zijn niet heel duur en ben er erg blij mee.
Tocht in je slaapkamer kan trouwens ook meewerken aan die stijfheid.. en kou in het algemeen; mensen gaan dan hun schouders optrekken en dat vinden de spieren na een tijdje niet meer tof.

Wat lichamelijk zwaar werk betreft: lief gaat er steeds meer uitzien alsof hij fanatiek sport, maar hij sjouwt ook wel een paarduzend kilo per dag.

Ik heb toneel overleefd, allemaal ouders oh en ah en hoe gaat het nu met je, je ziet er niet zo goed uit, JA DAT WEET IK VERDORIE ZELF OOK WEL puh. }:|
Maar de uk deed het prachtig terwijl ze amper geoefend had want ziek de halve week en het was reteschattig zo'n brandweervrouw tussen alle megamindy's :)
pi_103069372
Nog even de planning voor vandaag:

O: banaan, kiwi, 3 eetl muesli en yoghurt
T: koffie verkeerd en appel
L: hard meergranen broodje (marqt O+ ) met geitenkaas en 1 cracker appelstroop
T: bakje sojayoghurt perzik
D: auberginetaartjes met spinaziesalade en wat brood met zelfgemaakte hummus daarbij
T: eventueel glaasje wijn oid
pi_103069393
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:29 schreef Perruche het volgende:
Honger. Voel me grieperig. Murgh.
Eten dan, iets gezonds ;)
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:32:23 #14
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_103069421
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:28 schreef _aurum_ het volgende:
XM bel anders weer ff naar het ziekenhuis!! Je hoort je beter te voelen nu en dat doe je nog niet.
Maandag. Dan heb ik het weer anderhalve week aangekeken. Het leek dinsdag en woensdag echt beter.. naja.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_103069429
Ohja, en oproep voor cardio, ergometrie en dat is dus een fietstest.. Meteen even gebeld en ze hebben geen alternatief, behalve dan iets inspuiten wat dan de lichamelijke reactie van inspanning nabootst en dat zie ik niet echt zitten.. iets met gewichtjes ofzo zou ik nog wel kunnen..
Iemand een idee van ziekenhuizen die hier wel een alternatief voor hebben zonder iets in te spuiten?
pi_103069456
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:32 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Maandag. Dan heb ik het weer anderhalve week aangekeken. Het leek dinsdag en woensdag echt beter.. naja.
o|O o|O o|O o|O

je gaat een weekend weg en je wil toch niet in ongemak zitten?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_103069468
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:33 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

o|O o|O o|O o|O

je gaat een weekend weg en je wil toch niet in ongemak zitten?
^^^^
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:34:53 #18
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_103069479
Nee, maar ik heb niet het idee dat ze daar *nu* nog wat aan kunnen veranderen. Konden ze vorige week woensdag en vrijdag ook niet.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_103069494
MarMar *O* Voor uk! Leuk dat ze het zo goed deed!

En XM, waarom vandaag niet bellen?? Al antwoord gekregen haha.

Maar je kan het toch proberen? Anders zit je zaterdag & zondag met pijn, en wordt mss wel erger?
~ Bonito La Risa ~
  Vis een optie? vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:36:03 #20
70532 loveli
N
pi_103069507
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nee, maar ik heb niet het idee dat ze daar *nu* nog wat aan kunnen veranderen. Konden ze vorige week woensdag en vrijdag ook niet.
Maandag wel? Nu gaan is 3 dagen tijdwinst.
crap in = crap out
pi_103069516
Haai!

Rot dat het nog steeds niet beter gaat XM. :*
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_103069522
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:14 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Zolang je nog echt pijn hebt, kan je beter geen krachttraining doen. Je spieren zijn al overbelast, het laatste wat je wil is dat erger maken! Oefeningen waarbij je je nekspieren belast, zijn mij ook echt afgeraden door de fysio.
Oh, voor m'n rug helpt het in ieder geval :@

* Na maanden weer een nummer op youtube luisteren... *
'Wat was het ook een lekker nummer O+'
* ziet comment van hemzelf *
'Oh ja, ik had er ooit een comment bij geplaatst, maar dat kan toch niet de laatst geplaatste zijn?!'
:o :7 B-) oO<
'Ik heb top-comment!'

Voor XM en Mar :*
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:37:44 #23
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_103069537
Ben nu te laat, had ik vanochtend gelijk moeten bellen.

Blijf liever nu ff rustig op de bank.
pi_103069583
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:32 schreef MarMar het volgende:
Ohja, en oproep voor cardio, ergometrie en dat is dus een fietstest.. Meteen even gebeld en ze hebben geen alternatief, behalve dan iets inspuiten wat dan de lichamelijke reactie van inspanning nabootst en dat zie ik niet echt zitten.. iets met gewichtjes ofzo zou ik nog wel kunnen..
Iemand een idee van ziekenhuizen die hier wel een alternatief voor hebben zonder iets in te spuiten?
TWF ik zou dat echt niet toestaan! Je hebt genoeg te stellen met je lijf en als ze dan ook nog troep gaan inspuiten, doe het lekker zelf zuster. Waarom moeten ze dit uberhaupt doen? Wat een falers trouwens :')
  Moderator vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:39:27 #25
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_103069590
Meuning :O ik begin ook flink ziek te worden volgens mij :X

Zo meteen drumles, de enige sport die ik beoefen :D

Ik heb trouwens ervaring met de LOI, weet niet meer wie dat vroeg?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')