Het bijzondere eraan is dat er mensen zijn die gek genoeg zijn om het geld ervoor neer te leggen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:17 schreef betonronde het volgende:
Zoals de topic al zegt, ik kan me niet indenken dat je het verschil hoort tussen zeg 35 euro de meter, (ook duur) of 700 euro de meter speakerdraad.
Wat is daar nu zo bijzonder aan? Speakerdraad van 700 euro?
per wat? meter? rol? pallet?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:22 schreef betonronde het volgende:
van puur goud, kan ik me indenken.....maar ik was op een zogenaamde audiofiele winkel aan het kijken, en zag daar speakerdraad, van wel 700 euro, en het was nog afgeprijsd ook...
Dat is sowieso niet het geval, de 'dichtheid' van koper is een van de factoren die het geluid KUNNEN beïnvloeden.quote:
PER METER....je zal maar leip zijn om dat te betalen....quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:24 schreef gateway het volgende:
[..]
per wat? meter? rol? pallet?
ik zou zeggen: Koper is koper, dus gewoon zorgen dat de kabel dik genoeg is (zeker bij grote afstanden)
Wanneer je voor duizenden of tienduizenden euro's aan apparatuur hebt staan geloof je vanzelf dat die kabel ook nog verschil gaat maken.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:33 schreef betonronde het volgende:
Zo had ik op mijn kamertje vroeger, en das wel erg lang geleden, een setje speakers van Ter Meulen in Rotterdam, en 30 ct per meter draad erbij. En blazen zeg.....kan me niet indenken dat 700 euro kabel echt zo veel beter is.
Dat zou best eens kunnen.....quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:34 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wanneer je voor duizenden of tienduizenden euro's aan apparatuur hebt staan geloof je vanzelf dat die kabel ook nog verschil gaat maken.
Een beetje maar niet veel. De gemiddelde muzieksmaak maakt het meestal niet 'rendabel'quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:40 schreef betonronde het volgende:
Daarom vraag ik het me ook af, maakt dat nou echt wat uit...?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |