van je kilometerteller wel. je kilometerteller moet duidelijk leesbaar zijn in het donker.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:59 schreef Miniem het volgende:
Je kan geen boete krijgen voor kapotte dashboardverlichting hoor
Maar de kans is 0,0 dat ze je daarop aanhouden.quote:Artikel 5.2.15
Eisen
Personenauto?s die na 30 juni 1967 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van een goed werkende snelheidsmeter, die ook bij nacht voor de bestuurder goed afleesbaar is.
Sinds wanneer moet de kilometerteller in het donker zichtbaar zijn?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:01 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
van je kilometerteller wel. je kilometerteller moet duidelijk leesbaar zijn in het donker.
in Uden...quote:
Dat je halve dashboard er uit moet is dus BS. Alleen de tellerbak hoeft er uit zoals ik al vermoede.quote:eerst en vooral haalt ge op uw dashboard dat afgeschuind plaatje deruit aan de deurkant naast de schakelknop van de lichten. gewoon met schroevndraaier achter pakken dan komt dat los, klikt gewoon.
dan haalt ge de schakelaars van je licht eruit. zo zie je een schroefke zitten, doe dit los.
dan andere kant: naast radio zitten twee plaatjes met halfronde verdikking. het uiterste linkse teruit klikken. Daarachter zit ook een schroef, eveneens los doen.
dan klik je de plastic bescherming die voor je kilometertellers zitten los in de richting van je stuur.
dan zie je nog twee schroefjes zitten. doe die los. en dan kan je de kilometertellerconsole deruit halen. schakelboom op achterzijde los maken. En je ziet de lampjes zitten gewoon vervangen of neon steken ofzo he.
In PTA is het net als overal op FOK! verboden om diensten tegen betaling aan te bieden, dus ook het erom vragen is eigenlijk een nono.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 20:40 schreef Cat22 het volgende:
In FHF worden diensten niet tegen betaling aangeboden. Misschien is er iemand in PTA die je kan helpen.
Oh nou sorry hoor.....ik ben gewoon op zoek naar iemand die het zou willen maken voor mij. Uit vriendelijkheid vermeld ik erbij dat het niet uit liefdadigheid hoeft. Het is nou niet bepaald een handeltjequote:Op zaterdag 15 oktober 2011 21:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
In PTA is het net als overal op FOK! verboden om diensten tegen betaling aan te bieden, dus ook het erom vragen is eigenlijk een nono.![]()
Op internet kun je zat info vinden hoe je die lampjes kunt vervangen; een middagje prutsen en alles werkt weer.
ja, volgens mij hoeft echt niet het hele dash los, de tellerbak kan op zich open (heb er al eens bij staan kijken toen de beunhaas mijn lampje ging vervangenquote:Op zondag 16 oktober 2011 12:23 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb dit een tijdje terug ook gedaan bij een VW Vento (golf 3 dashboard).
Bleek de massastrip van de dashboardverlichting te zijn die geoxideerd was. Er zit bovenin de tellerset een strip met daarin 3 lampjes die de tellerbak volledig verlichten. Daar deed dus niets het meer van.
Zo ver ik me nog kan herinneren moet je links en rechts van het stuur een paar plaatjes loswippen (waar al dan niet schakelaars inzitten). Dan komen er allerlei schroefjes tevoorschijn waarmee de tellerbak vast zit. Die haal je dus los, tellerbak voorzichtig naar voren halen zodat je de aansluitingen los kunt halen. Dan bovenop die massastrip schoonmaken en oxidatie weghalen en goed met contactspray inspuiten en het werkt weer.
hier een link met allerlei ombouwhandleidingen (wel duits)quote:Tellerbakje heb je dr zo uit bij een Golf 3. Achter de licht schakelaar zit een schroef, aan de rechterkant achter het blind plaatje. Daar zitten kruiskopjes achter verstopt. Dan pak je de grote kunststof bak weg en dan zitten links en rechts van de teller nog 2 schroefjes, stekker los en klaar
Ahja, precies zo inderdaad. Paar plaatjes met al dan niet een schakelaar wegwippen, schroefjes los en zo tellerbak er uit.quote:Op zondag 16 oktober 2011 12:52 schreef gateway het volgende:
[..]
hier een link met allerlei ombouwhandleidingen (wel duits)
En hier en link met plaatjes hoe je de tellerbak uitbouwt (weer in het duits)
Enkele plaatjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Fabrikanten zijn niet gek; die weten ook wel dat die lampjes stuk gaan, en zullen het spul dus zodanig ontwerpen dat je er enigszins 'makkelijk' bij kunt. is wel te doen hoor.. beetje geduld en inzicht, en binnen een uurtje, misschien 2, is het gefikst.quote:Op zondag 16 oktober 2011 12:58 schreef Puckzzz het volgende:
Thnx voor de tips. Misschien dat mijn vriend hier wel mee uit de voeten kan. Ik zal hem vragen of hij hier ff naar wil kijken. Hij is op zich wel handig maar als je al die verhalen hoort over dat de hele dash eruit moet trekt hij ook zijn handen er van af
Ik heb het mijn Corsa C in 20 min gedaan, zoveel anders zal een Golf 3 niet zijn. Paar afdekplaatjes weghalen, schroeven los en klaar is kees.quote:Op zondag 16 oktober 2011 13:03 schreef Sounddragon het volgende:
Fabrikanten zijn niet gek; die weten ook wel dat die lampjes stuk gaan, en zullen het spul dus zodanig ontwerpen dat je er enigszins 'makkelijk' bij kunt. is wel te doen hoor.. beetje geduld en inzicht, en binnen een uurtje, misschien 2, is het gefikst.
nou, tegenwoordig valt dat ook tegen; Kliksystemen (zonder schroefjes dus), koplamp vervangen moet het luchtfilter er voor uit...quote:Op zondag 16 oktober 2011 13:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Fabrikanten zijn niet gek; die weten ook wel dat die lampjes stuk gaan, en zullen het spul dus zodanig ontwerpen dat je er enigszins 'makkelijk' bij kunt. is wel te doen hoor.. beetje geduld en inzicht, en binnen een uurtje, misschien 2, is het gefikst.
Zorg trouwens wel dat je die lampjes hebt voordat je de boel uit elkaar plukt; als je uit gaat van die massastrip en het zijn alsnog de lampjes, kun je het nóg een keer doen
kliksysteem kan zonder schroevendraaier, dus lijkt me makkelijker.quote:Op zondag 16 oktober 2011 15:04 schreef gateway het volgende:
[..]
nou, tegenwoordig valt dat ook tegen; Kliksystemen (zonder schroefjes dus), koplamp vervangen moet het luchtfilter er voor uit...
Ze maken het er echt niet makkelijker op!
Je diensten wel. De betaling voor die diensten niet denk ik.quote:Op zondag 16 oktober 2011 19:38 schreef Turquaz52 het volgende:
Mag je je diensten wel in natura aanbieden?
Dat bedoelde ik eigenlijkquote:Op zondag 16 oktober 2011 19:42 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Je diensten wel. De betaling voor die diensten niet denk ik.
Een 13-in-een-dozijn garage dus ws voor de helftquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:48 schreef Puckzzz het volgende:
De VW garage kan het voor zo'n 90 euro helemaal maken. Is op zich ook niet duur toch? Ben ik er wel mooi vanaf zonder gedoe...
ik zou dan wel gelijk alle lampjes laten vervangenquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:48 schreef Puckzzz het volgende:
De VW garage kan het voor zo'n 90 euro helemaal maken. Is op zich ook niet duur toch? Ben ik er wel mooi vanaf zonder gedoe...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |