abonnement Unibet Coolblue
pi_103065142
Vanochtend zag ik het volgende item op het RTL Nieuws:

http://www.rtl.nl/xl/#/u/bd2021c4-1207-48e8-b781-ad00d84783c8/

Het gaat over het feit dat het kabinet per jaar 6 miljard euro subsidiegeld uitgeeft maar dat het kabinet niet weet of die miljarden überhaupt werken. Er zijn geen doelen vastgesteld en er kan dus ook niet gekeken worden of doelen worden behaald. Veel subsidies kennen ook geen einddatum. Minister De Jager weigert echter om te evalueren of de subsidies effect hebben en geeft ook aan subsidies niet stop te willen zetten als blijkt dat een subsidie niet werkt.

Vooral door de reactie van Minister De Jager ben ik erg geschokt. Die man is echt gedaald in mijn achting. Wat is dat voor een bizar standpunt? Blijkbaar moest er nóg een VVD standpunt overboord gegooid worden.

http://www.vvd.nl/actueel(...)t-subsidieregelingen
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:24:45 #2
31922 florisje
er zit een aap in de koelkast!
pi_103065396
Ik had ook een WTF-momentje!

Het nare is dat je misschien allerlei goed werkende organisaties om zeep gaat helpen. Met dus ook de bijbehorende ontslagen.

Maar er zijn natuurlijk vast voorbeelden te vinden waar het geld rechtstreeks in iemands zak verdwijnt zonder dat het normale volk er iets aan heeft...
knolraap en lof schorseneren en prei
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:26:21 #3
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_103065423
En dan vooral die de Jager. Die daar zo laconiek om doet....
Als het niet werkt, is het dus onnodig en kan je dat geld beter in iets stoppen wat wel werkt lijk mij.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:33:21 #4
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_103065511
Die 6 miljard is vast exclusief ontwikkelingssamenwerking. Dat werkt ook niet. Ook maar stopzetten.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:44:08 #5
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_103065625
Waar kan ik me aanmelden voor een subsidie die niet werkt maar ook niet wordt stopgezet? :s)
pi_103065842
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 08:44 schreef Flow3r het volgende:
Waar kan ik me aanmelden voor een subsidie die niet werkt maar ook niet wordt stopgezet? :s)
Misschien via de Twitter van Minister De Jager?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:23:14 #7
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_103066342
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 08:44 schreef Flow3r het volgende:
Waar kan ik me aanmelden voor een subsidie die niet werkt maar ook niet wordt stopgezet? :s)
Door goede vriendjes te worden met een minister. Die willen niet dat hun vriendjes niet langer hun zakken kunnen vullen uit de subsidie-pot.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_103066870
Door al die subsidies waar we geen weet van hebben kunnen we er dus ook niet over oordelen; stop zetten dus en gebruiken voor eigen burgers (bv mensen die voedsel bij de voedselbank moeten halen oid)
Just say hi!
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:47:12 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_103068200
Jeetje wat idioot zeg

Als gemeenteraad is dit nu juist het beleid. Eens kijken of we met die subsidies ook bereiken wat we willen bereiken. En zo niet dan gaan we wat anders doen met het geld.

Beter dat je niet werkende projecten schrapt dan dat je bezuinigt op wel nuttige zaken.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:22:42 #10
31922 florisje
er zit een aap in de koelkast!
pi_103069172
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 08:44 schreef Flow3r het volgende:
Waar kan ik me aanmelden voor een subsidie die niet werkt maar ook niet wordt stopgezet? :s)
het barst van de instanties waar je subsidie aan kunt vragen. heb ik ook wel eens gedaan voor een totaal onuitvoerbaar software project. gewoon nog toegewezen gekregen ook.

helaas bleek toen dat je het geld niet handje contantje kreeg maar in mindering kon brengen op je te betalen belastingen. die hadden we niet want het was een hobby-bedrijfje. helaas...
knolraap en lof schorseneren en prei
pi_103069277
Waarom allemaal quasi verbaasd doen over iets wat toch algemeen bekend is?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:49:50 #12
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_103069883
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:26 schreef Boris_Karloff het volgende:
Waarom allemaal quasi verbaasd doen over iets wat toch algemeen bekend is?
We zijn niet verbaasd over het feit dat een groot deel van de verstrekte subsidies zonder effect is, of dat het effect onduidelijk is. Wel over het feit dat het een minister in een extreme bezuinigings-situatei niet wil uitzoeken of de betreffende subsidies wel zin hebben.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_103069931
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 08:00 schreef Nielsch het volgende:
Vanochtend zag ik het volgende item op het RTL Nieuws:

http://www.rtl.nl/xl/#/u/bd2021c4-1207-48e8-b781-ad00d84783c8/

Het gaat over het feit dat het kabinet per jaar 6 miljard euro subsidiegeld uitgeeft maar dat het kabinet niet weet of die miljarden überhaupt werken. Er zijn geen doelen vastgesteld en er kan dus ook niet gekeken worden of doelen worden behaald. Veel subsidies kennen ook geen einddatum. Minister De Jager weigert echter om te evalueren of de subsidies effect hebben en geeft ook aan subsidies niet stop te willen zetten als blijkt dat een subsidie niet werkt.

Vooral door de reactie van Minister De Jager ben ik erg geschokt. Die man is echt gedaald in mijn achting. Wat is dat voor een bizar standpunt? Blijkbaar moest er nóg een VVD standpunt overboord gegooid worden.

http://www.vvd.nl/actueel(...)t-subsidieregelingen
Hoe kan de minister van financiën weten hoe de diverse ministeries de subsidies toekennen? Dat is hetzelfde als aan de ABN-AMRO vragen welke klant zijn hypotheek wel of niet betaald van hun ABN-AMRO rekening, en of ze er misschien mee achter lopen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_103070401
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 09:23 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Door goede vriendjes te worden met een minister. Die willen niet dat hun vriendjes niet langer hun zakken kunnen vullen uit de subsidie-pot.
Dat valt wel mee, je moet gewoon een hip project starten. Zoals een programma om mensen op de fiets naar het werk te krijgen of iets dergelijks.
pi_103070961
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:51 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Hoe kan de minister van financiën weten hoe de diverse ministeries de subsidies toekennen? Dat is hetzelfde als aan de ABN-AMRO vragen welke klant zijn hypotheek wel of niet betaald van hun ABN-AMRO rekening, en of ze er misschien mee achter lopen.
Wat een onzinnige vergelijking.

Minister de Jager kan - om te beginnen - in de ministerraad afspreken dat de andere ministers hun ambtenaren op het ministerie laten uitzoeken hoeveel euro's zij aan welk subsidieproject besteden.

Serieus, de vergelijking die jij maakt slaat werkelijk nergens op.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_103071200
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 12:20 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat een onzinnige vergelijking.

Minister de Jager kan - om te beginnen - in de ministerraad afspreken dat de andere ministers hun ambtenaren op het ministerie laten uitzoeken hoeveel euro's zij aan welk subsidieproject besteden.

Serieus, de vergelijking die jij maakt slaat werkelijk nergens op.
Jij wilt dat een minister van financiën op inhoudelijk vlak subsidies gaat beoordelen? Dat is nl de enige manier om te bepalen of ze terecht zijn, en dus ook de basis om te beoordelen of ze werken of niet. Dat lijkt me iets voor de individuele ministers, en iets wat ze al lang zouden moeten doen. Hij is niet de subsidie waakhond van het kabinet ofzo.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:05:18 #17
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_103072219
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 12:28 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Jij wilt dat een minister van financiën op inhoudelijk vlak subsidies gaat beoordelen? Dat is nl de enige manier om te bepalen of ze terecht zijn, en dus ook de basis om te beoordelen of ze werken of niet. Dat lijkt me iets voor de individuele ministers, en iets wat ze al lang zouden moeten doen. Hij is niet de subsidie waakhond van het kabinet ofzo.
Zoals Nielsch ook suggereert, de minister moet regels invoeren om ervoor te zorgen dat door de (Rijks)overheid verstrekte subsidies op regelmatige basis getoetst worden, om te zien of ze daadwerkelijk het beoogde effect sorteren, en of het effect voldoende groot is in verhouding tot de subsidie. Dat zou op zich niet eens zo moeilijk moeten zijn, omdat het beoogde effect, kwalitatief en kwantitatief, al in de subsidie-aanvraag zou moeten voorkomen, wat de basis is (zou moeten zijn) voor de verstrekking van de subsidie.

En dat moet niet door individuele ministers worden bepaald, daarvoor moet een standaard komen die voor de hele Rijksoverheid, en bij voorkeur ook de lagere overheden, wordt afgedwongen. Ja, dat scheelt heel wat vriendjes van politici een leuke bijbverdienste. Jammer dan.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_103072621
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 13:05 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Zoals Nielsch ook suggereert, de minister moet regels invoeren om ervoor te zorgen dat door de (Rijks)overheid verstrekte subsidies op regelmatige basis getoetst worden, om te zien of ze daadwerkelijk het beoogde effect sorteren, en of het effect voldoende groot is in verhouding tot de subsidie. Dat zou op zich niet eens zo moeilijk moeten zijn, omdat het beoogde effect, kwalitatief en kwantitatief, al in de subsidie-aanvraag zou moeten voorkomen, wat de basis is (zou moeten zijn) voor de verstrekking van de subsidie.

En dat moet niet door individuele ministers worden bepaald, daarvoor moet een standaard komen die voor de hele Rijksoverheid, en bij voorkeur ook de lagere overheden, wordt afgedwongen. Ja, dat scheelt heel wat vriendjes van politici een leuke bijbverdienste. Jammer dan.
Dus nog meer ambtenaren, daar wordt het vast beter van :')
Wat ze moeten doen is ALLE subsidies afschaffen (ja ook HRA en huursubsidie, etc). Dat scheelt ook veel ambtenaren. Dat geld moet terug naar de burger in de vorm van een verlaging van de IB. Dan kunnen mensen lekker zelf geld geven aan zaken die zij belangrijk vinden. Bijkomstig voordeel is dat het dan direct afgelopen is met de belachelijke salarissen bij al die subsidievreters.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_103072914
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 13:17 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dus nog meer ambtenaren, daar wordt het vast beter van :')
Wat ze moeten doen is ALLE subsidies afschaffen (ja ook HRA en huursubsidie, etc). Dat scheelt ook veel ambtenaren. Dat geld moet terug naar de burger in de vorm van een verlaging van de IB. Dan kunnen mensen lekker zelf geld geven aan zaken die zij belangrijk vinden. Bijkomstig voordeel is dat het dan direct afgelopen is met de belachelijke salarissen bij al die subsidievreters.
Lijkt me prima. Als het afschaffen van mijn HRA en het verlagen van mijn IB dan maar wel fiscaal-neutraal aan elkaar zal gebeuren.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:55:02 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_103077990
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:26 schreef Boris_Karloff het volgende:
Waarom allemaal quasi verbaasd doen over iets wat toch algemeen bekend is?
Mwa je zou denken dat er in tijden van weinig geld alles wel tegen het licht zou worden gehouden.

Al is dat in de gemeente ook vrij nieuw moet ik zeggen.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:59:01 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_103078156
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 12:05 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat valt wel mee, je moet gewoon een hip project starten. Zoals een programma om mensen op de fiets naar het werk te krijgen of iets dergelijks.
Veelal is het ook de schijn van daadkracht. Men doet maar iets en of het ook het gewenste effect oplevert wordt niet gecontroleerd.

Een ander probleem is dat politici, die er uiteindelijk over besluiten, er net wat te ver vandaan zitten. Er zit vaak een hele ambtelijke laag tussen de besluitvrming, die kaderstellend is, en de daadwerkelijke subsidieverstrekking.

Momenteel willen we in Eindhoven eens in kaart krijgen wat er nu eigenlijk precies allemaal is op het gebie dvan welzijn en wat daar nu eigenlijk effectief is. Dat wordt nog een flinke klus.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:21:22 #22
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_103083343
Grappig, dit kabinet bezuinigt overal op, maar ze zijn te lui om even te kijken of ¤6 miljard aan subsidies wel goed wordt besteedt en of die subsidies wel hun doelstellingen bereiken. Best bizar eigenlijk dat Jan-Kees de Jager hier zo laconiek op reageert .
pi_103085726
Niets nieuws onder de zon. Het is allang duidelijk dat dit kabinet de crisis als smoes gebruikt om haar politieke zin door te drijven.
Tip voor de oppositie: onthoudt het voor wanneer het kabinet weer roept dat deze of gene bezuiniging heel erg belangrijk is en benadruk bij de slachtoffers van die bezuiniging dat het kabinet ondertussen bezuinigingen op bepaalde subsidies dan weer helemaal niet belangrijk vindt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_103091598
Het spaarloon afpakken is in een handomdraai geregeld, notabene ten gunste van de overdrachtsbelastingverlaging die niet werkt, maar 6 miljard besparen is te moeilijk..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')