abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 00:38:16 #1
340486 Flew
Mijn wil is wet.
pi_103062679
Mijn vriend en ik zijn anderhalf jaar samen, maar dat is niet zonder slag of stoot gegaan. We zijn twee mensen met elk hun eigen 'gebruiksaanwijzing', en soms knettert dat ontzettend.

Ik hou van hem, begrijp me niet verkeerd, maar ik zit nu op het punt, dat ik echt niet meer weet wat goed is, en wat niet. Hoeveel moet ik (nog) accepteren, en wat overschrijft de denkbeeldige lijn?

Ik ben heel transparant wat mijn gevoelens en gedachten betreft naar hem toe, maar hij is een gesloten boek, is introvert, en kropt het liefst alles op. Soms heb ik het idee dat ik hem niet helemaal 'ken'. Hij laat niet het achterste van zijn tong zien, dat gevoel heb ik soms.

Daar heb ik het vaak moeilijk mee, maar ik besef ook dat ik zijn persoonlijkheid niet kan veranderen, die intentie heb ik ook absoluut niet. Maar gedrag daarentegen kun je in mijn ogen wél controleren en aanpassen.

Mijn vriend heeft een verschrikkelijk groot ego, het staat echt op knappen! Als ik hem een complimentje geef, kan er werkelijk nooit een 'dankjewel, lieverd' vanaf. Ik krijg dan als antwoord; 'Dat weet ik.' Inclusief een over-the-top arrogante knipoog of de beruchte 'ego-smile' die op zijn gezicht wordt getoverd op zo'n moment.

Dit heeft hij overigens niet alleen bij mij, maar ook bij zijn vrienden.

Mijn vriend en ik zouden in juni dit jaar zijn gaan samenwonen. Het huisje waar we beide verliefd op waren geworden, was al mondeling aan ons toegezegd. Twee weken later zouden we het huurcontract definitief gaan tekenen..

Totdat - na een woordenwisseling - de twijfels bij mijn vriend de kop op staken. Hij vond dat we eerst, afzonderlijk van elkaar, compleet zelfstandig moesten worden, op alle fronten. We moesten beide - apart - onze eigen boontjes kunnen doppen. Hij heeft toen de knoop voor zichzelf - en indirect dus ook voor mij - doorgehakt, en heeft uitgesproken dat hij niet met me wilde gaan samenwonen.

Het voelde alsof de grond onder mijn voeten vandaan werd geslagen. Ik ben er echt weken, maanden 'gebroken' van geweest.

De vraag waarom ik bij iemand zou blijven, als die persoon de keuze maakt om niet met mij te gaan samenwonen, speelde zich steeds vaker in mijn hoofd af. Doe ik mezelf niet gruwelijk tekort door bij hem te blijven, als hij zo'n relatief ingrijpende beslissing maakt, in eerste instantie voor zichzelf, maar indirect ook voor míj, als zijn partner?

Mijn vriend heeft sinds 1 september een eigen huisje, notabene op 50 meter afstand van zijn moeder! Ik vind het bijzonder ironisch en dubieus, gezien zijn verklaring om niet te willen samenwonen met mij. 8)7

Hij is er tot nu toe anderhalve maand mee bezig geweest, qua klussen en de zware spullen alvast over verhuizen. Hij is nu klaar met klussen, en binnen twee weken gaat hij definitief verhuizen.

In die periode, heb ik hem niet veel gezien. Het initiatief tot afspreken moet van mijn kant komen, anders zien we elkaar volgens mij gerust anderhalve week niet. Ik ben áltijd degene die aan hem moet vragen; 'Lieverd, wanneer zie ik je weer?' En dan wordt er meestal wat gemompeld in de trant van; 'Dat weet ik niet.'

Ik begrijp natuurlijk ook zelf wel dat als je gaat verhuizen en bezig bent met klussen, dat je dan je tijd voornamelijk in je nieuwe huisje stopt, - ik zit er momenteel zelf ook in - maar ik weiger om een marionette-poppetje te zijn, die hij uit de kast kan halen, wanneer híj daar zin in heeft!

Kom op, zeg. Een relatie is niet vrijblijvend, dan moet je in mijn ogen vrijgezel blijven.

Ik heb sinds deze week ook mijn eigen appartementje, dus ik ben ook druk bezig met klussen. Dat slurpt veel tijd en energie, maar als mijn vriend eens het initiatief zou nemen om af te spreken, juich ik dat alleen maar toe, en maak ik met liefde een plekje in mijn agenda voor hem vrij.

Ik heb hem sinds afgelopen weekend niet meer gezien, terwijl we 20 minuutjes met de trein van elkaar vandaan wonen.

Ik heb al het initiatief bij hem neergelegd, want ik ben het meer dan moe om steeds het gevoel te hebben dat ík de 'kar moet trekken'. Maar er wordt door hem geen initiatief genomen.

Dit weekend heeft hij met een gezamelijke vriend van ons afgesproken, die in dezelfde stad woont, als waar ik woon. Leuk, dus dat kan wel allemaal? :{

Mijn excuses voor het lange verhaal, maar ik weet even niet meer wat wijsheid is.
Moet ik mijn hart volgen, of mijn verstand?
'Wanneer alles verloren lijkt, doet hoop nog leven.'
pi_103062905
Ik geef je hooguit 2 maanden en dan is het over.
pi_103062947
"We moesten beide - apart - onze eigen boontjes kunnen doppen"
En hij woont nu 50 meter van zijn moeder... klinkt niet echt als je eigen boontjes doppen :P. Meer als "lekker veilig, stapje voor stapje"

Is ie niet gewoon bang voor het samenwonen? :P
Who is Sebastian Rooks?
pi_103062961
oO< je vriend helpt je niet eens met klussen, laat niks van zich horen, wat een baas oO<

Dumpen die hap ^O^
Het is een gods geschenk dat die eikel niet met je wou samenwonen. Zoek een andere leuke lieve jongen waar je wel iets aan hebt
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 00:49:14 #5
341452 ecktebaazz
heeft bazen status
pi_103062978
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 00:48 schreef practics het volgende:
oO< je vriend helpt je niet eens met klussen, laat niks van zich horen, wat een baas oO<

Dumpen die hap ^O^
Het is een gods geschenk dat die eikel niet met je wou samenwonen. Zoek een andere leuke lieVe jongen waar je wel iets aan hebt
Dat dus.
pi_103062996
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 00:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik geef je hooguit 2 maanden en dan is het over.
Eens
Who is Sebastian Rooks?
pi_103063495
Wees maar gewoon heel blij dat je (nog) niet bent gaan samenwonen met deze jongen :)
pi_103063605
Duidelijk dat hij dus niet verliefd op je is.

Hij wil wel de lusten (neuken), maar niet de lasten (lief doen, tijd met je doorbrengen, enz.)
pi_103063711
Je krijgt hier geen zinvol advies.
Afgezien van deze post
Ja nee
pi_103063753
Steekt hij wel nog iets anders in je? :')
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_103063781
Je bent zijn vriendin niet, je bent zijn neukertje. Zo behandelt hij je namelijk.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 01:46:11 #12
340486 Flew
Mijn wil is wet.
pi_103063811
We hebben de laatste tijd echt nog maar heel weinig seks - we hebben nooit heel veel seks gehad - dus het is hem heus niet alleen daarom te doen. Dat geloof ik niet.

Hij houdt net zoveel van knuffelen.
'Wanneer alles verloren lijkt, doet hoop nog leven.'
pi_103063814
hou de eer aan jezelf en ga verder shoppen. als je zo met je laat sollen gaat het er niet beter op worden die relatie van jullie 2.
pi_103063869
Flew: Over het arrogant doen, dat komt op mij meer over alsof hij niet met complimenten kan omgaan en er dan maar (in zijn ogen) lollig over doet. Over het (nog) niet willen samenwonen, je bent pas 21. Ik neem aan dat K. ongeveer van dezelfde leeftijd is. Dat is nog wel erg jong. Ik vind niet dat je FOK! moet vragen wat je moet doen, maar hier goed over praten met je partner. Aan de hand daarvan beslissen of de relatie toekomst heeft of niet. Heren die hier posten willen je toch alleen maar hosselen.
Ja nee
pi_103064102
Kortom: het is een onzekere puber die nog half in mama's schoot woont. Succes ermee!
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 04:05:37 #16
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_103064507
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 01:46 schreef Flew het volgende:
We hebben de laatste tijd echt nog maar heel weinig seks - we hebben nooit heel veel seks gehad - dus het is hem heus niet alleen daarom te doen. Dat geloof ik niet.

Welk scenario?

• Stelt hij seks voor, en hou jij de boot af waarna hij claimt: "Nee joh, geen probleem. Je hebt gelijk, knuffelen is net zo goed."?
• Stel jij het voor, en claimt hij "Eerlijk gezegd zou ik net zo lief even gezellig knuffelen."?
• Neemt geen van beiden het initiatief?
pi_103065222
Misschien kan je beter je blik niet langer op je vriend gericht houden en jezelf afvragen welke oordelen die je over jezelf hebt zorgen dat jij al zo lang genoegen neemt met een situatie waarin je duidelijk tekort komt.

Niet lullig bedoelt maar als jij echt om jezelf zou geven dan nam je hier allang geen genoeg mee, en zou je ook geen mensen/situaties aantrekken die je eigenlijk niet gelukkig maken.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_103066264
Als jullie allebei nog niet zelfstandig hebben gewoond lijkt het me verstandig eerst een tijdje alleen te wonen, daar leer je heel van, ook je vriend
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:40:03 #19
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_103066697
Vrijgezellen leven is zo slecht nog niet hoor. Na een bepaalde tijd gaat die roze bril af en zie je de irritante eigenschappen voor wat ze zijn en niet als 'schattig'. Die bepaalde tijd was bij jou zo'n anderhalf jaar.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:34:14 #20
317680 GoWithIt
Just like that
pi_103069465
Praat eerst nog eens goed met hem, leg hem voor wat je op je hart hebt. Mocht het hem inderdaad niet boeien, dan kun je er beter een punt achter zetten.
Een relatie moet van 2 kanten komen en als hij daar geen zin meer in heeft...
Kun je beter op zoek gaan naar iemand die daar wel zin in heeft.
Dus. Dat.
pi_103073118
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 00:48 schreef practics het volgende:

Dumpen die hap ^O^
Het is een gods geschenk dat die eikel niet met je wou samenwonen. Zoek een andere leuke lieve jongen waar je wel iets aan hebt
Amen
pi_103073924
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 01:46 schreef Flew het volgende:

Als je nou dat hele verhaal van je nog eens naleest he, plus bovenstaande... vind je het dan zelf ook niet heel triest klinken? Is dit wat een relatie in jouw ogen zou moeten zijn?
Ja, ik generaliseer.
pi_103076315
Dit klinkt eerlijk gezegd niet als een -en ze leven nog lang en gelukkig- verhaal, Als de moeite altijd maar van 1 kant komt dan houdt het snel op naar mijn idee.
S. 2014
J. 2016
pi_103076671
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 09:18 schreef muhahaha het volgende:
Als jullie allebei nog niet zelfstandig hebben gewoond lijkt het me verstandig eerst een tijdje alleen te wonen, daar leer je heel van, ook je vriend
True, maar dan geef je dat niet aan op het moment dat je een huurcontract samen gaat tekenen.

Lijkt mij een gevalletje cold feet.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_103076878
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 00:38 schreef Flew het volgende:

(...) maar ik besef ook dat ik zijn persoonlijkheid niet kan veranderen, die intentie heb ik ook absoluut niet.
leugen

quote:
Maar gedrag daarentegen kun je in mijn ogen wél controleren en aanpassen.
zie je wel dat je liegt....

vrouwen an sich moeten gewoon één ding verdomd goed realiseren als ze een relatie aangaan, houd ten allen tijden op met die ergerlijke ideen over het 'veranderen van je partner naar wat en hoe hij volgens jou zou moeten zijn, zich zou moeten gedragen...
Overigens ken ik geen enkele vrouw die dat lukt, maar minimaal lukt het somige die neiging een beetje onder controle te houden en dat zijn meestal degenene die ook niet zichzelf in een depredssie en hun relatie in de dip praten met dat gejammer over: "het lukt me niet mijn vriend te doen veranderen..."
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')