Je hebt de kletskoeken ook al gevonden zag ik.quote:Op maandag 14 november 2011 17:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Auw, nee, hij verkoopt ook kaas en andere zaken.
Daarom zei ik ook, ik snap niet waar hij die onzin vandaan haaltquote:Op maandag 14 november 2011 18:23 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Je hebt de kletskoeken ook al gevonden zag ik.
Overigens...als er termen langskomen als "streng bewaakt"...dan hebben het hier wel over een ingestudeerd tekstje. Dat is wel een beetje jammer.
Even voor de duidelijkheid voordat ik reageer: niemand hier was van plan een biefstuk te gaan stoven, de meeste mensen die hier zitten hebben wel redelijk verstand van vlees. Iemand die op jullie site keek kwam het tegen en postte het omdat hij het er slecht uit vond zien.quote:Op maandag 14 november 2011 16:54 schreef meerdanvlees het volgende:
[..]
Mangelen en insnijden is natuurlijk niet helemaal hetzelfde. Wij snijden biefstuk in omdat dat de malsheid ten goede komt tijdens het snelle verhitten. En dat is nou precies wat je met een biefstuk hoort te doen. Met ander vlees, zoals biefstuk van de haas of, zoals waar deze topic over gaat, draadjesvlees, is dat natuurlijk niet aan de orde. Vlees kan ook worden geprikt (met honderden naaldjes de vezel verbrijzelen) en gespoten (na het prikken speciale vloeistof toevoegen die het vleesvocht vasthoudt tijdens het verhitten). Bedoel je dat met mangelen? Dat doen wij principieel niet. Maar het antwoord op je vraag is: Ja, als je je biefstuk niet ingesneden wilt hebben, dan kan dat. Gewoon een mededelinkje bij je bestelling is genoeg.
Nogmaals, de bestemming van het vlees bepaalt de keuze van de snit. Je kunt je niks ergers bedenken dan het verkeerde vlees kiezen voor een gerecht. Moet het snel dichtschroeien? Dat is een soort vlees. Moet het lang stoven? Dat is een heel ander soort vlees. Mot het een krote of lange draad hebben? Moet het gemarmerd zijn? En dan heb ik het nog geeneens over de verschillende rassen! Zo is sukade van Europees rund typisch stoofvlees, terwijl sukade van Black Angus, behalve gesudderd, ook gewoon om en om gebakken kan worden. Wij proberen in de produktomschrijvingen zo duidelijk mogelijk aan te geven wat wat is, ook omdat we weten dat de meeste consumenten vaak geeneens op de hoogte zijn van alle mogelijkheden. En dan kan ook niet, met het beperkte assortiment dat de supermarkten aanbieden. Goede slagers kunnen wel aangeven waar wat voor bestemd is, maar die hebben dan vaak weer de handicap dat ze zeldzame stukken vlees niet op voorraad nemen omdat ze bang zijn dat ze ermee blijven zitten. Bij twijfel kun je ons ook een E-mail sturen, en dan krijg je zo snel mogelijk een eerlijk, deskundig advies.
Gaat op deze manier goed komenquote:Op dinsdag 15 november 2011 09:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat vocht erbij en verder sudderen
Als je het uitzet, wikkel er een theedoek of twee omheen en zet hem in een stoel ofzo met een deken of dekbed er omheen, dat isoleert en de hitte die er in zit stooft het vlees gratis verderquote:Op dinsdag 15 november 2011 11:50 schreef Boca_Raton het volgende:
Update: ze zijn minder taai, worden zachter. Maar mén, ik heb ze al vanaf een uur of 7 opstaan. Moet straks weg, dus gaat het gas uit, vanavond verder.
Had je ze in een deken gewikkeld?quote:Op dinsdag 15 november 2011 21:26 schreef Boca_Raton het volgende:
Nou, van vijf tot zeven alsnog gesudderd. Ze waren (bijna) goed. 't Had nog malser kunnen zijn, maar het heeft toch gesmaakt.
Nee, durf ik echt niet. Gewoon op 't gas laten staan.quote:Op dinsdag 15 november 2011 21:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Had je ze in een deken gewikkeld?
Niet durven?quote:Op dinsdag 15 november 2011 21:32 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nee, durf ik echt niet. Gewoon op 't gas laten staan.
Dichtschroeien kan niet. Het enige wat er gebeurt is dat er een kortsje ontstaat met daarin smaakstoffen, that's all. het is uitgebreid bewezen dat langzaam gegaard vlees minder vocht verliest.quote:Op maandag 14 november 2011 16:54 schreef meerdanvlees het volgende:
[..]
Mangelen en insnijden is natuurlijk niet helemaal hetzelfde. Wij snijden biefstuk in omdat dat de malsheid ten goede komt tijdens het snelle verhitten. En dat is nou precies wat je met een biefstuk hoort te doen. Met ander vlees, zoals biefstuk van de haas of, zoals waar deze topic over gaat, draadjesvlees, is dat natuurlijk niet aan de orde. Vlees kan ook worden geprikt (met honderden naaldjes de vezel verbrijzelen) en gespoten (na het prikken speciale vloeistof toevoegen die het vleesvocht vasthoudt tijdens het verhitten). Bedoel je dat met mangelen? Dat doen wij principieel niet. Maar het antwoord op je vraag is: Ja, als je je biefstuk niet ingesneden wilt hebben, dan kan dat. Gewoon een mededelinkje bij je bestelling is genoeg.
Nogmaals, de bestemming van het vlees bepaalt de keuze van de snit. Je kunt je niks ergers bedenken dan het verkeerde vlees kiezen voor een gerecht. Moet het snel dichtschroeien? Dat is een soort vlees. Moet het lang stoven? Dat is een heel ander soort vlees. Mot het een krote of lange draad hebben? Moet het gemarmerd zijn? En dan heb ik het nog geeneens over de verschillende rassen! Zo is sukade van Europees rund typisch stoofvlees, terwijl sukade van Black Angus, behalve gesudderd, ook gewoon om en om gebakken kan worden. Wij proberen in de produktomschrijvingen zo duidelijk mogelijk aan te geven wat wat is, ook omdat we weten dat de meeste consumenten vaak geeneens op de hoogte zijn van alle mogelijkheden. En dan kan ook niet, met het beperkte assortiment dat de supermarkten aanbieden. Goede slagers kunnen wel aangeven waar wat voor bestemd is, maar die hebben dan vaak weer de handicap dat ze zeldzame stukken vlees niet op voorraad nemen omdat ze bang zijn dat ze ermee blijven zitten. Bij twijfel kun je ons ook een E-mail sturen, en dan krijg je zo snel mogelijk een eerlijk, deskundig advies.
Zo...hoe ziet het eruit? Hoe ruikt het?quote:Op donderdag 17 november 2011 01:15 schreef TN-FR het volgende:
Heb vorige week maandag zuurvlees gemaakt en dat staat nu al meer dan een week afgedenkt in de koelkast. Kan ik dat nog eten?
je kunt het wel eten, maar je weet niet of je er dan ziek van wordt. Normaal voor dit soort gerechten is 3 dagen gekoeld bewaren maximaal. afhankelijk of jouw zuurvlees echt zuur is zou het wel kunnen, helaas zou je minstens de pH en wateractiviteit moeten meten om er iets zinnigs over te zeggen, ik ga er van uit dat je dit niet kunt.quote:Op donderdag 17 november 2011 01:15 schreef TN-FR het volgende:
Heb vorige week maandag zuurvlees gemaakt en dat staat nu al meer dan een week afgedenkt in de koelkast. Kan ik dat nog eten?
Johquote:Op donderdag 17 november 2011 08:48 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
je kunt het wel eten, maar je weet niet of je er dan ziek van wordt.
Het is iet zo alsof ik er daarna iets onzinnigs over zeg ofzo. De pH en Aw zijn de meest bepalende factoren voor wel of geen bederf bij de meeste voedingsmiddelen.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |