dit zijn de issues, verder zou ik stoven in rode wijn en niet in azijn.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 18:32 schreef Bladergroen het volgende:
[..]
Een recept is het nauwelijks te noemen:
Riblappen in de pan leggen en bestrooien met wat zout. Aanbraden met vloeibaar braadspul. (Ik als lurker weet dat dit vloeken in de kerk is, maar ik gebruik het lekker toch) Daarna nog een scheut azijn erbij, eventueel water en sudderen maar, in dit geval een uurtje of 4.
Maar halverwege de dag kreeg ik de intelligente ingeving dat het waarschijnlijk ligt aan de jus: Het vlees had ik met jus en al een nacht in de koelkast gezet. De volgende dag zat er een flinke laag vet op de jus en die heb ik er niet afgeschept. Bij het verwarmen ligt het stuk vlees dan in die vette jus te rollebollen dus die smaak dringt overal door. Dat zal het zijn denk ik, maar als iemand nog een andere verklaring heeft dan hoor ik dat natuurlijk graag.
Volgende keer schep ik het vet er weer af. Of misschien ga ik eerst voor het paardenvlees. (dank voor de tip n0a!) Zijn er meer mensen die paard lekkerder vinden dan rund?
Hm ja.. "sudderen in azijn en water" klinkt inderdaad nogal armoedig. Die scheut azijn is trouwens alleen bedoeld om het vlees malser te maken. Toch vind ik dat rundvlees van zichzelf al smakelijk is (deze keer had-ie weliswaar niet de gewenste smaak) en daarom voeg ik er alleen zout aan toe en braad ik het eerst aan tot het vrij donker is.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 18:57 schreef Lienekien het volgende:
Misschien ligt het daar aan. Ik denk ook dat er heel wat smakelijker recepten te bedenken zijn, eerlijk gezegd. Kan me niet voorstellen dat sudderen in azijn en water nou een heel smakelijk resultaat oplevert.
Dat vloeibare spul heeft een heel neutrale smaak. Ik kan me niet voorstellen dat die ranzigheid daardoor wordt veroorzaakt. Maar ik zal eens roomboter gebruiken om te kijken wat het effect is op de smaak. En die rode wijn, welke hoeveelheden adviseer je bij pakweg een pond rund?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 19:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
dit zijn de issues, verder zou ik stoven in rode wijn en niet in azijn.
Paard is lekker, voor stoofvlees is het prima geschikt, maar steeds lastiger een paardenslager te vinden
Waarom vind je dat niet OK?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 19:33 schreef Isegrim het volgende:
Jumbo heeft paardenvlees maar dat komt uit Argentinië for god's sake.
Maar hoe smaakt paardenvlees? Vind jij het lekkerder dan rund? Lijkt het qua smaak eigenlijk op rundvlees?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 20:28 schreef golfer het volgende:
In Haarlem zit een uitstekende paardenslager:
http://www.slagerijwisker.nl/Paardenvlees/
Kan je ook online bestellen.
Zeer problematisch qua dierwelzijn. Plus onzin om dat helemaal hierheen te vliegen terwijl er in NL genoeg paarden worden geslacht die voor het merendeel een prima leven gehad hebben.quote:
Oh zo. Dat is jammer. Nu moet ik mn geweten sussen, mocht ik Jumbo paardenvlees gaan kopen.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 20:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Zeer problematisch qua dierwelzijn. Plus onzin om dat helemaal hierheen te vliegen terwijl er in NL genoeg paarden worden geslacht die voor het merendeel een prima leven gehad hebben.
Er zit een paardenslager in Schiedam, Van der Maaten.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 19:33 schreef Isegrim het volgende:
Jumbo heeft paardenvlees maar dat komt uit Argentinië for god's sake.
Ik hoef het zelf niet beslist te hebben hoor, LHO wil het niet eten.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 21:06 schreef n0a het volgende:
[..]
Er zit een paardenslager in Schiedam, Van der Maaten.
Kwart tot halve flesquote:Op woensdag 26 augustus 2015 20:28 schreef Bladergroen het volgende:
[..]
Dat vloeibare spul heeft een heel neutrale smaak. Ik kan me niet voorstellen dat die ranzigheid daardoor wordt veroorzaakt. Maar ik zal eens roomboter gebruiken om te kijken wat het effect is op de smaak. En die rode wijn, welke hoeveelheden adviseer je bij pakweg een pond rund?
Och. Pulled pork is ook draadjesvlees.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 22:39 schreef Bladergroen het volgende:
O ik zie nu dat met draadjesvlees uitsluitend rundvlees wordt bedoeld dus paardenvlees is eigenlijk niet relevant in dit topic.
draad*jes*vlees
het
Nederlands-Nederlands rundvlees dat na bereiding een vezelige structuur heeft, gestoofd rundvlees: ik lust geen ~
Die heb ik nog op vakantie gegeten. Lekkuh! Hij wilde me alleen het recept niet geven.... Eikel!quote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Varkenswangen zijn ook erg lekker om te stoven
Ik hoorde vandaag van iemand dat er in winkelcentrum Keizerswaard een slager zit die sinds kort paardenvlees verkoopt.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 21:06 schreef n0a het volgende:
[..]
Er zit een paardenslager in Schiedam, Van der Maaten.
Ontbijtkoek erbij doen en wat extra zout?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:01 schreef Van_Poppel het volgende:
Heb het vandaag ook 's geprobeerd. Sukadelapjes op kamertemperatuur laten komen, bestrooid met zout en peper. Vervolgens aangebraden, zodat ze een lekker bruin kleurtje krijgen. Daarna rundvleesbouillon en 2dl rode wijn (opgewarmd) toegevoegd. Vervolgens 4 grof gesneden tomaten en een versnipperde ui in de pan gedaan. Daarna nog wat kruidnagels en foeliepoeier erin geflikkerd. Heb het geheel 5 uur laten stoven (nauwelijks kokend met de deksel op de pan). Het vlees is qua structuur prima (mals, valt bijna uitelkaar), maar er zit nauwelijks smaak aan. Hoe is dit te verbeteren?
Dan gaan we dat de volgende keer proberen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:03 schreef golfer het volgende:
[..]
Ontbijtkoek erbij doen en wat extra zout?
Al het vlees (550 gram) was ondergedompeld. Al met al zat er een dikke liter vocht in. Geen idee of dit te veel is. Denk ook dat de bouillon niet sterk genoeg was...quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:00 schreef n0a het volgende:
Misschien te veel vocht? Als er te veel in zit, je deksel op kiertje doen om de smaken te concentreren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |