Moet je over een paar maanden eens een paar uur voor zonsopgang naar de hemel turen op een onbewolkte nacht. Je zal schrikken van hoe fel Venus isquote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:06 schreef __Saviour__ het volgende:
Best gaaf. Nog nooit echt bewust een andere planeet aan de hemel gezien.
readquote:
Daar zal ik dan ook zeker eens op gaan letten!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Moet je over een paar maanden eens een paar uur voor zonsopgang naar de hemel turen op een onbewolkte nacht. Je zal schrikken van hoe fel Venus is
Als je zonder ramen in je huis zit welquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 00:02 schreef mergbot het volgende:
hier moet ik zeker voor naar buiten, niet?
Juist! Na de zon en maan zijn Venus, Mars en Jupiter de twee helderste objecten aan de nachtelijke hemel.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 00:28 schreef hydroven het volgende:
Nooit gedacht dat een planeet zo helder kon zijn.
Dit komt toch door de weerkaatsing van de zon?
Oh, tof! Ik zie hem op dit moment ook.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 22:53 schreef BasOne het volgende:
Dat mijn waarde vrinden is Jupiter
http://earthsky.org/tonight
Tenzij je een satelliet hebt gespot
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 00:02 schreef mergbot het volgende:
hier moet ik zeker voor naar buiten, niet?
[belerende-modus]quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Moet je over een paar maanden eens een paar uur voor zonsopgang naar de hemel turen op een onbewolkte nacht. Je zal schrikken van hoe fel Venus is
Hoe achterlijk denk je dat ik ben?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 08:31 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
[belerende-modus]
Je weet dat een planeet zelf geen licht uitstraalt maar dat je ziet de weerkaatsing van de zon is he?
[/belerende-modus]
Nee, de maan verplaatst zich meer dan Jupiterquote:Op donderdag 13 oktober 2011 22:53 schreef vanOekelen het volgende:
Dat is Jupiter. En aangezien dat een planeet is in plaats van een ster lijkt die inderdaad iets te verplaatsen.
Waarom denken mensen toch altijd dat de poolster de meest heldere is.quote:
Klopt, en als de Poolster iets amper doet dan is het van plaats veranderenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:44 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Waarom denken mensen toch altijd dat de poolster de meest heldere is.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:59 schreef Exentric90 het volgende:
Vanwege het feit dat Venus net als Mercurius een binnenplaneet is en daarom vanaf de aarde gezien altijd betrekkelijk dicht bij de zon staat, is Venus alleen zichtbaar gedurende een ½ à 4 uur na zonsondergang of vóór zonsopkomst. Daarom wordt Venus ook wel de avondster of morgenster genoemd.
Venus doorloopt net als Mercurius en de maan verschillende fases (schijngestalten), van nieuw-Venus tot vol-Venus
Beste is dus om rond halve maan in de winter s'ochtens voor zonsopkomst of savonds net na zonsondergang te kijken
quote:
Hij blijft ook nog wel evenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |