Gelukkig is mijn mening in het echt wel veel genuanceerder, maar dit is fok en hier chargeren we allen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 08:53 schreef Seven. het volgende:
[..]
Geen hoge pet van op, om eerlijk te zijn.
-Niet galant of charmant
-Niet bepaald aantrekkelijk, weinig aandacht voor het uiterlijk
-Grote bek
-Arrogant en vaak overdrijven van eigen prestaties
-Helpen relatief weinig in het huishouden
-Weinig aandacht voor het gezin, brengen die uurtjes liever door op het werk om hun eigen prestaties te kunnen overdrijven
-Kunnen niet autorijden
-Klagen steen en been
-Zijn nauwelijks 'gehard' en kruipen snel in de slachtofferrol
-Het is nooit hun fout
-Slecht in bed
-Zelf zijn ze echter niet bescheiden en denken ze dat ze heel wat zijn
-Kunnen niet koken!!! Ken vele buitenlandse mannen die echter goed kunnen koken. De Nederlandse hork vindt zichzelf al heel wat als hij chinees heeft gehaald.![]()
Mja, in mijn optiek zijn er gewoon relatief veel Nederlandse mannen die denken dat ze heel wat zijn. Er zijn er gelukkig ook wel wat die wel gewoon OK en bescheiden zijn. Eigenlijk is al het gezeik op de Nederlandse vrouw ook van toepassing op onze mannen. De Nederlandse cultuur is er niet bepaald één om trots op te zijn.
Jij snapt het, het is niet verkeerd om toe te geven dat mannen en vrouwen verschillend zijn.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 18:03 schreef Kluts het volgende:
[..]
Het is wel zo dat "galant" zijn in de vorm van deuren openhouden en jassen aangeven steeds minder voorkomt, maar dat heeft denk ik ook heel veel te maken met de Nederlandse vrouw die zo graag als gelijke behandeld wil worden dat ze die kleine, leuke verschilletjes niet meer kan waarderen. Toevallig had ik hier laatst een discussie over met collega's en ik was echt een van de weinige vrouwen die dat soort zaken waardeert en eigenlijk zelfs wel een must vind.
Helemaal waar. Is ook wel te zien in het bedrijfsleven bijvoorbeeld, vrouwelijke managers die denken alleen serieus genomen te worden als ze hun werk doen zoals een man dat doet. Juist de verschillende benaderingen van zaken door mannen en vrouwen maken dat beiden hun voor- en nadelen hebben.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 18:07 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Jij snapt het, het is niet verkeerd om toe te geven dat mannen en vrouwen verschillend zijn.
We zijn verschillend en dat zullen we gelukkig altijd wel blijven.
Als vrouwen zich steeds meer als mannen gaan gedragen en omgekeerd dan wordt het minder spannend ofzo.
We zijn dan ook complementair. Als ik een projectgroep samen moet stellen dan speelt dat ook.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 18:10 schreef Kluts het volgende:
[..]
Helemaal waar. Is ook wel te zien in het bedrijfsleven bijvoorbeeld, vrouwelijke managers die denken alleen serieus genomen te worden als ze hun werk doen zoals een man dat doet. Juist de verschillende benaderingen van zaken door mannen en vrouwen maken dat beiden hun voor- en nadelen hebben.
Dat staat er ook bij in de OP.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 18:16 schreef daftme het volgende:
Die crosspost is behoorlijk generaliserend.
Dat is offtopic gezeik over de manier waarop het bedrijfsleven in elkaar zit. Het heeft niets, maar dan ook niets te maken met de Nederlandse man vs. de Nederlandse vrouw.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 18:34 schreef jannekecompeer het volgende:
Het idee dat er meer vrouwen op top functies "moeten"komen werkt ook niet echt positief.
Leuk, Krijg je eindelijk die functie waar je je leven voor gewerkt hebt en dan zegt iedereen. Ja, Die functie krijg je omdat je een vrouw bent
Iedereen moet gewoon vechten voor z'n eigen job en "geen voorrechten"
Liever een geschikt persoon man/vrouw, dan perse een vrouw of een allochtoon.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 18:34 schreef jannekecompeer het volgende:
Het idee dat er meer vrouwen op top functies "moeten"komen werkt ook niet echt positief.
Leuk, Krijg je eindelijk die functie waar je je leven voor gewerkt hebt en dan zegt iedereen. Ja, Die functie krijg je omdat je een vrouw bent
Iedereen moet gewoon vechten voor z'n eigen job en "geen voorrechten"
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 18:36 schreef kedge het volgende:
[..]
Liever een geschikt persoon man/vrouw, dan perse een vrouw of een allochtoon.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 18:39 schreef Seven. het volgende:
[..]Lees hem nog eens een keer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
onderbouw of bedoel je alleen het uiterlijk gedrag in je toppic?quote:Dat is offtopic gezeik over de manier waarop het bedrijfsleven in elkaar zit. Het heeft niets, maar dan ook niets te maken met de Nederlandse man vs. de Nederlandse vrouw.
Want? Als het niet in jouw straatje past is het gelijk niet relevant en moeten mensen hun mond gaan houden? IK vind dat het wel met elkaar te maken heeft, daarnaast is dit een forum om te discussiëren, als jij mijn reactie of die van anderen niet relevant vindt, reageer dan gewoon niet.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 18:35 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat is offtopic gezeik over de manier waarop het bedrijfsleven in elkaar zit. Het heeft niets, maar dan ook niets te maken met de Nederlandse man vs. de Nederlandse vrouw.
Mannen en vrouwen zijn ook niet gelijk. Elk heeft zijn eigen tekortkomingen en kracht. Ik werk liever met mannen dan vrouwen, mannen zijn open en to the point, en als ze iets dwars zit, dan zeggen ze dat. Dat backstabben van de gemiddelde vrouw op de werkvloer is iets waar ik totaal niet tegen kan.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 18:20 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
We zijn dan ook complementair. Als ik een projectgroep samen moet stellen dan speelt dat ook.
Allemaal mannen, neuh liever niet. Allemaal vrouwen, neuh doe ook maar niet. Juiste mix mannen en vrouwen presteert een stuk beter.
Het is jammer dat er een tijd een stroming is geweest dat iedereen zo nodig gelijk moest zijn en hetzelfde moest zijn. Want dat is niet zo.
Qua rollenpatronen en wetten is dat natuurlijk wel goed, maar we zijn een beetje door geschoten.
[offtopic]
Hier nog leuk filmpje over de nothing box van mannen:
[/offtopic]
Dat zal je dan ver brengen in het leven.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:24 schreef Schenkstroop het volgende:
Mannen managen via gebiedende wijs en vrouwen via "suggesties". Of eigenlijk ook een gebiedende wijs. maar dan in de vorm van een retorische kutvraag. Beiden veracht ik.
Ik kan goed werken onder tirannen hoor beter dan mijn vrienden over het algemeen. Je hoort mij nooit klagen. Maar leuk vind ik uiteraard anders.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:26 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dat zal je dan ver brengen in het leven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |