abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 oktober 2011 @ 18:08:19 #1
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_103044300
Goed. Tijd voor een tegengeluid. Hier hebben we het over de Nederlandse man. Elke mening over vrouwen zijn offtopic en worden niet gewaardeerd. Ook een poging door de heren om dit topic te kapen wordt niet gewaardeerd. Je mening over de Hollandse vent, positief of negatief, wordt wel gewaardeerd. Het is tijd dat ook de Nederlandse man (fokkers) een spiegel voorgehouden wordt, daar we momenteel met een tendens kampen waarin (fokkers) mannen hier zo'n beetje wekelijks met een nieuw 'Nederlandse lompe boerinnen' topic op de proppen komen.

M.b.t. TT: dat is een grapje :P , maar ik durf te wedden dat hier meer kerels lurken dan vrouwen dankzij TT. In combinatie met mijn username :P .

TS trapt af met een crosspost.

quote:
7s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 08:53 schreef Seven. het volgende:

[..]

Geen hoge pet van op, om eerlijk te zijn.

-Niet galant of charmant
-Niet bepaald aantrekkelijk, weinig aandacht voor het uiterlijk
-Grote bek
-Arrogant en vaak overdrijven van eigen prestaties
-Helpen relatief weinig in het huishouden
-Weinig aandacht voor het gezin, brengen die uurtjes liever door op het werk om hun eigen prestaties te kunnen overdrijven
-Kunnen niet autorijden
-Klagen steen en been
-Zijn nauwelijks 'gehard' en kruipen snel in de slachtofferrol
-Het is nooit hun fout
-Slecht in bed
-Zelf zijn ze echter niet bescheiden en denken ze dat ze heel wat zijn
-Kunnen niet koken!!! Ken vele buitenlandse mannen die echter goed kunnen koken. De Nederlandse hork vindt zichzelf al heel wat als hij chinees heeft gehaald. :')

Mja, in mijn optiek zijn er gewoon relatief veel Nederlandse mannen die denken dat ze heel wat zijn. Er zijn er gelukkig ook wel wat die wel gewoon OK en bescheiden zijn. Eigenlijk is al het gezeik op de Nederlandse vrouw ook van toepassing op onze mannen. De Nederlandse cultuur is er niet bepaald één om trots op te zijn.
Gelukkig is mijn mening in het echt wel veel genuanceerder, maar dit is fok en hier chargeren we allen. ^O^ .
  donderdag 13 oktober 2011 @ 18:10:00 #2
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_103044353
lapo

quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 18:03 schreef Kluts het volgende:

[..]

Het is wel zo dat "galant" zijn in de vorm van deuren openhouden en jassen aangeven steeds minder voorkomt, maar dat heeft denk ik ook heel veel te maken met de Nederlandse vrouw die zo graag als gelijke behandeld wil worden dat ze die kleine, leuke verschilletjes niet meer kan waarderen. Toevallig had ik hier laatst een discussie over met collega's en ik was echt een van de weinige vrouwen die dat soort zaken waardeert en eigenlijk zelfs wel een must vind.
Jij snapt het, het is niet verkeerd om toe te geven dat mannen en vrouwen verschillend zijn.
We zijn verschillend en dat zullen we gelukkig altijd wel blijven.
Als vrouwen zich steeds meer als mannen gaan gedragen en omgekeerd dan wordt het minder spannend ofzo.
pi_103044358
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 18:07 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Jij snapt het, het is niet verkeerd om toe te geven dat mannen en vrouwen verschillend zijn.
We zijn verschillend en dat zullen we gelukkig altijd wel blijven.
Als vrouwen zich steeds meer als mannen gaan gedragen en omgekeerd dan wordt het minder spannend ofzo.
Helemaal waar. Is ook wel te zien in het bedrijfsleven bijvoorbeeld, vrouwelijke managers die denken alleen serieus genomen te worden als ze hun werk doen zoals een man dat doet. Juist de verschillende benaderingen van zaken door mannen en vrouwen maken dat beiden hun voor- en nadelen hebben.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_103044430
Nederlandse mannen zijn over het algemeen denk ik wat lomper, kunnen niet of slecht dansen en zijn weinig romantisch.
Voordelen zijn weer dat we nuchter zijn en minder jaloers dan de Zuid Amerikaanse/Europese mannen.

Maar eigenlijk zijn dit bullshit-clichés. Alsof er 1 soort Nederlandse man bestaat :X

Behalve dat dansen dan :7
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_103044463
OK, die andere kan dicht :+ .
Resistance is futile.
pi_103044503
Het aantal nederlandse mannen (als cultuur oorsprong zijnde) is niet 100%. Maar ik waardeer de nedelandsemannencultuur wel meer dan de buitenlandse.
pi_103044531
Die crosspost is behoorlijk generaliserend.
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 18:20:24 #8
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_103044655
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 18:10 schreef Kluts het volgende:

[..]

Helemaal waar. Is ook wel te zien in het bedrijfsleven bijvoorbeeld, vrouwelijke managers die denken alleen serieus genomen te worden als ze hun werk doen zoals een man dat doet. Juist de verschillende benaderingen van zaken door mannen en vrouwen maken dat beiden hun voor- en nadelen hebben.
We zijn dan ook complementair. Als ik een projectgroep samen moet stellen dan speelt dat ook.
Allemaal mannen, neuh liever niet. Allemaal vrouwen, neuh doe ook maar niet. Juiste mix mannen en vrouwen presteert een stuk beter.

Het is jammer dat er een tijd een stroming is geweest dat iedereen zo nodig gelijk moest zijn en hetzelfde moest zijn. Want dat is niet zo.
Qua rollenpatronen en wetten is dat natuurlijk wel goed, maar we zijn een beetje door geschoten.

[offtopic]
Hier nog leuk filmpje over de nothing box van mannen:
[/offtopic]
pi_103044817
quote:
13s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 18:16 schreef daftme het volgende:
Die crosspost is behoorlijk generaliserend.
Dat staat er ook bij in de OP.
Resistance is futile.
pi_103045084
Het idee dat er meer vrouwen op top functies "moeten"komen werkt ook niet echt positief.
Leuk, Krijg je eindelijk die functie waar je je leven voor gewerkt hebt en dan zegt iedereen. Ja, Die functie krijg je omdat je een vrouw bent :(
Iedereen moet gewoon vechten voor z'n eigen job en "geen voorrechten"
  donderdag 13 oktober 2011 @ 18:34:48 #11
277627 Seven.
We are Borg.
pi_103045105
Oh ja, die klacht hadden de dames in vergelijkbare topics ook: 'we worden over één kam geschoren!' . Maar het ontbreekt hier aan de heren die destijds zelf met een grote mond postten.

Als je al inhoudelijk gepost hebt, gelieve als niet van toepassing te beschouwen maar ik wil wel eens horen van

-Xingu
-oink_oink (of nee, laat maar zitten)
-Flurry
-Kper_Norci
-Premium_Quality
-Taurus (die mag hier uitgebreid amen roepen) :P
-Vele anderen

Ik verwacht alleen van de onderste 2 een normale onderbouwde reactie.
Resistance is futile.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 18:35:54 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_103045137
quote:
9s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 18:34 schreef jannekecompeer het volgende:
Het idee dat er meer vrouwen op top functies "moeten"komen werkt ook niet echt positief.
Leuk, Krijg je eindelijk die functie waar je je leven voor gewerkt hebt en dan zegt iedereen. Ja, Die functie krijg je omdat je een vrouw bent :(
Dat is offtopic gezeik over de manier waarop het bedrijfsleven in elkaar zit. Het heeft niets, maar dan ook niets te maken met de Nederlandse man vs. de Nederlandse vrouw.
Resistance is futile.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 18:36:05 #13
350968 kedge
cicatrix manet
pi_103045143
quote:
9s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 18:34 schreef jannekecompeer het volgende:
Liever een geschikt persoon man/vrouw, dan perse een vrouw of een allochtoon.
A vaincre sans péril, on triomphe sans gloire.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 18:39:14 #14
277627 Seven.
We are Borg.
pi_103045231
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 18:36 schreef kedge het volgende:

[..]

Liever een geschikt persoon man/vrouw, dan perse een vrouw of een allochtoon.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resistance is futile.
pi_103045344
quote:
7s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 18:39 schreef Seven. het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lees hem nog eens een keer. ;)
pi_103045560
quote:
Dat is offtopic gezeik over de manier waarop het bedrijfsleven in elkaar zit. Het heeft niets, maar dan ook niets te maken met de Nederlandse man vs. de Nederlandse vrouw.
onderbouw of bedoel je alleen het uiterlijk gedrag in je toppic?
  donderdag 13 oktober 2011 @ 23:09:13 #17
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_103058872
Negatief:
Nederlandse jongens zijn veelal of ontzettende watjes of over-arrogante haantjes. Degenen die het midden houden dat zijn mijn vrienden.

En je hebt er veel die groot en lomp zijn gebouwd maar van binnen een emotioneel balancerend wrak zijn. dat staat zo zielig.

Positief:
Ik las in het vorige topic dat Nedrlandse mannen veelal niet konden koken, dat wil ik tegenspreken. Al mijn vrienden hebben er of wel gevoel voor of ik heb recepten van hen gejat.

Veelal is de Hollandsche jongen erg beknopt, to-the-point en "weet het wel beter"-arrogant. 8/10 keer weten ze het ook wel beter. Immers gaan zij alleen vlug mee met alles wat beproefd is en werkt.

[ Bericht 30% gewijzigd door Schenkstroop op 13-10-2011 23:15:07 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_103059053
quote:
2s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 18:35 schreef Seven. het volgende:

[..]

Want? Als het niet in jouw straatje past is het gelijk niet relevant en moeten mensen hun mond gaan houden? IK vind dat het wel met elkaar te maken heeft, daarnaast is dit een forum om te discussiëren, als jij mijn reactie of die van anderen niet relevant vindt, reageer dan gewoon niet.
pi_103059103

[ Bericht 100% gewijzigd door Kluts op 13-10-2011 23:13:53 (dubbel) ]
pi_103059376
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 18:20 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

We zijn dan ook complementair. Als ik een projectgroep samen moet stellen dan speelt dat ook.
Allemaal mannen, neuh liever niet. Allemaal vrouwen, neuh doe ook maar niet. Juiste mix mannen en vrouwen presteert een stuk beter.

Het is jammer dat er een tijd een stroming is geweest dat iedereen zo nodig gelijk moest zijn en hetzelfde moest zijn. Want dat is niet zo.
Qua rollenpatronen en wetten is dat natuurlijk wel goed, maar we zijn een beetje door geschoten.

[offtopic]
Hier nog leuk filmpje over de nothing box van mannen:
[/offtopic]
Mannen en vrouwen zijn ook niet gelijk. Elk heeft zijn eigen tekortkomingen en kracht. Ik werk liever met mannen dan vrouwen, mannen zijn open en to the point, en als ze iets dwars zit, dan zeggen ze dat. Dat backstabben van de gemiddelde vrouw op de werkvloer is iets waar ik totaal niet tegen kan.

Mannen en vrouwen kunnen beiden managen, ze doen dat alleen als het goed is op een andere manier.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 23:24:57 #21
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_103059739
Mannen managen via gebiedende wijs en vrouwen via "suggesties". Of eigenlijk ook een gebiedende wijs. maar dan in de vorm van een retorische kutvraag. Beiden veracht ik.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_103059821
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 23:24 schreef Schenkstroop het volgende:
Mannen managen via gebiedende wijs en vrouwen via "suggesties". Of eigenlijk ook een gebiedende wijs. maar dan in de vorm van een retorische kutvraag. Beiden veracht ik.
Dat zal je dan ver brengen in het leven.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 23:35:48 #23
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_103060205
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 23:26 schreef Kluts het volgende:

[..]

Dat zal je dan ver brengen in het leven.
Ik kan goed werken onder tirannen hoor beter dan mijn vrienden over het algemeen. Je hoort mij nooit klagen. Maar leuk vind ik uiteraard anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')